Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
klapky v sani- opravy
zdravim urcite uz kazdy z vas slysel problem s klapkamy v sani u vznetovych motoru, jedna se o to ze klapka najednou spadne do motoru a motor v haji, projevi se to vetsinou tak, ze motor na volnobeh nejde na vsechny valce, klepe se, atd atd, spadlou klapku sem videl u motoru ktery mel najeto jen 160tis km! nabizim demontaz klapek ze sani kdyby byl zajem tak napiste sz
--------------------------------------------------------------------------------
caste dotazy- motory-520d 525d 530d nejake motory klapky nemaji! cim zaslepuji- takze demontuji sani vyndam klapky ty vylamu a misto hridelky dam sroubek a z druhe strany maticku, presah sroubku rozklepu proti povoleni+ podmazu tmelem pro utesneni vetsinou prolina olej kolem hridelek. doba trvani 2 az 3 hodiny podle toho jak to jde, zaroven kontrola filtru,plochych remenu atd.. mohu zkontrolovat i filtr+ membranu pro odvetrani motoru- casto byva ucpany filtrik pak ma motor vetsi kourivost a muze zrat olej. atd.. cena 800kč
--------------------------------------------------------------------------------
caste dotazy- motory-520d 525d 530d nejake motory klapky nemaji! cim zaslepuji- takze demontuji sani vyndam klapky ty vylamu a misto hridelky dam sroubek a z druhe strany maticku, presah sroubku rozklepu proti povoleni+ podmazu tmelem pro utesneni vetsinou prolina olej kolem hridelek. doba trvani 2 az 3 hodiny podle toho jak to jde, zaroven kontrola filtru,plochych remenu atd.. mohu zkontrolovat i filtr+ membranu pro odvetrani motoru- casto byva ucpany filtrik pak ma motor vetsi kourivost a muze zrat olej. atd.. cena 800kč
Jirka36 píše:Jo, tak to mi nabízí mechanik taky, prý jsou poddimenzované a to spadnutí do motoru hrozí, oprava cca 2000 Kč včetně záslepek. Ten pocit že mi nejdou všechny válce mám po nastartování-ale jen studeného motoru, stačí prošlápnout plyn a protočit motor a zas ševelí jak má...
Pocit máš ale proto že ti zdřejmě nežhavý všechny válce.
libovka píše:Jirka36 píše:Jo, tak to mi nabízí mechanik taky, prý jsou poddimenzované a to spadnutí do motoru hrozí, oprava cca 2000 Kč včetně záslepek. Ten pocit že mi nejdou všechny válce mám po nastartování-ale jen studeného motoru, stačí prošlápnout plyn a protočit motor a zas ševelí jak má...
Pocit máš ale proto že ti zdřejmě nežhavý všechny válce.
Jojo, to mě taky napadlo, ve čtvrtek ho dávám na výměnu oleje a všech filtrů, asi to nechám zrevidovat všechno..
jj je dobre tie klapky vybrat pre pokoj duse. Chod motora sa nemeni, klapky su tam len pre zmensenie emisii pri volnobehu, a jedna sa o zanedbatelny detail.
Inac ja som menil cely motor na e60 530d......
no ja nie kvoli klapkam...... tiekol mi vstrek a prepalilo to piest + narobilo dalsiu paseku. Vo vani sa nasiel popol, vsetko to vnutri "horelo" a odsralo to turbo a bohvie co este. Menil som polmotor, vsetky vstreky za fungel nove, + turbo... Myslim ze ten motor je drziak a nezodratelny ale serie sa hlavne kvoli takym veciam ako su vstreky a klapky, pripadne to odvetranie. Filter odvetrania moze taktiez rychlo pomoct turbu na onen svet. Treba ho vymenit za novy, teraz sa dodava uz bezudrzbovy cyklonovy a stoji cca 40eur.
Inac ja som menil cely motor na e60 530d......
no ja nie kvoli klapkam...... tiekol mi vstrek a prepalilo to piest + narobilo dalsiu paseku. Vo vani sa nasiel popol, vsetko to vnutri "horelo" a odsralo to turbo a bohvie co este. Menil som polmotor, vsetky vstreky za fungel nove, + turbo... Myslim ze ten motor je drziak a nezodratelny ale serie sa hlavne kvoli takym veciam ako su vstreky a klapky, pripadne to odvetranie. Filter odvetrania moze taktiez rychlo pomoct turbu na onen svet. Treba ho vymenit za novy, teraz sa dodava uz bezudrzbovy cyklonovy a stoji cca 40eur.
airbone píše:jj je dobre tie klapky vybrat pre pokoj duse. Chod motora sa nemeni, klapky su tam len pre zmensenie emisii pri volnobehu, a jedna sa o zanedbatelny detail.
Inac ja som menil cely motor na e60 530d......
no ja nie kvoli klapkam...... tiekol mi vstrek a prepalilo to piest + narobilo dalsiu paseku. Vo vani sa nasiel popol, vsetko to vnutri "horelo" a odsralo to turbo a bohvie co este. Menil som polmotor, vsetky vstreky za fungel nove, + turbo... Myslim ze ten motor je drziak a nezodratelny ale serie sa hlavne kvoli takym veciam ako su vstreky a klapky, pripadne to odvetranie. Filter odvetrania moze taktiez rychlo pomoct turbu na onen svet. Treba ho vymenit za novy, teraz sa dodava uz bezudrzbovy cyklonovy a stoji cca 40eur.
Filtr odvětrávání ? To je kde ?:) díkk
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
nevím kdo smazal stejný příspěvek v trojkové sekci ale všem doporučuji profesionální řešení pomocí záslepek .. více info najdete ne e46tkovým klubu .. zásepky prodává člen kurýr.
jinak separátor filtr i "šnek" jsou zámenné a narovinu filtr funguje mnohem líp. I ten "ulitový je nutno čistit.
jinak separátor filtr i "šnek" jsou zámenné a narovinu filtr funguje mnohem líp. I ten "ulitový je nutno čistit.




cau tak take to si myslel ?
http://www.youtube.com/watch?v=AvrKxA4PpcI
http://www.youtube.com/watch?v=XJCmjjzF9Ds&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=AvrKxA4PpcI
http://www.youtube.com/watch?v=XJCmjjzF9Ds&NR=1
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
gunner píše:jj,klapky umí nadělat hodně paseky...ale kdo má starší model,tak to řešit nemusí...e39 520d,530d 135kw je nemají. 142kw už je má..
jsi úplně vedle tak tu nešiř zmatečné informace. taktéž nesouvisí s převodovkou ale s emisemi !
klapky mají všechn comonrail motory jen od přelomu roku 2004/05 mají tlustější osku, takže nedochází k utržení tak často.
tady je většina informací a řešení:
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=13&t=11207




Huska píše:gunner píše:jj,klapky umí nadělat hodně paseky...ale kdo má starší model,tak to řešit nemusí...e39 520d,530d 135kw je nemají. 142kw už je má..
jsi úplně vedle tak tu nešiř zmatečné informace. taktéž nesouvisí s převodovkou ale s emisemi !
klapky mají všechn comonrail motory jen od přelomu roku 2004/05 mají tlustější osku, takže nedochází k utržení tak často.
tady je většina informací a řešení:
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=13&t=11207
1."trochu" vedle si asi ty...a zmatečné informace šíříš také ty...jestli sis špatně přečetl název támatu,nebo si ho nepochopil to nevim,ale zkus to ještě jednou....klapky v sani- opravy. A taky nevím,kde si vzal tu převodovku.
2.s tím,že je mají všechny cr se taky pleteš... 330d,530d 135kw v man. klapky nemají!!! klapky u těch 135kw moturu jsou jen u modelu s automatem!!142kw v automatu je má na 100% u man. si nejsem jistý.Jinak přiznávám,že ten můj pos. komentář byl neuplný...
Mimochodem o 3jkové řadě se to píše i v tom odkazu co si sem dal

- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
gunner píše:[quote="Huska2.s tím,že je mají všechny cr se taky pleteš... 330d,530d 135kw v man. klapky nemají!!! klapky u těch 135kw moturu jsou jen u modelu s automatem!!142kw v automatu je má na 100% u man. si nejsem jistý.Jinak přiznávám,že ten můj pos. komentář byl neuplný...
Mimochodem o 3jkové řadě se to píše i v tom odkazu co si sem dal
to s převodovkama nebylo adresováno tobě ale když už jsi navázal tak ještě jednou:
motor s převodovkou nemá nic společného a klapky jsou z důvodu ekologie a to ať u trojky, pětky, X5 atd. Může se výjmečně vyskytnout motor s nižším označením emisních limitů .. ten je nemá .. první roky výroby, ale jinak naprostá většina je má. Záslepky jsme montovali již do spousty aut včetně pětky v manuálu i automatů a verze 135kW.
Otec řeší profesionálně záslepkami s otočením ovládacího táhla o 180° čímž je možné uvedení do původního stavu bez nákupu nových komponentů (vylámaných klapek se šroubkem, táhla od ovládacího ventilu apod). Zatím nikdo ze zákazníků návrat do původního stavu nechtěl, ale ta možnot tu je.
Navíc novější auta s elektronickým řízením při odpojení EGR ventilu a klapek zobrazují vadu, což při výše popsaném způsobu nehrozí.
Já jsem si je vymotoval a vyčistil sání výsledkem je nižší spotřeba. Ještě řeším odpojení EGR, ale protože již mám elektronickou regulaci tak to není jen o zaslepení.



