Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Zavada na spojce
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3694
- Registrován: ned 18.01.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 98
Ahoj, dnes se mi zacala objevovat zvlastni vec. Pri seslapnuti a povolovani spojky se mi pedal klepe jako kdyz zapne na brzde ABS. Cim vyssi otacky, tom vice ten pedal vibruje. Stalo se to nekomu? Je mi jasne, ze je to na vymenu spojky, ale jde mi o to, ze na tom potrebuji jeste odjet cca 300 km. Prosim tedy pokud ma nekdo stejnou zkusenost, tak se podelte. Diky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1151
- Registrován: pon 11.03.2002 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
pokud se nepletu tak je ideal koupit si celou sadu, uz sem to jedno uzjistoval, a myslim, že to je 10,12,141Pavel píše:no ja ho budu kupovat od TONY a melo by to snad byt E8; E12 a E14. Jenze si nejse, prave jistyPivson píše:Jsou tam urcite dva rozměry. Jeden je 12 a ten druhej si nepamatuju. Myslim ze je menší 10 či 11. Kecal bych.
Hlavně si nekupuj od fa LUX v OBI, roztrhnul jsem ho na tom
Já s tím jezdím asi tak 10tis, ale záleží na tom jak moc ti to dělá. Pokud to začalo najednou a hodně intenzivně, tak to bude ten nýt. Jestliže to klepe jen trochu, tak se stím pár tisíc ujet dá, ale ne závodním stylem. Předpokládám, když máš M5, tak si občas zazávodíš. Měl jsem kontakt na německého výrobce sad spojkových kotoučů a ložisek, po dovolené sem hodim odkaz. Ceny těchto sad byly okolo 180EUR, podle typu bmw.Anonymous píše:Tak to jsi odvazny. Ale me by to hlavne stvalo, aby mi drncel pedal pri kazdem razeni. Na to bych si nezvykl.Dande píše:Me to uz dela 60 tisic kilaku a zatim jezdi ale uz budu muset taky na vymenu.
No nekecej, taky jsem to chtel udelat sam, ale kazdej me od toho odrazuje ze je to hroznej opruz...1Pavel píše:Tak to mam rozebrano. Lamela je sice ojeta, ale ta to nedelala. Bylo vysypane spojkove lozisko. Takze zitra jdu pro lamelu a lozisko a bude to zase v kupe. Jinak prace je to jednoducha a jde to rychle. S pritelkyni jsme almaru vyndali jako nic

N54 PWR
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3694
- Registrován: ned 18.01.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 98
Tak je spojka od nedele hotova.
Demontaz a oprava je velmi jednoducha a vse me stalo lahev Becherovky za novou lamelu a 1100Kc za spojkove lozisko z Elitu. Pritlacak byl netknuty.
K demontazi je potreba ze specialnich klicu jen torx E10 a E12 a pak je lepsi mit dva dlouhe nastavce a doporucuji momentovy klic.
Jako prvni je nutne odmontovat komplet vyfuk, sundat hlinikovy kryt pod kardanem a na prevodovce sundat kardan z hardyspojky (oznacit vzajemnou polohu). Potom povolit dva srouby na stredovem lozisku kardanky a kardan zlomit dolu. Tim vypadne z trnu na prirube u prevodovky. Dratem se privaze ke karoserii. Sunda se spojkovy valec a take se pridratuje nekam ke karoserii.
Podepre se prevodovka, sundaji se 4 srouby, ktere drzi prevodovku ke karoserii a spusti se dolu. Je lepsi ji stale mit pro sichr podeprenou, ale tak, aby uz na heveru nelezela. Motor neni potreba podpirat. U radici paky se vysune zajistovaci podlozka a vysune se cep z radicky. Neco podobneho je i na prevodovce - jen je tam takovy zajistovaci bazmecht chyceny za prevodoku, ktery se nadzvedne a cely i s cepem se vysune. Pak se vymontuje 8 sroubu s torx E10 a dva s torx E12 (tady se hodi ty dva dlouhe nastavce s kloubkem a prevodovka se vysune dozadu. Doporucuju ve dvou, aby nedoslo ke zniceni pritlacaku. Ale jak jsem uz psal, tak jsme to s mladou zvadli uplne v pohode. Pak se jen imbusem 6 povoli pritlacak (opet oznacit vzajmnou polohu k setrvacniku) a vyjme se lamela. Doporucuji kontrolu/vymenu loziska v setrvacniku. Montaz je v opacnem postupu. Ja mel, jako trn pro vystredeni lamely, mrkev ze stare prevodovky, ale je mozne to i vytocit na soustruhu z kusu dreva.
Utahovaci momenty pro imbus na pritlacaku je 35Nm. Torx M8 25Nm a M10 45Nm. Srouby na kardance jsem utahl momentem 70Nm. Zalezi na tom, jake tam kdo ma. Trida sroubu je napsana na hlave sroubu. Pak postaci strojnicke tabulky.
Je jasne, ze je potreba pred montazi zpet veskere srouby a cepy namazat. Ja osobne pouzivam grafitovou vazelinu. Mam s ni jen ty nejlepsi zkusenosti.
Takze jak sami vidite neni to nic sloziteho a je naprosto zbytecne cpat servisu penize za neco, co se da zvladnout za jedno odpoledne. Staci na to vsechno mit. Ja tomu venoval cisteho casu asi 5 hodin a jsem s vyslekem naprosto spokojeny.
Praci zdar
Demontaz a oprava je velmi jednoducha a vse me stalo lahev Becherovky za novou lamelu a 1100Kc za spojkove lozisko z Elitu. Pritlacak byl netknuty.
K demontazi je potreba ze specialnich klicu jen torx E10 a E12 a pak je lepsi mit dva dlouhe nastavce a doporucuji momentovy klic.
Jako prvni je nutne odmontovat komplet vyfuk, sundat hlinikovy kryt pod kardanem a na prevodovce sundat kardan z hardyspojky (oznacit vzajemnou polohu). Potom povolit dva srouby na stredovem lozisku kardanky a kardan zlomit dolu. Tim vypadne z trnu na prirube u prevodovky. Dratem se privaze ke karoserii. Sunda se spojkovy valec a take se pridratuje nekam ke karoserii.
Podepre se prevodovka, sundaji se 4 srouby, ktere drzi prevodovku ke karoserii a spusti se dolu. Je lepsi ji stale mit pro sichr podeprenou, ale tak, aby uz na heveru nelezela. Motor neni potreba podpirat. U radici paky se vysune zajistovaci podlozka a vysune se cep z radicky. Neco podobneho je i na prevodovce - jen je tam takovy zajistovaci bazmecht chyceny za prevodoku, ktery se nadzvedne a cely i s cepem se vysune. Pak se vymontuje 8 sroubu s torx E10 a dva s torx E12 (tady se hodi ty dva dlouhe nastavce s kloubkem a prevodovka se vysune dozadu. Doporucuju ve dvou, aby nedoslo ke zniceni pritlacaku. Ale jak jsem uz psal, tak jsme to s mladou zvadli uplne v pohode. Pak se jen imbusem 6 povoli pritlacak (opet oznacit vzajmnou polohu k setrvacniku) a vyjme se lamela. Doporucuji kontrolu/vymenu loziska v setrvacniku. Montaz je v opacnem postupu. Ja mel, jako trn pro vystredeni lamely, mrkev ze stare prevodovky, ale je mozne to i vytocit na soustruhu z kusu dreva.
Utahovaci momenty pro imbus na pritlacaku je 35Nm. Torx M8 25Nm a M10 45Nm. Srouby na kardance jsem utahl momentem 70Nm. Zalezi na tom, jake tam kdo ma. Trida sroubu je napsana na hlave sroubu. Pak postaci strojnicke tabulky.
Je jasne, ze je potreba pred montazi zpet veskere srouby a cepy namazat. Ja osobne pouzivam grafitovou vazelinu. Mam s ni jen ty nejlepsi zkusenosti.
Takze jak sami vidite neni to nic sloziteho a je naprosto zbytecne cpat servisu penize za neco, co se da zvladnout za jedno odpoledne. Staci na to vsechno mit. Ja tomu venoval cisteho casu asi 5 hodin a jsem s vyslekem naprosto spokojeny.
Praci zdar
