Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
530d(e39)- bez vykonu, nestartuje
Zdravím,
Mám 530d(142kw), e39 r.v. 2002 a předevčírem se mi přihodila "malá" nepříjemnost. Zastavil jsem před obchodem, nakoupil, hodil nákup do kufru a ....a už nenastartoval. Motor točil jak o život a nic. Sundal jsem hadičku z palivového filtru a zkusil zastartovat. Nafta stříkala proudem. Po asi 20 minutách (motor mírně vychladl) se podařilo nastartovat. Problém ale je, že od tohoto okamžiku auto táhne tak do 2500ot/min. Od téhle hodnoty to "zrychluje" asi jako Škoda 120 obsazená pěti vzpěrači. Kupříkladu v mírném kopci na trojku se nedostanu přes 80km/h. Motor nevytočím nad 3000ot/min ani kdybych se rozkrájel. Jedinou vyjímkou je stojící auto a zařazený neutrál. To se ručička otáčkoměru při plném plynu uhnízdí na 4000ot/min. Co mě ale udivuje je to, že čas od času se motor jaksi probudí. V praxi to vypadá tak, že jedu třeba 60km/h, pedál stále ve stejné poloze(rozuměj 3/4) a najednou zničeho nic se odněkud dostaví výkon a auto začne zrychlovat jako normálně. Většinou si to ale po pár vteřinách rozmyslí a vzpomene si že je nemocný a zas toho nechá. Netušíte někdo na co se zaměřit ? Turbo je dělaný před dvěma měsíci, ale nad těch 2500ot/min to "táhne" obdobně jako tenkrát, když se to turbo vysypalo. Budu vděčný za každou radu. Předem dík.
P.s. Hledal jsem tu na fóru, ba jsem i našel podobná témata, ale myslím, že můj problém je přece jen mírně odlišný. Tak jsem si dovolil založit nový topic. Doufám že to nevadí.
Mám 530d(142kw), e39 r.v. 2002 a předevčírem se mi přihodila "malá" nepříjemnost. Zastavil jsem před obchodem, nakoupil, hodil nákup do kufru a ....a už nenastartoval. Motor točil jak o život a nic. Sundal jsem hadičku z palivového filtru a zkusil zastartovat. Nafta stříkala proudem. Po asi 20 minutách (motor mírně vychladl) se podařilo nastartovat. Problém ale je, že od tohoto okamžiku auto táhne tak do 2500ot/min. Od téhle hodnoty to "zrychluje" asi jako Škoda 120 obsazená pěti vzpěrači. Kupříkladu v mírném kopci na trojku se nedostanu přes 80km/h. Motor nevytočím nad 3000ot/min ani kdybych se rozkrájel. Jedinou vyjímkou je stojící auto a zařazený neutrál. To se ručička otáčkoměru při plném plynu uhnízdí na 4000ot/min. Co mě ale udivuje je to, že čas od času se motor jaksi probudí. V praxi to vypadá tak, že jedu třeba 60km/h, pedál stále ve stejné poloze(rozuměj 3/4) a najednou zničeho nic se odněkud dostaví výkon a auto začne zrychlovat jako normálně. Většinou si to ale po pár vteřinách rozmyslí a vzpomene si že je nemocný a zas toho nechá. Netušíte někdo na co se zaměřit ? Turbo je dělaný před dvěma měsíci, ale nad těch 2500ot/min to "táhne" obdobně jako tenkrát, když se to turbo vysypalo. Budu vděčný za každou radu. Předem dík.
P.s. Hledal jsem tu na fóru, ba jsem i našel podobná témata, ale myslím, že můj problém je přece jen mírně odlišný. Tak jsem si dovolil založit nový topic. Doufám že to nevadí.
Jo jo, taky si říkám, že budu muset navštívit diagnostiku. Teď jsem jen tak ze zvědavosti otevřel haubnu a všim jsem si, že u tý kostky s plusovým pólem od baterky je to celkem dost zasviněný....no nedalo mi to a odstrojil jsem ty kryty motoru a sání. Jaké bylo mé překvapení když jsem zjistil, že to sání je prasklý a už opravovaný(u tý praskliny je to sešroubovaný malejma šroubkama a z tý praskliny leze nějaký lepidlo). Každopádně s tím musím jezdit celý dva roky, co to auto mám. Ale teoreticky by to mohlo být tím, ne ? Mimochodem jsem si v zájmu dobrého pocitu vyčistil EGR, protože byl...(nenapadá mě slušný ekvivalent, který by přesně vystihoval onen automechanický terminus technicus "zasranej jak svině"). Sundal jsem hadici od intercooleru a je v ní trochu oleje-resp. je trochu mastná. To by mělo být v pořádku, ne ? Ještě k tomu sání. Jak je to s těma klapkama v sání. Mohlo by to mít podobné příznaky ?
Čerpadlo ? Noo...vlastně co by ne. Asi si dokážu představit, že čerpadlo nedokáže dávat dostatečný tlak ve vyšších rychlostech a že je někde za čerpadlem nějaké průtokové/tlakové čidlo (k čemu je třeba ten konektor na palivovém filtru ? ), které nahlasí nějaké chytřejší plastové krabičce, že takhle teda ne a ta krabička si pak usmyslí, že nad 3000ot/min se zkrátka nic točit nebude. A ve finále mi to trošku i víc ladí s tím nenastartováním. Tam mi přece jen víc zapadá problém s čerpadlem, než třeba s turbem, nebo dírou v sání. Nevím, jen tak nahlas přemýšlím. Každopádně dík za nakopnutí dalším směrem.
A vlastně...jedno čerpadlo je pod řidičem, to vím, ale ještě je prej jedno v nádrži. Otázka zní : je k němu nějaký "rozumný" přístup ?
A vlastně...jedno čerpadlo je pod řidičem, to vím, ale ještě je prej jedno v nádrži. Otázka zní : je k němu nějaký "rozumný" přístup ?
CERPADLO NA 99% CERPADLO V NADRZI JE Z TOHO DUVODU ABY PRECERPAVALO NAFTU Z LEVA DO PRAVA.. PRES KARDAN BY TO SAMO NEPRETEKLO ALE ZE TO NEJEDE JE PROBLEM PODAVACIHO CERPADLA UMISTENEHO NA PODLAZE POD SEDACKOU RIDICE. TO ZE PO ODPOJENI PRIVODU NAFTA TEKLA NIC NEZNAMENA PROTOZE TLAK NAFTY PRED VYSOKOTLAKYM CERPADLEM MUSI BYT V ROZMEZI OD 3 DO 4,5 BAR. VYZKOUSET TO JDE JEDNODUSE DIAGNOSTIKOU NEBO PRIPOJIT MANOMETR ZA CERPADLO. POKUD TLAK NENI AUTO NEMUZE CHYTIT A POKUD CHYTNE NEMA DOSTATECNY VYKON JAKO U TEBE. NAVIC SPATNE CERPADLO JE VELICE CASTA ZAVADA.. POKUD BY JSI POTREBOVAL DIAGNOSTIKU OZVI SE MI
Děkuji za rady i za nabídku diagnostiky. Každopádně diagnostika dnes ráno proběhla a vymyslela si krom několika dalších drobností i chybu "předřadného tlaku"(což na 99% korespodnuje s tím čerpadlem). Takže pánové klobouk dole. Diagnostikovat závadu podle pár řádků... tomu říkám frajeřina. Tudíž problém zčásti vyřešen, teď už jen koupit čerpadlo a namontovat. Ale co jsem tak koukal pod ten dekl pod řidičem, tak demontáž/montáž čerpadla bude asi ta nejednodušší pasáž tohoto problému. Ještě jednou dík.