Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Klimatizece únik E39 525tds

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
petr39
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: úte 03.08.2010 00:00

#1 Příspěvek od petr39 »

Nechal jsem asi před týdnem naplnit klimatizaci a po zhruba týdnu je už prázdná a skoro vůbec nefunguje.
Určitě to někde uchází mám tam tu detekční látku a není nikde nic vydět že by teklo na ten kondenzátor klimatizace se dostanu jen částečně tak nevím kde je problem.
Dík všem za radu.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#2 Příspěvek od beny-maser »

pokud je to malej únik tak potřebuješ UV lampu a speciální brejle,
petr39
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: úte 03.08.2010 00:00

#3 Příspěvek od petr39 »

to už se díval UV lampou ale nic nenašel možná teče shladič někde dole a tam už se nedostane.Unik bude asi velkej do týdne je to prázdné.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#4 Příspěvek od beny-maser »

já mám e34 tds takže s e39 nemám tu správnou zkušenost, ale nejčastěsší místo je podle mě spodek chladiče, jak je první na ráně a drží se v něm v zimě sních se solí, tak tam je asi nejchoulostivější místo na hnilobu, jinak dalším místem jsou spoje(vysušená gumička), kámoš jednou měl propíchlej chladič od kosa :D takže všechno je možný,chce to každopádně odstrojit a zkouknout.
dafa
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: čtv 07.07.2005 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#5 Příspěvek od dafa »

Pokud došlo k úniku média ze systému klesne tlak a klima nebude fungovat,neboť na sušičce je tlakový čidlo ,které spíná kompresor podle tlaku.Nejčastější problémy po naplnění jsou plnící ventilky,ty málo který spolek co se snaží plnit klimy a houby tomu rozumí mění,tak na ně kašlou.Pokud odšroubuješ plastový krytky a budou mokrý popřípadě nazelenalý od barviva je problém na nich.Míst pro problém je hodně může to být přímo kompresor na hřídely,tam je problém nalézt netěsnost i UV lampou,zteřelý hadice,který se rozpínají při tlakování komresorem,ty je problém taky najít a samozřejmě i chladič a výparník.
Standartně se systém před plněním vakuue,zde se zjistí 70% netěsností.
Pokud se nenajde netěsnost při vakuaci(a tomu nevěřím,při tak rychlým úniku),tak je potřeba systém naplnit R134a s barvivem a spustit klimu,která se natlakuje minimálně na 8-10 barů a projet celé vedení UV lampou.
To je potřeba nechat udelat u lidí,kteří si dají trochu práci a né jen připojit naplnit a zaplatit.To jsou experti co do systémů natáhnou víc vlhkosti než média a pak můžeš v lepším případě šetřit na novou sušičku.
petr39
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: úte 03.08.2010 00:00

#6 Příspěvek od petr39 »

Ok odstrojim a zkouknu dík za radu.
Nevíš jak se vyndá ten chladič musí se sundat nárazník nebo to jde nějak horem.
dafa
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: čtv 07.07.2005 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#7 Příspěvek od dafa »

A pokud kima jede,ale málo chladí je potřeba napojit na systém barometry a sledovat kolik tlakuje,tím se dá zjistit zda není problém na spínání(tlakový čidlo,čidlo proti zamrzání, vodní ventil topení atd.
Člověk,který již nějakou klimu opravil ví o čem mluvím.
Klima nemusí fugovat jen tím,že uniká médium,měl se mraky klim co nechladily a problém byl jen na tlakových spínačích a teplotních snímačích.
petr39
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: úte 03.08.2010 00:00

#8 Příspěvek od petr39 »

Ale ona po naplnění fungovala uplně parádně ale postupně to sláblo až po týdnu nejde vůbec nebo hodně málo.
dafa
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: čtv 07.07.2005 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#9 Příspěvek od dafa »

takže navakuovat,naplnit,spustit a skouknout lampou.Těžko najdeš únik bez tlakování a jen tak prohlídkou očima.To je hodně malý procento úspěšnosti.
Odpovědět