Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Přehřátí motoru - vyvření vody

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Petersson
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: stř 17.02.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov

#1 Příspěvek od Petersson »

Dnes asi po 25 km mě vyvřela voda chladiči,teplota na budíku byla skoro v červeném poli.Bylo mě už během jízdý divný to,že auto skoro vůbec netopilo.
Má to s tím s něco společného?

Když jsem zastavil a nechal kliček ve druhé poloze (bez nastartování),tak se ani vrtule na chladiči netočila.
Kde by mohla být chyba??Termostat??

BMW 525i r.v.2001

Díky za rady.
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#2 Příspěvek od soukupadam »

Petersson
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: stř 17.02.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov

#3 Příspěvek od Petersson »

soukupadam píše:http://bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=96996

zde něco k tématu



Tohle jsem četl než jsem založil toto téma,ale nejsem z toho moc chytrej :(
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#4 Příspěvek od soukupadam »

zkuste pohledat v článcích uživatele "starML" je tam toho spousta
chuchur
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 05.05.2008 00:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od chuchur »

Vodni pumpa, případ u mne?
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#6 Příspěvek od jurasis »

Vodní pumpa, nehoní vodu...
Pokud netopí, nemá to s termostatem nic společného, logicky... :wink:
První pomoc při špatném termostatu je topení naplno...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#7 Příspěvek od beny-maser »

jurasis píše:Vodní pumpa, nehoní vodu...
Pokud netopí, nemá to s termostatem nic společného, logicky... :wink:
První pomoc při špatném termostatu je topení naplno...

a kčemu tam teda ta vodní pumpa je?
BMW má většinou termostat dvoučinný takže nejdřív se ohřeje motor na určitou teplotu a pak začne teprve pouštět vodu do topení,když je obojí nahřáté pustí vodu do chladiče
pokud tam není voda tak to logicky netopí
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#8 Příspěvek od jurasis »

Napsal jsem to špatně, bylo myšleno pokud netopí a zároveň vaří, tak je to pumpa...
Pokud topí a vaří a chladič je studený, je to termostat.
Pokud topí, hřeje chladič a vaří, je problém jinde...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#9 Příspěvek od beny-maser »

jo tak to už je jiný kafe to je úplně přesně :wink:
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#10 Příspěvek od libovka »

BMW má většinou termostat dvoučinný takže nejdřív se ohřeje motor na určitou teplotu a pak začne teprve pouštět vodu do topení,když je obojí nahřáté pustí vodu do chladiče
pokud tam není voda tak to logicky netopí[/quote]

To ti řekl kdo??? 8O
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Snejk »

taky by me zajimalo
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#12 Příspěvek od jurasis »

Jj, topení se zahřívá stejně s motorem... Nehledě na to, že mě celkem sere automatická klima, když zbytečně brzo zvyšuje točky ventilátoru, když je ještě motor studenej... Jako kdyby nemohl počkat aspoň na 70 stupňů, zmetek...
Snejk, nejde IHKA v tomhle nějak znásilnit :?:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Otáčky elektrického větráku závisí na tlaku a teplotě chladiva v klimě. Takže když teplota chladiva stoupá, stoupají otáčky větráku, i když je motor ještě studený. Ale dost pomůže vyčistit bordel mezi chladiči - viz. moje příspěvky v minulého léta. Naopak pokud je teplota motoru vyšší a viska už nestíhá, tak elektrická vrtule pomáhá chladit motor. Při vysoké teplotě motoru nebo při prudkém přidání plynu dokonce ŘJ motoru vydává pokyn k odpojení kompresoru klimačky, aby se snížilo zatížení motoru a podpořilo jeho chlazení - je to popsáno ve WDS. Loni v létě při trochu teplejším dnu se mi opakovaně sepnula viska a klima přestávala chladit. Při hledání příčin jsem našel celkem slušnou nadílku listí, trávy (i 2 vajgly) mezi chladičemi. Po vyčištění "pokladů" mi už viska nespínala ani při vyšších teplotách.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#14 Příspěvek od jurasis »

Ano, všeho jsem si vědom. Měl jsem ale na mysli větrák topení... IHKA se prostě snaží topit moc brzo a dělá v autě spíš průvan... :wink:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Ahááá, Ty chceš "naslinit" ŘJ klima, aby v režimu AUTO nezačala foukat moc brzo. Teď už chňápu .., že by "ježek" jako chvilku počkal, až to bude mít význam foukat teplý vzduch. :D
Milosss
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: úte 14.04.2009 00:00

#16 Příspěvek od Milosss »

S tym dvojcinnym termostatom ma to tiez zaujalo, podla mna pekna blbost, akoze v parnom lete mi zohreje motor, potom pusti teplu vodu do radiatora kurenia a ked mam pustenu klimu aby som sa schladil tak najprv vzenie vzduch z vonku cez zohriaty radiator kurenia na dobrych 80 az 90 stupnov a az pootm cez kondenzator klimatizacie? A ako by potom ta klima asi chladila :lol:
Tak isto ked sa odvzdusnuje treba mat otvorene kurenie aby sa otvorili elektromagneticke ventily aby sa dostala voda aj do radiatora kurenia, za beznych podmienok su tie ventily podla mna zatvorene a voda tam len je ale nekoluje cize sa od motora v ziadnom pripade nezohrieva.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#17 Příspěvek od jurasis »

Milosss: zbytečně jsi to zdramatizoval, tak to myšleno určitě nebylo... Myslel to tak, že topení a chladič mají jakoby každý okruh vlastní termostat (např. topení 65 stupňů a chladič 90 stupňů)...


starML píše:Ahááá, Ty chceš "naslinit" ŘJ klima, aby v režimu AUTO nezačala foukat moc brzo. Teď už chňápu .., že by "ježek" jako chvilku počkal, až to bude mít význam foukat teplý vzduch. :D

Áno, prosím, ventilátor přidává, ještě když je teploměr v modrým... Nicméně jsi naťuknul, že by šlo odporově ojebat čidla klimy... Jenže to by zas muselo být vázáno na studený motor, aby při provozní teplotě zas vše fungovalo jak má... :? Nejde teda radši znásilnit nějakej algoritmus v IHKA... 8)
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Milosss
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: úte 14.04.2009 00:00

#18 Příspěvek od Milosss »

Neviem ako to myslis zase ty ale zeby malo topenie vlastny termostat ibaze tym boli myslene tie elektromagneticke ventily. Predsa ak mam pusteny vzduch na najmensiu teplotu tak by sa podla mojho mienenia nemala tepla voda od motora dostat do radiatora kurenia, za ziadnych okolnosti.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#19 Příspěvek od beny-maser »

Milosss píše:Neviem ako to myslis zase ty ale zeby malo topenie vlastny termostat ibaze tym boli myslene tie elektromagneticke ventily. Predsa ak mam pusteny vzduch na najmensiu teplotu tak by sa podla mojho mienenia nemala tepla voda od motora dostat do radiatora kurenia, za ziadnych okolnosti.

nechci ti brát iluze,ale ty výměníky jsou tam dva jeden chladí a druhý hřeje,do výměníku jít teplá voda může,protože to aby nešel vzduch do prostoru je vyřešený klapkou která ten vzduch míchá tenhle systém je pěkně starej a byl i na dvojkovým golfu, tam taky není žádnej ventil na otvírání vody do topení,odstranila se tím jedna z poruch topení a to ta že nezačně vyběhanej ventil chcát.Ten termostat je dvoučinný nejedn z důvodu topení, ale hlavně rychlého ohřátí čistě motoru při velkejch mrazech,aby nekondenzovala tolik voda v oleji při krátkejch cestách.
První stupeň neotvírá až při 90°, ale mnohem dřív.
Milosss
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: úte 14.04.2009 00:00

#20 Příspěvek od Milosss »

Dobre tu sa bavime asi o e39, no ty si pisal ze BMW vseobecne. Mal som to rozobrane na svojej e34ke, ventily elektromagneticke tam su. Dalej vzduch do kurenia ide od prednej kapoty najprv cez vyparnik klimatizacie, teda pardon predtym je filter, po vyparniku je tusim kusok priestoru a potom je radiator kurenia. Chces teda tvrdit ze ak si v lete pustim klimatizaciu, prejde mi vzduch cez vyparnik klimatizacie cim sa ochladi a potom nalezite prejde cez radiator, nakolko tam inde nema ziaden iny prechod, tam sa ten vzduch zase zohreje ked ty tvrdis ze do radiatoru ta tepla voda ide aj ked mam pusteny najchladnejsi vzduch hej? Ja som to z tvojho vysvetlovania pochopil takto. AK si to myslel inac oprav ma, ale takto to rozhodne v e34ke nefunguje, neviem ako to je v e39ine ale pisal si vseobecne o BMW preto som sa zapojil do diskusie.
Jo a este som zabudol to s tym rychlejsim ohriatim motora v mrazoch myslis na ten termostat ktory sa otvara skor ako pri 90 stupnoch? Alebo dvojcinny termostat ktory otvara skor si myslle na nieco ine?
Odpovědět