Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Rozdíl mezi 525d a 530d e39.

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Denkac
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 07.08.2011 00:00
Bydliště: Ćervený újezd
Klubové ID: 2825

#1 Příspěvek od Denkac »

Zdravím.Má někdo zkušenost s oběma motory,co se týče výkonu a spotřeby?je mezi nimi zásadní rozdíl?
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Jendix »

Denkac píše:Zdravím.Má někdo zkušenost s oběma motory,co se týče výkonu a spotřeby?je mezi nimi zásadní rozdíl?
Myslim si že toho tady najdeš hromady, stačí jen hledat.

http://www.spritmonitor.de/ - tady najdeš něco k té spotřebě
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Honza325 »

Já mám 525d e39 (mimochodem na prodej :D ) a co se týče výkonu, jako je znát, když přesedneš do 530d, ale zas tak markantní to neni.. S obojim se dá jet hezky svižně a i ta 525d má slušnej zátah... Jinak u mě spotřeba 6,1 - 7,1l/100km, při normální jízdě mimo centrum města a kolon. Ale zase žádnej klobouk. Po dálnici se dá dostat při 130km/h i na 5,5l/100km, ale to ukazuje BC, tak nevim, co je na tom pravdy. Při svižný jízdě 7,9 - 8,9l/100km.
Mám kombi a manuál. Jak je to u automatu nevim. :wink:
LadenaM3
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: pát 24.11.2006 01:00

#4 Příspěvek od LadenaM3 »

Mám 525d T s manuálem. Jezdím se spotřebou mezi 6 a 7 litry na 100 km. Jednou jsem zkoušel vynulovat a jet co mě schopnosti a terén dovolili a dostal jsem se na 11,5 litru. Ale jakmile se silnice trochu narovnala, hned to padalo dolů... Jinak jsem měl možnost jezdit i 530d. Pocitově je silnější. Ale mě nevyhovovalo to, že je tam velký rozdíl v zátahu - pod 2000 ot/min. mrtvo, pak brutální zátah mezi 2000 - 3500ot/min. a nad tím zase pokles tahu. U 525d ty rozdíly nejsou tak výrazné - motor jde plynuleji v celém spektru otáček.
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#5 Příspěvek od MUF_IV »

jj, každý má svoje, mám obě před garáží, 530D je dravec, 525D je kultivovanější, každé má svoje a jezdí malinko jinak, ale zvyknout se dá na oboje a je pravda že zabírá " trošku níž"....spotřeba u mě na 530D město cca 7,1, na 525 cca 7,4, lehká noha...mimo město jedou obě stejně kolem 6,5l... tahaj pěkně obě, já už stejně šilhám po 535D :)
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#6 Příspěvek od zverbo »

MUF_IV píše:jj, každý má svoje, mám obě před garáží, 530D je dravec, 525D je kultivovanější, každé má svoje a jezdí malinko jinak, ale zvyknout se dá na oboje a je pravda že zabírá " trošku níž"....spotřeba u mě na 530D město cca 7,1, na 525 cca 7,4, lehká noha...mimo město jedou obě stejně kolem 6,5l... tahaj pěkně obě, já už stejně šilhám po 535D :)


Ahoj panove! konecne po dlhej adsenci som tu -/kupa domu a prerabka/ no k veci - ostali mi nejake lowe a chcem kupit e39 diesel ale bojim sa co kupit ci 530d alebo 525tds, 5er som nikdy nemal a bude sluzit iba na vylety a dovolenky a obcasne jazdenie na Slovensko inak bude v garazi. Bude to taktiez moj prvy diesel - no mal som mesiac 320d ale je to kktina ziadny vykon /inak cipnuty na 120kw/ nevyhovovalo mi to po ziadnej stranke vykon vajca, spotreba nad 8, som zvyknuty na benzin mam e36 coupe 325i a aj ostatnych /6 - BMW/ boli benziny /rozne motorizacie/ okrem 320d. Chcem nieco pre rodinu ale bojim sa doplatim na chybu - preto vas prosim o rady. Nechcem zakladat novu temu a v ostatnych co to niekde spominaly tak hned v druhej vetve rozoberali vyfuk atd...
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#7 Příspěvek od zverbo »

Pardon ze to dopisujem ale dovod je ze aj ked diesel tak by som chcel vykon a pohodlie v jednom preto 5er ale aka kubatura???
135-142 kw zaklad alebo lacnejsiu 525 s 105kw a vrazit trosku penazi do motora?????
rxe
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 02.09.2010 00:00

#8 Příspěvek od rxe »

to ZVERBO .
nazdar tak presne tento problem som mal aj ja , presne ze budem mat auto na dovolenky a vikendy ale inak bude stat v garazi.lebo mam este jedno, na jazdenie. popisem ti moje pocity , povedal som si ze nikdy nechcem diesel. jedine benzin 3,0 a vyssie. , ale ze ked uz nahoda.! tak BMW touring 3,0D AT , face. vcera som sa vratil z dovolenky, a prvy krat som z tym autom najazdil 2000 km . od kupy, kupil som ho cez znameho z BMW vo stvrtok a v nedelu som prasil. spotreba tam bola na pal 7,8 co sa mi verit nechcelo. ale budiš. esta tam cez madarsko cestovna rychlost v noci 110- 130+,, okrsky , chorvatsko dialnice150 -165 - "180 sem tam". tam sme boli 2 krat v inom meste posuvacky spotreba 8,0 a nazad to iste , dnes rano som prisiel isli sme sviznejsie a spotreba podla BC bola 7,8 !! parada . ten pocit zrychlenia super, az na ten chrochotavy dunivy zvuk diesla,pri ustalenej rychlosti sa to da zniest, riadenie auta skvele. bez najmensich pripomienok.na to ze je to 10 rocne auto , tak klobuk dolu .to spracovanie a kvalita.asi by som uz nemenil E39 je asi posledne z dobrych BMW co ma vydrz a robilo sa to pre ludi.kludne do toho .samozrejme zalezi aj od km a stavu, ja si nestazujem mam tam poctivych 185 000. a ani to neni poznat
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#9 Příspěvek od zverbo »

thx, toto som potreboval!!!
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od milo »

zverbo píše:Pardon ze to dopisujem ale dovod je ze aj ked diesel tak by som chcel vykon a pohodlie v jednom preto 5er ale aka kubatura???
135-142 kw zaklad alebo lacnejsiu 525 s 105kw a vrazit trosku penazi do motora?????
pozor, ta 525 s vykonem 105 kw neni 525d, o ktere je tahle diskuse, ale 525tds!!
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#11 Příspěvek od zverbo »

AHA áááha teraz som v riti uplne!!!
kolko ich preboha je 525 - 105kw a 120kw 530 - 135kw a 142kw o inych som sa ani inde nedocital!!!
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od milo »

jeste je 525td, myslim 85kw ;)

525td, 525tds - "komurkovy" diesel
520d, 525d, 530d - common rail
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#13 Příspěvek od gunner »

milo píše:jeste je 525td, myslim 85kw ;)

525td, 525tds - "komurkovy" diesel
520d, 525d, 530d - common rail

520d ani 520d po face.neni cr..ale klasika,2.0d cr je jen 3jkové řadě od face. a má výkon 110kw. Ve všech 5tkách je 2.0d a je to pd 100kw. tedy v e39 :)
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#14 Příspěvek od zverbo »

520d - 100kw /4valec/
525tds - 105kw /6valec/
525d - 120kw
530d - 135 a 142kw

len som myslel ze 525ky su rovnake motory ako 530ky len ine vykony ako 2,5benzin 141kw a 125kw

neviem aky je rozdiel medzi cr a tds/td viem len o vykone motorov a o plniacich tlakoch turba tot vse akurat viem ze 3er su 2,0td - 100kw a 2,0d - 110kw co je poface motor CR - to je ale ina sekcia
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od milo »

a jo, koukam ze prvni M47 nebyla CR ;)
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#16 Příspěvek od ViktorDDD »

ešte poopravím gunner-a, 100kW M47 nie je PD ale rotačné čerpadlo (VP44) a priamy vstrek, tak ako staré TDIčka
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#17 Příspěvek od gunner »

jj,když jsem kupoval 520d,tak jsem o tom pročetl hodně...i to,jak je to děsnej motor..já osobně jsem s tím najel cca 80tis a vše ok,jen spotřebák a desticky,uhlíky atd. i spotřeba jde..město 7l,okrsky 5.2-5.6,dálnice při 140..5.5l lehká noha a podle BC,ale myslím,že ty hodnoty docela sedí.
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#18 Příspěvek od gunner »

ViktorDDD píše:ešte poopravím gunner-a, 100kW M47 nie je PD ale rotačné čerpadlo (VP44) a priamy vstrek, tak ako staré TDIčka
thx,asi jsem toho přečetl ješte málo :wink:
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#19 Příspěvek od ViktorDDD »

u toho 2,0d 100kW je problém ten že je tam to nešťastné čerpadlo ktoré som spomínal a stáva sa tam že z ničoho nič umrie elektronická hlava a zbohom, ostaneš stáť na ceste, taký istý problém majú aj 2,5TDi-čka od VW-groupu, nemusí sa to stať ale zasa nevieš kedy sa to stane
zato u 525TDS čerpadlo dáva vedieť o svojom odchode už hodne dopredu, kolísanie otáčok, úbytok výkonu, zlé štarty, ... takže sa nato môžeš pripraviť, a repas čerpadla je cca. za polovicu ako u toho 2,0d
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#20 Příspěvek od gunner »

525tds můžu soudit jen podle toho co jsem slyšel..měl ho kamarád a byl jsem s ním jednou v Chorvatsku,myslím,že na dálky je ten motor v poho,měl s tím spotřebu cca 7.5 na dálnice při 140-150km + nějaké to popojíždění tam po tech prdelích.Co jsem se dočetl,tak ten motor neni až tak spatnej,ale je prostě o něco citlivejší,než ostatní.
Já když jsem kupoval báwo v d, tak jsem na konec pořídil 520d a jsem s ním spokojenej,akorát ted zrovna řeším řemenici,zazím největší "problém" co jsem s ním měl..jestli budu měnit,tak na 100% za 530d v manuálu.
Odpovědět