Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E34 530i V8 - nedobíjí?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od paveld »

Řeším takový problém, který se děje ihned od chvíle co jsem vyjel z wapky (motor jsem nemyl, jen auto zvenku). Začalo hrozně cukat, vynechávat válce, někdy mi přijde že to jede cca na 6-7válců, někdy - přes odpojování cívek to jelo jen na 4 válce - jednu stranu motoru. Ze začátku to jelo občas blbě, pak to třeba škublo a najednou to jelo jak má. A třeba další den zas špatně... po pár dnech se to zhoršovalo a cca 4 dny už to jede skoro pořád takhle blbě. A začala se mi vybíjet baterka... zjistil jsem že s plně nabitou baterkou jede auto uplně dobře jak má, ale třeba po půlhod to zase začne kravit - jak kdyby auto jelo jen s baterky jakoby tam nebyl altík. Když auto klekne uplně, tak baterka se ale cca po půlhodině trochu probere a zas nějakou chvíli funguje. Co mě taky zaráží, někdy to jelo blbě, ale jak jsem dal plyn na podlahu tak to cuklo a jelo ok na všechny válce. Ale jak jsem trochu ubral, tak zas jen cca na 4-6 válců. Prostě jak se vybíjí baterka, tak už přestává stíhat krmit všechny cívky a začíná vynechávat.
Spíš bych chtěl zda by mi někdo dovedl potvrdit, že to je opravdu altíkem. Měl jsem ho včera vyndanej, je docela projetej, ale to neni z ničeho nic ze dne na den - předtim auto dobíjelo ok. Jak byl vyndanej, tak jsem ho aspoň očistil, i kontakty a uhlíky a vrátil do auta a po proměření zas dobíjelo ok - cca 14,1V. Po půlhodině jízdy se ale zas všechno vrátilo. Tipuju že zateklo do diod v altíku? Bylo tam všechno suchý ale nevim, třeba jsou poškozený a už vyschli...
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od paveld »

Sorry že to je tak dlouhý, nepovedlo se mi to víc zkrátit.
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#3 Příspěvek od E30STORM »

Měl jsem stejný problém s mou E30, sice je to kafe a čaj , ale stačilo vyměnit baterku!
Půjč si jí od někoho , zkus to a uvidíš ,začal bych tím nejlevnějším!
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od paveld »

Dík, baterky jsem vystřídal už 3 a tou to stopro neni :-). Je to buď diodový můstek nebo problém někde na kabelu vedoucí k němu a ovládá altík - podle diagnostiky nedostává totiž vubec signál k tomu, aby začal nabíjet.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Snejk »

takovou funkci ten altik opravdu nedisponuje :) ten proste jen dobiji...
nejjednodussi je si pujcit altik jiny a otestovat to...
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od paveld »

Tak to asi prostě bude špatnej ten můstek... já taky myslel že jen dobíjí, ale servisman povídal že ne. Snad mi to nějak nezprasí...
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#7 Příspěvek od beny-maser »

no jestli z altíku dělal maturitu tak nevím nevím jestli jsi kápnul na toho pravýho
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od paveld »

No nebo jinak - k altíku vedou dva kabely. Tlustý červený, to je jasný, po tom vede šťáva kterou altík vyrobí. A pak je tam druhý tenký snad zelený nebo zeleno-něco drát (nevim jistě). To je prý ten, který ovládá altík.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od paveld »

K čemu tedy je když ne k ovládání?
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#10 Příspěvek od fizzer »

ten tenkej kabel bude napájení budícího vinutí. teda za předpokladu že alternátor nemá permanentní magnety, jakože myslim že nemá. ale nejsem expert :lol:
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od paveld »

Jo je to kabel sloužící k nabuzení, dnes jsem si auto vyzvedl a přesně tohle mi řikal. Minule jsem to tedy nepřesně pochopil... ale bylo to tim kabelem.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#12 Příspěvek od beny-maser »

a už je to ok?
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od paveld »

Dneska jsem to vyzvedl a je to ok a dobíjí jak má :-)
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Snejk »

ten modry kabel je dobijeci kontrolka na budikach....
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Snejk »

aaa tak dobre, je tam jeste buzeni :)
Odpovědět