Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E60 525i tlumiče problém
Zdravím všechny,
před několika měsíci mi vytekl jeden tlumič na mé E60 525i...tak jsem objednal 2 nové z náhrady z auto kelly, no bohužel velikostně vůbec nepasovaly (o několik cm) i přesto, že byly objednávány na tento konkrétní model (moje doměnka byla, že to byly sportovní tlumiče)...nakonec jsem zjistil, že všechny náhrady dělají pouze tento typ tlumičů a že je nemožné sehnat tento tlumič v náhradě...origo v BMW stojí jeden 8 táců a tento samý překupuje kelly za stejnou cenu, no takovouto cenu opravdu nejsu ochotný zaplatit...teď obvolávám vrakáče, ale zatím stále nic, daj se v pohodě sehnat na 530 ale ten tlumič je podle všeho jiný...
mů dotaz: Má někdo konkrétni zkušenost jak se liší tlumič z 530D oproti 525i (522i)? kdyby ten rozdíl nebyl ve velikosti nějak markantní tak bych ho asi aj vzal, popř. v nejhorším případě bych koupil jiné pružiny...
nebo pokud by kdokoliv měl možnost tento tlumič sehnat/vi kde ho sehnat za normální cenu, prosím, ozvěte se, už to řeším několik měsíců a su dost zoufalý
před několika měsíci mi vytekl jeden tlumič na mé E60 525i...tak jsem objednal 2 nové z náhrady z auto kelly, no bohužel velikostně vůbec nepasovaly (o několik cm) i přesto, že byly objednávány na tento konkrétní model (moje doměnka byla, že to byly sportovní tlumiče)...nakonec jsem zjistil, že všechny náhrady dělají pouze tento typ tlumičů a že je nemožné sehnat tento tlumič v náhradě...origo v BMW stojí jeden 8 táců a tento samý překupuje kelly za stejnou cenu, no takovouto cenu opravdu nejsu ochotný zaplatit...teď obvolávám vrakáče, ale zatím stále nic, daj se v pohodě sehnat na 530 ale ten tlumič je podle všeho jiný...
mů dotaz: Má někdo konkrétni zkušenost jak se liší tlumič z 530D oproti 525i (522i)? kdyby ten rozdíl nebyl ve velikosti nějak markantní tak bych ho asi aj vzal, popř. v nejhorším případě bych koupil jiné pružiny...
nebo pokud by kdokoliv měl možnost tento tlumič sehnat/vi kde ho sehnat za normální cenu, prosím, ozvěte se, už to řeším několik měsíců a su dost zoufalý
libovka píše:Tak proč máš takovýhle auto když nemáš na servis.Tvoje laborace s různejma pružinama a tlumičema nakonec vyjde dráž než ty origo tlumiče.
Díky za pomoc, fakt mi to pomohlo...není to o tom, že bych "neměl na servis", jen nehodlám platit zlodějské a předražené částky za něco, co má výrobní hodnotu 100 korun...ne, nejezdím do Renoracu, kde zaplatím 5* tolik co u známého mechanika, který tu práci udělá častokrát kvalitněji a daleko levněji
Jěště bych dodal, že tady opravdu cena neodpovídá realitě, 1 origo tlumič za cenu 4 z náhrady, které jsou kvalitativně na prakticky stejné úrovni, jen nemají samolepku BMW, často dokonce díly z náhrady převyšují kvalitu OEM dílů
Pokud by někdo měl tento tlumič na prodej/věděl kde ho sehnat, prosím ozvěte se, pokud ne, prosím nepište mi sem takové nesmysly jako libovka
děkuji
Ale jo, o tom žádná, ne jen u aut ale prakticky u všeho, jenže když kupuješ dejme tomu nové BMW, tak nekupuješ jen kus plechu s motorem, kupuješ design, značku, prestige, zážitek z jízdy, exkluzvní motor atd atd atd prostě auto jako celek, které přínáší celkovou užitnou hodnotu a o mnoho vyšší než většina aut proto jsem taky ochotný zaplatit o hodně víc ale to je úplně něco jiného než platit za náhradní díl 4* tolik, než kolik stojí prakticky stejný o stejné kvalitě...
Ubezpečuju tě, že nejsi sám, kdo to nechápe...už to řeším několik měsíců, shání mi to několik lidí, všichni se pohybujeme v oblasti aut, ať již výkupy/mechanici...absolutně nikde se to nedá sehnat, žádná náhrada to nevyrábí...v Synotu nám bylo řečeno, že ty tlumiče, co tam jsou teď, jsou origo...lépe řečeno kelly ho má, ale ne z náhrady ale jen překupuje ten origo BMW tlumič za stejnou cenu...nic, co vyrábí náhrady, tam prostě nesedí...jediná možnost je vrakáč/náhoda, že to nějaký soukromník prodá, jěště přemýšlím o ebay ale prostě nevím, jestli tam bude pasovat nebo ne...
Na 530 se dají sehnat v pohodě, no nevím jak se liší oproti těm benzinovým, no to byl ostatně důvod, proč jsem psal sem, jestli to někdo neví, no zdá se, že nikoliv...
Na 530 se dají sehnat v pohodě, no nevím jak se liší oproti těm benzinovým, no to byl ostatně důvod, proč jsem psal sem, jestli to někdo neví, no zdá se, že nikoliv...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
dEstr0y3r píše:libovka píše:Tak proč máš takovýhle auto když nemáš na servis.Tvoje laborace s různejma pružinama a tlumičema nakonec vyjde dráž než ty origo tlumiče.
Díky za pomoc, fakt mi to pomohlo...není to o tom, že bych "neměl na servis", jen nehodlám platit zlodějské a předražené částky za něco, co má výrobní hodnotu 100 korun...ne, nejezdím do Renoracu, kde zaplatím 5* tolik co u známého mechanika, který tu práci udělá častokrát kvalitněji a daleko levněji
Jěště bych dodal, že tady opravdu cena neodpovídá realitě, 1 origo tlumič za cenu 4 z náhrady, které jsou kvalitativně na prakticky stejné úrovni, jen nemají samolepku BMW, často dokonce díly z náhrady převyšují kvalitu OEM dílů
Pokud by někdo měl tento tlumič na prodej/věděl kde ho sehnat, prosím ozvěte se, pokud ne, prosím nepište mi sem takové nesmysly jako libovka
děkuji
co se týče výrobní hodnoty, nemáš pravdu.. je sice hezký, že náklady na materiál jsou 100kč.. ale musíš se na to podívat i tak, že musíš zaplatit ty lidi který to vymyslely, vyzkoušeli, schválili, vymyslely na to technologii, vymyslely stroje pro tu technologii.. apod.. tzn. takhle rozhodně nejde přemejšlet...
jinak do tlumičů na e60 nijak moc nevidim, upřímě mám ještě při 200tkm asi originalní, ale zdá se mi trochu divný, že co motorizace, to jinej tlumič, přinejmenšim konstrukčně jinej tlumič.. proč by si u bmw komplikovali práci? je ale klidně možný že budou tlumiče s různou hodnotou útlumu, ale zástavbou budou pravděpdobně totožné
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1458
- Registrován: pát 23.05.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
bohuzel libovka ma pravdu a nelze s nim nesouhlasit.
tlumice z vraku jsou fakt ulet, doufam, ze ty nejsi ten servisak a nekomu auto nedavas levne "dohromady".
jestli mas ty tlumice venku, podivej se na jejich cislo a kupuj nahradu podle cisla na tlumici a ne typu auta. muze mit ruznou priplatkovou vybavu (at uz sportovni packet, nebo packet pro "spatny silnice"). a nedelej si iluze, ze tlumic za 2ku z kelly ti vydrzi stejne dlouho, jak original, ale to asi neni cilem...
tlumice z vraku jsou fakt ulet, doufam, ze ty nejsi ten servisak a nekomu auto nedavas levne "dohromady".
jestli mas ty tlumice venku, podivej se na jejich cislo a kupuj nahradu podle cisla na tlumici a ne typu auta. muze mit ruznou priplatkovou vybavu (at uz sportovni packet, nebo packet pro "spatny silnice"). a nedelej si iluze, ze tlumic za 2ku z kelly ti vydrzi stejne dlouho, jak original, ale to asi neni cilem...
milo píše:bohuzel libovka ma pravdu a nelze s nim nesouhlasit.
tlumice z vraku jsou fakt ulet, doufam, ze ty nejsi ten servisak a nekomu auto nedavas levne "dohromady".
jestli mas ty tlumice venku, podivej se na jejich cislo a kupuj nahradu podle cisla na tlumici a ne typu auta. muze mit ruznou priplatkovou vybavu (at uz sportovni packet, nebo packet pro "spatny silnice"). a nedelej si iluze, ze tlumic za 2ku z kelly ti vydrzi stejne dlouho, jak original, ale to asi neni cilem...
Jestli má pravdu nebo ne je pouze tvůj subjektivní pohled, kterému já se jen směju, hlavně pokud si myslíš, že ten předražený origo díl za 8000! je opravdu taková bomba a vydrží Xkŕat tolik, co třeba kvalitní náhradní Billstein, který stojí cca 3000 KČ...jak jsem již psal, díly z kvalitních náhrad jsou často lepší nebo na stejné úrovni, jako OEM díly, ač neskonale levnější...
Chápu, že dost lidí si myslí to, co ty a selský rozum by to měl i povrdit, že pokud dáš např. auto do Renocaru a zaplatíš cca 40 000 za řádný sevis dostaneš opravdu to nejlepší, co existuje...bohužel, realita je úplně jinde, lidem, co se v tom až tolik nevyznají (většina) tam často naserou použité/polorozbité díly a naúčtují plnou cenu, bohužel jsem byl svědkem mnoha takových situací, přitom kvalitní mechanik by často tu práci udělal kvalitněji za 1/4 ceny...
jinak náhradní díl z vraku je samo vždycky sázka do loterie, avšak vzhledem k tomu, že si auto nechci nechat dýl než nějaké 2 roky a můj roční nájezd není nějak extrémní, neřeším to...
muzu te ubezpecit ze na vsech mych 7er byly vzdy tlumice puvodni a odchazely az nekde daleko za 300 000km... jestli si fakt myslis ze tohle utahne nejaky tlumic z kelly tak si dej hadr na hlavu...
Proste jsou dily za ktery proste budes muset zaplatit a pokud mas to auto rad tak proste tolik, kolik je treba... jakykoliv omrdavky jsou proste jen omrdavky... pokud to auto chces mit chvili a vyrabi se adekvatni druhovyroba tak proc ne... ale pokud neni tak proste neni ale davat si tam tlumice z vraku? to snad nemyslis vazne... nemluvim o tom, ze ti muze jit zachvili doprdele.. a vyhodis prachy ale ber to taky tak, ze tlumic je docela bezpecnostni prvek... to tam chces taky dat ojete brzdy?
chapu ze cena origo tlumice je vysoka, sam je ted musim kupovat na e65 ale aspon za to dostanu tlumic kterej vim, ze dalsich 150 000km co to auto budu mit na nej nehrabnu.... a bude pohodlnej presne tak jak ma, a ne jako nejaka mrdka od bilsteinu... a usetrenych 3,50...
stejne je mi divny kde mas problem, druhovyroba na e60 se prodava, jak pro verzi se standartnim tak i sportovnim podvozkem... a pasuji presne tak, jak maji...

Proste jsou dily za ktery proste budes muset zaplatit a pokud mas to auto rad tak proste tolik, kolik je treba... jakykoliv omrdavky jsou proste jen omrdavky... pokud to auto chces mit chvili a vyrabi se adekvatni druhovyroba tak proc ne... ale pokud neni tak proste neni ale davat si tam tlumice z vraku? to snad nemyslis vazne... nemluvim o tom, ze ti muze jit zachvili doprdele.. a vyhodis prachy ale ber to taky tak, ze tlumic je docela bezpecnostni prvek... to tam chces taky dat ojete brzdy?
chapu ze cena origo tlumice je vysoka, sam je ted musim kupovat na e65 ale aspon za to dostanu tlumic kterej vim, ze dalsich 150 000km co to auto budu mit na nej nehrabnu.... a bude pohodlnej presne tak jak ma, a ne jako nejaka mrdka od bilsteinu... a usetrenych 3,50...
stejne je mi divny kde mas problem, druhovyroba na e60 se prodava, jak pro verzi se standartnim tak i sportovnim podvozkem... a pasuji presne tak, jak maji...
Snejk píše:muzu te ubezpecit ze na vsech mych 7er byly vzdy tlumice puvodni a odchazely az nekde daleko za 300 000km... jestli si fakt myslis ze tohle utahne nejaky tlumic z kelly tak si dej hadr na hlavu...![]()
Proste jsou dily za ktery proste budes muset zaplatit a pokud mas to auto rad tak proste tolik, kolik je treba... jakykoliv omrdavky jsou proste jen omrdavky... pokud to auto chces mit chvili a vyrabi se adekvatni druhovyroba tak proc ne... ale pokud neni tak proste neni ale davat si tam tlumice z vraku? to snad nemyslis vazne... nemluvim o tom, ze ti muze jit zachvili doprdele.. a vyhodis prachy ale ber to taky tak, ze tlumic je docela bezpecnostni prvek... to tam chces taky dat ojete brzdy?
chapu ze cena origo tlumice je vysoka, sam je ted musim kupovat na e65 ale aspon za to dostanu tlumic kterej vim, ze dalsich 150 000km co to auto budu mit na nej nehrabnu.... a bude pohodlnej presne tak jak ma, a ne jako nejaka mrdka od bilsteinu... a usetrenych 3,50...
stejne je mi divny kde mas problem, druhovyroba na e60 se prodava, jak pro verzi se standartnim tak i sportovnim podvozkem... a pasuji presne tak, jak maji...
Docela by mně zajímalo, kolik tlumičů z náhrady si už otestoval (a teď nemluvím o těch za 500 ze supermarketu), že je tak kritizuješ...ono taky závisí na tom, kde s tím autem jezdíš, podle toho ty tlumiče taky odchází...docela ti ale závidím silnice, na kterých jezdíš, pokud ti tlumiče vydrží 300 000 km, protože ty moje origo odešly při 175 000...
jak jsem již napsal, je mi u zadku jestli ten nový vydrží 50 000, 100 000 nebo 1 000 000 km, jak jsem již napsal auto nechci mít dýl než nějaké 2 - 3 roky a najedu tak 20 000 ročně...
problém je ten, že tam prostě žádné nepasujou, maj jiný rozměr, než origo co tam jsou
[quote="dEstr0y3r]Docela by mně zajímalo, kolik tlumičů z náhrady si už otestoval (a teď nemluvím o těch za 500 ze supermarketu)[/quote]
jakobmw automechanik kterej to uz nejakej ten rok dela ti nato ani nebudu odpovidat... ale stejne by me zajimalo co to mas za tak unikatni podvozek ze ti tam ty tlumice nejdou... posli sem to cislo radsi misto tech reci...
jakobmw automechanik kterej to uz nejakej ten rok dela ti nato ani nebudu odpovidat... ale stejne by me zajimalo co to mas za tak unikatni podvozek ze ti tam ty tlumice nejdou... posli sem to cislo radsi misto tech reci...
Souhlasím s názorem "dEstr0y3r"
Originální díl není nic extra super nadpřirozenýho vyráběného z materiálů z výzkumu NASA
Jsou to prostě většinou výrobky prémiových značek, distribuované pod značkou výrobce předmětných automobilů. Takže někdo na svá auta osazuje tlumiče Monroe, někdo Bilstein, někdo Kayaba...
Tlumič v BMW, který si sám doma vymění, si koupí někdo kdo není v pořádku, nebo neumí počítat. Mluvím ovšem jen o případech, kdy si to člověk opravdu chce měnit sám. Samozřejmě, pokud někdo na to má a vše servisuje v BMW, nebo má auto v záruce, pak je to jiná věc. Někdo si nechce špinit ruce, jiný zase utratí peníze za děvky, každýho věc. Určitě bych ale nedal na auto díl značky Starline apod.
Originální díl není nic extra super nadpřirozenýho vyráběného z materiálů z výzkumu NASA

Jsou to prostě většinou výrobky prémiových značek, distribuované pod značkou výrobce předmětných automobilů. Takže někdo na svá auta osazuje tlumiče Monroe, někdo Bilstein, někdo Kayaba...
Tlumič v BMW, který si sám doma vymění, si koupí někdo kdo není v pořádku, nebo neumí počítat. Mluvím ovšem jen o případech, kdy si to člověk opravdu chce měnit sám. Samozřejmě, pokud někdo na to má a vše servisuje v BMW, nebo má auto v záruce, pak je to jiná věc. Někdo si nechce špinit ruce, jiný zase utratí peníze za děvky, každýho věc. Určitě bych ale nedal na auto díl značky Starline apod.
s tim se da souhlasit ale jen napul, dneska koupis poustu dilu ktere jsou prodavane jako druhovyroba ale v krabicce beztak objevis original s vyfrezovanym cislem a logem, ale to je docela uzkej kruh dilu a musiis trefit vyrobce ktery zrovna pro bmw vyrabi... nehlede na to ze i do aftermarketu byt original vyrobce taky obcas nedodava stejnou jakost vyrobku jako ta, co se hodi do originalu...
a zrovna original tlumic je proti tlumici monroe, bilstein, kayaba asi opravdu vyrobenej z materialu nasa protoze proste vydrzej spolehlive 3x tolik....
a nebavime se tu o nejake stare plecce v hodnote par korun kde takova investice nema vubec cenu, treba na e38 je monroe tlumic v pomeru cena/vykon naprosto idealni reseni, je to nejpohodlnejsi tlumic z cele serie druhovyrob a nikdy s nima nebyl problem ani po 50tkm...
je to smutny, zrovna v tomhle pripade si myslim ze original tlumic ma smysl... aftermarket o tolik vetsi uspora neni (protoze je stejne udela 2x za tu dobu nejspis taky), a i kdyby ne tak hlavne by si usetril milion casu s tim, co mu kde nepasuje, proste by podle vinka sel.. dostal by tlumice a dal je na auto a vedel, ze na to proste dalsich x let nesahne, rekl bych ze v pomeru ceny vozu to zas takoverj problem neni...
ale spis to vypada jako zacatek dalsiho smutnyho konce jednoho pjeknyho novyho bavoraka a typicky ceskyho majitele.. vsichni nadavaj ze se tu neda koupit slusny auto ve slusnym stavu.. ale jak by taky moh... kdyz za par let tady zbydou zase jen takove e60 s nejlip starline ramenama a tlumicema z buhviceho.. hlavne ze bude majitel tvrdit ze vsechno je novy
..
u aut za par korun je to celkem jedno. chtit na e39/46 atd nejake originaly je vcelku nesmysl, takove auto si stejne kupujes s tim, ze si to tak nejak das dokupy.. ale kupovat auto za x set tisic a delat z nej takovou pastiku...
ja osobne si ho koupil pro to, aby mi par let vydrzelo... a to, co chci nejmin, je delat na nem neco 2x...
a zrovna original tlumic je proti tlumici monroe, bilstein, kayaba asi opravdu vyrobenej z materialu nasa protoze proste vydrzej spolehlive 3x tolik....
a nebavime se tu o nejake stare plecce v hodnote par korun kde takova investice nema vubec cenu, treba na e38 je monroe tlumic v pomeru cena/vykon naprosto idealni reseni, je to nejpohodlnejsi tlumic z cele serie druhovyrob a nikdy s nima nebyl problem ani po 50tkm...
je to smutny, zrovna v tomhle pripade si myslim ze original tlumic ma smysl... aftermarket o tolik vetsi uspora neni (protoze je stejne udela 2x za tu dobu nejspis taky), a i kdyby ne tak hlavne by si usetril milion casu s tim, co mu kde nepasuje, proste by podle vinka sel.. dostal by tlumice a dal je na auto a vedel, ze na to proste dalsich x let nesahne, rekl bych ze v pomeru ceny vozu to zas takoverj problem neni...
ale spis to vypada jako zacatek dalsiho smutnyho konce jednoho pjeknyho novyho bavoraka a typicky ceskyho majitele.. vsichni nadavaj ze se tu neda koupit slusny auto ve slusnym stavu.. ale jak by taky moh... kdyz za par let tady zbydou zase jen takove e60 s nejlip starline ramenama a tlumicema z buhviceho.. hlavne ze bude majitel tvrdit ze vsechno je novy

u aut za par korun je to celkem jedno. chtit na e39/46 atd nejake originaly je vcelku nesmysl, takove auto si stejne kupujes s tim, ze si to tak nejak das dokupy.. ale kupovat auto za x set tisic a delat z nej takovou pastiku...
ja osobne si ho koupil pro to, aby mi par let vydrzelo... a to, co chci nejmin, je delat na nem neco 2x...