Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

528i manuál chcípá za jízdy

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Berserg
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: pát 23.07.2010 00:00
Bydliště: Prostějov

#1 Příspěvek od Berserg »

Zdravím Vás klubáci! Tak se mi na autě vyskytl docela nebezpečný problém,když jedu v autě(město nebo sjezd z dálnice) vyřadím na neutrál a začnu brzdit-bud před semaforem nebo při nájezdu na dálnici-tak mi chcípne motor(otáčky spadnou až 0)-tím pádem posilovač řízení a brzd je mrtvej a já jen čekám do čeho to napálím....Prosím o radu...
Foli
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: sob 13.12.2008 01:00

#2 Příspěvek od Foli »

Berserg píše:Zdravím Vás klubáci! Tak se mi na autě vyskytl docela nebezpečný problém,když jedu v autě(město nebo sjezd z dálnice) vyřadím na neutrál a začnu brzdit-bud před semaforem nebo při nájezdu na dálnici-tak mi chcípne motor(otáčky spadnou až 0)-tím pádem posilovač řízení a brzd je mrtvej a já jen čekám do čeho to napálím....Prosím o radu...
Malinko zkus ten problém popsat. Dělá to pokaždé nebo jen když je motor studený nebo teplý? Udělá to i tehdy, když stojíš na místě, máš neutrál a vytočíš motor do otáček a necháš padnout na volnoběh?
Berserg
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: pát 23.07.2010 00:00
Bydliště: Prostějov

#3 Příspěvek od Berserg »

No děje se to i když je zahřátý na provoz...a když stojím na místě maximálně otáčky trochu kolísnou...ale to jen trošičku-největší problém je při tom brždění,jinak když ho vytočím a nechám tak dojít tak je v pořádku....do té doby než začnu brdit...jinak motor táhne v pořádku...
Foli
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: sob 13.12.2008 01:00

#4 Příspěvek od Foli »

Berserg píše:No děje se to i když je zahřátý na provoz...a když stojím na místě maximálně otáčky trochu kolísnou...ale to jen trošičku-největší problém je při tom brždění,jinak když ho vytočím a nechám tak dojít tak je v pořádku....do té doby než začnu brdit...jinak motor táhne v pořádku...
Jo, takže ještě jednu věc. Dělá to jen když vyřadíš na neutrál a dobržďuješ. Tak zkus jet, dát neutrál a se sešlápnutou spojkou takto dobržďovat jestli to také udělá. Pokud ano, mužeme se jistě zaměřit na motor, pokud to bude OK, budeme ledat chybu kolem spojky
Berserg
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: pát 23.07.2010 00:00
Bydliště: Prostějov

#5 Příspěvek od Berserg »

No spojka je tam dávaná nedávno-tak 4měsíce....profi mechanikem a byla to LUK spojka-komplet...
Foli
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: sob 13.12.2008 01:00

#6 Příspěvek od Foli »

Berserg píše:No spojka je tam dávaná nedávno-tak 4měsíce....profi mechanikem a byla to LUK spojka-komplet...
No, každopádně to zkus, zkus jet, dát neutrál ale držet přitom dobržďování spojku. Pokud to udělá nebo ne.
Berserg
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: pát 23.07.2010 00:00
Bydliště: Prostějov

#7 Příspěvek od Berserg »

zkusím to hned projet a do čtvrt hodky napíšu jestli to pomohlo...
Berserg
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: pát 23.07.2010 00:00
Bydliště: Prostějov

#8 Příspěvek od Berserg »

No tak jsem to projel ale neudělalo to ani jednou ted-ani v jednom z případů(brždění se spojkou nebo bez otáčky neklesly) asi na to má vliv teplota motoru....co by to ale mohlo být v tom motoru nebo na té spojce(obě varianty?)
Foli
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: sob 13.12.2008 01:00

#9 Příspěvek od Foli »

Berserg píše:No tak jsem to projel ale neudělalo to ani jednou ted-ani v jednom z případů(brždění se spojkou nebo bez otáčky neklesly) asi na to má vliv teplota motoru....co by to ale mohlo být v tom motoru nebo na té spojce(obě varianty?)
Tak fajn, tak až ti to zase chcípne, tak to nastartuj a rovnou jeď a udělej to se spojkou.

Jinak jestli to za studena nedělá a za tepla ano, tak první na co bych se podíval tak na svíčky, jak jsou tam dlouho, jak vypadají a podobně, to je asi to nejjednodušší čím začít. Potom kontrola kabelu.... A pak dej vědět. muže toho bejt fakt více
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od wEnC »

Chcípání za jízdy při sešlápnuté spojce dělá i netěsnost v sání.

Nehoupe ti občas volnoběh ?
Nebo po vyšlápnutí spojky nejdou otáčky nahoru a pak zas dolů až pod volnoběžné a srovná se to až pak ?
To pak stačí trochu přibrzdit nebo zatočit a nečekané zatížení motoru, zrovna když se snaží zregulovat volnoběh, ho zadusí.

Posilovač řízení je mrtvej hned to jo, ale na brzdy by měl podtlak ze sání chvíli vydržet, tak 1-2 sešlápnutí určitě, takže bezpečně zastavil jde.
Foli
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: sob 13.12.2008 01:00

#11 Příspěvek od Foli »

wEnC píše:Chcípání za jízdy při sešlápnuté spojce dělá i netěsnost v sání.

Nehoupe ti občas volnoběh ?
Nebo po vyšlápnutí spojky nejdou otáčky nahoru a pak zas dolů až pod volnoběžné a srovná se to až pak ?
To pak stačí trochu přibrzdit nebo zatočit a nečekané zatížení motoru, zrovna když se snaží zregulovat volnoběh, ho zadusí.
Souhlas, ale bohužel, těch variant co to muže dělat je hodně
Foli
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: sob 13.12.2008 01:00

#12 Příspěvek od Foli »

wEnC píše:Chcípání za jízdy při sešlápnuté spojce dělá i netěsnost v sání.

Nehoupe ti občas volnoběh ?
Nebo po vyšlápnutí spojky nejdou otáčky nahoru a pak zas dolů až pod volnoběžné a srovná se to až pak ?
To pak stačí trochu přibrzdit nebo zatočit a nečekané zatížení motoru, zrovna když se snaží zregulovat volnoběh, ho zadusí.
Souhlas, ale bohužel, těch variant co to muže dělat je hodně
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od wEnC »

No uvidíme jestli Bersergovi auto přede jako kotě a rafka otáček se ani nehne i když zapne třeba klimu, pak by měl sání asi OK
Berserg
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: pát 23.07.2010 00:00
Bydliště: Prostějov

#14 Příspěvek od Berserg »

Tak vítězem podle diagnostiky je snímač otáček hřídele(nebo jak je to sousloví...:) )nicméně je to věc věru nemilá-stalo se mi to teda zatím jen 3krát....ale je to takový druh adrenalinu,který nemusím. Jinak je pravda,že když je auto na volnoběh a já točím volantem tak otáčky lehce kolísnou-ale to je prý normální...
Po vyšlápnutí spojky jsou otáčky pořád na stejné úrovni.
A v případě klimatizace jsem to nepostřehl-a kolísání otáček si většinou všimnu, takže tam si myslím,že je vše v pořádku...v sání.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Brátn Moderátor »

:lol: víš že by sis ušetřil tohle vše, kdyby sis přečetl pár rad tady na fóru? v těhle případech je to vždycky čidlo vačky nebo kliky jediný řešení je diagnostika, kterou dneska má každej druhej, tak příště zkus raději postup: číst fórum=>diag=>psát dotaz na fórum

ad servo ano při maximálním vytočení klesají otáčky, a při sepnutý klimě otáčky na volnoběh se jemně zvýší, ale drží a nekolísají, spojka na tohle nemá významnější vliv, pokud ti kolísají otáčky po vyšlápnutí spojky, tak těsnost sání a popřípadě dvouhmoty, to jen na okraj
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Klubové ID: 1432
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od pazda »

Bratn píše: kterou dneska má každej druhej
čoveče občas mám pocit že jsem snad sám kdo ji má :lol: hlavně na srazech.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Brátn Moderátor »

pazda píše:
Bratn píše: kterou dneska má každej druhej
čoveče občas mám pocit že jsem snad sám kdo ji má :lol: hlavně na srazech.
tak víš jak, to není tím, že by ji neměli i další, ale tím, že jsi jí zadarmo přiznal :lol:
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Berserg
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: pát 23.07.2010 00:00
Bydliště: Prostějov

#18 Příspěvek od Berserg »

Změna...tak příčinou toho všeho je separátor oleje...!
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Brátn Moderátor »

takže netěsnost sání, pokud je membrána v separátoru prasklá, tak si přisává vzduch z vany a navíc válce žerou olej, takže bys to poznal po vytáhnutí svíček a jemně modrého dýmu z výfuku, jinak separátor měnit co 3 výměny oleje a budeš mít klid
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Berserg
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: pát 23.07.2010 00:00
Bydliště: Prostějov

#20 Příspěvek od Berserg »

Pokud je to netěsnost v sání-tím pádem chudší směs co jde do motoru, že? To by znamenalo, že po opravě bude více srandy?
Odpovědět