Ahoj, ať hledám jak hledám, tak nikde nemohu najít kolik brzdové kaplainy koupit pro bmw e39 528i (sedan) a to jsem se pokoušel zapojit i googel.
Našel jsem jak se tu řeší jestli DOT4 nebo DOT5 ale kolik kapaliny koupit...?
Bude mi stačit litr? Pomozte díky.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Přesné množství objemu brzdové kaplainy e39?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1746
- Registrován: úte 27.09.2005 00:00
- Bydliště: Červený Kostelec
- Klubové ID: 510
Kolik se vejde nevím,ale ono taky záleží jak to vypustíš protože všechno ti stejně nevyteče.A pak záleží hlavně jak dlouho to budeš muset odvzdušnovat.
Osobně bych něčím vycucl vše z nádobky a potom jen doléval a pořádně odvzdušnil.Pokud to budeš profukovat vzduchem abys tu starou kapalinu dostal ven,tak se ti může stát že zůstane v ABS ventilu vzduch a nepůjde ti to odvzdušnit.
Jinak téma zde:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=45
Osobně bych něčím vycucl vše z nádobky a potom jen doléval a pořádně odvzdušnil.Pokud to budeš profukovat vzduchem abys tu starou kapalinu dostal ven,tak se ti může stát že zůstane v ABS ventilu vzduch a nepůjde ti to odvzdušnit.
Jinak téma zde:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=45
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Přesné množství brzdové kapaliny najdeš níže. Ale pokud nechceš dolévat do nádržky kapalinu, která Ti vytekla při odvzdušnění u kola, počítej s rezervou. Já spotřeboval 1,5 litru, jsem prostě brynda.vasapasa píše:Ví někdo kolik se vejde do celého brzdového systému?

Údaje pro strojový spodek -Nr. 'XXXXXXX' – plnící množství pro roky výroby od 01.09.1998 do 31.08.2000:
Motor M57: 6.50 litrů oleje
Převodovka A5S 360R (automatická) : 9.00 litrů oleje
Diferenciál: 1.20 litrů oleje (doživotní náplň) ??
Brzdová kapalina: 1.00 litr
Chladící kapalina s/bez klimatizace: 9.70/0.00 litru
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Souhlas - http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/48/47 , ale když to někdo chce dělat klasicky, tak té kapaliny spotřebuje trochu více.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: ned 28.02.2010 01:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj
Kapalina se při výměně nevypouští, jak si to zavzdušníš, tak se z toho pak střelíš do hlavy. Nejlepší je vytáhnout z nádobky nějakou stříkačkou s hadičkou všechnu starou kapalinu, ještě lepší je vyndat z nádržky i sítko (to chce ale trochu šikovnosti,4 šroubováky proti sobě křížem a opatrně vytáhnout, takže práce pro 2 lidi) a vycucnout ji úplně do dna, pak sítko vrátit a pak naplnit nádobku čistou kapalinou a až potom začít odšlapávat přes odvzdušňováky jednotlivých kol, dokud nejde ven čistá. Tímto způsobem dost kapaliny ušetříš, protože se v nádržce nemísí stará kapalina s novou, ale jde do systému rovnou čistá. Potom postupně odpouštět jednotlivá kola dokud nejde ven čistá kapalina, na pořadí kol nezáleží. A nezapomínejte na spojku, když na ní předchozí majitel zapomene, teče odtamtud pěkný humus a pak jdou prasátka do kytek. Postup stejný jako u brzd, odšlapat a nechat odtéct přes odvzdušňovák, nádobku má společnou s brzdama. Už jsem to dělal na třech E39 a při tomto postupu 1 litr stačí.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau