Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 525dT, podtlaková regulace turba- ztráta výkonu do kopce

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
majkloz
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 13.04.2006 00:00

#1 Příspěvek od majkloz »

Zdravím ve spolek,

mám takový problém. Jedná se o E39 525d r.v. 2003 v manuálu.

Auto nejede na plný výkon při zařazeném 4. a 5. rychlostním stupni do kopce. Po rovině a z kopce tento problém nenastává, pouze při jízdě do kopce na čtverku při cca 140-150km/h a na pětku cca při 150-160km/h. Vždy když při jízdě dosáhne určitých otáček je to jak když auto někdo chytne za zadek a přestane táhnout.

Diagnostika mi vypisuje (když nechám závadu projevit) „Lade druck regulierung“ tudíž podtlaková regulace turba. Ale problém je, že jsem vyměnil podtlakový ventil, který ji ovládá, ovšem žádná změna. Dokonce jsem promazal a ještě rozhýbal ovládání lopatek přímo na turbu zvenku (nebylo zatuhlé), ale žádná změna. Při nastartování vše krásně funguje ventil zavře klapky a jede krásně odspodu, pouze při nejvyšším výkonu do kopce přestane táhnout.

Závada mi nějak nerve vlasy, při normální ježdění se v podstatě ani nemá proč projevit, ale vadí mi že prostě na autě nefunguje vše jak má.

Teď asi cvičně vyhodím turbo, oddělám litinovou část a zkusím se mrknout na ty variabilní lopatky (i když myslím že to není řešení, když ovládání na turbu chodí pěkně mezi oběma krajními polohami), jestli nejsou zanesené nebo zatuhlé, nic dalšího mě nenapadá v čem dalším by v podtlakové regulaci mohl být zakopaný pes. A kdyby byly prodřené hadičky, což se stává, projevovalo by se to naopak, tzn. auto by nemělo spodek.

Neřešil někdo něco podobného, nějaké další nápady??

Díky
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#2 Příspěvek od jararak »

ty a si si isty ze ti vyhadzuje chybu tlaku na turbe? pokial ja viem tak CR sa prejavuje stratou vykonu prave v kopci a hlaska by relativne k nemu sedela
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#3 Příspěvek od Andre2 »

Ta chyba znamená "regulace plnícího tlaku"
Projeď to diagnostikou jestli ten plnící tlak je moc velký, nebo naopak nízký.
Jaký máš podtlak na plechovce TBD po nastartování?
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk

#4 Příspěvek od brumlae34 »

Ty lopatky by to mohli delat, sklasicky problem koncernovych tdi, tim vycisteni nic neskazis. Staci, kdyz to zareaguje pozde, tlak se zvisi a jednotka omezi vykon.
Bastyan
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: pon 14.03.2011 01:00

#5 Příspěvek od Bastyan »

Prověřil bych podtlakové hadičky...
Odpovědět