Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E60 550i škube převodovka

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
SEMRY
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: pon 18.08.2008 00:00
Bydliště: Praha / Pelhřimovsko /// E30 325iC /// E60 550i
Klubové ID: 2429
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od SEMRY »

Dostal jsem se do nemilého poblému s automatem, že auto sem tam škubne jsem si zvykl, je to prý neduh tohoto typu, nicméně při cestě do Bulharska jsem vypozoroval toto: Tempomat nastavený na 170km/h, při brždění třeba na 80km/h a následném zapnutí tempomatu, automat neví co zařadit, laškuje mezi 5 a 6 a pokud vybere špatně což se stává tak v 20% případů tak motor spadne do nouzového režimu (rozsvícení kontrolky motoru) a neběží na všechny válce. Po znovu nastartování opět vše ok. Zdá se mi že se vše zhoršuje, při 130 a výš tam automat nechává stále 6, při přišlápnutí na plyn nepodřadí na 5, čeká a hodí třeba 4 což je doprovázeno nemilým zatlačením posádky do sedadel. Vyřazování se zdá ok, dobrždování na 0 je také s škubnutím. Po nastartování cca 5s vůz znatelně škubne (není to sepnutí kompresoru klimy)

Co by tomu mohlo být? Nerad bych měnil převodovku. Nápln oleje je prý doživotní (nevěřím tomu), kontrolní šroub je někde zakrytovaný, vůz je 3 roky starý, má najeto 48 000km.
Diagnostika....?
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

A proč to řešíš tady? Dejto do BMW na záruku nebo popř. na kulanci.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Jendix »

Ve většině automatů je lepší po určitým nájezdu olej vyměnit. To ale ještě asi nebude tvůj případ. Muj automechanik mi řikal, že někdy stačí u automatu přenastavit přes diagnostiku nějaký solenoidy, hromada lidí to prý neví a pak nechávaji zbytečně dělat repas celý převodovky.
SEMRY
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: pon 18.08.2008 00:00
Bydliště: Praha / Pelhřimovsko /// E30 325iC /// E60 550i
Klubové ID: 2429
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od SEMRY »

libovka píše:A proč to řešíš tady? Dejto do BMW na záruku nebo popř. na kulanci.
Kdyby to bylo v záruce, tak pochopitelně jedu do servisu. To je jasné. Takhle zvažuji neutorizovaný servis, protože prostě v čechách k nim nemám důvěru, na druhou stranu nechci aby se v tom někdo zbytečně hrabal kdyby pak převodovka odešla. Předpokládám že po 50 000km se k tomu BMW staví čelem, protože je to výrobní vada? Nebo se mýlím? Možná bude stačit update řídící jednotky, nemám páru, každopádně tu chybu jim neukážu, můžu jen doufat že diagnostika něco prozradí.

Po kolika km je třeba měnit olej?
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#5 Příspěvek od libovka »

S takhle novým autem tě stejně ten autorizák nemine.Předpokládám že repas udělat stejně nepůjde jelikož je to dost nové auto a většinou do těhlech převodovek nebývají k sehnání ani součástky. Při těhlech kilákách by to měli uznat na kulanci
Olej stačí měnit po 100000km.
SEMRY
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: pon 18.08.2008 00:00
Bydliště: Praha / Pelhřimovsko /// E30 325iC /// E60 550i
Klubové ID: 2429
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od SEMRY »

Vozidlo půjde na diagnostiku, technik říkal něco o podtlakové hadici, nevím uvidíme.
SEMRY
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: pon 18.08.2008 00:00
Bydliště: Praha / Pelhřimovsko /// E30 325iC /// E60 550i
Klubové ID: 2429
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od SEMRY »

Tak to vypadá na patrně na vadnou cívku, prohodili je mezi sebou a budeme čekat jestli se to bude opakovat. Zatím je to ok, motor na volnoběh občas houpne, myslím že chyba bude tam, nikoliv v převodovce, ta díky nerovnoměrnému běhu asi vždycky nezařadí tak jako obvykle. Jinak musím renocar pochválit, starali se tam o mě pěkně.
Odpovědět