Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 540i .............má někdo zkušenost s kompresorem?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#1 Příspěvek od Viking »

Mám v plánu koupit 540i e39 v manuálu a buď přeplnit motor byturbem a nebo jsem našel ve státech compresor kit. Zajímalo by mě nějaký zkušenosti jestli někdo máte. Chtěl bych se dostat na nějakých 500ps a 800NM krouťáku. Vydrží mi to klika? myslím, že v tomto motoru je vše předimenzováno, takže by to vydržet mělo. Dík za názory ale prosím žádné názory typu "kup M5 a máš to" :-) chci jít dát než je M5 :-)
Alp Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 399
Registrován: úte 11.04.2000 00:00
Bydliště: Praha východ

#2 Příspěvek od Alp Čestný člen »

No nejake zkusenosti by byly ... v zasade na tenhle motor je aplikovatelny a nejrozumnejsi kompresor kit. Turbo se tam cpe hrozne spatne a vicemene nikomu se to nepodarilo "rozumne sladit" s jednotkou, vanosama apod ...

Kompresorovych kitu je nekolik typu. Mezi ty nejlepsi patri co maji kompresor od Vortechu a daji se s tim delat celkem hezke veci.

Ovsem co plati, ze vic nez "M5" z toho budes delat horko tezko a za opravdu neumerne finance. V zasade dostat se na vykon a charakteristiku M5ky (+-) pomoci kompresor kitu a Stage 2 kitu se da .. i ji drobne predstihnout (pominu-li prubeh a charakteristiku a budu to brat jen v hrubych cislech) ... ze zkusenosti z nemeckych a americkych for ale plyne, ze cokoliv nad vykon M5ky je jednak nad schopnosti jednotky a i motoru jako takoveho ... to by jsi se do toho pak musel pustit uplne ze "zavodniho" gruntu a jit cestou postaveni specialniho motoru ... ale to je uplne o jinych penezich ...
Videl sem v nemecku jeden pekny kousek ktery tech koniku mel o dost vic nez m5 ... vydrzel ale cca 10tisic km ostrych ... a majitel se pri kalkulovani kolik to stalo chytal za hlavu :) (mimochodem majitel nejake dopravni firmy, ktereho penize prilis netrapily) ... tvrdil ze priste na to sere, ze pujde do 10ti valcove M5 a tu bude tunit ...

V niancich ktere zminujes je to opravdu spis M5kovej motor s kompresor kitem. Dela to treba ESS tuning ... pokud z tech hodnot trosku slevis, tak si vystacis s M62B44TU

jeste existuje jedna cesta, ale neprilis shudna ... a tou je motor 4.8is (daval se do X5 a mozna jeste necoho dalsiho) ... je to neco mezi 4.4kou a M5kou ... existuje na to kompresorovej kit, ale pokud vim uz se nevyrabi (tech motoru bylo celkem malo tak se jim to asi nerentovalo)
Popravde sehnani 4.8motoru je hola sebevrazda ... sveho casu sem po nem pokukoval a nikde nic se nevyskytlo ...
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#3 Příspěvek od Viking »

Super reakce. Díky za zkušenosti, tohle jsem si přesně představoval.
Někde na US fóru jsem se právě dočetl, že z klasický 4,4 udělali biturbem a dalšíma úpravama cca 600 PS ale pravda je taková, že už nepsali životnost motoru. Máš poměrně pádné argumenty na to, abych se raději podíval po M5. Je ale problém ten, že málo jich je ve slušném stavu, protože většina lidí chce z M5 dostat vždy všechno a né vždy ví, jakou péči auto potřebuje. Byl jsem loni v německu na dvou M5 a když mi jí ten Turek ukazoval a zastudena jí dával fakt pekelnej čoud, tak jsem se otočil a jel pryč. Super auta podle mně potřebují super péči. Proto jsem si chtěl s tou 4,4 pohrát a celý motor rozebrat (jako už jsem dělal u e38 a motor tedy dokonale znám) a vyměnit ventily, gufera, atd. abych měl jistotu 100% spolehlivosti a mohl si dovolit tam ten kompresor dát.
No popřemýšlím a dám pak vědět jak jsem dopadl.
Alp Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 399
Registrován: úte 11.04.2000 00:00
Bydliště: Praha východ

#4 Příspěvek od Alp Čestný člen »

no ono jest otazkou co s tim vykonem hodlas delat ... kdyz zrepasnes 4,4ku, pripadne ji i dopomuzes jinyma ojnice a pistama (treba tema z M5, protoze blok je stejnej), tak mas solidni motor se solidnim vykonem vhodnym pro aplikaci kompresoru ...

Tim mas vyresen rozumne vykonny agregat ... kdyz to hodis do kastle co nema 1,5tuny, ale jen 1 tunu, tak to pojede pekelne ...

Pokud chces jit do uplneho vykonostniho "nesmyslu", tak pak m5 10ti valec ... sice za hodne, ale da se sehnat, nebo taky velice "solidni" divocarna se da udelat s 3,5i biturbo (ten novej, cislo nevim) nadelenej do lehky kastle ...

jde hodne o cilovku ... protoze samozrejmne jako ve vsem plati, je toho potreba delat vic ... ne jen vykon motoru, ale brzdy, extremni chlazeni, odlehceni, zvyseni torzni tuhosti apod ....

videl sem e30ku s M5kovym motorem, ktera se zkroutila zpusobem ze praskla vejpul ... tak tak ze z toho nebyl pruser o zivot ... suma sumarum, chce to vzit od piky, a kdyz uz to budes brat od piky a budes chtit nejaky "brutalni" monstrum, tak je lepsi zapremyslet nad kombinaci lehke kastle vyztuzene ramem a do toho "rozumne udrzovatelnej" motor ... tzn pak 4.4 s kompresorem staci opravdu i na to aby jsi si vyplavil hektolitry adrenalinu do telniho obehu ... :)

btw e30 v zavodni uprave 4.4ka kompresor si da bez problemu kdejaky porsche a pseudo kramy za x milionu ... zpravidla tam ani ten vykon nevyuzijes naplno pokud mas aspon trochu pud sebezachovy :)
pritom je to v zasade postavitelne za par korun ... (oproti koupe a repasu M5ky tezke az na pudu) ... a diky tomu ze motorove to bude vicemene seriovka (krom kompresoru) tak na to sezenes kdykoliv kdekoliv dily ...

aneb neni nic horsiho, nez postavit super motor ve kterym se neco posere a pak cekas na dil pul roku a mnohdy ho ani za par let nesezenes ...
aristoloser
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 07.04.2008 00:00
Bydliště: u phy

#5 Příspěvek od aristoloser »

koukni se třeba na http://www.e30.cz ,tam je zrovna na prodej extremní e30,odlehčená,400 konová srandička s oturbeným motorem ze 7er,dost zajímavě stavěná člověkem,co o tom ví opravdu hodně.navíc je to za velmi rozumný peníze...
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#6 Příspěvek od Viking »

alp píše:no ono jest otazkou co s tim vykonem hodlas delat ... kdyz zrepasnes 4,4ku, pripadne ji i dopomuzes jinyma ojnice a pistama (treba tema z M5, protoze blok je stejnej), tak mas solidni motor se solidnim vykonem vhodnym pro aplikaci kompresoru ...

Tim mas vyresen rozumne vykonny agregat ... kdyz to hodis do kastle co nema 1,5tuny, ale jen 1 tunu, tak to pojede pekelne ...

Pokud chces jit do uplneho vykonostniho "nesmyslu", tak pak m5 10ti valec ... sice za hodne, ale da se sehnat, nebo taky velice "solidni" divocarna se da udelat s 3,5i biturbo (ten novej, cislo nevim) nadelenej do lehky kastle ...

jde hodne o cilovku ... protoze samozrejmne jako ve vsem plati, je toho potreba delat vic ... ne jen vykon motoru, ale brzdy, extremni chlazeni, odlehceni, zvyseni torzni tuhosti apod ....

videl sem e30ku s M5kovym motorem, ktera se zkroutila zpusobem ze praskla vejpul ... tak tak ze z toho nebyl pruser o zivot ... suma sumarum, chce to vzit od piky, a kdyz uz to budes brat od piky a budes chtit nejaky "brutalni" monstrum, tak je lepsi zapremyslet nad kombinaci lehke kastle vyztuzene ramem a do toho "rozumne udrzovatelnej" motor ... tzn pak 4.4 s kompresorem staci opravdu i na to aby jsi si vyplavil hektolitry adrenalinu do telniho obehu ... :)

btw e30 v zavodni uprave 4.4ka kompresor si da bez problemu kdejaky porsche a pseudo kramy za x milionu ... zpravidla tam ani ten vykon nevyuzijes naplno pokud mas aspon trochu pud sebezachovy :)
pritom je to v zasade postavitelne za par korun ... (oproti koupe a repasu M5ky tezke az na pudu) ... a diky tomu ze motorove to bude vicemene seriovka (krom kompresoru) tak na to sezenes kdykoliv kdekoliv dily ...

aneb neni nic horsiho, nez postavit super motor ve kterym se neco posere a pak cekas na dil pul roku a mnohdy ho ani za par let nesezenes ...



Chci to jako druhé auto, takže spíš mazla na zábavu a určitě ne každodenní jízdu. Nicméně bych nechtěl mít zase jen auto který budu každý rok rozebírat a znova předělávat. Když bych šel do M5, tak mě trochu odrazuje následná cena běžných dílů. Jelikož to bude druhé auto jak jsem říkal, tak bych nerad při banálních opravách jako jsou brzdy, filtry, občas nějaká ta elektronika, atd krvácel. Proto se mi zdála 540 lepší. Vybral jsem si právě tohle auto - tento model- hlavně proto, že se mi zdá prostě povedený a dobře se v něm jezdí. měl jsem 530D a naprostá spokojenost. No a po dlouhodobém zkoumání fórem a zjišťování mi přišla jako nejlepší 540i a to hlavně proto, že u tohoto auta je všechno dosti předimenzované a nějakých 200 koníků navíc by nemělo extra vliv na opotřebení motoru a jiných částí auta. Jedinný co bych asi měnil by byla spojka a v motoru sportovní vačky a možná tebou zmiňovaný ojnice a písty, i když si myslim, že by to vydržely.
Chci auto hodně rychlé ale zase né závodní. Kdybych chtěl superzávodní, tak bych šel do 3er. Například ta co je na e30 fóru se 400ps. Ta je hodně brutální. Ale já chci prostě e 39 :-) Je to asi tak trochu srdeční záležitost.
Nicméně díky moc za názory. Určitě jsi mi dost pomohl a inspiroval.
Teď ještě najít tu e39 která bude ta pravá :-)
Začnu hledat asi v Německu. Stav tam bývá přeci jen většinou lepší.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#7 Příspěvek od beny-maser »

Konečně pořádné téma!
Musím se přiznat že tohle téma jsem vyloženě hltal. Taky bych si chtěl jednou pořídit pořádně vymazlenýho mazla,ale momentálně mám jiný finanční a časový tok. Tak se alespoň poučím a budu vědět o čem snít.
O kompresorovém kitu nevím nic, ale jsem si jistý, že origo písty to nevydrží, musí být kované pokud to budeš i jen hodně čipovat a pokud bude motor ještě přeplňovaný tak musejí mít vybrání ve dnech, aby bylo možné ten vzduch navíc dostat do motoru a nestlačovat nad kompresy pro benzínový motor.
Osobně jsem vyděl M3 e36 s čipem jak jí vylítali písty výfukem po tom co jí podržely pod plným plynem na dálnici cca 50km. Nevím jestli to byla čistokrevná M3, ale tvářila se tak. Jinak i při tunění 1,6 felície se to s čipem nesmí moc přehánět právě kvůli pístům.
Jak je to s ojnicema nevím přesně, ale je to po pístu nejvíc namáhaná část tak pokud tam chceš přidat 200koní tak by taky tomu měli odpovídat,aby se ti po přidání plynu "nepřetrhly".
Alp Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 399
Registrován: úte 11.04.2000 00:00
Bydliště: Praha východ

#8 Příspěvek od Alp Čestný člen »

No pisty a ojnice to vydrzi do tlaku 6ti bez jakychkoliv uprav ... da se rici, ze to tomu motoru ubere plus minus 1/4 zivota ... coz je akceptovatelne ... (samozrejmne vychazejme ze stavu, ze motor je v OK stavu)

jenze ... je potreba resit brzdy ... je potreba zvednout vykon chlazeni, protoze seriove to ve vedrech neustoji ... a v neposledni rade diferak, protoze ten se celkem rychle taky odporouci ... navic je radno resit podvozek, ne nadarmo ma M5ka jinou konstrukci tlumicu ... atd atd ...

Je to holt globalka, bohuzel to neni jen o zvednuti vykonu ... sam sem to taky nekolikrat resil a v konecne kalkulaci upravy kol kolem stali dvojnasobek stavby motoru ...
dasta1234
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: ned 27.02.2011 01:00

#9 Příspěvek od dasta1234 »

Doporučuji si přečíst tento článek a to velice pozorně.
Sice je to o Celice ,ale párkrát jsem ji viděl v průběhu "přestavby" a jsem přesvědčený ,že to je velmi podobné.

http://doky.tequilla.cz/

Především to neuděláš doma na koleni na to rovnou zapomen.

dasta
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#10 Příspěvek od Viking »

O podvozku jsem si právě myslel. že by to vydžet mohl. Je možný že se pletu, ale podle mě když se dají jiný kotouče s více brzdičema (na brzdy jsem zapomněl a ty bych řešil taky zcela jistě protože brzdy jsou základ rychlé jízdy) jen nevím, jestli budou dostatečně silný průměry na hadic, protože se mi stalo jednou i to, že jsem dal větší brzdy - vícepístkové - a potřebný tlak který měl proudit hadicema se díky malýmu průměru hadic nedostal do pístků, takže jsem musel vyměnit i brzdové hadice za větší a hlavně větší průměr tlakového pístku u pedálu. Pak to brzdilo jako ďas ale před tím nic moc. Pochopitelně, že velký chladič je nutnost. Nebo alespoň zdvojit vrtule aby se to uchladilo ale to prohledam US fóra, tam je hodně bláznů co to řešilo. Německy neumim což je škoda, perotože mi je jasný, že v Německu se těch BMW upravovalo a upravuje stále daleko víc.. Přemýšlím tak o tom, že bych zrušil klimatizaci. Jedna kvůli přostoru v motoru ale tak uberu autu pár kilo. I když mejch 130 kg neni taky asi úplně ideální :-D
S diferákem budeš mít taky asi pravdu, nebude dimenzovanej na takový maso. Sakra pořád mi usvědčuješ v tom, že ta M5 bude asi lepší varianta :-) konec konců včera jsem našel i kompresor kit na M5 :-D

Jsem jen zvědav, jak moc bude problém přenést ten výkon jen na zadní kola. Přeci jen 4x4
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#11 Příspěvek od Viking »

dasta1234 píše:Doporučuji si přečíst tento článek a to velice pozorně.
Sice je to o Celice ,ale párkrát jsem ji viděl v průběhu "přestavby" a jsem přesvědčený ,že to je velmi podobné.

http://doky.tequilla.cz/

Především to neuděláš doma na koleni na to rovnou zapomen.

dasta


Díky za příspěvek ale nemůžeš v tomto srovnávat Celicu a e39. BMW je jinak dimenzováno a použité materiály jsou prostě jinde. To je taky důvod, proč jsem si na přestavbu vybral BMW. Dost tomu tedy napomohla taky moje srdcová tíha a láska k BMW :-D ale to je jiná stránka věci.
Úprava kterou tam popisují chlapci je dle jeho slov dost chaotická a taková pokus omyl a tomu bych se právě rád vyhnu. proto jsem toto téma založil a snažím se dostat co možná nejvíce info a zkušeností abych dělal co možná nejvíce věcí najisto.
Alp Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 399
Registrován: úte 11.04.2000 00:00
Bydliště: Praha východ

#12 Příspěvek od Alp Čestný člen »

to Viking:

no ja bejt tebou tak si trosku dam na papir pro a proti a zvazim si, jestli chces "silnou seriovku", nebo nabusenou potvoru ...

ze seriovky vyndat klimu nema prilis valny efekt ... moc nedoporucuju v tomhle ohledu kompromisy ... bud vybydlet a udelat poradne ... nebo trochu slevit a mit "seriovku" (cimz je myslena 4.4ka s kompresorem a jinak vicemene seriofka - tzn jen lepsi brzdy, podvozek a difer)

Ono je to suma sumarum v tech ostatnich nakladech taky darda ... nejaka KW2ka podvozek je cca 40kk, brzdy tak kolem 35kk a difer tak ruzne, ale da se sehnat slusnej kolem 30kk .... suma sumarum, ses v tom za kilo + kilo kompresor .... a to nemluvim o milionu dalsich veci ... a uz vubec o tom, ze sehnat 540ku v manualu v dobrem stavu je temer utopie ... (90%vyrobenych byly automaty)

Jeste ad diferak ... jedna z veci je fakt, ze samosvorny diferak byl jen na M5 (a nekterych dieslech, z nichz je kvuli prevodovemu pomeru nepouzitelnej).

Suma sumarum ... aby jsi prenesl ten vykon vubec na silnici, je zapotrebi se nad tim zamyslet ... idealne koupit vhodnou speru s chlazenim ... nebot mit vykonu az na pudu a mit moznost to defakto prenest jen na jedno kolo je dost naprd :)

Jinak tvoji poznamku o 4x4 sem nepochopil ... e39ky se nedelali v ix verzi

Jinak brzdovej system unese svyma prumerama i zavodni kotouce 4pistky apod. Jen doporucuju co se tyce brzd vymenit preventivne potrubi a dat pancerove hadicky + samo brzdovku s vyssim bodem varu. (preci jen brzdis 2tunovou kravu) ... a pak bych se zamyslel nad ucinejsim privodem vzduchu k brzdam ....
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#13 Příspěvek od Viking »

Co se aut samotných týče, tak jsem už nějaký našel a nevypadali špatně. Navíc tady jeden kámoš má jednu s padlym motorem a to by pro mě bylo nejlepší řešení když ho stejně chci dělat.
4x4 jsem měl na mysli jiný vůz. e39 se nedělali v xdrivu to vim. Konkrétně jsem myslel třeba předělat Subaru nebo tak něco ale BMW je pro mě prostě jedinné východisko.
Věř mi, že za ty dva dny naší debaty na toto téma jsem dost přemýšlel a na papír jsem si toho už hodně hodil :-) Došel jsem k závěru, že buď se mi podaří sehnat M5 v dobrém stavu, nebo pokud mi kámoš prodá tu svou 540 s padlym motorem tak půjdu do kompresoru + nejdůležitější úpravy což budou brzdy, difer ještě zvážim ale asi to bude lepší a podvozek dam HR pružiny a sport tlumiče. Jinak to necham asi být protože máš pravdu v tom, že pak bych mohl mít v autě tolik peněz, že bych za ně postavil dům :-)
pesa
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: úte 05.01.2010 01:00
Bydliště: Zábřeh

#14 Příspěvek od pesa »

do bastlů bych osobne nesel. Je to sice vetsi srdcarina, ale vetsinou vice trapeni, nez jezdeni :(

Vybral bych nekoho, kdo mi to namontuje i se zarukou jako napr:
http://www.schaper-automotive.com/produ ... -540i.html
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#15 Příspěvek od Viking »

pesa píše:do bastlů bych osobne nesel. Je to sice vetsi srdcarina, ale vetsinou vice trapeni, nez jezdeni :(

Vybral bych nekoho, kdo mi to namontuje i se zarukou jako napr:
http://www.schaper-automotive.com/produ ... -540i.html


No tak kdyby to měl být bast, tak bych se na to taky vyprdnul ale už jsem pár motorů rozebral a zase složil takže bych si na to asi i troufnul a nijak než na 100% bych to nedělal. Dát někomu auto, říct mu udělej mi tohle tamto atd a spoléhat na to, že to opravdu udělali a že to udělali pořádně se mmi moc nechce. Nehledě na to, že mě ta přestavba vyjde třeba na 250tis a ti kdo se tim zabývají si za to řeknou minimálně dvakrát tolik protože ti díly dají za plnou cenu. Já jsem už jen na nových dílech schopnej ušetřit 40% což ve výsledku taky hraje celkem roli.
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#16 Příspěvek od ViktorDDD »

kúp si alpinu B10, 255kW, a keď nebude stačiť tak s kompressor kitom s nejakým normálnym tlakom aby to motor v pohode vydržal sa môžeš dostať možno cez 450PS a 600Nm
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#17 Příspěvek od Viking »

ViktorDDD píše:kúp si alpinu B10, 255kW, a keď nebude stačiť tak s kompressor kitom s nejakým normálnym tlakom aby to motor v pohode vydržal sa môžeš dostať možno cez 450PS a 600Nm


Taky varianta ale trochu problém s tou B10 na sehnání aby byla v dobrym stavu a nestála zase 300k :D
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ

#18 Příspěvek od caknakis »

já to nechápu...na jednu stranu chceš auto na denní jezdění, na druhou chceš vyhodit klimatizaci....
pesa
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: úte 05.01.2010 01:00
Bydliště: Zábřeh

#19 Příspěvek od pesa »

+ nezapomen na to, ze za 5korun to nepostavis.
Je to sice krasna predstava, ale ver tomu, ze se brutalne vzdaluje od reality.

bud za to das 100-150tis a bude to chodit i dalsich 100k km nebo do toho budes sypat cas a penize neustale...

uplne stejna story jestli koupit starsi barak za malo nebo novej barak na hypoteku....

ja proste na starej barak nemam!
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#20 Příspěvek od Viking »

caknakis píše:já to nechápu...na jednu stranu chceš auto na denní jezdění, na druhou chceš vyhodit klimatizaci....


Nechápeš to proto, že jsi si to špatně přečetl. Já nechci auto na každodenní ježdění. Na to auto mám. Chci auto pro zábavu a vyřádění se, ale taky chci spolehlivost auta pro každodenní ježdění (alespoň zpoloviny :-) ) ale to se netýká nároků na výbavu. Věř mi, že klimu si v jakkoliv takto upraveném autě zapínat nebudu.
Odpovědět