Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Zvýšení zadku E34
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Klubové ID: 1838
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, no neni mi uplně jasný proč by měli praskat pružiny, resp. čim je pružina více namáhána.. v pricipu jde o navýšení neodpružený hmoty.. ale tim bude trpět víc tlumič (potažmo zavěšení) a né pružina.. pružina čistě teoreticky díky prodlouženému tlumícímu zdvihu tmluiče.. ale ten přídavek hmoty je minimální v porovnání s váhou celýho zbytku nápravy... spíš bych tam viděl chybu v uložení pružiny na nové podložce.. pružina může cestovat a tím se spíš nějak poškodí.. to je ale otázka technickýho řešení..
čistě teoreticky by jí podložka namáhala právě nahoře, protože bude působit svojí vahou na pružinu, ale ta hmota je tak zanedbatelná že se nemá smysl tím zabývat..
Na e36 jsem si kdysi taky zvyšoval zadek, protože i přesto že jsem koupil pružiny nový, navíc pro větší zatížení, když jelo auto prázdné zadek seděl jak s pytlem brambor v kufru. udělal jsem si tenkrát svařenec z čepu a středový příruby (bylo to tak výrobně jednodužší, jde to samo vytočit i z jednoho kusu). Dělal jsem to doma na soustruhu, z běžné oceli, hliník by byl samo asi lepší, ale zase je docela měkej, takže je otázka co to udělá po pár letech.
Nevim jak u e34, ale u e36 se tam dalo docela pěkně dostat (stačilo odpojit tlumič) a šikovnej soustružník je hotovej za hodinu.
Možná se něco takovýho ale nechá koupit, zkusil bych zahledat na netu, třeba ebay.
čistě teoreticky by jí podložka namáhala právě nahoře, protože bude působit svojí vahou na pružinu, ale ta hmota je tak zanedbatelná že se nemá smysl tím zabývat..
Na e36 jsem si kdysi taky zvyšoval zadek, protože i přesto že jsem koupil pružiny nový, navíc pro větší zatížení, když jelo auto prázdné zadek seděl jak s pytlem brambor v kufru. udělal jsem si tenkrát svařenec z čepu a středový příruby (bylo to tak výrobně jednodužší, jde to samo vytočit i z jednoho kusu). Dělal jsem to doma na soustruhu, z běžné oceli, hliník by byl samo asi lepší, ale zase je docela měkej, takže je otázka co to udělá po pár letech.
Nevim jak u e34, ale u e36 se tam dalo docela pěkně dostat (stačilo odpojit tlumič) a šikovnej soustružník je hotovej za hodinu.
Možná se něco takovýho ale nechá koupit, zkusil bych zahledat na netu, třeba ebay.
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Řešil jsem to samé a bylo mi řečeno že pro typ E32 a E34 se prodávají zesílené pružiny které o 3cm zvednou zadek. Potom se nemusí s ničím laborovat.
Cena je kolem 1800kč za jednu a vyřeší to vícero problémů. Jsou jako standartní ale mnohem silnější a tudíž tak moc nepropruží a drží zadek o cca 3cm výše než bežná nová pružina.
Mají je v mjauto.cz stačí prohledat web či se zeptat přímo prodejce.

Cena je kolem 1800kč za jednu a vyřeší to vícero problémů. Jsou jako standartní ale mnohem silnější a tudíž tak moc nepropruží a drží zadek o cca 3cm výše než bežná nová pružina.
Mají je v mjauto.cz stačí prohledat web či se zeptat přímo prodejce.

[quote="Jendix"]Ahoj, no neni mi uplně jasný proč by měli praskat pružiny, resp. čim je pružina více namáhána.. v pricipu jde o navýšení neodpružený hmoty.. ale tim bude trpět víc tlumič (potažmo zavěšení) a né pružina.. specielně pokud je podložka dole.. (čistě teoreticky by jí podložka namáhala právě nahoře, protože bude působit svojí vahou na pružinu, ale ta hmota je tak zanedbatelná že se nemá smysl tím zabývat..
Na e36 jsem si kdysi taky zvyšoval zadek, protože i přesto že jsem koupil pružiny nový, navíc pro větší zatížení, když jelo auto prázdné zadek seděl jak s pytlem brambor v kufru. udělal jsem si tenkrát svařenec z čepu a středový příruby (bylo to tak výrobně jednodužší, jde to samo vytočit i z jednoho kusu). Dělal jsem to doma na soustruhu, z běžné oceli, hliník by byl samo asi lepší, ale zase je docela měkej, takže je otázka co to udělá po pár letech.
Pružiny u E34 praskaj normálně natož když podložíš pružinu podložkou.Pokud dáš 3cm podložku pod pružinu tak jí musíš o 3cm víc stlačit abys chytil matku na tlumič.A samo pokud si na to sedne váha auta tak se pružina víc namáhá.
Rozhodně je lepší řešení dát podložku nad horní uložení a na uložení dát delší šrouby.Absolutní zbytečnost je dělat podložku ze železa nebo z hliníku.Uplně stačí silon.
Nicméně tys to dělal na E36 a ta má jinak řešenou zadní nápravu takže tam to jinak než podložkou pod pružinu řešit nejde.
Na e36 jsem si kdysi taky zvyšoval zadek, protože i přesto že jsem koupil pružiny nový, navíc pro větší zatížení, když jelo auto prázdné zadek seděl jak s pytlem brambor v kufru. udělal jsem si tenkrát svařenec z čepu a středový příruby (bylo to tak výrobně jednodužší, jde to samo vytočit i z jednoho kusu). Dělal jsem to doma na soustruhu, z běžné oceli, hliník by byl samo asi lepší, ale zase je docela měkej, takže je otázka co to udělá po pár letech.
Pružiny u E34 praskaj normálně natož když podložíš pružinu podložkou.Pokud dáš 3cm podložku pod pružinu tak jí musíš o 3cm víc stlačit abys chytil matku na tlumič.A samo pokud si na to sedne váha auta tak se pružina víc namáhá.
Rozhodně je lepší řešení dát podložku nad horní uložení a na uložení dát delší šrouby.Absolutní zbytečnost je dělat podložku ze železa nebo z hliníku.Uplně stačí silon.
Nicméně tys to dělal na E36 a ta má jinak řešenou zadní nápravu takže tam to jinak než podložkou pod pružinu řešit nejde.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Klubové ID: 1838
- Kontaktovat uživatele:
Tak pokud je to nahoře jednodužší.. tak nemá cenu řešit něco jinýho.. a máš pravdu že u e36 to tenkrát bylo jednodužší dole..
Co se týče namáhání pružiny, při montáži je potřeba možná větší síla (u e36 se nechá vyndat pružina bez stahováku), za běžnýho provozu by molo být zatížení +- stejný.. nebude tam velký rozdíl..
Co se týče namáhání pružiny, při montáži je potřeba možná větší síla (u e36 se nechá vyndat pružina bez stahováku), za běžnýho provozu by molo být zatížení +- stejný.. nebude tam velký rozdíl..
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
píšeš že máš snižované, tak akorát docílíš toho že se dostaneš zpet na uroven nových pružin ale budeš mít staré pružiny jak píšeš a stejně ti mohou kdykoliv prasknout. Nové pružiny se chovají uplně jinak jako staré mrchy.
Kdyby bylo mnou koupím si nové pružiny a rovnou si připlatim ty 3stovky za zesílené a mám klidek, nemusím pak ani laborovat s podložkama.
Je to na tobě. Ale cpát na snižované staré pružiny - ještě podložky aby ses dostal na hodnotu nových pružin je trochu kontraproduktivní - můj osobní názor. A stejně nedocílíš měkčího odpružení. To docílíš jen novejma pružinama co tam patří se zesíleným profilem nejlépe a zadek bude ještě o 3cm výše než by ses dostal s obyč novejma.
Dělej jak myslíš.
Kdyby bylo mnou koupím si nové pružiny a rovnou si připlatim ty 3stovky za zesílené a mám klidek, nemusím pak ani laborovat s podložkama.
Je to na tobě. Ale cpát na snižované staré pružiny - ještě podložky aby ses dostal na hodnotu nových pružin je trochu kontraproduktivní - můj osobní názor. A stejně nedocílíš měkčího odpružení. To docílíš jen novejma pružinama co tam patří se zesíleným profilem nejlépe a zadek bude ještě o 3cm výše než by ses dostal s obyč novejma.
Dělej jak myslíš.

- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
HIDEN píše:a nemáte někdo fotku jak to vypadá na těch zesílenejch? a kde je koupit?
Psal jsem to výše....
http://www.MJAUTO.CZ je to Brněnská firma a šikovní borci.
Zavolej tam a zeptej se osobně. Nevidím je v jejich nabídce ale mají je. Mluvil jsem o tom přímo s prodejcem. Dva borci co mají firmu tam přímo pracují takže by o tom měli něco vědět.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Je možno použít pružiny z E32, fungují podobně jako zesílené pro E34.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition