Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E61 -nivo death

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
BMW_paja
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: stř 04.08.2010 00:00

#1 Příspěvek od BMW_paja »

Tak celou zimu mi E61 hlásila nivo, na jaře přestala a foukala. A teď jak na potvoru na druhým konci republiky škrtnu podvozkem n a silnici (rozbitější, ale sjízdná). Kola úplně v podběhách, teprve mi došlo že to už nějakou dobu dost houpalo na hupech (tak že jsem lítal v sedačce jak na horský dráze) a že jsem už dlouho neslyšel kompresor (od přezouvání gum, to vrčel skoro celou dobu co to bylo zvednutý, cca měsíc to je).
Teď nevrčí, ale sehnal jsem mechanika, zdviž, zvedli jsme to, vlezli ke kompresoru a když se připojí na 12V tak vrčí, čili to vypadá že by mohl být OK. Tak podezřívám řídící jednotku. Navíc jak v zimě hlásí že nedofukuje ačkoliv dofukuje, tak teď když nefouká vůbec, tak nehlásí nic. Prostě žádná chyba, podle Checku je auto v nejlepším pořádku.
Máte s tím někdo zkušenost? Co by to mohlo být nebo kde je ta jednotka? Hledal jsem pojistku, ale žádná není popsaná jako nivo ani nic co by mi to připomínalo. Jinak když jsme odpojili konektory od kompresoru tak všechny dráty byly hluchý proti zemi.
Díky moc, rád bych to měl co nejdřív opravený s tímhle se opravdu jezdí dost blbě :(
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od milo »

na diagnostiku.
Uživatelský avatar
voTon
Registrovaný
Příspěvky: 514
Registrován: ned 08.08.2004 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 1605
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od voTon »

e61 ma rekl bych konstrukcni chybu v hadici sani pro nivokompresor, je ulozena v podbehu casem zpuchri a zacne sat bordel, uple pak odrovna kompresor, ten zadrenej kompresor bezi, i kdyz hodne hlucne, ale nedava dostatecnej tlak, kompresor sice ma snahu se po nejaky dobre foukani ho rj deaktivuje a auto zustane lezet, projevuje se to prave tim dost hlucnym chodem kompresoru. Nicmene urcite by to chtelo diagnostiku, daj se s tim delat divy, ruzne dofukovat, ufukovat, otevirat ventily atd...to by mela byt tutovka. Nerikam ze to presne se stalo tobe, ale mohlo by..
BMW_paja
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: stř 04.08.2010 00:00

#4 Příspěvek od BMW_paja »

no tu diagnostiku by to chtělo, aspoň by se zjistilo jestli náhodou není mrtvá řj, když nehlásí žádnej problém, ale teď se tam nedostanu do konce týdne :(
jinak jsem se dočet ve vláknu o nivu e39, že podobně by se mohl projevovat bouchlej měch, systém pak ten druhej vypustí a je to

kompresor jinak jede, zkoušel jsem ho připojit na 12V pro nouzový dofouknutí, ale jako nic moc ... docela to vypadalo že se přizvedává jedna strana auta a to ještě dost mírně, i to by mohlo ukazovat měch
BMW_paja
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: stř 04.08.2010 00:00

#5 Příspěvek od BMW_paja »

takže jsem zkusil INPU, nivo komunikuje, byla načtená chyba že zařízení je v energy saving modu, ručně přes INPU jde dofouknout, upustit, test úniku /nechal jsem to jen 2 hodiny stát) OK
ale nějak se mi to nedařilo stále dostat do normal módu (pak jsem pochopil, že to nesmí být v "production mode" :), není to jednoduchý)
zatím jsem s tím nejel tak uvidím, ale zajímalo by mě, jestli se někde dá zjistit hodnoty pro kalibraci? Kolik je výchozí výška na senzorech? Doufám že snad 0 mm, ale nevím. (když jsem to zapnul bylo na senzorech -48 a -50 mm)
Odpovědět