Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E34, Teply vzduch z topeni
Ahoj všem. Po třech letech, co moje autí stálo, se ho snažím zprovoznit. Momentálně mě trápí, že to furt topí.(Automatická klima). Ventily jsem měl rozdělané, mezi jehlou a sedlem byl bordel - nedovíralo to. Vyčištěno, ale topí stále. Jelikož jsem elektrikář hadra, i přesto jsem zkoušel proměřit konektor. Při zaplém zapalování, teplota stáhnuta na minimální hodnotu, podle vás mám naměřit 12 V. Já naměřím nějakých 7,3 V, hodnota je stále stejná, s přidáváním teploty na kolečku se NEMĚNÍ, volty spadnou na "0" až po zacvaknutí na dojezdu kolečka ovládání. Měřeno při studeném motoru, nevím, jestli může mít na to vliv.
Zajímá mě, kolik mám naměřit v krajních polohách, zda je hodnota během otáčení kolečka proměnlivá a jestli ventily pracují jen v poloze otevřeno a zavřeno.
Děkuji za poznámky a rady
Zajímá mě, kolik mám naměřit v krajních polohách, zda je hodnota během otáčení kolečka proměnlivá a jestli ventily pracují jen v poloze otevřeno a zavřeno.
Děkuji za poznámky a rady
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 267
- Registrován: čtv 14.10.2004 00:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Jestli si dobre pamatuji tak zavirani/otvirani ventilu vody ma na svedomi maly mikrospinac v ovladacim panelu. Ale to plati pro 32ky,34ky. Pri iovladani tech ventilu tim mikrospinacem proteka dost vysoky proud a ten mikrospinac to za cas nevydrzi, kontekty se opali a uz ten potrebny proud neprenesou. Proto se na konektoru ventilu da namerit to napeti. U novejsich nevim. Nekde na foru o tom je napsano vic.
Tak jsem to teď zkusil znovu. Dal jsem měřák na konektor, ani jsem nemusel zapínat zapalování a hodnota byla 12 V. Při zapnutí, zůstala taky na 12 V, do chvíle, než jsem začal měnit hodnotu teploty. Spadlo to na 7,3 V a už tam zůstalo. Vytáhl jsem ovládací panel a vypojil několikrát konektor. Jednou tam naskočilo zase 12 V. Takže bych to tipnul na ten mikrospínač. Odšrouboval jsem zadní kryt na panelu a pak další šroubky co drží tišťák. Tím jsem skončil, protože nevím jak dál ten tišťák dostat ven, něco tomu brání. Jak mám pokračovat? Jak poznám ten mikrospínač? Díky.
Takže momentálně je situace taková,že jsem si půjčil jiný panel klimy. Hodnota na konektoru u ventilu drží na 12V při puštěném studeném vzduchu ovšem ventil ani necvakne. Ale když ho připojím na baterku tak normálně funguje. Ještě zkusím vyrobit bastl nahrazující ten mikrospínač a uvidíme. Nechápu,když tam jde 12V,proč nefunguje.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 267
- Registrován: čtv 14.10.2004 00:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Proste neni 12V jako 12V, kdyz privedes na starter 12V slabym kablikem tak tam nameris taky 12V ale nenastartujes. Proste ti ten slaby kablik neprenese potrebne ampery. Tady je problem v tom ze ten mikrospinac je na ty civky ventilu uz "unaveny" proste prenese volty ale ne ampery. Ten bastl ovlada ten mikrospinac, neb tranzistor potrebuje radove miliampery a teprve ten tranzistor sepne ty ampery.
Čaues, přiseru se se svým podobným problémam, na středovém panelu mi při zaplém topení z levého výdechu fouká studený vzduch a z pravého normálně nastavený teplý vzduch.Ostatní výdechu fungujou správně(mam automatickou klimu a toto popisuju samozřejmě když mam na obou stranách nastavenou stálou teplotu)...co mam vriti?nějaký ten krokový motůrek?případně jaký?
dík moc
dík moc

Ahoj. Mám ten samý problém, jen obráceně. Už jsi to nějak vyřešil??? Zkoušel jsem vyměnit ty ventily a dělá to pořád stejně. Zkoušel jsem je přes 12V a cvakali i ty náhradní. Teď jsem rozebral ten ovládač a to už je dost složitý, mám jiný, ale bez klimatizace a tam se to trochu liší ( konektor a kalblíky) Tak jsem v koncích. Má někdo dobrou radu? Děkuji Hoky
Ahoj. Mám ten samý problém, jen obráceně. Už jsi to nějak vyřešil??? Zkoušel jsem vyměnit ty ventily a dělá to pořád stejně. Zkoušel jsem je přes 12V a cvakali i ty náhradní. Teď jsem rozebral ten ovládač a to už je dost složitý, mám jiný, ale bez klimatizace a tam se to trochu liší ( konektor a kalblíky) Tak jsem v koncích. Má někdo dobrou radu? Děkuji Hoky
pokud cvakají a nejsou vyhnilé těsnící kroužky na kuželu a nepropouští, je to tím mikrospínačem, ještě jednou si tohle téma přečti aby ti to bylo jasnější jako mě. Pokud máš kámoše přes elektriku, tak ti mikrospínač proměří a možná i opraví, není to těžký akorát nevím jak to brácha dělal, nedíval jsem se na něho. Ale elektrikář by měl vědět !!
takže když já ráno nastavim na řidiče teplo a na spolujezdce chlad a bude to tak chodit tak je pravý elektromagnetický ventil ok?
a pak to večer otočím bude ten levý taky ok?
pak dám oba na chlad a nastavim si jen středový výdech a bude foukat studený tak jsou el.ventily ok?
tak proč mi to na sklo a těmi malými bočními ofuky bočních okýnek fouká porád teple?a to mám horní ofuk zavřený.!!
až když mám nastavíno vše na chlad a ofuky všechny otevřený tak to začne i na sklo funět chladněji.
a pak to večer otočím bude ten levý taky ok?
pak dám oba na chlad a nastavim si jen středový výdech a bude foukat studený tak jsou el.ventily ok?
tak proč mi to na sklo a těmi malými bočními ofuky bočních okýnek fouká porád teple?a to mám horní ofuk zavřený.!!
až když mám nastavíno vše na chlad a ofuky všechny otevřený tak to začne i na sklo funět chladněji.