Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Dynamic Drive a Aktiv Lenkung

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
rlspraha
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: ned 23.10.2011 00:00

#1 Příspěvek od rlspraha »

Zdar pánové, mám dotaz....v své E61 mám tyto výše zmíněné systémy, dokud jsem měl předepsaný rozměr pneu a to 245/40/18 nebyl žádný problém, teď jsem dal zimní rozměr 235/40/18 a občas se mi to rozsvítí jako chyba.....jestli nefunguje Dynamic Drive nepoznám, protože ve městě se tak abych to 100% poznal jet nedá, ale pokud se rozsvítí Aktiv Lenkung tak nemám ten pocit, že by to nefungovalo, volant se mi zdá jde stejně.....ještě možná pro info a možnou souvislost....byl jsem na diagnostice před tím než to začalo dělat a bylo mi řečeno, že mám vadné Relé žhavení a způsobuje mi v autě přepětí..... Tak se ptám je možná souvislost s pneu nebo relé??? Nebo je to s největší pravděpodobností nový hit co mi auto nachystalo??? Ještě jedno info pokud se to rozvítí, auto vypnu a znovu nastartuju je še ok klidně den nebo dva a pak zase..... Máte někdo nějakou zkušenost???? Díky
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Jendix »

rlspraha píše:Zdar pánové, mám dotaz....v své E61 mám tyto výše zmíněné systémy, dokud jsem měl předepsaný rozměr pneu a to 245/40/18 nebyl žádný problém, teď jsem dal zimní rozměr 235/40/18 a občas se mi to rozsvítí jako chyba.....jestli nefunguje Dynamic Drive nepoznám, protože ve městě se tak abych to 100% poznal jet nedá, ale pokud se rozsvítí Aktiv Lenkung tak nemám ten pocit, že by to nefungovalo, volant se mi zdá jde stejně.....ještě možná pro info a možnou souvislost....byl jsem na diagnostice před tím než to začalo dělat a bylo mi řečeno, že mám vadné Relé žhavení a způsobuje mi v autě přepětí..... Tak se ptám je možná souvislost s pneu nebo relé??? Nebo je to s největší pravděpodobností nový hit co mi auto nachystalo??? Ještě jedno info pokud se to rozvítí, auto vypnu a znovu nastartuju je še ok klidně den nebo dva a pak zase..... Máte někdo nějakou zkušenost???? Díky


když se mění pneu, mělo by se vždy znova aktivovat inicializace RPA kontrola tlaku v pneumatikách (resp. správného tlaku pneu), může to s tím souvistek.. takhle z hlavy nevím kde to je.. někde v servisním nastavení (zapnout to jde myslím jenom při vypnuteém motoru, pak se rozjet, jestli se nepletu, musí se jet uričtými režimy, např. 60km po určitou dobu apod) já vždy akorát aktivoval a pak za čas kouknul jestli si to ošahalo všehny režimy a běží jako aktivní..

funguje to na pricipu snímání otáček kol.. kolo píchlé nemé nedohuštěné se otočí vícekrát než ostatní..

jinak relátko hžavení může znamenat ukapávající olej ze sání.. tzn. potenciálně načaté turbo a něsnost klapek v sání.. ale o tom tu je toho taky docela dost napsáno.. relátko stojí cca 2,5kkč, sání něco přes 10kkč nebo odstranění klapek..
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Jendix »

jinak když to má dynamic drive, je to už facelift? možná by stálo zato se poptat i v oddělení sedmiček, pětek s dynamic drive moc není.. u sedmyček je tato výbava běžnější..

kolik má auto najeto?
rlspraha
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: ned 23.10.2011 00:00

#4 Příspěvek od rlspraha »

FL to není...je to 05, ale dovezeno z Německa má to i M-paket atd. RPA jsem samozřejmě aktioval v tom problém nebude, sání nějakou netěsnost má....raději bych to řešil vyndáním těch klapek než novým sáním...... Ještě jsem se kokal do ETK a napadlo mě jestli to nakonec není to hydraulické čerpadlo, protože to je pro oba systémy stejné.... Najeto 190 000 km poctivých....celkovým stavem vypadá auto tak na max. 100 000km...
Mattony5
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 18.11.2010 01:00

#5 Příspěvek od Mattony5 »

Cau zdravim te...Jak jsi rikal ze mas asi vadne rele zhaveni resp.jednotku zhaveni tak je to mozny ze to muze delat.Mel jsem nebo vlastne jeste mama stim problem.Vznika v ni prepeti a vyhazuje mi chybu do ABS a tudis mi vyhodi chybu a vypne DSC a prevodovku da do nouzaku.Pokud budes menit jednotku zhaveni kup ji primo v bmw protoze uz je nahrazena temi puvodnimi.V te stare byla udajne nejaka chyba a tak udelali novou.Ja ji kupoval loni ale ne v bmw a mam prave jeste ten stary typ.Takze me ceka vymena.
rlspraha
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: ned 23.10.2011 00:00

#6 Příspěvek od rlspraha »

jojo diky...mám to v plánu...asi příští týden do toho pujdu..... ještě mám dotaz co se týká tech klpek v sání...dá se to nechat vyndat oficiálně přes bmw nebo jak?
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Jendix »

rlspraha píše:jojo diky...mám to v plánu...asi příští týden do toho pujdu..... ještě mám dotaz co se týká tech klpek v sání...dá se to nechat vyndat oficiálně přes bmw nebo jak?


No v BMW ti to asi nevyndaji, ale u tvýho ročníku je trochu nesmysl jezdi do BMW. Bavil jsem se o tom s klukem co dělá v BMW, řikal mi že na svým autě by si to taky vyndal. Ale pak na druhou stranu i s hromadou lidí co tomu taky dost rozumí a ty mi to vůbec nedoporučovali, nakonec jsem kupoval sání nový.
rlspraha
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: ned 23.10.2011 00:00

#8 Příspěvek od rlspraha »

No jo no...taky nejsem moc zastánce toho dávat pryč něco co tam patří, takže mi asi nic jineho nezbude než ho taky koupit....zkusím se poptat v Německu za kolik je tam.....
Mattony5
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 18.11.2010 01:00

#9 Příspěvek od Mattony5 »

Já mám klapky prozatím odpojený,chystám se je vyndat.Jsou tam stejně jen kvuli emisím a regeneraci fap.Akcelerace je lepší i chod motoru.Ted už jen to vyndat a fap taktéž.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Jendix »

Já osobně si myslím, že chod motoru klapky ovlivní spíš malinko negativně, protože jejich vliv je hlavně při nízkých otáčkách a podporují víření vzduchu, díky čemuž jsou pak i nižší emise. Ale je fakt že hodně lidí je vyhodí a neřeší to. A dost pochybuju, že tady na foru je někdo kdo to srovnával, jestli auto jede líp nebo hůř..
rlspraha
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: ned 23.10.2011 00:00

#11 Příspěvek od rlspraha »

Hm....no tak uvidím co s tím.....
PPetr
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: úte 01.05.2007 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od PPetr »

Mě je tenkrát vyndal servisák když jsem měl e46 330d 150kw a že by to byl nějaký rozdíl, to jsem si nevšim. Jezdil jsem s tím 2 nebo 3 roky a vše O.k. ale ted mám 530d 170kw (r.v.10/06) a nevím jak zjistit jestli tam je to sání už pořešený...??? Jak bych to poznal? Díky Petr
Odpovědět