Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Klepou katalyzátory na M62
Neřešil už někdo tenhle problém?Něco mi klepalo na výfuku,tak jsem myslel že je volný nějaký kryt výfuku,ale nenašel jsem nic.Zato když jsem s tím výfukem zacloumal tak se ozívá klepání z katalyzátorů jako když tam je něco volného.A na kostkách celý výfuk vydává takové pískavé zvuky+to rachtání z katů,je to dost otravný zvuk.Emise mám výborné takže rozsypané ty katy nejsou.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1474
- Registrován: úte 30.08.2005 00:00
- Bydliště: Šternberk
- Kontaktovat uživatele:
Výfuk na M62 bude vždycky krásnej - je celej nerez. Já jsem první katy vysypal ve 220tkm, ty další (uni) vydržely cca 3000km. Nemyslím si, že zrovna u tohoto motoru bys podle emisí měl poznat, jestli jsou katy ok. Když jsem vyřezal ty originální, tak byly absolutně prázdný a chlapík na emisích si ty hodnoty kupodivu pochvaloval.
Aha,před měsícem jsem byl na emisích a technik si právě liboval že hodnoty jsou super,takže jsem myslel že jsou katy v pořádku.To že je výfuk z nerezu vím,ale i ten nerez časem oxiduje a černá,já mám výfuk jen špinavý.
Nemá někdo tip na nějaké uni katalizátory které vydrží? A nebo se na ně mám vykašlat a dát tam rezonátory? Nebude to mít vliv na spotřebu? Díky
Nemá někdo tip na nějaké uni katalizátory které vydrží? A nebo se na ně mám vykašlat a dát tam rezonátory? Nebude to mít vliv na spotřebu? Díky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1474
- Registrován: úte 30.08.2005 00:00
- Bydliště: Šternberk
- Kontaktovat uživatele:
Na uni katy bych se vykašlal. Opravdu jsem je tam měl jen chvilku a bylo po nich. Dneska jsem konečně dodělal výfuk - katy nahrazeny nerezovou trubkou, ale prozatím jsem nechal středovej i zadní tlumič bez zásahu. Při zkušební projížďce jsem ale zjistil, že se motor občas přidusí při vysokých otáčkách a cukne. Takže tlumiče rozpárat a vyčistit... z těch katů bylo neuvěřitelný množství bordelu
Kdybych dal středovej tlumič pryč, už by to bylo asi hodně hlučný, což nechci ani omylem. Dobrá zpráva ale je, že výměnou katů za trubky se zvuk změnil jen nepatrně v určitým spektru otáček.
edit: jen bych upřesnil - jednalo se o univerzální katalyzátory do BOSALu - oba na 2.5l motor.

edit: jen bych upřesnil - jednalo se o univerzální katalyzátory do BOSALu - oba na 2.5l motor.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1474
- Registrován: úte 30.08.2005 00:00
- Bydliště: Šternberk
- Kontaktovat uživatele:
Myslím, že to řešil kdekdo, ale asi jsou jen 2 cesty... dát trubku nebo náhradu (uni kat, rezonátor). Fakt bych to taky viděl na ty katy. Jak tam něco chrastí, tak je to jasny. Já když jsem je teď viděl vevnitř, tak je to jak kdybys do nich nasypal dřevěny uhlí - úplně stejny kusy bordelu, což může být ten zdroj rachotu. Rezonátor asi vyřeší problém se zvukem a podle některých názorů i se spotřebou, ale vyzkoušeny to nemám - spotřebu moc nesleduju, jezdím pořád kolem 18 

No já bych právě nerad jezdil potom za 18L,to bych si mohl rovnou koupit 750i
Jde mi o to,aby pak lambdy nedělaly problémy až tam ty katy nebudou.Protože chci dát do toho auta plyn,tak nějaké uni katy nemají cenu,musel bych koupit nějaké lepší.Našel jsem od magnaflow,mají o 30% lepší průchodnost a tepelnou odolnost,ale jsou jen keramické a to by nemuselo taky vydržet.Tak fakt nevím.

mam 540i 6kvalt bezvanosovu a mam uplne vyrezane katy a nahradene trubkami.
netreba sa toho bat, M62B44 je este motor zo starej skoly a v istych krajinach resp na istych trhoch sa 540i predavala aj v bezkatovej verzii.
lambdy su tam 2 regulacne pred katalyzatormi a co sa deje za nimi je im uplne jedno. vyplach valcov je trochu iny ked tam tie katalyzatory nejsu (nizsi spetny tlak) a za studena na bohatu zmes to trochu prska do vyfuku. spotreba je mozne ze je s vybratymi katmi trochu vyssia ale podla mojho nazoru tak max o pol litra
ja som jazdil dlhodobo za 13L benzinu / 100km, teraz mam LPG a jazdim za cca 14-15L LPG
netreba sa toho bat, M62B44 je este motor zo starej skoly a v istych krajinach resp na istych trhoch sa 540i predavala aj v bezkatovej verzii.
lambdy su tam 2 regulacne pred katalyzatormi a co sa deje za nimi je im uplne jedno. vyplach valcov je trochu iny ked tam tie katalyzatory nejsu (nizsi spetny tlak) a za studena na bohatu zmes to trochu prska do vyfuku. spotreba je mozne ze je s vybratymi katmi trochu vyssia ale podla mojho nazoru tak max o pol litra
ja som jazdil dlhodobo za 13L benzinu / 100km, teraz mam LPG a jazdim za cca 14-15L LPG
Máte pravdu,ty lambdy za katem nejsou (teď jsem si byl pod to auto lehnout
),mě zmátl tenhle nákres
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10
Takže dám rezonátory a basta.Pak napíšu jak se to chová.
Díky

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10
Takže dám rezonátory a basta.Pak napíšu jak se to chová.
Díky
Koukám že tady mám restík.
Takže po delším provozování auta bez katů,s rezonátory mám vyšší spotřebu o cca 0.5L.Hluk je také o malinko větší,ale ne obtěžující.A auto jede o dost lépe.
Katalyzátory nebyly ucpané,jeden byl volný v obalu a rachtal,měl navíc upadlý kus (v celku) cca 10X5 cm naštěstí na straně od motoru,takže to neulítlo do výfuku.
Takže po delším provozování auta bez katů,s rezonátory mám vyšší spotřebu o cca 0.5L.Hluk je také o malinko větší,ale ne obtěžující.A auto jede o dost lépe.
Katalyzátory nebyly ucpané,jeden byl volný v obalu a rachtal,měl navíc upadlý kus (v celku) cca 10X5 cm naštěstí na straně od motoru,takže to neulítlo do výfuku.