Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

olej do TDS

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
HIDEN
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: ned 24.01.2010 01:00

#1 Příspěvek od HIDEN »

Ahoj lidi mám tds a předchozí majitel do něj dávál DIAMOND ULTRA 5W40.Můžu přejít na 10w40 Fuchs?
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Snejk »

klidne :) pac starline diamond ultra je asi tak na stejny urovni :)

i kdyz nevim proc bys prechazel na 10ku kdyz to jezdi vpohode na 5ku a ten starline stoji se slevou asi 100kc/l....

jako pokud si rekneme ze starline je mrdka tak fuchs bude urcitte kvalitnejsi. ale uz je zo zase jen 10w40 ... ¨

nevidim nejak vyznam tehle konverze... na penize to vyjde stejne... a tomu motoru je to asi jedno na kterou sragoru to pojede... pokud to jede na 5w40 a nikde to neutika na silnici tak bych spis pokracoval v syntetice ale dal lepsi znacku... kdybych teda chtel delat zmenu k lepsimu
jinak bych to nechal jak to je....
pokud ti to ale vsude tece a nebo mas fuchs zadara tak proc ne, spatne neudelas... nezadres to..
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Snejk »

i kdyz na turbomotor ti doporucuju 5w40
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#4 Příspěvek od radokrno »

taky užívám 5W50...A PARADA
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#5 Příspěvek od beny-maser »

používám 5w-40 od Mogulu a jsem spokojenej motor najeto 400tis a furt ok i turbo, čeká mě výměna a už mám koupeno diamod ultra, přesně z důvodu jak píše Smejk vyjde mě cca 100kč litr, o polovinu levněji jak Mogul!
Jinak Starline je paramo, to vyrábí mogul a paramo neumí vyrobit plnou syntetiku tak jí kupuje od mobilu(tahle verze se ke mě donesla jako obchodní tajemství z více zdrojů, takže by se jí dalo věřit)
Takže ve finále je jedno co tam naleješ z levnějších olejů všechno je to od jednoho či dvou výrobců.
Jinak já bych se taky přimlouval za 5w-40 kvůli turbu, aby bylo rychleji a lépe mazané.
Jo a olej nedolejvám a jezdím většinou krátký trasy, to jen pro ty co si myslí, že když to má víc jak 200tis.km, že to bude tu syntetiku žrát jak blbý.
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#6 Příspěvek od ViktorDDD »

keď s 5W40 nebol problém tak ostaň pri ňom, a s 5W40 budeš mať v zime skôr premazanú hlavu ako s 10W40
inak tie oleje od jedného výrobcu to je pravda, väčšina výrobcov nemá vlastnú rafinériu tak to kupujú od jedného výrobcu (napr. BP) a pridávajú si tam len vlastné aditíva
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#7 Příspěvek od radokrno »

slyšel jsem že 5W se do TDS vůbec nepoužívá ,pouze do TDS s plastovým sáním a to z toho důvodu že to bylo jaksi řízeno elektronicky kdy určitá věc komunikovala s ŘJ a ukazatel čehosi byl už i na palubce u budíků?? tudíž jsem včera nalil 5W ale najezdím s ním týden a naliji 10W,ne k vůli tomu co jsem slyšel ,ale z jinýho důvodu
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#8 Příspěvek od beny-maser »

radokrno píše:slyšel jsem že 5W se do TDS vůbec nepoužívá ,pouze do TDS s plastovým sáním a to z toho důvodu že to bylo jaksi řízeno elektronicky kdy určitá věc komunikovala s ŘJ a ukazatel čehosi byl už i na palubce u budíků?? tudíž jsem včera nalil 5W ale najezdím s ním týden a naliji 10W,ne k vůli tomu co jsem slyšel ,ale z jinýho důvodu
to mi přijde jako pěkná blbost, ty motory jsou furt stejný a turbo musíš mazat hned ať máš sání jaký chceš
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#9 Příspěvek od radokrno »

asi nemyslel k vůli sání ale k vůli tý el.kontrole. která byla až ve spojení plastového sání montována do tds a zřejmě 39
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#10 Příspěvek od beny-maser »

to jo ,ale tal el. kontorola bude hlídání hladiny oleje a minerál by to hned zalepil. Protože jinak nevím co by bylo na e39 jinýho než na e34. Ještě mě napadlo jestli ten olej co používáš není po zahřátí naopak moc hustej, protože je to 50 do teplot. A ty tady nejsou. Já tam mám momentálně 30,protože byla skoro zadarmo a taky v pohodě.
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#11 Příspěvek od radokrno »

taky možnost...
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#12 Příspěvek od beny-maser »

stejně si myslím, že to olejem nebude. To jen že špekulujeme co bude levnější a lepší, rozhodně bych tu syntetiku za polo neměnil a už vůbec né po 14 dnech. To co jsi vypustil byla nějaká hrůza s hrudkama nebo normál černý.
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#13 Příspěvek od radokrno »

černý jako vždyžádný bordel jsem nenašel ,ale zítara ho mohu prolejt filtračním papírem co mám a uvidíme co tam nechá ,alemyslím si ,že nic,minulou výměnu jsem ho nalil ,najel zhruba 300km a vylil a znova nalil.
mám ho fakt dost :?
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#14 Příspěvek od beny-maser »

pokud tam nejsou hrudky tak bych s tím opravdu nelaboroval
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#15 Příspěvek od ViktorDDD »

5W40 by bol lepší ako 5W50, keďže W50 je určený na vyššie tepelné namáhanie oleja, ale to u TDSka nehrozí, keď nejazdíš bežne okolo obmedzovača tak je to zbytočnosť
W50 a W60 sa používajú skôr napr. do M-kových motorov kde je to tepelné namáhanie oleja vyššie
Odpovědět