
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Brzdy na E39
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
Já jsem kupoval na 540i originál kotouče v AutoBase a stál mě jeden přední kotouč 2660,- Kč. Sada origo předních desek stála 3550,- Kč. Kotouče byly ATE a origo desky byly JURID.
Na 750i jsem za 260€ koupil na ebay přední kotouče a desky ATE. Mám na nich najeto 20 tis. km a nezkroutily se. Zajímavé je, že kamarád si koupit ty samé kotouče v Česku a jemu celé kotouče včetně středu zrezavěly a hodně mu černají kola od prachu, kdežto ty moje jsou pořád šedivé a kola se od nich špiní docela málo. Najeto na nich máme skoro stejně.
Na 750i jsem za 260€ koupil na ebay přední kotouče a desky ATE. Mám na nich najeto 20 tis. km a nezkroutily se. Zajímavé je, že kamarád si koupit ty samé kotouče v Česku a jemu celé kotouče včetně středu zrezavěly a hodně mu černají kola od prachu, kdežto ty moje jsou pořád šedivé a kola se od nich špiní docela málo. Najeto na nich máme skoro stejně.
Kotouče se zkroutí jednoduše : když se postupně záběhem (cca 200 km) pozvolna neprohřejí a hned se na ně hamtne, tak se materiál, ze kterého jsou vyhřeje najednou a chemicky změní strukturu, čímž se změní vlastnosti toho materiálu. Pak se kotouče zkroutí a už NIKDY se nesrovnají. Můžete s nimi dělat psí kusy, soustružit je, brousit je, jak se ohřejí, zase se zkroutí. To není z mé hlavy, to mám písemnou servisní informaci od Bremba. Proto je důležitý záběh nových brzd.
Měl jsem zákazníka se 740 i, udělali jsme nové brzdy, pán to rozjel na 200 Km/h a zašlápl to a šel se podívat, jak jsopu krásně červené. Pak mne trápil, že mu vibruje při brždění volant a až po důkladném výslechu z něj vylezlo, co provedl. A bylo to.
Jinak lepší brzdný výkon při studených, nebo teplých brzdách je ovlivněn složením směsi brzdového obložení.
Měl jsem zákazníka se 740 i, udělali jsme nové brzdy, pán to rozjel na 200 Km/h a zašlápl to a šel se podívat, jak jsopu krásně červené. Pak mne trápil, že mu vibruje při brždění volant a až po důkladném výslechu z něj vylezlo, co provedl. A bylo to.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
Zdary, taky to teď řeším.Budu měnit zadní kotouče + desky.Originály asi kupovat nebudu....Přeci jen ten zadek neni tak namáhanej jako ten předek.Ale jsou to přeci jen brzdy!Takže polský taky kupovat nebudu.Co jsem zatím zkoumal cenové relace...jsou opravdu obrovské, a myslím, že než kupovat extradrahé, je lepší si koupit 2x nové kotouče průměrné kvality.
Až pokoupim a ozkoušim, napíšu.
Až pokoupim a ozkoušim, napíšu.
Měl jsem na E36 komplet ATE POWER DISKY a ATE destičky a bylo to perfektní. Jinak můj mechoš mi tenkrát ty disky raději zajel, říkal, že je důležité prvních 500km s tím nrozhodn nedělat žádné kraviny.
Mám špatnou zkušenost s vrtanými kotouči, respektivě já ne ale známí. Každý, kdo měl vrtané, měl problémy s kroucením kotoučů. Já osobně preferuju drážková ne vrtání.
Jo a ty ATE brzdily suprově, ale až po zahřátí s nadsázkou by se dalo říct, že když jsem vyjížděl od baráku, tak jsem brzdil skoro i očima, ale jen se zahřáli, bylo vše o.k.
Mám špatnou zkušenost s vrtanými kotouči, respektivě já ne ale známí. Každý, kdo měl vrtané, měl problémy s kroucením kotoučů. Já osobně preferuju drážková ne vrtání.
Jo a ty ATE brzdily suprově, ale až po zahřátí s nadsázkou by se dalo říct, že když jsem vyjížděl od baráku, tak jsem brzdil skoro i očima, ale jen se zahřáli, bylo vše o.k.