
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Síla E39 528i vs Fabie RS
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
..no chlapáci nechci nic teda jako říkat ale ta koncernová plechovička..má uplně jinou hmotnost...a ten motourek je na to dost dost dostačující..mám pocit že tam je právě ten 120kw tdi..kdyžtek mě teda opravte ..tento vůz je svojí motorizací vhodně zvolen pro "místní" lokální závodníky..tudíž se zopakuju...a všem to říkám dokola ...limuzína typu BMW 5 nebo 7 se "standartním " morotrem má vopravdu velkej problém s nerovným soupeřem...po místních komunikacích...opět a zese jen díky tomu co ty daný auta váží a jak silnej mají motor..prostě poměr váha/výkon to je celý..a může to bejt třeba kosmická loď....hele sám mám 740i e38 jezdím s ní každej den někde do práce a pracovně..a když se zamnou nachystá taková koncernová popelnice tak vopravdu říkám narovinu nemám šanci a to můžu dávat kick downy jak chcu..prostě váha váha...
..chlapi je potřeba stát nohama na zemi...a neplézt si pojmy s dojmy...
mě se líbí jak každej chce dělat ze sví limuzíny super sporťák a natřít všem prdel....
směšný....jo taková 325--nebo vejš..to bych viděl jako variantu se kterou se nemusím bát roznést na kopitech kde koho..pak možná i 540...ale zase.. to bude na ukor spotřeby....ten bambula stou pochcávkou nebo nějakou takovoudle srágorkou co si budem nalhávat..pojede za jinej peníz..a to si myslím že o to jde i nemalou měrou snad i tady všem...páč jak to tak sleduju tak každej furt něco řeší že to BMW papá
..tak chlapi lovu zdar..a radši se na čurá...čky v koncernovejch sráčích vyserte..a mávnite nad nima rukou...jak to dělám já 





-
- Registrovaný
- Příspěvky: 273
- Registrován: ned 26.10.2003 00:00
- Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
- Kontaktovat uživatele:
Ono to není nikdy tak jasný jak se zdá podle papírů.
Onehdá jsme zkoušeli rozjezd
528iT 142kW/280Nm/1580kg
vs.
S6 250kW/420Nm/1860kg
Audi je o pár let novější, má 2 válce navíc, je mnohem silnější, ale má bohužel automat, byla na plyn, proto těch 1860kg, a má quattro
Kdežto 528 bylo poměrně jednoduchý vozidlo, žádnej automat co žere výkon, poháněná jen 1 správná náprava
A jak to dopadlo můžete hádat
Onehdá jsme zkoušeli rozjezd
528iT 142kW/280Nm/1580kg
vs.
S6 250kW/420Nm/1860kg
Audi je o pár let novější, má 2 válce navíc, je mnohem silnější, ale má bohužel automat, byla na plyn, proto těch 1860kg, a má quattro
Kdežto 528 bylo poměrně jednoduchý vozidlo, žádnej automat co žere výkon, poháněná jen 1 správná náprava
A jak to dopadlo můžete hádat

- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
..tak tak..jak říká wEnC...jednoduchoučký auto...a jeto
..trošičku odbočím...něco podobnýho jsem kdisi řešil když jsem kupoval 7mu...chtěl jsem prostě manuál páč jsem to znal z dřívější práce ..páč to že to má krásnej sametovej zvouček neznamená že to bude zas takovej trhač prdelí....no holt všici mě ukecali do automatu a jsem z toho malinko v rozpacích..jako o pohodlí a spolehlivost nebudu diskutovat..to bych viděl jako dávno probrané téma...se zvedlím palcem... 


- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Nejsem žádnej odborník, tak mě kdyžtak opravte... Zkus sednout do manuálu, dát jedničku a dupnout na to, pak dát D v automatu a dupnout na to a uvidíš ten rozdíl. Automat jakoby prokluzuje než se zamkne, kdežto manuál pustíš spojku a máš plnej výkon. A takhle je to u každýho kvaltu automatu, že to trošku trvá a jakoby prokluzuje, proto je to pomalejší. Pohodlí je sice někde jinde v automatu, ale přece jen kvdlačka je kvrdlačka a když si ty kvalty sám nemůžu zamíchat, tak mě to sere. Když automat, tak v nějakym novym sportovnim autě třeba s pádlama pod volantem, který řadí v desetinách vteřiny, ale na to budu mít asi tak přibližně v příštim životě....
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
Neni bohužel.
Ten automat se za všech režimů bude snažit o maximálně plynulej rozjezd a maximálně šetrný přeřazení, kdežto ty když si prase anebo ti o to jde, tak tě nějakej "tvrdej" rozjezd nerozhodí a cuk při přeřazení, když závodíš je ti taky u prdele. Postav proti sobě stejne motor automat a manuál a manuál mu ujede hotovo dvacet. Bavíme se o e39 automatu tedy steptronicu. U koncernovýho DSG je to sporný a spíš mi vždycky vyšla plichta a u alfy selespeed vyhraje automat, protože prostě tak rychle neumí obyčejnej řidič řadit.
PS: osobně mám manuál v 530D a steptronic bych asi snes, vzhledem k tomu že najedu měsíčně cca 3 - 4 tis. město + dálnice.
Ten automat se za všech režimů bude snažit o maximálně plynulej rozjezd a maximálně šetrný přeřazení, kdežto ty když si prase anebo ti o to jde, tak tě nějakej "tvrdej" rozjezd nerozhodí a cuk při přeřazení, když závodíš je ti taky u prdele. Postav proti sobě stejne motor automat a manuál a manuál mu ujede hotovo dvacet. Bavíme se o e39 automatu tedy steptronicu. U koncernovýho DSG je to sporný a spíš mi vždycky vyšla plichta a u alfy selespeed vyhraje automat, protože prostě tak rychle neumí obyčejnej řidič řadit.
PS: osobně mám manuál v 530D a steptronic bych asi snes, vzhledem k tomu že najedu měsíčně cca 3 - 4 tis. město + dálnice.
..tak tak...automatický převodovce velí hydrodynamický měnič..defakto namísto klasické suché spojky s lamelou ...jedná se o to že ten měnič se dvěma rotory je konstruován právě tak že díky vzrůstajícímu přísunu a tlaku oleje dochází k unášení hnané části....všechny klasické "staré" hadrodynamické měniče mají standartně výrobně nastavený "úbytek" výkonu při prokluzu cca 20%...a to je prostě pořád znát když to chcete honit ihned "za plynem"..proto ta větší spotřeba...a letargičnost při svižnější jízdě...to je asi celý stěžejní problém proč se spousta nadšenců motoristů neustále vracejí k manuálům....nechci tady vůbec odvracet téma naší diskuze´, ale abych ještě jen dodal...tady si nedokáže spousty lidí ani vyměnit olej v motoru natož jakžtakž rozlousknout začínající problém s automatem..to aby je to moc nestálo...pokud ovšem je v autě manuál tak už snad většina lidí snadno diagnostikuje začínající problém např. se spojkou atd...a nehledě na to že pak ty opravy jsou cenově někde jinde.....
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
tak jsem zase o něco chytřejší, pořád mi někdo cpal jak mi automat žere výkon, ale nikdo nebyl schopnej to vysvětlit,
http://cs.wikipedia.org/wiki/Hydrodynam ... 9Bni%C4%8D
http://cs.wikipedia.org/wiki/Hydrodynam ... 9Bni%C4%8D
jj..krásnej článek...já jsem právě tenkrát pokukoval po sedmičce 4.0i v manuálu ale měl jsem tenkrát možnost pojezdit jen v automatech...až těsně před koupí mojí stávající "automatické" jsem naposlední chvíli okusil manuál..a to auto prostě jelo!!! jako o dost vostřejc..a přitom o chloupek s menší spotřebou..uplně jsem z toho byl nadšenej..jenže moji hodní blízcí "odborníci"prostě že ne že ten automat je lepčejší na pohodlí...no a tak teď už jen smutně vspomínám...
nicméně...abychom se vrátili uplně na začátek tohoto vlákna...právě ta koncernová plechovička oplívá jednoduchejma komponentama jako jsou právě zmiňovaná klasická spojka a lehkou karoserii...a to z toho dělá právě to bystré auto pro lokální závodníky...zase nadruhou stranu jezdil jsem v normální chcačce služebně a nedá se v tom moc jako vydržet...prostě neduha klasickejch malejch aut..."voničem" 

