Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
klimakompresor+vetrak klimatizace
Zdravim vsechny.Mam problem s klimatizaci.klima chladi akorat kdyz ji zapnu tak kompresor normalne sepne a po chvilce zase vypne a zase se zapne v intervalech asi 20 vterin.Nevi nekdo cim to je.A vetrak pred klimou taky nejde zkousel jsem rozpojit konektor a napojit natvrdo ale nic se nedelo.Za pripadne odpovedi diky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
větrák se zapína na první polohu hned jak zapneš klimu,pokud ti neběží hledej závadu u něj nebo u jeho odporu,pokud se ti nezapnul věták ani napřímo je po něm. Ten kompresor se asi bude vypínat kvůli tlaku v systému,protože neběží větrák tak to vypne bezpečnostní tlakáč. To ale nevím jistě, jen si to logicky odvozuju.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
No a nemůžeš tam toho chladiva mít naopak moc? Že se zapne, zjistí, že tam má velký tlak, tak vypne. A jestli byl motor od větráku spálený, kontrolovals pojistky? Jsou celkem 3 plus nějaké relé, alespoň u před FL. Ikdyž jak si to tak čtu, tak vypne právě asi proto, že nejede ten větrák no. Podle mě se to asi přehřeje...
no a kde vidis problem? kazda klima v bmw spina a odpina kompresor v intervalech cca 15 sekund... kdyby ten kompresor bezel porad tak ti cela klimatizace za chvili vyleti do povetri... je tam tlakove cidlo a proste system se natlaci, a kdyz je natlaceno tak se vypne... a az zas tlak polevi tak se zase zapne... jako normalni kompresor... kdyby bezel nonstop tak to je nahovno i z hlediska ekonomickeho...
to same vrtule (ano uznavam mela by se s pustenou vlockou tocit na prvni rychlost porad ale ...) uz sem videl nekolikrat i tuhle variantu zre po spusteni klimy se nedelo nic, jen obcas sepnul...
opet vrtule ma teplotni spinac a tim se ridi jeji spoousteni...t takze zase nehrozi nic zajimavyho pokud je ji treba .. tak se ti pusti...
ale i tak bych se podival na tu vrtuli jestli nahodou ti nefunguje jen ta jedna rychlost.... jsou dve.. jedna velmi pomala (pres 100W odpor) a pak druha velmi rychla huceni jak vrtulnik ktera jde na tvrdo... kdyz se ti ta vrtule sepne tak jak moc?
pak bych vrtuli ozkousel na oba vstupy jestli reagujou .. jak pomala tak rychla... kdyz ano tak jestli funguje to rele na tu pomalou rychlost a pak v neposlenim jestli funguje ten teplotni spinac (dvouprvkovy reagujoici na dve prahove teploty, jedna nemusi bezet... )
protoze ted to mozna vypada ze ti sepne rovnou ta druha az kdyz je tomu teplo... coz zase proste dela co ma....
to same vrtule (ano uznavam mela by se s pustenou vlockou tocit na prvni rychlost porad ale ...) uz sem videl nekolikrat i tuhle variantu zre po spusteni klimy se nedelo nic, jen obcas sepnul...
opet vrtule ma teplotni spinac a tim se ridi jeji spoousteni...t takze zase nehrozi nic zajimavyho pokud je ji treba .. tak se ti pusti...
ale i tak bych se podival na tu vrtuli jestli nahodou ti nefunguje jen ta jedna rychlost.... jsou dve.. jedna velmi pomala (pres 100W odpor) a pak druha velmi rychla huceni jak vrtulnik ktera jde na tvrdo... kdyz se ti ta vrtule sepne tak jak moc?
pak bych vrtuli ozkousel na oba vstupy jestli reagujou .. jak pomala tak rychla... kdyz ano tak jestli funguje to rele na tu pomalou rychlost a pak v neposlenim jestli funguje ten teplotni spinac (dvouprvkovy reagujoici na dve prahove teploty, jedna nemusi bezet... )
protoze ted to mozna vypada ze ti sepne rovnou ta druha az kdyz je tomu teplo... coz zase proste dela co ma....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: ned 28.02.2010 01:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj
Mohl bych se zeptat,kde jsou pojistky od ventilátoru klimatizace před chladičem? Mně se netočí vůbec,když zapnu klima na místě tak nechladí a za chvíli se to přehřeje a s takovým pískavým zvukem uteče chladící medium přes přetlakový ventil na kompresoru. Za jízdy,když se chladí chladiče náporem vzduchu funguje normálně,tak myslím,že můj problém je v tom ventilátoru.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
Pojistky by měly být 3 a jsou v pojistkové skříňce pod přihrádkou spolujezdce.
Dále jsou tuším 2 relé v motorovém prostoru
Edit:
Pojistky 7 20 22
Edit:
Akorát jsem tě asi mystifikoval, viděl jsem jen E39 523, ale máš rok 1999 a tam už je větrák asi s tou plynulou regulací rychlosti. Tam to bude asi jinak.
Dále jsou tuším 2 relé v motorovém prostoru
Edit:
Pojistky 7 20 22
Edit:
Akorát jsem tě asi mystifikoval, viděl jsem jen E39 523, ale máš rok 1999 a tam už je větrák asi s tou plynulou regulací rychlosti. Tam to bude asi jinak.

u vetraku s plynulou regulaci je v eboxu jen jedna velka 50A pojistka-.. btw na to prijdes velmi lehce... do vetraku vedou tri draty. dva tlusty a jeden tenkej... na tech tlustejch je trvale 12V (zmerit) ten tenkej je datovej od jednotky vetsinou bejva nekde uhnilej. popr vetrak v prdeli...
btw to ze ti utika medium je kravina a mel bys to resit, od toho tam je ventil a teplotni cidlo aby se proste vypnul klimakompresor (stejne jako tlakovej spinac na normalnim kompresoru) ze systemu za zadnych okolnosti zadny medium neutika, nikdy. navdstiv nebo za mnou dojed na diagfnostiku a zjisti se jak to je s vetrakem popr. tim tlakovym vypinacem na klime...
btw to ze ti utika medium je kravina a mel bys to resit, od toho tam je ventil a teplotni cidlo aby se proste vypnul klimakompresor (stejne jako tlakovej spinac na normalnim kompresoru) ze systemu za zadnych okolnosti zadny medium neutika, nikdy. navdstiv nebo za mnou dojed na diagfnostiku a zjisti se jak to je s vetrakem popr. tim tlakovym vypinacem na klime...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: ned 28.02.2010 01:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj
Tak jsem na to dnes koukal a jestli je ten ebox ta krabice pod pravým pylovým filtrem,tak tam jsem žádnou 50A pojistku nenašel,je tam několik relátek,pak asi počítač,krabička s pojistkama motoru 20-30A ,pár svorkovnic a pak takovej červenej blbinec do kterýho vedou 4 tlustý červený dráty,je to kulatý,nevím jak to popsat,ale jako pojistka to nevypadá. Ještě k tomu přednímu ventilátoru,co se spouští před chladičem s klimoškou,ten konektor má prosím kde? Najdu ho shora nebo zdola,je to celý zakrytý a nevím z které strany to rozebrat. Díky za každou radu,popř. foto.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Snejk píše:u vetraku s plynulou regulaci je v eboxu jen jedna velka 50A pojistka-.. btw na to prijdes velmi lehce... do vetraku vedou tri draty. dva tlusty a jeden tenkej... na tech tlustejch je trvale 12V (zmerit) ten tenkej je datovej od jednotky vetsinou bejva nekde uhnilej. popr vetrak v prdeli...
btw to ze ti utika medium je kravina a mel bys to resit, od toho tam je ventil a teplotni cidlo aby se proste vypnul klimakompresor (stejne jako tlakovej spinac na normalnim kompresoru) ze systemu za zadnych okolnosti zadny medium neutika, nikdy. navdstiv nebo za mnou dojed na diagfnostiku a zjisti se jak to je s vetrakem popr. tim tlakovym vypinacem na klime...
kudy vede ten tenkej drát do jednotky?chci mrknout jestli to někde neschnilo než vyměnim saharu