Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Nízký výkon v horku

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Radoch
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: pát 23.01.2009 01:00

#1 Příspěvek od Radoch »

Při venkovní vzrůstající teplotě (24 a více) mi klesá výkon motoru a značně se zvyšuje kouřivost. Hadice od turba a podtlakové hadice jsou v pořádku.Prosím o radu. Jedná se o BMW 530d e39 135 kw .Je tam nějaký snímač teploty nasávaného vzduchu nebo co na to muže mít vliv. DíK
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od milo »

je tam snimac teploty nasavaneho vzduchu a samozrejme na to muze mit vliv. taky to muze byt X dalsich veci. sup s tim na poradnou diagnostiku...
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#3 Příspěvek od jararak »

mozem sa ta opytat kde ten snimac nasavaneho vzduchu je? lebo ja som ziadny nevidel a mam to prelezene celkom slusne, teraz som si repasoval turbo. (samozrejme vaha vzduchu vyhodnocuje aj teplotu, ale mam na mysli ci tam je aj nejaky iny)

to ze to ma slaby vykon bude najskor v intercoolery ale poradim takto

pozri si pletence vyfuku (tie harmoniky na prvom diely vyfuku), ak v nich mas dieru, ubera ti to na tlaku vyfuku, spomaluje to turbo

to, ze ty dieru v sani nevidis, neznamena, ze tam nieje, kup si sprej na cistenie brzd a striekaj ho pri nastartovanom motore na spoje, ked je tam diera, budes to pocut :)

teoreticky mas upchaty intercooler, odmontuj ho a vycisti, (tak 3dcl arvy by mohlo stacit), davaj bacha, potecie na teba olej :), taktiez potrebujes tenkde 34 kluce na zlozenie viscospojky.

ak ale ani jedna z tych veci nepomoze, budes musiet ist na tu diagnostiku ktora bohuzial tiez neukaze asi nic svetoborneho, ale aspon budes vediet, ze mas sanie v poriadku


btw vzduchovy filter si menil kedy?
Radoch
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: pát 23.01.2009 01:00

#4 Příspěvek od Radoch »

jararak píše:mozem sa ta opytat kde ten snimac nasavaneho vzduchu je? lebo ja som ziadny nevidel a mam to prelezene celkom slusne, teraz som si repasoval turbo. (samozrejme vaha vzduchu vyhodnocuje aj teplotu, ale mam na mysli ci tam je aj nejaky iny)

to ze to ma slaby vykon bude najskor v intercoolery ale poradim takto

pozri si pletence vyfuku (tie harmoniky na prvom diely vyfuku), ak v nich mas dieru, ubera ti to na tlaku vyfuku, spomaluje to turbo

to, ze ty dieru v sani nevidis, neznamena, ze tam nieje, kup si sprej na cistenie brzd a striekaj ho pri nastartovanom motore na spoje, ked je tam diera, budes to pocut :)

teoreticky mas upchaty intercooler, odmontuj ho a vycisti, (tak 3dcl arvy by mohlo stacit), davaj bacha, potecie na teba olej :), taktiez potrebujes tenkde 34 kluce na zlozenie viscospojky.

ak ale ani jedna z tych veci nepomoze, budes musiet ist na tu diagnostiku ktora bohuzial tiez neukaze asi nic svetoborneho, ale aspon budes vediet, ze mas sanie v poriadku


btw vzduchovy filter si menil kedy?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Funkci snímače teploty nasávaného vzduchu u DDE 4.0 a vyšší plní váha vzduchu B6217. Der Ansauglufttemperaturfühler ist im Luftmassenmesser integriert und mißt die Temperatur der vom Motor angesaugten Frischluft (WDS).

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=20

Obrázek

Pokud to kouří, tak má buď moc paliva, nebo málo vzduchu. Buď kecá ta váha vzduchu, nebo turbo dává málo, nebo se ten tlak v sání, který turbo vytvoří, někde ztrácí.
Radoch
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: pát 23.01.2009 01:00

#6 Příspěvek od Radoch »

Taky mám podezření na tu váhu vzduchu protože je asi z roku 2002 a auto r.v.1999. Mám dotaz pozná diagnostika že přehranej soft na novou vahu 142kw,protože na135kw se asi už nedělá. Stejně to dám na diagnostiku než laborovat pokus omyl. Nemáte někdo dobrej typ dignostiku v Brně kdo tomu opravdu rozumí ? Dík.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tak jestli jsi ze "Štatlu" tak mazej za Doktor1, je taky z Brna a vyzná se. Ten soft na novou váhu vzduchu se do ŘJ motoru nahrát musí. Tohle mi napsal 17-07-2007.

Cituji Doktor1:
Dá se to vyčíst z jednotky motoru, jaký je tam program, musíš ale vědět, jaký tam má být, jestli je tam správný... Obecně starý program začíná čísly 7785 nebo tak, a nový vždy 7789, pak už je otázka, jaký je to rok, těch programů je víc. Pokud máš 99 a je tam váha 04, tak už by tam měl být ten nový program, ale pokud se to dělalo mimo bmwservis, tak je možný, že tam nechali starý... Tu chybu, kterou píšěš vidím prvně.. Ale pokud je to na 3ech válcích, tak je jasný,že se ten motor v chodu neudrží.. Těžko říct, jestli je jednotka ko, nebo dobrá.. Sad Ale vnitřní chyby většinou byli jednotkou.. Pokud budou dávat novou, tak tam, tak či tak, budou dávat, nebo by měli (dát), nový program....

Ale stejně hledej tu netěsnost mezi turbem a sacím potrubím, tomu dávám 86%.

Edit : Oprava překlepů
Radoch
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: pát 23.01.2009 01:00

#8 Příspěvek od Radoch »

Prosím nějaký kontakt na toho Doktora.Dik moc
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od starML Člen Klubu »

"Doktor1" je "nick" člena tohoto fóra, takže mu napiš SZ. Dále doporučuji přečíst moje příspěvky zde : http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
Radoch
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: pát 23.01.2009 01:00

#10 Příspěvek od Radoch »

Díky za kontakt na Doktora zítra mu zkusím zavolat snad u něj dobře pochodím.
Odpovědět