Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 523i kolisani otacek + startovani za tepla
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 163
- Registrován: pát 20.03.2009 01:00
- Bydliště: Nekde ve Strasnicich v Praglu
Mam E39 Touring 523i r.v. 2000 - pred FL. Posledni dobou mam par problemu. Tak Vas chcu poprosit o radu.
1)Kdyz sednu do auta a motor je studenej, tak chytne na prvni pokus. Ale kdyz se motor zahreje na provozni teplotu a ja to pak chcipnu, treba kdyz tankuju, nebo neco jinyho a chcu pak znova nastartovat, tak musim chvilu motor tocit, nez nastartuje. Nastartuje vzdycky, ale trva mu to delsi dobu oproti tomu kdyz je studenej.
2) Parkrat se me stalo, ze sem dojizdel na svetla a mel sem tam neutral a z niceho nic me zacly litat otacky nahoru(vejs jak cca 1200 ot/min to neslo) a dolu, tahle se to parkrat opakovalo a nakonec mi to chciplo. Nechciplo to v pripade, kdyz sem drzel motor v otackach.
Kdyz byl motor zahratej na provozni teplotu, tak se opakoval problem se startovanim, kterej sem popisoval o par radku vejs.
Co se tyka toho startovani za tepla, tak sem tu nasel podobny tema, ale to se tykalo naftaku a ne benzinu. Netusim estli to muze byt stejnej problem...
Mluvil sem se znamym a ten mi povidal, ze to muze delat zasrana klapka sani. Prej staci rozebrat a vycistit.
Tak se chcu zeptat, estli to muze byt ono, pripadne estli je to neco jinyho??
1)Kdyz sednu do auta a motor je studenej, tak chytne na prvni pokus. Ale kdyz se motor zahreje na provozni teplotu a ja to pak chcipnu, treba kdyz tankuju, nebo neco jinyho a chcu pak znova nastartovat, tak musim chvilu motor tocit, nez nastartuje. Nastartuje vzdycky, ale trva mu to delsi dobu oproti tomu kdyz je studenej.
2) Parkrat se me stalo, ze sem dojizdel na svetla a mel sem tam neutral a z niceho nic me zacly litat otacky nahoru(vejs jak cca 1200 ot/min to neslo) a dolu, tahle se to parkrat opakovalo a nakonec mi to chciplo. Nechciplo to v pripade, kdyz sem drzel motor v otackach.
Kdyz byl motor zahratej na provozni teplotu, tak se opakoval problem se startovanim, kterej sem popisoval o par radku vejs.
Co se tyka toho startovani za tepla, tak sem tu nasel podobny tema, ale to se tykalo naftaku a ne benzinu. Netusim estli to muze byt stejnej problem...
Mluvil sem se znamym a ten mi povidal, ze to muze delat zasrana klapka sani. Prej staci rozebrat a vycistit.
Tak se chcu zeptat, estli to muze byt ono, pripadne estli je to neco jinyho??
možná čidlo na vačce, nebo čidlo na klice
řešilo se zde:
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... ht=%E8idlo
řešilo se zde:
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... ht=%E8idlo
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 271
- Registrován: pon 07.04.2008 00:00
- Bydliště: u phy
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 163
- Registrován: pát 20.03.2009 01:00
- Bydliště: Nekde ve Strasnicich v Praglu
HAMANN píše:Pokud dojedeš na semafory a po vyřazení to chcípne většinou to dělá čidlo vačky, pokud to na volnoběh houpe až to chcípne tak lambdy....
Jak kdy. Nekdy to chcipne po vyrazeni bez kolisani otacek, nekdy vyradim a zacnou litat otacky az to chcipne.
Pokud jsou to ty lambdy, tak je jedno jaky tam dam(myslim znacku)?? Nekde sem slysel, ze se do E39 davaly RJ od Bosche a pak od Siemensu. Jedna RJ prej dokaze komunikovat s lambdama od druhy znacky, ale druha RJ dokaze komunikovat pouze s lambdama stejny znacky...
Absolutne netusim, jestli je to pravda. Co se tyhle technicky stranky tyka, tak tomu rozumim jako koza mobilizaci.

Budu vdecnej za jakoukoliv informaci.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 271
- Registrován: pon 07.04.2008 00:00
- Bydliště: u phy
JAY_JAY píše:HAMANN píše:Pokud dojedeš na semafory a po vyřazení to chcípne většinou to dělá čidlo vačky, pokud to na volnoběh houpe až to chcípne tak lambdy....
Jak kdy. Nekdy to chcipne po vyrazeni bez kolisani otacek, nekdy vyradim a zacnou litat otacky az to chcipne.
Pokud jsou to ty lambdy, tak je jedno jaky tam dam(myslim znacku)?? Nekde sem slysel, ze se do E39 davaly RJ od Bosche a pak od Siemensu. Jedna RJ prej dokaze komunikovat s lambdama od druhy znacky, ale druha RJ dokaze komunikovat pouze s lambdama stejny znacky...
Absolutne netusim, jestli je to pravda. Co se tyhle technicky stranky tyka, tak tomu rozumim jako koza mobilizaci.![]()
Budu vdecnej za jakoukoliv informaci.
u tech rozdilnejch RJ je problem jen v cidlech labdy muzes dat jakykoliv sem tam to delaj cidla nekdy houpani a chcipani odlucovac oleje nebo nejakej podlat hadicka je jic htam dost sem tam byva sterela a nasava falesnej vzduch

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 163
- Registrován: pát 20.03.2009 01:00
- Bydliště: Nekde ve Strasnicich v Praglu
u tech rozdilnejch RJ je problem jen v cidlech labdy muzes dat jakykoliv sem tam to delaj cidla nekdy houpani a chcipani odlucovac oleje nebo nejakej podlat hadicka je jic htam dost sem tam byva sterela a nasava falesnej vzduch
zacni od kontroly hadicem pres ten odlucovac cisla jsou nejdrazsi dla bych na konec kazdopadne dobrej diag hoodne pomuze zkus snejka z klubu v praze je nejlespi na elektriku kdyztak ti poslu cislo jestli budes chtit[/quote]
Byl bych moc rad. Nerad bych kupoval nakej dil, abych v zapeti zjistil, ze je to uuuplne neco jinyho a tudiz sem vyhodil prachy naprosto zbytecne.

Byl bych moc rad. Nerad bych kupoval nakej dil, abych v zapeti zjistil, ze je to uuuplne neco jinyho a tudiz sem vyhodil prachy naprosto zbytecne.

-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
s benzínem to nemá nic společnýho, pokud jezdíš normálně a vyjedeš nádrž za 10 dní, tak by to nedělalo pořád,
startování: čidlo vačky nebo kliky, oboje zjistí diagnostika a má to souvislost i s tím volnoběhem
volnoběh: jdi po nejlevnějších věcech, začni tím, že vyčistíš volnoběžný ventil, ve FAQ je teď nový návod jak to na M52 udělat, s tím vyčistíš i škrtící klapku, dál pokračuj separátorem oleje, když je v háji poznáš tak, že stoupneš před motor a na krytu vačky je ze předu černá plastová hadice, odpoj jí za chodu, pokud motor nezačne haprovat, tak je chyba v utěsnění, tak to může být prasklá hadice, nětěsnící víčko oleje, nebo ten separátor, separátor oleje by se měl měnit cca co 3 výměny oleje, pokud jsi to nikdy nedělal, tak to udělej, a nakonec k lambdám, bohužel to co píšeš je pravda, sám jsem to zažil, Siemens jednotka veme pouze originál Siemens lambdy (jedna výjde na 5500 a jsou samozřejmě 2) co vím, tak to na diagnostice hlásí pouze chybu výhřevu, ale to je jediné co diagnostika umí hlásit, takže pokud máš motor M52 do roku 98 tak je to Siemens a bohužel musíš koupit jen originál lambdy, pokud je to po roce 98 tak už veme i bosch, nejlepší kontrola je podívat se na jednotku kdo jí vyráběl
startování: čidlo vačky nebo kliky, oboje zjistí diagnostika a má to souvislost i s tím volnoběhem
volnoběh: jdi po nejlevnějších věcech, začni tím, že vyčistíš volnoběžný ventil, ve FAQ je teď nový návod jak to na M52 udělat, s tím vyčistíš i škrtící klapku, dál pokračuj separátorem oleje, když je v háji poznáš tak, že stoupneš před motor a na krytu vačky je ze předu černá plastová hadice, odpoj jí za chodu, pokud motor nezačne haprovat, tak je chyba v utěsnění, tak to může být prasklá hadice, nětěsnící víčko oleje, nebo ten separátor, separátor oleje by se měl měnit cca co 3 výměny oleje, pokud jsi to nikdy nedělal, tak to udělej, a nakonec k lambdám, bohužel to co píšeš je pravda, sám jsem to zažil, Siemens jednotka veme pouze originál Siemens lambdy (jedna výjde na 5500 a jsou samozřejmě 2) co vím, tak to na diagnostice hlásí pouze chybu výhřevu, ale to je jediné co diagnostika umí hlásit, takže pokud máš motor M52 do roku 98 tak je to Siemens a bohužel musíš koupit jen originál lambdy, pokud je to po roce 98 tak už veme i bosch, nejlepší kontrola je podívat se na jednotku kdo jí vyráběl
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 163
- Registrován: pát 20.03.2009 01:00
- Bydliště: Nekde ve Strasnicich v Praglu
Bratn píše:s benzínem to nemá nic společnýho, pokud jezdíš normálně a vyjedeš nádrž za 10 dní, tak by to nedělalo pořád,
startování: čidlo vačky nebo kliky, oboje zjistí diagnostika a má to souvislost i s tím volnoběhem
volnoběh: jdi po nejlevnějších věcech, začni tím, že vyčistíš volnoběžný ventil, ve FAQ je teď nový návod jak to na M52 udělat, s tím vyčistíš i škrtící klapku, dál pokračuj separátorem oleje, když je v háji poznáš tak, že stoupneš před motor a na krytu vačky je ze předu černá plastová hadice, odpoj jí za chodu, pokud motor nezačne haprovat, tak je chyba v utěsnění, tak to může být prasklá hadice, nětěsnící víčko oleje, nebo ten separátor, separátor oleje by se měl měnit cca co 3 výměny oleje, pokud jsi to nikdy nedělal, tak to udělej, a nakonec k lambdám, bohužel to co píšeš je pravda, sám jsem to zažil, Siemens jednotka veme pouze originál Siemens lambdy (jedna výjde na 5500 a jsou samozřejmě 2) co vím, tak to na diagnostice hlásí pouze chybu výhřevu, ale to je jediné co diagnostika umí hlásit, takže pokud máš motor M52 do roku 98 tak je to Siemens a bohužel musíš koupit jen originál lambdy, pokud je to po roce 98 tak už veme i bosch, nejlepší kontrola je podívat se na jednotku kdo jí vyráběl
asi budu vypadat jako naprostej analfabet, ale co uz... Kde sim te najdu RJ?? Moc sem se v tom zatim nevrtal.
Jinak motor je z roku 2000
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
filtr na klimatizaci v motorovém prostoru najdeš (jsou dva, každý na jedné straně u okna) sundáš celý ten plastový držák před spolujezdcem a pod ním je plastový dekl chycený imbusy a tam se schovávají všechny motorový jednotky, relé a pojistky, ale u auta z roku 2000 to už Siemens na 90% nebude
btw na druhé straně pod tímto boxem je brzdový válec a nádobka na brzdovku
btw na druhé straně pod tímto boxem je brzdový válec a nádobka na brzdovku