Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Praskání v horním uložení tlumičů E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#1 Příspěvek od MUF_IV »

Ahoj, dělal jsem nové tlumiče na E39 kombi 530D rv2000. Vyměnil jsem tlumiče, dorazy s prachovkama a co mi bylo doporučeno tak ještě horní uložení tlumičů. Začíná mi vyvstávat problém že při kroucení volantu na místě to docela dost jakoby "křupe" a zvuk jde od horního uložení, na jedné straně minimálně, to bych ani neřešil, nicméně na straně u řidiče je to dost znatelné a přenáší se to do kabiny..nevíte co jsem mohl udělat blbě? :( Už jsem měl i nekorektně posazené péro, to jsem celé rozhodil a opravil...nemůže být hodně přitažený tlumič v tom dorazu ? Díky za postřehy...
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#2 Příspěvek od Dan td »

Namazals to ložisko v horním uložení? Tzn. naplnil ho vazelínou? Pokud ne, proto zřejmě vrže.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#3 Příspěvek od MUF_IV »

Jojo, ložisko bylo již předmazané a ještě jsem mu přidal ... fakt mě nic nenapadá, prostě to pořádně ani nejde poznat. Koukal jsem že tlumič se samozřejmě vytáčí v raidu, že se netočí pouze kolem své osy, nemůže být ještě něco blbě nasazený?
Honza83
Registrovaný
Příspěvky: 296
Registrován: sob 24.01.2009 01:00
Bydliště: ČR

#4 Příspěvek od Honza83 »

podobné křupání jsem měl na RS, byla to prasklá pružina na levé straně, při otáčení volantem na místě se ozývalo silné praskání.. možná kontrola pružin
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#5 Příspěvek od Dan td »

Ještě mě napadají dvě možné příčiny:
1. Máš tlumič dobře natočený? Některé mají značku, jak ho natočit, některé ne. Pokud bys ho měl pootočený špatně, mohlo by to v rejdu dělat neplechu. Myslím pootočený proti kastli, resp. v tom uchycení dole.
2. Je dobře složenej pherson, tzn. hlavně pružina? Ono to totiž láká složit tak, že začátek pružiny je v misce umístěnej jinak, než patří. Mě se to při výměně poprvé taky povedlo. Pružina totiž není přesně kulatá, je trochu do šišky a musí se správně naštelovat, než se v phersonu povolí.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#6 Příspěvek od E30STORM »

Měl jsem pružinu už i špatně natočenou a nic to nedělalo, tím to asi nebude.
A s tím tlumičem si myslím, už se mito stalo u dvou E39 , značku má vždy jen jeden tlumič, ne?Tzn podle toho prvního se značkou, složíš ten druhý.
Myska tlumíče musí směřovat při složení tuším ven ( ta špice té mysky ) , pak tam ani péro nejde dát jinak, nic se tam nemůže složit špatně až na to, že špoatně natočíš tlumič.
Jooo, víš co mi to dělalo, táhlo mi to na levou stranu to auto, tak jsem poznal ,že jsem tam něco dodrbal.
Pak napiš co to bylo, buď je to tohle, nebo to uložení je prostě v háji.
Odpovědět