Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
plusovy kontakt baterie
caut chcem sa opytat. kolko by malo ukazovat priamo na baterii dobijanie, mne ukazuje 13,8-13,9-14, a na display mi ukazuje 13,4 -13,5v, preco je rozdiel na baterii a displayom ? a niekedy sa zohreje plusovy kabel a niekedy nie. napriamo alternator dava 14,00 az 14,2 . vie mi to niekto pozriet na svojom tátošovy?
Dobíjení máš v pohodě.. Mě to ukazuje též kolem 14V. Ale na ten kabel pozor
Aby ti to jednou nevzal plamen.. Pořešit celý kabel. Možná bude někde jen špatný kontakt a někde ti to lehce sváří. To může být i na baterce jako takové. Tak všechno očistit, máznout a pořádně dotáhnout veškeré kontakty. Může to dělat i kontakt na startéru.. Ten bejvá vesměs pěkně zoxidovaný.. 


Stoupající napětí na svorkách baterie při nastartovaném motoru a funkčním dobíjení je v pořádku.Baterie se dobíjí a zvyšuje se její napětí.
Tvůj problém zahřívání svorek je ve špatném kontaktu na svorkách kabelu-baterie.Sundej svorky a důkladně je očisti.Pokud jsou šroubovací na kabelu bývá problém v oxidaci kabelu v místě spoje svorky-kabel.
Tento problém je potřeba vyřešit,nebot při zimních startech je odběr větší a tím se bude svorka upalovat,až se upalí celá a to v místě kdy to člověk nejvíc potřebuje.
Jinak napětí na alternátoru při správné funkci a dobré baterii je od 13,4-14,6V.
Pokud je napětí na alternátoru 14V na baterii je cca 13,5-13,8V,to je definovaná tolerance kde ztráty jsou na spojích alternátoru,délce kabelu,svorky na baterkách.
Pokud měříš digitálním multimetrem jeho vnitřní odpor je značný, řádově megaohmy a tudíž je to další zátěž a tím bude i hodnota na displeji menší.
Tvůj problém zahřívání svorek je ve špatném kontaktu na svorkách kabelu-baterie.Sundej svorky a důkladně je očisti.Pokud jsou šroubovací na kabelu bývá problém v oxidaci kabelu v místě spoje svorky-kabel.
Tento problém je potřeba vyřešit,nebot při zimních startech je odběr větší a tím se bude svorka upalovat,až se upalí celá a to v místě kdy to člověk nejvíc potřebuje.
Jinak napětí na alternátoru při správné funkci a dobré baterii je od 13,4-14,6V.
Pokud je napětí na alternátoru 14V na baterii je cca 13,5-13,8V,to je definovaná tolerance kde ztráty jsou na spojích alternátoru,délce kabelu,svorky na baterkách.
Pokud měříš digitálním multimetrem jeho vnitřní odpor je značný, řádově megaohmy a tudíž je to další zátěž a tím bude i hodnota na displeji menší.