Ahoj,
jde o BMW E34 525i 141Kw NO VANOS 91"
Někdy se mi stane,že po zastavení napíše nízkou hladinu mot. oleje,při jízdě nikdy a když dám znovu při jízdě vypsat závady,už to tam není. Odchází čidlo? Znamená čidlo jen hladinu,nebo měří i tlak? A jaký a jak bych mel naměřit tlak oleje...díky.
Někde se to tady řešilo,ale nepodařilo se mi to najít,díky
Ahoj,
je to skutecne cidlo hladiny, ale jako vadne bych ho neoznacil. Tlak meri jine cidlo - pri malem tlaku by svitila cervena kontrolka a psalo by to neco jako oehldruck motor. Jak se meri tlak oleje nevim.
Moje e34 (M50TUB25 '95) to dela taky. Dela mi to hlavne na dlouhych cestach na nemeckych dalnicich, kdyz zastavim na pumpe s pekne zapocenym motorem. Kdyz pak nastartuju, tak to sviti jeste par sekund (desitek) a vse je zase ok.
Pre mesicema jsem se dogooglil (bimmerforum? uz si nemamatuju), ze to je celkem normalni vec. Olej je rozcakanej po motoru a nez stece, tak snimac detekuje "malo" oleje. Kdyz olej pak zmerim, tak ho je vzdycky nad min rysku. Vsichni se schodli na tom, ze falesne poplachy jsou lepsi, nez kdyby oleje bylo malo a nevedelo se o tom.
Vetsinou pomohlo dolejt olej po max rysku (M50 si pres gufero na klice ucvrnkavala 1 dcl na 1000 km) a bylo na chvili pokoj. Od posledni vymeny oleje mam asi 3000km klid, bez dolejvani, olej furt na max. Pro uplnost, olej 5W40.
Jo jo to se mi taky někdy stane. Nebo jedu úplně klidnou jízdou a na konci ,,pink" a když jedu ostřeji tak to neudělá,ale není v tom žádné pravidlo. Takže to zatím nechám tak,olej jsem kontroloval a v normě...