Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
prosim o radu
Zdravim vas pani. Som cerstvy majitel mojho druheho auta a zaroven prveho BMW 525D 120kw. Som s nim nad mieru spokojny ale predsa sa mi vyskytli nejake chybycky. Tak trosak potrebujem poradit. Pri nahlom stupeni na plyn mi sam odseba prestane tahat aj pri nizzsich otackach. Dalej pri zapnuti parkovaciek mi svieti lava smerovka a nie parkovacka.Potom nefunguju zadne hmlove svetla a vyhrievanie zadneho skla. Poistka skontrolovana. A kontrolka hmlovky svieti na pristrojovke. A dazdovy senzor mi nejak blbne. Aktyvujem ho a stale stiera aj ked je suche sklo. No a zle ukazuje palivomer. no a ece asi huci predne lozisko len neviem ktore. Pomozte mi prosim z nejakou zavadou. Vopred dakujem.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
- začni palivovým filtrem, potom zkontrolovat tlak čerpadla pod sedačkou, ale jestli blbne i palivoměr, předpokládám problém s přečerpáváním mezi nádržemi, takže třeba O-kroužky u ejektoru u sacího koše v pravé nádrži. Potom se podíváme na regulaci turba a váhu vzduchu, ale vždy začínáme u lacinějších věcí.mici011 píše:Pri nahlom stupeni na plyn mi sam odseba prestane tahat aj pri nizzsich otackach.
Dalej pri zapnuti parkovaciek mi svieti lava smerovka a nie parkovacka.
Potom nefunguju zadne hmlove svetla a vyhrievanie zadneho skla. Poistka skontrolovana. A kontrolka hmlovky svieti na pristrojovke.
A dazdovy senzor mi nejak blbne. Aktyvujem ho a stale stiera aj ked je suche sklo.
No a zle ukazuje palivomer. no a ece
asi huci predne lozisko len neviem ktore.
- pokud Ti svítí levá směrovka, máš spálenou levou parkovačku. Z důvodu zálohování jí směrovka zastupuje. Až žárovku v parkovačce vyměníš a rozsvítí se, blinkr zhasne. Takže to není chyba, ale vlastnost
- zadní mlhovky a výhřev okna se spíná relátkem, (+) je tam trvale, ovládá se mínus. Až napíšeš 7 posledních znaků VIN, budu Ti umět poradit, kde hledat.
- zorné pole dešťového senzoru na skle musí být čisté, sklo nepošrábané, nepoškozené, těžko poradit na dálku
- podívej se na http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15 , pod zadní sedačkou jsou dva otvory, pod každým je snímač hladiny s plovákem. Podívej se na připojení drátů ke svorkám a jestli není některý plovák zaseklý. Pod číslem 7 najdeš tu ejektorovou pumpu, která slouží k přečerpávání nafty zleva do zprava, dopravní čerpadlo je pouze v pravé polovině. Ale pozor, na obrázku jsou ty strany vyměněny.
- na parkovišti nějakého supermarketu si udělej prudkou zatáčku (nemusíš rychle), toč kolečko doprava a potom doleva. Hučet bude to zatížené ložisko. Pokud bude hučet při zatáčení doleva, je více zatížené PP kolo, zkontrolovat ložisko v PP kole a naopak.
Diky moc za dobru radu Zacnem na tom pracovat. Uz vcera som vymenil olej a vsetky filtre.Rozobral som si trocha viac tych plastovych kritov a zoznamil som sa stym kde co je. Co sa tyka toho VIN: WBADL91080GW50131. A este ak mozem otravovat tak zacali mi troska kolisat otacky po tom co som sa oklamal na ukazovateli nadrzi a vycucal som ju do nuly. NEviem co to mihlo sposobit. Len dufam ze nie ten s tych horsich scenarov ako odydeny vstrekovac.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Tak tady jsou slíbené odpovědi :
Přečerpávání mezi nádržemi - http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight= a
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ht=ejektor
Palivová čerpadla a tlaky - http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... E9&start=0
Mlhovky - pokud jsou žárovky v mlhovkách a pojistky 16 a 41 OK, tak ještě za činnost mlhovek odpovídá tzv. Lichtmodul A3, viz http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm , kde si vyhledáš heslo E39 Nebellichtschalter a E39 Nebelleuchten. Ale poruchu LM řešit nebudeme. Když ten otočný přepínač vyndáš, zkontroluj, jestli je dobře připojena kostra ke kontaktu č. 1, hnědý drát s červeným pruhem (BRSW). Ale jestli se Ti přední mlhovky rozsvítí, tak tady chyba nebude. Obrázek http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 325230.png . Potom se podívej, jak vypadají držáky žárovek, jestli tam nejsou uhnilé nebo pokřivené kontaktní plíšky a jestli tam máš správné žárovky, t.j se středovým kontaktem, žádné dvojvlákno apod. Víc s tím neuděláš, pokud nejsi elektrikář, obrázky http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 325002.png a http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 325008.png .
Výhřev zadního okna - podmínka zapnutí výhřevu zadního okna je zapnutý klíček, (nejlépe motor v chodu) a zmačnutí tlatíčka na panelu klimy. Pokud bude napětí v palubní síti menší (poklesne) než 11.4V, výhřev se nezapne, pokud se napětí zvýší na 12,2V, výhřev se zase zapne. Doporučuje se vyzkoušet při běžícím motoru, otáčky cca > 1500rpm, zmačnout tlačítko a vzadu nad baterkou musí cvaknout relé K13. Pokud relé necvakne, prověřit pojistku 20 (7,5A) ve schránce u spolujezdce a 66 (40A) na baterkou velká oranžová - viz obrázky níže. Schéma k tomu je na http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm po vyhledání hesla E39 Relais Heckscheibenheizung, obrázek http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 325017.png . Potom můžeš zkontrolovat přívody k tomu oknu, (+) je přiveden černým drátem (SW) X379 a kostra je hnědý drát (BR) X380 viz obrázky http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 143061.png a http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 143068.png . Zbytek je anténní propust, protože vyhřívací dráty kromě výhřevu slouží i jako anténa na rádio. Takže by to tam mělo vypadat +/- podobně, pokud se v rom někdo nehrabal. Rádio hraje dobře, i když zapneš nebo vypneš výhřev?
Pojistka F6 http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 325153.png a F66 http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 015119.png .
Tohle si všechno projdi, pokud něčemu nebudeš rozumět, tak napiš, nebo si přiber nějakého elektrikáře. Vetšina ovládání je u BMW dělána tzv. mínusovou logikou, tj. (+) je na spotřebiči (zpravidla) trvale a zapíná se to ukostřením. Hodně schémat a popisů najdeš v tom tzv. WDS, návod na jeho rozběhání a instalaci prohlížeče SVGView_3.03_de.exe najdeš na http://vs31.sweb.cz/Nastav_WDS.doc . Ten SVGWiew stáhneš na http://download.adobe.com/pub/adobe/mag ... VGView.exe nebo na http://www.brothersoft.com/adobe-svg-vi ... 25-s1.html .
K tomu musíš používat Internet Explorer a Javu, poslední verzi Javy najdeš tady http://javadl.sun.com/webapps/download/ ... leId=52247 . Jiné prohlížeče než IE to sice taky umí, ale musí se zase něco doinstalovat.
Přečerpávání mezi nádržemi - http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight= a
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ht=ejektor
Palivová čerpadla a tlaky - http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... E9&start=0
Mlhovky - pokud jsou žárovky v mlhovkách a pojistky 16 a 41 OK, tak ještě za činnost mlhovek odpovídá tzv. Lichtmodul A3, viz http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm , kde si vyhledáš heslo E39 Nebellichtschalter a E39 Nebelleuchten. Ale poruchu LM řešit nebudeme. Když ten otočný přepínač vyndáš, zkontroluj, jestli je dobře připojena kostra ke kontaktu č. 1, hnědý drát s červeným pruhem (BRSW). Ale jestli se Ti přední mlhovky rozsvítí, tak tady chyba nebude. Obrázek http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 325230.png . Potom se podívej, jak vypadají držáky žárovek, jestli tam nejsou uhnilé nebo pokřivené kontaktní plíšky a jestli tam máš správné žárovky, t.j se středovým kontaktem, žádné dvojvlákno apod. Víc s tím neuděláš, pokud nejsi elektrikář, obrázky http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 325002.png a http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 325008.png .
Výhřev zadního okna - podmínka zapnutí výhřevu zadního okna je zapnutý klíček, (nejlépe motor v chodu) a zmačnutí tlatíčka na panelu klimy. Pokud bude napětí v palubní síti menší (poklesne) než 11.4V, výhřev se nezapne, pokud se napětí zvýší na 12,2V, výhřev se zase zapne. Doporučuje se vyzkoušet při běžícím motoru, otáčky cca > 1500rpm, zmačnout tlačítko a vzadu nad baterkou musí cvaknout relé K13. Pokud relé necvakne, prověřit pojistku 20 (7,5A) ve schránce u spolujezdce a 66 (40A) na baterkou velká oranžová - viz obrázky níže. Schéma k tomu je na http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm po vyhledání hesla E39 Relais Heckscheibenheizung, obrázek http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 325017.png . Potom můžeš zkontrolovat přívody k tomu oknu, (+) je přiveden černým drátem (SW) X379 a kostra je hnědý drát (BR) X380 viz obrázky http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 143061.png a http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 143068.png . Zbytek je anténní propust, protože vyhřívací dráty kromě výhřevu slouží i jako anténa na rádio. Takže by to tam mělo vypadat +/- podobně, pokud se v rom někdo nehrabal. Rádio hraje dobře, i když zapneš nebo vypneš výhřev?
Pojistka F6 http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 325153.png a F66 http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 015119.png .
Tohle si všechno projdi, pokud něčemu nebudeš rozumět, tak napiš, nebo si přiber nějakého elektrikáře. Vetšina ovládání je u BMW dělána tzv. mínusovou logikou, tj. (+) je na spotřebiči (zpravidla) trvale a zapíná se to ukostřením. Hodně schémat a popisů najdeš v tom tzv. WDS, návod na jeho rozběhání a instalaci prohlížeče SVGView_3.03_de.exe najdeš na http://vs31.sweb.cz/Nastav_WDS.doc . Ten SVGWiew stáhneš na http://download.adobe.com/pub/adobe/mag ... VGView.exe nebo na http://www.brothersoft.com/adobe-svg-vi ... 25-s1.html .
K tomu musíš používat Internet Explorer a Javu, poslední verzi Javy najdeš tady http://javadl.sun.com/webapps/download/ ... leId=52247 . Jiné prohlížeče než IE to sice taky umí, ale musí se zase něco doinstalovat.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
A co Ti to hlásí, když na ten odkaz klepneš? Používáš IE, máš v PC Javu, doinstalovaný SVGViever? Tohle si můžeš otestovat na http://download.golgofa.ru/valera/WDS/r ... /index.htm , bohužel jen to jen rusky, z těch anglických nebo německých stránek je tento test už stažen. Vlevo uprostřed (jako poslední) je odkaz "Запустить проверку системы" http://download.golgofa.ru/valera/WDS/r ... u_test.htm . Otevře se Ti test, který Ti vyhodnotí Tvůj systém pro prohlížení.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
To kolísání volnoběhu by mohly dělat vstřiky. Jenže na to, abych Tě strašil s výměnou vstřikovačů je dost času - i když diagnostika, třeba INPA by ty korekční hodnoty mohla vyčíst už dnes. Ale napřed potřebujeme vědět, že do motoru jde dost nafty, vzduchu na volnoběh bude vždycky dost. Kolik to má nalítáno podle tachometru?
4 bibikuba :
S tou češtinou to mysliš jak? Ty máš instalované nečeské WinXP - nějakou Multilingual verzi?
4 bibikuba :
S tou češtinou to mysliš jak? Ty máš instalované nečeské WinXP - nějakou Multilingual verzi?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Odkaz na test prohlížeče, Javy a SVG mám jen v ruštině, z německých a anglických stránek to je odstraněno a česky jsem to ještě neviděl. Pusť si ten ruský test z odkazu. První je Браузер = browser = prohlížeč, potom následuje Java a ten SVG prohlížeč. Co bude zelené máš OK, co bude červené, to je špatně nebo něco chybí. A upozorňuji, že ten SVG se musí nainstalovat a při první spuštění si IE žádá povolení o jeho spuštění v dost nenápadné horní liště - to je třeba povolit. Jak to je u Vista a Win7 netuším, ale taky se ten modul někde musí povolit.
[quote="starML"]To kolísání volnoběhu by mohly dělat vstřiky. Jenže na to, abych Tě strašil s výměnou vstřikovačů je dost času - i když diagnostika, třeba INPA by ty korekční hodnoty mohla vyčíst už dnes. Ale napřed potřebujeme vědět, že do motoru jde dost nafty, vzduchu na volnoběh bude vždycky dost. Kolik to má nalítáno podle tachometru?
Na tachometri tam mam 2190000 priblizne. No a to kolisanie mi zacalo robit po tom co som ho zavzdusnil. Koli palivomeru. No ja dufam ze som nieco nepohnojil.Dufam ze som tym zavzdusnenim neodpisal vstrekovace.
Na tachometri tam mam 2190000 priblizne. No a to kolisanie mi zacalo robit po tom co som ho zavzdusnil. Koli palivomeru. No ja dufam ze som nieco nepohnojil.Dufam ze som tym zavzdusnenim neodpisal vstrekovace.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Neboj se, zavzdušněním vstřikovačům neublížíš. Začni s těmi palivovými čerpadly. Odpoj přívodní hadičku do středotlakého čerpadla (=pod vozem, přibližně pod sedačkou řidiče - nutno sundat plasty). Zapni klíček a zkontroluj, jestli to teče pod tlakem, bez pěny a bublin, bez přerušování - připrav si na to PET flašku. Potom hadičku zamontuj a totéž provedeš u palivového filtru, kdy se už přidá i středotlaké čerpadlo. A zase to samé, bez pěny a bublin a mnohem větší tlak (asi 4 bary), který by bylo vhodné změřit. Pokud bude tlak nízký, je špatné středotlaké čerpadlo, odchází cca po 150tkm, ty už máš 220tkm. Jestli to uděláš před nebo za palivovým filtrem je celkem jedno, ale pokud to bude před filtrem čerpat jako divé a za filtrem skoro nic - tak vyměnit palivový filtr. Hlavně už někde začni, co ta žárovka, co ložiska.