Zdravím
Potřeboval bych informaci ohledně automatické převodovky. Při prvním rozjezdu směrem dopředu, jakoby prokluzovala spojka u automatické převodovky. Vůz se rozjede až na vyšší otáčky (tak 1600). Nejsem od fochu a navíc je to můj první vůz s automatickou převodovkou, tak nevím jestli je to závada, nebo je to tak naschvál (třeba z důvodu mazání). Děje se tam jen při prvním startu a směrem dopředu. Předem děkuji za odpovědi
Mě příde divný, že se to děje jen u prvního rozjezdu. ujedu 20 metrů ke křižovatce a auto se rozjede na volnoběh úplně normálně. Co by vté převodovce mohlo být špatného? Hardy?
mě to začalo dělat teď taky nastartuju a nic,tak vždy zařadím a jak se chytne sám tak pak jedu,já mám podezření na olej,že ho je tam málo,loni mi ho měnili a teď poslední dva měsíce mám to samé
mě to fachalo dobře celou dobu,až teď to dělá,ale jen když auto déle stojí.
Mě přijde jakp kdyby bylo málo oleje a jak nastartuješ tak napění a nabyde a proto se chytne a jede.
Ale jak říkám nejsem žádný odborník Jinak během jízdy nemám jedinný problém
Já právě taky ne. A zaráží mě právě to, že je to jen jedno rozjetí. A opravdu je to jen když to auto dýl stojí. Schválně zkus jestli ti to udělá i když zařadíš zpátečku. Mě se to na zpátečku rozjede normálně. Asi to bude dotaz na nějakýho odborníka
K0BLICH píše:Já právě taky ne. A zaráží mě právě to, že je to jen jedno rozjetí. A opravdu je to jen když to auto dýl stojí. Schválně zkus jestli ti to udělá i když zařadíš zpátečku. Mě se to na zpátečku rozjede normálně. Asi to bude dotaz na nějakýho odborníka
Mě to funguje úplně stejně viz výše popsané, první rozjezd s automatem i na rovince je tak nějak že se to sotva samo hooodně pozvolně rozjede, při sešlápnutí plynu zabírá až ve vyšších otáčkách, na další rozjezdy po chvíli už to je normální, nebo minimálně lepší a auto se v pohodě rozjíždí i bez plynu, každopádně mám převodovku po repasu měniče a mám na tom teď nalítáno cca 15000 km, olej vyměněný jednak komplet při repasu a taky po pár tisících km znovu (na doporučení) tak teď když to čtu taky nevím...
a nemusí si ta převodovka napřed natlačit olej,aby se rozjela. Když nastartuješ a počkáš tak se to po chvilce rozjede? Tím že zvíšíš otáčky rychleji natlačíš potřebný tlak. Nejsem odborník jen mě to napadlo, protože v měniči musí být tlak aby to fachalo.
auto by se melo nechat par sekund stat. pokud tam ale hned po natoceni das D, max. to trosku skubne, ale okamzite to ma makat. ja ho nechavam cca 10-20s, nez se uklidni volnobeh, utichne a vse se promaze. ale jsou i borci, kteri jedou hned.
Don píše:auto by se melo nechat par sekund stat. pokud tam ale hned po natoceni das D, max. to trosku skubne, ale okamzite to ma makat. ja ho nechavam cca 10-20s, nez se uklidni volnobeh, utichne a vse se promaze. ale jsou i borci, kteri jedou hned.
Prosimtě a to nastartuješ dáš tam D a dvacet vteřin čekáš a stojíš na brzdě, nebo jí máš uvolněnou a čekáš než se ti to rozjede? Já to dělám tak, že natočím auto na režim P bez brzdy...pak chvíly počkám a pak zařadím D a jedu. Jenže se mi to na volnoběh nerozjede a nebo jo, ale trvalo by to třebas dalších 10 sekund. A když šlápnu víc na plyn (záleží jestli na rovině nebo stojím proti kopci [vjezd do garáže mám trošičku do kopce]) tak se to teprve normálně rozjede, ale chce to 1500 otáček.
beny-maser píše:a nemusí si ta převodovka napřed natlačit olej,aby se rozjela. Když nastartuješ a počkáš tak se to po chvilce rozjede? Tím že zvíšíš otáčky rychleji natlačíš potřebný tlak. Nejsem odborník jen mě to napadlo, protože v měniči musí být tlak aby to fachalo.
Moje přesvědčení bylo původně stejné, ale nahlodal mě "můj" karosář, kterej mě nato upozorňil že to může být chyba.
K0BLICH píše:Prosimtě a to nastartuješ dáš tam D a dvacet vteřin čekáš a stojíš na brzdě, nebo jí máš uvolněnou a čekáš než se ti to rozjede? Já to dělám tak, že natočím auto na režim P bez brzdy...pak chvíly počkám a pak zařadím D a jedu. Jenže se mi to na volnoběh nerozjede a nebo jo, ale trvalo by to třebas dalších 10 sekund. A když šlápnu víc na plyn (záleží jestli na rovině nebo stojím proti kopci [vjezd do garáže mám trošičku do kopce]) tak se to teprve normálně rozjede, ale chce to 1500 otáček.
no jasne ze mam zaparkovano preci nebudu stat na brzde
K0BLICH píše:Já mám olej měněný je to dva měsíce a neni na něm ani 1500km a dělalo mi to i před výměnou. Olejem to podle mě nebude.
Me to dela v zime,kdyz mrzne.Proste chvilku pockam a pak zaradim D,nebo R.Zkus se postavit do kopce cumakem nahoru a nechat D,jestli ti to zacne couvat,tak je opotrebovanej menic.
Jo a pri ty vymene,byla vana dole a vymenenej i filtr,muze bejt pricpanej pilinama,ja ho mel ucpanej uplne a nejelo to vubec.
K0BLICH píše:Já mám olej měněný je to dva měsíce a neni na něm ani 1500km a dělalo mi to i před výměnou. Olejem to podle mě nebude.
Me to dela v zime,kdyz mrzne.Proste chvilku pockam a pak zaradim D,nebo R.Zkus se postavit do kopce cumakem nahoru a nechat D,jestli ti to zacne couvat,tak je opotrebovanej menic.
Jo a pri ty vymene,byla vana dole a vymenenej i filtr,muze bejt pricpanej pilinama,ja ho mel ucpanej uplne a nejelo to vubec.
Tak jsem to dnes zkoušel a necouvnul...prostě jen potřebuje víc čase na rozjetí o mnoho víc času
Eks píše:To:leondm
Když bude filtr "přicpanej pilinama" tak, že to nejede, tak je automat kaput. Když jsou tam piliny tak je něco hodně špatně.
Eks
Tak tohle mi "repasnici" rikali taky,ze at to pritahnu,ze vymena oleje a filtru nema cenu,ze to stejne nepojede a at si pripravim 45 az 60tis Kc na komplet repas.
Resil jsem to loni o velikonocich a do ted jezdim.