Čau lidi potřeboval bych poradit. Mám E39 528iAT jednovanos a motor mi žere nějak víc oleje... Ve výfuku je černý nános jak od sazí od oleje.. vyměnil jsem odlučovač oleje, hadici vanosu a u pana Lunáčka v Brně před časem těsnění ventilů ale prý je podle kamoše i teď podle vizuální kontroly na výměnu... Nevíte co s tím ?
zacni tim, ze napises kolik ma najeto, jakej olej davas, delas proplach atd, a kolik oleje ti to zere. u techto motoru po nejake dobe je vyssi spotreba oleje normalni..
auto má najeto 220 000 Km je koupeno v italii se serviskou. V ČR byl dělán plný servis v BMW Renocar a ted ho dělám v BMW Odetun. Olej tam dávám Mobil 1 super 3000 5w40. spotřeba je asi okolo 0,5 litru na 1000 Km...
Je to v normě nebo je potřeba řešit ? ve výfuku jsou na pohled černé saze.
Kdyz kouknes do manuálu tak mám pocit že najdeš možna i větší údaj. Jasne, nejake netesnosti, vule, atd atd po tolika kilometrech budou. Ale pokud se to nebude zvysovat, osobně bych to neřešil. Me samotnému to žere cca litr na cca 1300, no asi tak. Ty usazeniny ti neporadim, to musí nekdo jinej. Jinak mám taky stejnej olej, stejne km akorát e46 330i. Mechanik říkal že půjdeme na jinaci viskozitu oleje. Holt po tolika km to uz něco bude mít za sebou. Jak říkám, osobně bych to asi neřešil...
Mno nevím, ale m52 motor stěmahle kilometrama by toho tolik sežrat neměl... já dolívám mezi výměnou (rok/8 000) půl litru, s tím, že je motor využiván v celém spektru otáček pravidelně a má najeto opravdu 230 000...
asi to řešit fakt nebudu vždy doleju co bude potřeba aby tam bylo dost oleje a je jasný že po těch kilácích ten motor m52 bude mít něco za sebou... ale pořád lepší benzínovej motor než řešit problémy s naftákem...
záleží na mnoha faktorech, jak byl motor zajet, kdo do něho co tankoval (dovoz), jaký se používá/l olej a jaký je opravdový nájezd, všímám si, že je dneska v modě u každého takového auta psát 220 000, ve vetšině případů měla tyto auta 200 000 už po pár letech, kupé/kabrio možná dnes...
já mám tds, motor najeto 400tis a olej mi vystačí od výměny k výměně a to tam leju již 100tis starline 5w-40, to jen pro představu jaké jsou problémy s nafťákem
No já jsem najel na svém 528iA 100 000 Km a mám ho 5 let ted má 220 000 Km a když jsem si ověřoval km v italii u BMW tak km sedí. Dolévám 2 litry na 10 000 km tak nevím jestli je to moc ale zkusím vyměnit ještě to těsnění ventilů a uvidím tam to kolem trochu prolíná...
Vyměním gumové těsnení ventylů aby nic neprolínalo a uvidím. Ještě zkusím při dalším servisu udělat výplach motoru. Poradíte jakým výplachovým olejem je dobrý udělat ten výplach ?
Hele proč chceš dělat ten proplach? Máš k tomu nějaký vážný důvod? Já myslím, že proplach se dělával kdysi a že to dnes spíše bude ke škodě, navíc u motoru, který má už tolik najeto, ni?
výplach oleje bych nedělal,přijde mi to k ničemu, raději bych kouknul po nějakém aditivu do oleje např. od Liqui Moly, ale musíš v krámě popsat co od toho čekáš, např. já jsem měl časem vytvrdlé těsnění a prolínal mi všude trochu olej po nalití, to po pár dnech přestalo, ale chce to vědět co máš špatný a podle toho to koupit a stejně to není 100%, ale lepší než výplach, ten neřeší vůbec nic.
Teď jsem se byl díval jak jsem dojel autem domu že mi prolíná olej u svodů jak jsou napojené svody od motoru k výfuku u třetího válce mi mírně sem tam kápne na ten šroub který drží svody. Nevím jaké to může bát těsnění
Já bych výplach taky vůbec nedělal. Hele, měl jsem taky větší spotřebu oleje, cca 1 litr na 3000 km. Pak jsem zjistil, že prolíná přes ventilové víko. Akorát to nekapalo na zem, ale na výfuk, takže na křižovatce vždycky zasmrděl. Jinak pod autem sucho. A teklo zezadu, takže to na první pohled nebylo vidět. Najeto mám 290.000.
_____________
E39 523iA 1998