Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e34 TDS-volný rozvoďák
Ahoj,
potřebuju poradit,po výměně hlavy mám volný rozvoďák(jsou tam dva,myslím ten od čerpadla k vačce),před výměnou byl rozvoďák napnutej tak,že to šlo sotva sundat a teď je tam vůle jak blázen.Nevim jestli je něco s tim napínakem ale to vodítko se nehejbe úplně hladce,jakoby se trochu zasekává jinak to ale maže jak má ale je tam olej 10W-40 asi tak rok a půl jestli to může nějak souviset......předem dík za rady
potřebuju poradit,po výměně hlavy mám volný rozvoďák(jsou tam dva,myslím ten od čerpadla k vačce),před výměnou byl rozvoďák napnutej tak,že to šlo sotva sundat a teď je tam vůle jak blázen.Nevim jestli je něco s tim napínakem ale to vodítko se nehejbe úplně hladce,jakoby se trochu zasekává jinak to ale maže jak má ale je tam olej 10W-40 asi tak rok a půl jestli to může nějak souviset......předem dík za rady
a španovak, vlastne ten piestik si nerozoberal? ten funguje na tlak oleja takže možno po prvom štarte sa ti to napne, alebo možno už máš moc vyťahanú reťaz, pri výmene rozvodov keď sú tie španováky v pohode tak potrebuješ len tie 2reťaze kus cca 700-800kč okolo 30€ keď robíš hlavu a je to rozobraté tak sa oplatí vymeniť
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
no pokud se mění řetězy, tak by se správně měly měnit i ozubené kola, co vím...ViktorDDD píše:a španovak, vlastne ten piestik si nerozoberal? ten funguje na tlak oleja takže možno po prvom štarte sa ti to napne, alebo možno už máš moc vyťahanú reťaz, pri výmene rozvodov keď sú tie španováky v pohode tak potrebuješ len tie 2reťaze kus cca 700-800kč okolo 30€ keď robíš hlavu a je to rozobraté tak sa oplatí vymeniť
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
v prsou je zátka, ten píst má vybrání na to vodítko, v uložení toho pístu je díra skrz a nadruhé straně taky,zatlačíš pákou přes vodítko na píst a prostrčíš odpovídající trn skz ty díry když je píst toho napínáku dole s tou ploškou, tím je to zaaretovaný a s vodítkem si můžeš dělat co chceš. Nasadit to bez aretace snad ani pořádně nejde, po montáži zase zatlačíš na vodítko a trn vytáhneš řetěz se hned napne pružinou v napínaku i z cela bez oleje.seny25 píše:no bude to asi ten napínák ale jak mam tedy zaaretovat ten píst?Právě při tý montáži to bylo dost naprd did na něj tlačí pružina a celý to tlačí na to vodítko.Pokud myslíme to samý.Zatim děkuji za rady!
ale aretace neřeší to že je volnej řetěz,hlavně je volnej v nějaký poloze,když otáčim motorem klíčem tak je napnutej a v určitý poloze najednou napnutej neni,to samý když sem to nastartoval po chvíli chcípnul tak byl řetěz ok ale pak jsem znova nastartoval a po chvíli chcípnul a najednou byl volnej.
Ten hydraulický napínák má pružinu,kterou napíná ten řetěz než nastartuješ a natlačí se olejem,jestli máš ten řetěz volnej,tak nestartuj!!! ten napínák má dva pístky,jsou tam dírky na jejich aretaci,jestli nemáš udělaný trny,použij třeba hřebík. vyndej ten hydraulickej napínák a vyndej pístky,jeden je delsi a to same i pruzina je jedna delsi,ale prohodit to myslim nejde.... podivej se,jestli nemas prasklou tu pruzinu,nebo jestli neni ten pístek vyběhanej a nezasekava se ti.... az to budes davat do kupy,nezapomen to namazat 

Ale to je normální že když tím otáčíš tak je jednou napnutej a jednou ne.Protože při chcípnutí zmizí tlak oleje a vačka se zastaví jinak než klika.Jelikož kliku to přes kompresi může nepatrně pootočit zpátky.A ten napínák už hold neudřží olej v sobě.seny25 píše:ale aretace neřeší to že je volnej řetěz,hlavně je volnej v nějaký poloze,když otáčim motorem klíčem tak je napnutej a v určitý poloze najednou napnutej neni,to samý když sem to nastartoval po chvíli chcípnul tak byl řetěz ok ale pak jsem znova nastartoval a po chvíli chcípnul a najednou byl volnej.