Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW 535d
Dobrý den,
chci se zeptat jaké jsou vaše názory na tohoto Baworáka , tedy BMW 535d r.v.2005 sedan! Chtěl bych se zeptat jak je to s životností a jestli jej někdo vlastní jestli se dá uživit na normální provoz nebo je to spíše "hračka" na víkendy. Kolik to žere a jaké jsou náklady na provoz ?
Rozhoduji se mezi 530d a 535d a nyní váhám. Zatím jsem nenašel 530d co by mě nějak extra nadchnula svou výbanovou vzhledem. Což se o 535 říci nedá, našel jsem velmi krásný kus a teď chci jenom znát názor jak to s tímto vozem doopravdy je. Je tu nějaký vlastník ?
díky ! Cool
chci se zeptat jaké jsou vaše názory na tohoto Baworáka , tedy BMW 535d r.v.2005 sedan! Chtěl bych se zeptat jak je to s životností a jestli jej někdo vlastní jestli se dá uživit na normální provoz nebo je to spíše "hračka" na víkendy. Kolik to žere a jaké jsou náklady na provoz ?
Rozhoduji se mezi 530d a 535d a nyní váhám. Zatím jsem nenašel 530d co by mě nějak extra nadchnula svou výbanovou vzhledem. Což se o 535 říci nedá, našel jsem velmi krásný kus a teď chci jenom znát názor jak to s tímto vozem doopravdy je. Je tu nějaký vlastník ?
díky ! Cool
Ber ho. Mám 530D/2003 a mít prachy tak neváhám. O turbo víc, no to už je daň za výkon. Viz: Nenajdete moc motorů, které by se podobaly tomu, co hřímá pod kapotou 535d. Možná jste si už zvykli, že číselná označení soudobých bavoráků mohou být trochu matoucí. Objem řadového šestiválce není 3,5 litru, nýbrž rovné tři litry. Na rozdíl od 530d má ale důležitý přídavek. Místo jednoho obyčejného turbodmychadla má dvě neobyčejná. Jedno z nich je totiž menší a protože má tím pádem menší setrvačnost, snadněji se roztáčí a dodává motoru pružnost v nízkých otáčkách (530 Nm od 1500 ot./min.). Druhé dmychadlo je naopak pořádně velké a když se ve 2000 ot./min. nadechne, stojí to za to – výsledný krouťák je 580 Nm.
Ve vyšších otáčkách už pracuje jen vyšší turbo a ve 4400 ot./min. z motoru ždímá 286 koní. Všechno tohle jsou jen suchá čísla a ani údaj o zrychlení na stovku za 6,5 sekundy není příliš vypovídající. BMW 535d je skutečně jedno z těch aut, kterými se musíte projet, abyste pochopili, o čem že to ostatní mluví. Tenhle diesel má odezvu na plyn, jakou znáte jen z velkoobjemových benzínových motorů. A táhne až do pěti tisíc. Na rovinkách rozměrného pětkového bavoráka magicky odlehčuje. Jako byste jeli s něčím daleko menším a lehčím... jenže pak přijde první zatáčka a přestože máte na autě sportovní podvozek, zjistíte, že prostě jedete příliš rychle. Stane se vám to i na silnici, kterou máte pečlivě najetou a víte, co si můžete dovolit. Jenže dvouhlavá bestie pod kapotou vás mámí – hraje si s autem jakoby nic a do očí vám tvrdí, že jedete o polovinu pomaleji, než jaká je skutečnost. Pokud bych byl začínající bankovní lupič (začínající, takže bych ještě neměl na M5), tohle auto bych volil jako únikový vůz. Možná bez M-paketu, aby vypadalo co nejméně nápadně. Navíc bych mohl s kufrem plným bankovek ujet pořádně daleko, než bych musel k pumpě – i při ostré jízdě totiž 535d nepotřebuje víc než nějakých 11, či 12 litrů nafty. A když nemáte za zády policii, klidně i kolem osmi, devíti.
Ve vyšších otáčkách už pracuje jen vyšší turbo a ve 4400 ot./min. z motoru ždímá 286 koní. Všechno tohle jsou jen suchá čísla a ani údaj o zrychlení na stovku za 6,5 sekundy není příliš vypovídající. BMW 535d je skutečně jedno z těch aut, kterými se musíte projet, abyste pochopili, o čem že to ostatní mluví. Tenhle diesel má odezvu na plyn, jakou znáte jen z velkoobjemových benzínových motorů. A táhne až do pěti tisíc. Na rovinkách rozměrného pětkového bavoráka magicky odlehčuje. Jako byste jeli s něčím daleko menším a lehčím... jenže pak přijde první zatáčka a přestože máte na autě sportovní podvozek, zjistíte, že prostě jedete příliš rychle. Stane se vám to i na silnici, kterou máte pečlivě najetou a víte, co si můžete dovolit. Jenže dvouhlavá bestie pod kapotou vás mámí – hraje si s autem jakoby nic a do očí vám tvrdí, že jedete o polovinu pomaleji, než jaká je skutečnost. Pokud bych byl začínající bankovní lupič (začínající, takže bych ještě neměl na M5), tohle auto bych volil jako únikový vůz. Možná bez M-paketu, aby vypadalo co nejméně nápadně. Navíc bych mohl s kufrem plným bankovek ujet pořádně daleko, než bych musel k pumpě – i při ostré jízdě totiž 535d nepotřebuje víc než nějakých 11, či 12 litrů nafty. A když nemáte za zády policii, klidně i kolem osmi, devíti.
Ty turba jsou tam sice dvě, ale technicky jsou jednodušší než jedno u 3,0d. Pokud nenastane na motoru nějaký problém, bude mít řidič mozek v hlavě a nebo tam nebude nějaký nesmyslný chip jednotky, tak budou spolehlivě fungovat.
Na MB Sprinterech 2,2CDI je něco podobného, cca na 250-300tkm odchází to menší turbo, to se dá u nás řešit za 8000 + DPH opravou, nebo za +-17000,- + DPH novým. Komplet obě turbíny + svody a klapky vyjdou tuším 35000,- ( v autorizáku chtějí 80000,- za to samé)
Na *35d není poptávka po turbech zatím vůbec, takže si nemyslím, že by to tam byla poruchová záležitost. Ale je asi fakt, že to zatím majitelé řeší spíš přez autorizáky.
Na MB Sprinterech 2,2CDI je něco podobného, cca na 250-300tkm odchází to menší turbo, to se dá u nás řešit za 8000 + DPH opravou, nebo za +-17000,- + DPH novým. Komplet obě turbíny + svody a klapky vyjdou tuším 35000,- ( v autorizáku chtějí 80000,- za to samé)
Na *35d není poptávka po turbech zatím vůbec, takže si nemyslím, že by to tam byla poruchová záležitost. Ale je asi fakt, že to zatím majitelé řeší spíš přez autorizáky.
Andre2 : "Na *35d není poptávka po turbech zatím vůbec, takže si nemyslím, že by to tam byla poruchová záležitost. Ale je asi fakt, že to zatím majitelé řeší spíš přez autorizáky. "
Právě mi nějak nehraje to, že 535d se objevilo nějak moc najednou. A jedná se o modely kolem toho roku 2005. Tak už samozřejmě autorizovaný servis je jen zřídka na tak "starém" autě (kde nespadá záruka) ...
Nevím no, tady tento vypadá taky dobře
: http://bmw-autobazar.sbazar.cz/prodam-b ... 69101.html
mkněte .
Právě mi nějak nehraje to, že 535d se objevilo nějak moc najednou. A jedná se o modely kolem toho roku 2005. Tak už samozřejmě autorizovaný servis je jen zřídka na tak "starém" autě (kde nespadá záruka) ...
Nevím no, tady tento vypadá taky dobře
: http://bmw-autobazar.sbazar.cz/prodam-b ... 69101.html
mkněte .
Ahoj, z vlastní zkušenosti mám 535d a mohu jen doporučit. Byl jsem vždy proti naftě a automatu, ale když jsem to koupil, úplně jsem obrátil. Je to bomba a ten zátah je famózní. Mám najeto 170t a musím zaklepat. Turba foukaj suprově a motor je pořád ve výborné kondici. Je pravda, že při každém tankování dolejvám VIF SUPER DIESEL ADITIV. Jinak dlouhodobá spotřeba je 8,6. Nejmíň jsem měl na trase na tempomat Plzeň Praha při 120km/hod 5,5 ale to bylo jen jednou . Jinak ta samá trasa při průměru 180 byla 8,7.
Co je horší je zima, tan výkon je znát, protože malé turbo tlačí od volnoběhu.
Co je horší je zima, tan výkon je znát, protože malé turbo tlačí od volnoběhu.
- scooter_x
- Registrovaný
- Příspěvky: 523
- Registrován: ned 15.05.2011 00:00
- Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín
Ahoj, nemám přímo 535d, ale X3 3.0sd, tedy stejný motor, 210kW verze. Jednoznačně doporučuju, proti 3.0d, byť i ta má slušnou porci výkonu, je tenhle motor o hodně dál. Jeho zvuk je taky o třídu výš. Spotřeba rozumná, v těžší a "vzdušně odpornější" X3 s xDrivem a automatem cca 10, v e60 bude jezdit za míň, cca 9-9,5 podle mě. Pokud najdeš dobrý kousek, rozhodně neváhej a jdi do něj!
- scooter_x
- Registrovaný
- Příspěvky: 523
- Registrován: ned 15.05.2011 00:00
- Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín
Jinak k tomu autu z inzerátu, auto ani majitele neznám. Auto vypadá hodně pěkně. Otázka, jak na tom bude podvozek s těmi 20koly, jestli nebude zralý na výměnu. Otázka, co automat, jestli v něm někdy někdo měnil olej, ve 190tkm bych řekl, že je nejvyšší čas, pokud nebyl měněn. Otázka, jak s autem majitel jezdil, soudě podle peckového inzerátu, vymazlených samolepek a teenagerskému vyjadřování. Toť za mě
Hodně štěstí při výběru! 


Patrik53 píše:Andre2 : "Na *35d není poptávka po turbech zatím vůbec, takže si nemyslím, že by to tam byla poruchová záležitost. Ale je asi fakt, že to zatím majitelé řeší spíš přez autorizáky. "
Právě mi nějak nehraje to, že 535d se objevilo nějak moc najednou. A jedná se o modely kolem toho roku 2005. Tak už samozřejmě autorizovaný servis je jen zřídka na tak "starém" autě (kde nespadá záruka) ...
Nevím no, tady tento vypadá taky dobře
: http://bmw-autobazar.sbazar.cz/prodam-b ... 69101.html
mkněte .
Tato je nádherná. Taky mám e61 535d m paket a max spokojenost, jede krásně a je to pohoda. není to ale ždnej sportovec, musíš počítat že je to kurva težký auto, ale s tím asi počítáš. Měl sem před tím e90 330i, proto to srovnání. Ale tato nafta je fakt dobrá.
Pěkné téma a konečně trochu reálných informací přímo od majitelů.Jelikož jsem nafťák a s prvním přírůstkem do rodiny začíná být v mé E39 m paket saloon trochu těsno tak toto bych viděl jako možného nástupce ale v touringu.Jednou jsem se svezl kousek s E60 a můžu říct že je to celkem nevšední zážitek a věřím že jízda s 535d může být i návyková.Mno uvidíme,čas ukáže,ikdyž už teď se mi nechce ani pomyslet na to že bych musel jednou(cca.tak rok) moji E39 prodat,hrozný pomyšlení




E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket