Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Přehřátí motoru - vyvření vody
Dnes asi po 25 km mě vyvřela voda chladiči,teplota na budíku byla skoro v červeném poli.Bylo mě už během jízdý divný to,že auto skoro vůbec netopilo.
Má to s tím s něco společného?
Když jsem zastavil a nechal kliček ve druhé poloze (bez nastartování),tak se ani vrtule na chladiči netočila.
Kde by mohla být chyba??Termostat??
BMW 525i r.v.2001
Díky za rady.
Má to s tím s něco společného?
Když jsem zastavil a nechal kliček ve druhé poloze (bez nastartování),tak se ani vrtule na chladiči netočila.
Kde by mohla být chyba??Termostat??
BMW 525i r.v.2001
Díky za rady.
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
jurasis píše:Vodní pumpa, nehoní vodu...
Pokud netopí, nemá to s termostatem nic společného, logicky...![]()
První pomoc při špatném termostatu je topení naplno...
a kčemu tam teda ta vodní pumpa je?
BMW má většinou termostat dvoučinný takže nejdřív se ohřeje motor na určitou teplotu a pak začne teprve pouštět vodu do topení,když je obojí nahřáté pustí vodu do chladiče
pokud tam není voda tak to logicky netopí
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
Jj, topení se zahřívá stejně s motorem... Nehledě na to, že mě celkem sere automatická klima, když zbytečně brzo zvyšuje točky ventilátoru, když je ještě motor studenej... Jako kdyby nemohl počkat aspoň na 70 stupňů, zmetek...
Snejk, nejde IHKA v tomhle nějak znásilnit
Snejk, nejde IHKA v tomhle nějak znásilnit

.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Otáčky elektrického větráku závisí na tlaku a teplotě chladiva v klimě. Takže když teplota chladiva stoupá, stoupají otáčky větráku, i když je motor ještě studený. Ale dost pomůže vyčistit bordel mezi chladiči - viz. moje příspěvky v minulého léta. Naopak pokud je teplota motoru vyšší a viska už nestíhá, tak elektrická vrtule pomáhá chladit motor. Při vysoké teplotě motoru nebo při prudkém přidání plynu dokonce ŘJ motoru vydává pokyn k odpojení kompresoru klimačky, aby se snížilo zatížení motoru a podpořilo jeho chlazení - je to popsáno ve WDS. Loni v létě při trochu teplejším dnu se mi opakovaně sepnula viska a klima přestávala chladit. Při hledání příčin jsem našel celkem slušnou nadílku listí, trávy (i 2 vajgly) mezi chladičemi. Po vyčištění "pokladů" mi už viska nespínala ani při vyšších teplotách.
S tym dvojcinnym termostatom ma to tiez zaujalo, podla mna pekna blbost, akoze v parnom lete mi zohreje motor, potom pusti teplu vodu do radiatora kurenia a ked mam pustenu klimu aby som sa schladil tak najprv vzenie vzduch z vonku cez zohriaty radiator kurenia na dobrych 80 az 90 stupnov a az pootm cez kondenzator klimatizacie? A ako by potom ta klima asi chladila
Tak isto ked sa odvzdusnuje treba mat otvorene kurenie aby sa otvorili elektromagneticke ventily aby sa dostala voda aj do radiatora kurenia, za beznych podmienok su tie ventily podla mna zatvorene a voda tam len je ale nekoluje cize sa od motora v ziadnom pripade nezohrieva.

Tak isto ked sa odvzdusnuje treba mat otvorene kurenie aby sa otvorili elektromagneticke ventily aby sa dostala voda aj do radiatora kurenia, za beznych podmienok su tie ventily podla mna zatvorene a voda tam len je ale nekoluje cize sa od motora v ziadnom pripade nezohrieva.
Milosss: zbytečně jsi to zdramatizoval, tak to myšleno určitě nebylo... Myslel to tak, že topení a chladič mají jakoby každý okruh vlastní termostat (např. topení 65 stupňů a chladič 90 stupňů)...
Áno, prosím, ventilátor přidává, ještě když je teploměr v modrým... Nicméně jsi naťuknul, že by šlo odporově ojebat čidla klimy... Jenže to by zas muselo být vázáno na studený motor, aby při provozní teplotě zas vše fungovalo jak má...
Nejde teda radši znásilnit nějakej algoritmus v IHKA... 
starML píše:Ahááá, Ty chceš "naslinit" ŘJ klima, aby v režimu AUTO nezačala foukat moc brzo. Teď už chňápu .., že by "ježek" jako chvilku počkal, až to bude mít význam foukat teplý vzduch.
Áno, prosím, ventilátor přidává, ještě když je teploměr v modrým... Nicméně jsi naťuknul, že by šlo odporově ojebat čidla klimy... Jenže to by zas muselo být vázáno na studený motor, aby při provozní teplotě zas vše fungovalo jak má...


.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
Milosss píše:Neviem ako to myslis zase ty ale zeby malo topenie vlastny termostat ibaze tym boli myslene tie elektromagneticke ventily. Predsa ak mam pusteny vzduch na najmensiu teplotu tak by sa podla mojho mienenia nemala tepla voda od motora dostat do radiatora kurenia, za ziadnych okolnosti.
nechci ti brát iluze,ale ty výměníky jsou tam dva jeden chladí a druhý hřeje,do výměníku jít teplá voda může,protože to aby nešel vzduch do prostoru je vyřešený klapkou která ten vzduch míchá tenhle systém je pěkně starej a byl i na dvojkovým golfu, tam taky není žádnej ventil na otvírání vody do topení,odstranila se tím jedna z poruch topení a to ta že nezačně vyběhanej ventil chcát.Ten termostat je dvoučinný nejedn z důvodu topení, ale hlavně rychlého ohřátí čistě motoru při velkejch mrazech,aby nekondenzovala tolik voda v oleji při krátkejch cestách.
První stupeň neotvírá až při 90°, ale mnohem dřív.
Dobre tu sa bavime asi o e39, no ty si pisal ze BMW vseobecne. Mal som to rozobrane na svojej e34ke, ventily elektromagneticke tam su. Dalej vzduch do kurenia ide od prednej kapoty najprv cez vyparnik klimatizacie, teda pardon predtym je filter, po vyparniku je tusim kusok priestoru a potom je radiator kurenia. Chces teda tvrdit ze ak si v lete pustim klimatizaciu, prejde mi vzduch cez vyparnik klimatizacie cim sa ochladi a potom nalezite prejde cez radiator, nakolko tam inde nema ziaden iny prechod, tam sa ten vzduch zase zohreje ked ty tvrdis ze do radiatoru ta tepla voda ide aj ked mam pusteny najchladnejsi vzduch hej? Ja som to z tvojho vysvetlovania pochopil takto. AK si to myslel inac oprav ma, ale takto to rozhodne v e34ke nefunguje, neviem ako to je v e39ine ale pisal si vseobecne o BMW preto som sa zapojil do diskusie.
Jo a este som zabudol to s tym rychlejsim ohriatim motora v mrazoch myslis na ten termostat ktory sa otvara skor ako pri 90 stupnoch? Alebo dvojcinny termostat ktory otvara skor si myslle na nieco ine?
Jo a este som zabudol to s tym rychlejsim ohriatim motora v mrazoch myslis na ten termostat ktory sa otvara skor ako pri 90 stupnoch? Alebo dvojcinny termostat ktory otvara skor si myslle na nieco ine?