Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e39 540i - tuhý plyn
Ahojte,
nedávno jsem si pořídil e39 540iA Touring a pořád mě trošku zlobí jedna věc. Plyn jde oproti jiným bmw s el.plynem sešlápnout dost ztuha.
Je to tím, že je u starší 540i ještě na lanko? Nebo se to dá nějakým způsobem opravit? Zdá se, že lanko chodí celkem hladce a odpor bude někde u pedálu. Nepovedlo se mi ale zjistit kde.
A druhý dotaz i když vím, že se to tu už mnohokrát řešilo je spotřeba. Nechci u takového auta řešit až tak spotřebu, spíše jde o pocit, že je vše v pořádku. Oproti předchozí 530D Touring manual mám cca 2x vyšší. Se všemi auty jsem se při úsporné jízdě vždy dostal hluboko pod hodnoty udávané výrobcem. (rekord chrudim -> třinec 4,3l). S 540 se při superúsporné jízdě nedostanu pod 10l. Při svižném dálničním tempu žere cca 12l (530D při tomhle tempu šlo až k 8l). Popojížďky kolem 18-20l.. Čekal jsem spotřebu cca o 1-2l méně. Je v motoru něco, co by ji mohlo navyšovat? (svíčky, lambda, nějaké čídlo?) Filtry jsou nové, sání těsné. Po studeném startu se mi zdá, že jde z výfuku takový divný smrad, že by moc bohatá směs?
nedávno jsem si pořídil e39 540iA Touring a pořád mě trošku zlobí jedna věc. Plyn jde oproti jiným bmw s el.plynem sešlápnout dost ztuha.
Je to tím, že je u starší 540i ještě na lanko? Nebo se to dá nějakým způsobem opravit? Zdá se, že lanko chodí celkem hladce a odpor bude někde u pedálu. Nepovedlo se mi ale zjistit kde.
A druhý dotaz i když vím, že se to tu už mnohokrát řešilo je spotřeba. Nechci u takového auta řešit až tak spotřebu, spíše jde o pocit, že je vše v pořádku. Oproti předchozí 530D Touring manual mám cca 2x vyšší. Se všemi auty jsem se při úsporné jízdě vždy dostal hluboko pod hodnoty udávané výrobcem. (rekord chrudim -> třinec 4,3l). S 540 se při superúsporné jízdě nedostanu pod 10l. Při svižném dálničním tempu žere cca 12l (530D při tomhle tempu šlo až k 8l). Popojížďky kolem 18-20l.. Čekal jsem spotřebu cca o 1-2l méně. Je v motoru něco, co by ji mohlo navyšovat? (svíčky, lambda, nějaké čídlo?) Filtry jsou nové, sání těsné. Po studeném startu se mi zdá, že jde z výfuku takový divný smrad, že by moc bohatá směs?
To co popisuješ je naprosto normální.. Nemůžeš srovnávat benál s naftou.. Benzin dycky bere víc. A pokud jsi s 530D jel pod 5 litrů, tak to smekám.. Ale to se asi nedalo mluvit o jízdě, že? To za tebou stála i řada důchodců ve Fóbiích, ne?
540iA nebude brát méně.. S tím se smiř..
Kámoš koupil MB ML 320. Místo na cestu čumí na stropní počítač, kolik mu to žere.. Již 3x naboural.. Chce to prodat.. Proč to kluci kupujete, když pak řešíte spotřebu?


Kámoš koupil MB ML 320. Místo na cestu čumí na stropní počítač, kolik mu to žere.. Již 3x naboural.. Chce to prodat.. Proč to kluci kupujete, když pak řešíte spotřebu?

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 534
- Registrován: sob 12.05.2007 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Klubové ID: 2290
- Kontaktovat uživatele:
540i v manuálu, když je opravdu v pořádku, dokáže svou spotřebou nejednoho zaskočit
může jezdit za 25, ale taky, jako se povedlo mě na ekosázce 60 km úsek 30% město, 30% okresky 30% rychl. silnice pod 10 - Kolik pod deset psát nebudu, abych nebyl terčem posměchu
Chce to umět šlapat na plyn, ale hlavně mít vpořádku auto...


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1474
- Registrován: úte 30.08.2005 00:00
- Bydliště: Šternberk
- Klubové ID: 754
- Kontaktovat uživatele:
to jsou zase kecy... jasný že benzín bude žrát víc, ale klidnou jízdou by ses měl s 540i dostat docela lehce pod 10. Určitě bych zkontroloval výfuk - lambdy, katy (jestli nejsou vysypaný, ucpaný). Řekl bych, že ti to žere tak zhruba o 2 litry víc, když to porovnám se svou 540i. Popojížďky ve městě jsou běžně kolem 15, s tím nic neuděláš
Dálky mám ale podstatně nižší
k otázce na chod plyn. pedálu... kdesi jsem tady četl, že po výměně lanovodu v BMW jde plyn skoro stejně jako u potenciometru... je to stářím

k otázce na chod plyn. pedálu... kdesi jsem tady četl, že po výměně lanovodu v BMW jde plyn skoro stejně jako u potenciometru... je to stářím

Co se týká spotřeby, tak to opravdu až tak neřeším, když jsem to kupoval bylo mi jasné, že to bude žrát jako kráva
Zrychlení je opravdu návykové, jezdit s tímhle autem na spotřebu je nesmysl
Moc toho nenajezdím... Spíše mi šlo o to mít vše v pořádku. Sem tam když jedu pozdě večer a nikam nespěchám mě baví zkusit eko jízdu.
Co se týká chodu plynu, tak v 530D mi šel opravdu mnohem lehčeji. Brácha má 530i po FL a tam chodí el.plyn úplně lehoučce. Spodní část plynového pedálu se zdá, že nikde nedrhne. Možná je to tužší až někde víc nahoře, jakoby v palubce. Zkusím se na to ještě podívat.
Ohledně té rekordní spotřeby s 530D - nikam jsem nespěchal, zkoušel jsem si vyloženě eko rallye
Snažil jsem se jet 70-100km/h, pokud to šlo, tak jsem se držel za kamiony a autobusy. Bylo to ale dost pozdě v noci, na cestě jsem skoro nikoho nepotkal a vůbec nikoho nebrzdil. V běžném provozu přes den už to není moc reálné.. Chce to mít i správně nahuštěná kola (v mém případě 235/45 R17) a pokud možno verva diesel od benziny, nebo nějakou lepší naftu. Trasa má cca 250km a jel jsem ji jen o cca půl hoďky déle než docela svižným tempem v běžném provozu.


Co se týká chodu plynu, tak v 530D mi šel opravdu mnohem lehčeji. Brácha má 530i po FL a tam chodí el.plyn úplně lehoučce. Spodní část plynového pedálu se zdá, že nikde nedrhne. Možná je to tužší až někde víc nahoře, jakoby v palubce. Zkusím se na to ještě podívat.
Ohledně té rekordní spotřeby s 530D - nikam jsem nespěchal, zkoušel jsem si vyloženě eko rallye

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 132
- Registrován: stř 30.06.2010 00:00
Co se tyka spotreby tak v podstate pokud to mas v automatu budes se dle me pod 10 dostavat hodne tezko. V manualu se pod 10 dostat da nicmene chce to delsi trasu jet opravdu s rozmyslem kdy a jak budes slapat na plyn a hlavne velmi dulezita vec je i jake tankujes palivo. No a auto mit v poradku to je samozrejmosti takze to neresim. Nicmene zvedat spotrebu ti muze jak spatne spalovani - svicky, lambdy tak i spatny vyfuk - katy a tak sani. Pokud tyhle veci mas opravdu v poradku pak natankuj slusne palivo a melo by to byt ok. Nicmene nezapomen ze mas touring iA takze to bude zrat porad o 0,5l vic nez sedan v manualu.