
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Rady a tipy před koupí 530d?
Pokud budeš mít roční nájezd menší, než 25 000 Km, Tak bych raději volil benzín. Nafta je parádní, ale přecejen u ojetého vozu větší investice ( vstřiky překontrolovat, Turbo, čerpadlo ) Pokud bude větší nájezd, tak určitě NAFTU.
Co se týče převodovky tak manuál je manuál, teda alespoň pro mne, ale sehnat pěknej kus, hlavně po faceliftu je problém v manuálu. U automatu, hlavně u 530D počítej s možnou investicí za repas. Zaměřit se, aby při řazení auto necukalo, řadilo to plynule, při stání do kopce při zařaueném D aby necouvalo a lehce popojíždělo dopředu. Ještě bych doporučoval po koupi automatu nechat vyměnit filtr a olej v převodovce. U manuálu při dobržďování ke křižovatce se zařazeným rychlostním stupňem se zaměř, aby nedocházelo k vibracím. Byl by v háji dvouhmotový setrvačník, kterej taky není nejlevnější.
Jinak se zaměř aby auto nebylo po totálce a jen na oko opravené, dále na vůle v podvozku a čepech, brzdy bejvaj zkroucené jinak pohoda. Takhle, chystáš se koupit ojeté auto, takže určitě si nech cca 20 000 Kč vždy stranou, aby jsi mohl udělat nějaké věci. Minimálně oleje, filtry. Málokdy se sežene kus bez jakékoliv počáteční investice
Co se týče převodovky tak manuál je manuál, teda alespoň pro mne, ale sehnat pěknej kus, hlavně po faceliftu je problém v manuálu. U automatu, hlavně u 530D počítej s možnou investicí za repas. Zaměřit se, aby při řazení auto necukalo, řadilo to plynule, při stání do kopce při zařaueném D aby necouvalo a lehce popojíždělo dopředu. Ještě bych doporučoval po koupi automatu nechat vyměnit filtr a olej v převodovce. U manuálu při dobržďování ke křižovatce se zařazeným rychlostním stupňem se zaměř, aby nedocházelo k vibracím. Byl by v háji dvouhmotový setrvačník, kterej taky není nejlevnější.
Jinak se zaměř aby auto nebylo po totálce a jen na oko opravené, dále na vůle v podvozku a čepech, brzdy bejvaj zkroucené jinak pohoda. Takhle, chystáš se koupit ojeté auto, takže určitě si nech cca 20 000 Kč vždy stranou, aby jsi mohl udělat nějaké věci. Minimálně oleje, filtry. Málokdy se sežene kus bez jakékoliv počáteční investice
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
- Klubové ID: 2455
V ramci beznych najezdu se nafta u podobne ojetiny vicemene nikdy nemuze vyplatit. Bavime se o autech s najezdem 200.000km a vice u nichz uz toho na nafte muze odejit tolik ze ty tri litry rozdilu ve spotrebe naklady nikdy neuhradi. Musel by naject sto a vice tisic kilometru aby se mu vyplatilo udelat kompletni generalku naftaku a jezdit. To na ojetine najede docela malo lidi.Foli píše:Pokud budeš mít roční nájezd menší, než 25 000 Km, Tak bych raději volil benzín. Nafta je parádní, ale přecejen u ojetého vozu větší investice ( vstřiky překontrolovat, Turbo, čerpadlo ) Pokud bude větší nájezd, tak určitě NAFTU.
Proc by se nepovedly? Jsou to normalni ZFka, standardni kvalita, standardni zivotnost. Do auta jako je E39 nic jineho nez automat ani smysl moc nedava. U E46 muze manual mit smysl, to je sportovni auto.StepanMatl píše:Jinak já osobně bych do E46/E39 volil jedině manuál, automaty se u těchto modelů prostě nepovedly
Proc by se nepovedly? Jsou to normalni ZFka, standardni kvalita, standardni zivotnost. Do auta jako je E39 nic jineho nez automat ani smysl moc nedava. U E46 muze manual mit smysl, to je sportovni auto.StepanMatl píše:Jinak já osobně bych do E46/E39 volil jedině manuál, automaty se u těchto modelů prostě nepovedly
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Klubové ID: 1838
- Kontaktovat uživatele:
Dávali se ale i automaty GM a s těmi jsou právě problémy, jinak když se koukneš na net, pár se jich tam najde, kde je v popisu např. přímo napsáno že to kope při řazení a problematicky řadí. Rozhodně je to potenciální místo problémů.Atila píše:Proc by se nepovedly? Jsou to normalni ZFka, standardni kvalita, standardni zivotnost. Do auta jako je E39 nic jineho nez automat ani smysl moc nedava. U E46 muze manual mit smysl, to je sportovni auto.StepanMatl píše:Jinak já osobně bych do E46/E39 volil jedině manuál, automaty se u těchto modelů prostě nepovedly
Mám E39 3,0d taky doma (sice jen krátce). Záleží co od toho očekáváš, máme 2 malé děti a je to tak akorát. Já bych to zase v manuálu nechtěl, ten automat mi k tomu sedí, funguje podle mě výborně, v režimu sport srovnatelně, nebo možná i líp než manuál. A já už se nakvedloval dost.
A komplet spojka na manuál stojí 25000,- a vydrží asi co ten automat, takže zas až takový rozdíl v nákladech to není.
Při první prohlídce stejně všechny závady neodhalíš, motor by měl startovat rychle (max do cca 2-3sec) na volnoběh jít pravidelně.
Když jsem si auto přivez, udělal jsem na tom komplet vstřikovače (s vadou vstřiků jsem to kupoval), přední tlumiče + uložení, spojovačky, zadní silent. nápravy (4ks), táhla naklápění xenonů (častá závada, ale origo v BMW 400,-), oleje a filtry včetně převodovky + nové zimní obutí. Dohromady cca 30000,-
Převodovka mi při prvním studeném rozjetí řadí trochu razantněji, za tepla úplně v klidu, kolikrát ani nejde poznat, že řadí.
Je radost s tím jezdit, je to pěkně odhlučněné, pěkně to poslouchá do zatáček, rychle to topí (oproti TDI VW), výborné dílenské zpracování, žádné řechtání a vibrace při studeném motoru, ale je cítit každý kamínek na silnici.
Při pohodové jízdě na delší trasu to umí jet i za 6,5 litru, agresivnější jízda cca 8.
A komplet spojka na manuál stojí 25000,- a vydrží asi co ten automat, takže zas až takový rozdíl v nákladech to není.
Při první prohlídce stejně všechny závady neodhalíš, motor by měl startovat rychle (max do cca 2-3sec) na volnoběh jít pravidelně.
Když jsem si auto přivez, udělal jsem na tom komplet vstřikovače (s vadou vstřiků jsem to kupoval), přední tlumiče + uložení, spojovačky, zadní silent. nápravy (4ks), táhla naklápění xenonů (častá závada, ale origo v BMW 400,-), oleje a filtry včetně převodovky + nové zimní obutí. Dohromady cca 30000,-
Převodovka mi při prvním studeném rozjetí řadí trochu razantněji, za tepla úplně v klidu, kolikrát ani nejde poznat, že řadí.
Je radost s tím jezdit, je to pěkně odhlučněné, pěkně to poslouchá do zatáček, rychle to topí (oproti TDI VW), výborné dílenské zpracování, žádné řechtání a vibrace při studeném motoru, ale je cítit každý kamínek na silnici.
Při pohodové jízdě na delší trasu to umí jet i za 6,5 litru, agresivnější jízda cca 8.
Tohle porad nejak nechapu, prece kdyz najedu 10 000 rocne a prumerne se nejaka drazsi vec u takovehoto auta vysere kazdych 20 000, tak za 2 roky s najezdem 10 000 menim 1 tuto drazsi vec, pri najezdu 100 000 menim 5 techto drazsich veci ne?Atila píše:V ramci beznych najezdu se nafta u podobne ojetiny vicemene nikdy nemuze vyplatit. Bavime se o autech s najezdem 200.000km a vice u nichz uz toho na nafte muze odejit tolik ze ty tri litry rozdilu ve spotrebe naklady nikdy neuhradi. Musel by naject sto a vice tisic kilometru aby se mu vyplatilo udelat kompletni generalku naftaku a jezdit. To na ojetine najede docela malo lidi.Foli píše:Pokud budeš mít roční nájezd menší, než 25 000 Km, Tak bych raději volil benzín. Nafta je parádní, ale přecejen u ojetého vozu větší investice ( vstřiky překontrolovat, Turbo, čerpadlo ) Pokud bude větší nájezd, tak určitě NAFTU.
Pripadne s najezdem 10 000 za rok menim 5 techto drazsich veci za 10 let, s najezdem 50 000 za 2 roky. Porad nechapu, proc musim najet tech 100 000 co nejrychleji.
- jarda
- Registrovaný
- Příspěvky: 4769
- Registrován: úte 21.08.2007 00:00
- Bydliště: Praha / Bratislava
- Klubové ID: 1426
Já se na to ptám také každou chvíli a nikdo mi nedal uspokojivou odpověď. Podle mě jde více o to, jestli jezdíš často dlouhé vzdálenosti, nebo spíš krátké. Na ty krátké je benzín vhodnější, protože se rychleji ohřeje a míň tím trpí.jura55 píše:Tohle porad nejak nechapu, prece kdyz najedu 10 000 rocne a prumerne se nejaka drazsi vec u takovehoto auta vysere kazdych 20 000, tak za 2 roky s najezdem 10 000 menim 1 tuto drazsi vec, pri najezdu 100 000 menim 5 techto drazsich veci ne?
Pripadne s najezdem 10 000 za rok menim 5 techto drazsich veci za 10 let, s najezdem 50 000 za 2 roky. Porad nechapu, proc musim najet tech 100 000 co nejrychleji.
Ale jako majitel 730d bych ti rozhodně doporučil benzínový motor. Na náklady to podle mě až takový rozdíl nakonec nebude (a pokud ano, tak spíš ve prospěch benzínu) a pocitově je jízda s benzínovým šesti- nebo osmiválcem neporovnatelně lepší. Nafťák prostě chrochtá.. a místo abych si zvuk motoru užíval, tak poslouchám, jestli chrochtá správně nebo podezřele..
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
http://auto.bazos.cz/inzerat/12826711/5 ... VIDUAL.php
ja mam vyhlidnute tady toto auto..jen je to automat no..ja si myslim ze je automat ok na pohodli, zase treba kdybych chtel m5ku tak bych ji chtel v manualu, ale toto je mi jedno, hlavne aby to fungovalo...Jinak jsem koukal na dily naprav a neni to tak zle cenove, i kdys je tam toho asi vic nez u mé hondy
ja mam vyhlidnute tady toto auto..jen je to automat no..ja si myslim ze je automat ok na pohodli, zase treba kdybych chtel m5ku tak bych ji chtel v manualu, ale toto je mi jedno, hlavne aby to fungovalo...Jinak jsem koukal na dily naprav a neni to tak zle cenove, i kdys je tam toho asi vic nez u mé hondy
