Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Kope do pedalu, ABS?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Axel »

Zdravim panove, mam problem:

dnes jsem konecne vymenil leve zadni cidlo ABS, kontrolky zhasly, rychlost, spotreba atd. se zobrazuje... Problem je nasledujici, pri brzdeni v rychlostech cca pod 40 km/h mi ABS kope do pedalu v pravidelnych intervalech.
Mozne priciny:
- kamosovi, ktery menil cidlo, se ohnul a ulomil jeden ze dvou pinu v konektoru, takze jsme vzali konektor od stareho, oholili draty a napojily drat na drat (draty na novem a starem cidle maji jinou barvu, takze nevime jestli je spravna polarita, ale rychlost to ukazuje, timpadem predpokladam, ze je spravna, ikdyz...)
- mam na pravem predku hozenou rezervu 16'' a zbytek jsou 17'' (je mozny, ze to vyhodnocuje prokluz kvuli rozlisnym rozmerum)

Nenapada vas neco? Diky
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od milo »

co za pneu jsou na tech 16 a 17? ma to aspon +/- stejny obvod?

me abs kopalo do pedalu, kdyz se do brzd dostal kaminek. par krat se rozjed a prudce zabrzdi- dopredu a dozadu.
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Axel »

225/55 R16
235/45 R17

Vcera jsem to poradne projel a porad stejny. Podle me je neco s magnetickym ozubenim na poloose, ze ktereho cidlo snima impulzy :/
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Jendix »

Axel píše:225/55 R16
235/45 R17

Vcera jsem to poradne projel a porad stejny. Podle me je neco s magnetickym ozubenim na poloose, ze ktereho cidlo snima impulzy :/
Není tam magnetický ozubení, ale hallova sonda. (u starších typů byl jen princip indukce). Jinak podle mě je problém v tom spoji, čidla jsou na to dost citlivá, je to otázka odporu celýho vedení a díky tomu spoji je pravděpodobně na hranici tolerance, proto to dělá to co dělá. Takhle jak popisuješ se většinou chovají čidla který to maji na hraně, při nižších rychlostech abs samovolně spouští i když nemusí.
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Axel »

Clovece, taky o tom ted premyslim, kabelaz je asi o 10 cm delsi a je to spojeny zatim cokoladou, takze dost prasacky... Zkusim zkratit, sletovat a radne zaizolovat, pak budu moudrejsi
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Když si spočítám průměry kol, které máš namontované :

225/55 R16 => průměr kola = 653,9mm, obvod = 2053,24mm
235/45 R17 => průměr kola = 643,3mm, obvod = 2019,96mm,
tak rozdíl je okolo 2%, které by ABS mělo tolerovat, problém nastává při >5%

Vlastní délka drátů (+10cm) problém taky není, přívody k zadním jsou delší než přední, i když v ŘJ ABS jistá kompenzace uvažována je. Ale kdyby nesouhlasil jejich ohmický odpor, tak by Ti kontrolka po zapnutí zapalování nezhasla, to si ŘJ kontroluje. Tobě to zhaslo a tachometr ukazuje, takže odpor čidel včetně přívodů je v normě a impulsy od čidla to přenáší. Takže ani ty signální zuby v náboji kola by nemusely být zanesené, i když jejich pročištění nebo alespoň vyfoukání nikdy na škodu není.

Problém vidím v tom, že bylo namontováno čidlo, které není určeno pro Tvoje auto. Našel jsem, že se jedná o e39 Touring 530D r.v.02/1999, ale jaké čidlo (BMW číslo) jsi tam nechal namontovat. Přesně to, co popisuješ se mi taky stalo, kopalo to do pedálu a navíc mi ASC stáhlo výkon motoru, že jsem z toho servisu skoro neodjel. Po montáži správného čidla už bylo vše OK.

Ty potřebuješ čidlo BMW číslo 34526756377, díl č. 24 na obrázku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30 . Pravděpodobně Ti prodali čidlo do 5er diesel, jenže určené pro 525tds a to tam fungovat nebude, respektivě bude dělat to, co popisuješ. Jenže to BMW číslo tam na čidle nebo kabelu zpravidla nenajdeš, ale najdeš tam nějaké označení výrobce Siemens, Hella a pod. Tak to mi napiš a kde jsi to koupil a já se kouknu, pro která auta to je určeno. Prostě chybička se vloudila.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Jendix »

ted si nejsem jistej.. ale jestli mu dali spatny cidlo, pozna to podle barvy konektoru.. pro novější jsou modrý.. starší šedivý.. (možná naopak, ale každopádně rozdílný barvy). to co on popisuje mi dělala stará e36, čidla měla něco zasebou, furt fungovala ale při nižší rychlosti to zlobilo a abs spínalo i když nemuselo... řekl bych že je chyba v tom spoji, když už tak vzít pájku a pořádně to spojit, čokoláda je řešení na bačkoru..
xxmenn
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: čtv 28.01.2010 01:00

#8 Příspěvek od xxmenn »

Ahoj potřeboval bych také poradit.

Při vyšších rychlostech je vše v pořádku, jakmile rychlost klesne pod asi 70km/h tak začne kopat do pedálu, ale je to i celkem slyšet. Jak poznám že mi třeba neodešla jednotka? ale je to jen čidlo? Kontrolky nesvítí jen když jezdím po městě a hodně brzdím tak se někdy rozsvítí. Díky předem.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Jendix »

jednou jsem řešil výměnu čidla se známým s diagnostikou... protože neměl origo diagnostiku byl v tom trochu problém.. udělali jsme to nakonec tak že jsme připojili diagnostiku a s autem se rozjeli, zjistil pak že jedno kolo nevykazuje žádnou rychlost... teoreticky by na kole které pošle impulz k sepnutí abs, měli být jiné hodnoty než na ostatních..
je to čistě ale jen m§j názor.. možná že se tak projevuje i ta jednotka abs..
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Axel »

starML píše:Když si spočítám průměry kol, které máš namontované :

225/55 R16 => průměr kola = 653,9mm, obvod = 2053,24mm
235/45 R17 => průměr kola = 643,3mm, obvod = 2019,96mm,
tak rozdíl je okolo 2%, které by ABS mělo tolerovat, problém nastává při >5%

Vlastní délka drátů (+10cm) problém taky není, přívody k zadním jsou delší než přední, i když v ŘJ ABS jistá kompenzace uvažována je. Ale kdyby nesouhlasil jejich ohmický odpor, tak by Ti kontrolka po zapnutí zapalování nezhasla, to si ŘJ kontroluje. Tobě to zhaslo a tachometr ukazuje, takže odpor čidel včetně přívodů je v normě a impulsy od čidla to přenáší. Takže ani ty signální zuby v náboji kola by nemusely být zanesené, i když jejich pročištění nebo alespoň vyfoukání nikdy na škodu není.

Problém vidím v tom, že bylo namontováno čidlo, které není určeno pro Tvoje auto. Našel jsem, že se jedná o e39 Touring 530D r.v.02/1999, ale jaké čidlo (BMW číslo) jsi tam nechal namontovat. Přesně to, co popisuješ se mi taky stalo, kopalo to do pedálu a navíc mi ASC stáhlo výkon motoru, že jsem z toho servisu skoro neodjel. Po montáži správného čidla už bylo vše OK.

Ty potřebuješ čidlo BMW číslo 34526756377, díl č. 24 na obrázku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30 . Pravděpodobně Ti prodali čidlo do 5er diesel, jenže určené pro 525tds a to tam fungovat nebude, respektivě bude dělat to, co popisuješ. Jenže to BMW číslo tam na čidle nebo kabelu zpravidla nenajdeš, ale najdeš tam nějaké označení výrobce Siemens, Hella a pod. Tak to mi napiš a kde jsi to koupil a já se kouknu, pro která auta to je určeno. Prostě chybička se vloudila.
Ahoj,
no rozmery kol uz jsem vyloucil, tim to nebylo, takze mels pravdu. Misto spoje jsem vyloucil taky, zaletovano zaizolovano, ale vysledek zadny :/
- Co se tyce tech cidel, tak to bude tezky vyloucit, protoze jsem menil obe a bylo to tak, ze jednoho dne se mi klasicky rozsvitili ABS & ACS, takze sup na diagnostiku a ta vyhodila prave zadni cidlo. Takze jsem koupil nove cidlo (tady od kolegy z fora). Po vymene cidla se nedelo nic, takze znovu na diagnostiku a tentokrat vyplivla zadni leve cidlo. Tentokrat to pospichalo, takze jsem jel do autodilu a tam objednal zadni leve cidlo (pravdepodobne od jineho vyrobce, nez to prave) ...
- Takze ted je otazkou jestli je to opravdu cidlama. V pripade, ze ano, tak je otazkou ktere z tech dvou cidel je spatne.
Mozna zajedu zase na diagnostiku a dozvim se neco noveho, kdovi :/
----------------------------
Jinak mam sedana 1998/10 =]
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#11 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Dobře nemáš e39 Touring 530D r.v.02/1999 - to jsem se blbě kouknul na tento příspěvek http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... t=#1033067

A teď mi pošli posledních 7 znaků VIN od sedana 1998/10 a označení, které máš na jednom a druhém čidle. To, co jsi kupoval mělo obal a na tom musí být označení.
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Axel »

Bohuzel mi to prislo bez obalu, jedno cidlo, ktere prislo postou, bylo pouze v postovni obalce a obal od druheho jsem vyhodil, ale bylo na nem 5er E39 95/99 mam pocit.

- Obe cidla maji modry konektor a nemaji na sobe zadne popisky :/
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Axel »

Cirou nahodou jsem nasel obal od cidla, hned jsem pochopil, ze nejspis nebude spravne :/ (moje chyba, ze jsem ho nezkontroloval hned pri placeni)

Prikladam foto:
http://imageshack.us/photo/my-images/24/imag0730m.jpg
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#14 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Díl 34526756376 (Impulzní snímač ABS) byl nalezen v následujících vozidlech:

E39 520d Saloon, Evropa
E39 520i Saloon, Evropa
E39 523i Saloon, Evropa
E39 525d Saloon, Evropa
E39 525i Saloon, Evropa
E39 525td Saloon, Evropa
E39 525tds Saloon, Evropa
E39 528i Saloon, Evropa
E39 530d Saloon, Evropa
E39 530i Saloon, Evropa
E39 535i Saloon, Evropa
E39 540i Saloon, Evropa
E39 540iP Saloon, Evropa
E39 M5 Saloon, Evropa

A teď si prostuduj ty detaily, jestli v tom je Tvoje auto http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=34526756376
Odpovědět