Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Jak budou pasovat ? Zkousel nekdo ?
- shadou
- Registrovaný
- Příspěvky: 781
- Registrován: ned 25.11.2007 01:00
- Bydliště: Kolín 3
- Klubové ID: 2109
- Kontaktovat uživatele:
vem to takhle
výška pneu nad ráfkem je u:
225/55 R17 123,75mm
225/50 R17 112,5mm
225/45 R17 101,25mm
jestli se ti vejde do blatníku zjistíš už snadno ,přičti hodnot rozdílu vejšky pneu
na přední dej plnej rejd a koukni, kolik máš místa na vnitřní hraně pneu, počítej stím ,že ti začnou kecat budíky
pokud se mýlím tak mě opravte
výška pneu nad ráfkem je u:
225/55 R17 123,75mm
225/50 R17 112,5mm
225/45 R17 101,25mm
jestli se ti vejde do blatníku zjistíš už snadno ,přičti hodnot rozdílu vejšky pneu
na přední dej plnej rejd a koukni, kolik máš místa na vnitřní hraně pneu, počítej stím ,že ti začnou kecat budíky
pokud se mýlím tak mě opravte
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: ned 28.02.2010 01:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj
Je to přesně,jak píše "shadou" Když změníš rozměr pneu na jiné než předepsané,tak se změní průměr kola a tzn. i počet otáček kola na ujetí určité vzdálenosti a tím začne logicky i proměřovat tachometr a počítadlo km.
Příklad doporučené na E39:
rozměr 235x45/R17
17" disk má průměr 17 x 2.54(palec) je 43,18cm
235 je šířka gumy v mm
45 je poměr výšky pneu v % proti šířce
tj. - 235x0.45 je 105.75 mm výška pneu -10.57 cm
43,18 + 2 x 10,57 je 64,32 cm průměr kola
205x65/R15
15" disk má průměr 38,1 cm
205 x 0,65 je 133,25 mm
38,1 + 2x 13,32 je 64,74 cm průměr kola
takže je mezi 15" a 17" rozdíl jen 4 mm v průměru
na tutéž hodnotu průměru kola se +- dostaneš,když přepočítáš všechny doporučené rozměry pneu.
Výše zmiňované 225x55/R17
17" disk 43,18cm
225 x 0,55 je 123,75 mm 12,37cm
43,18 + 2x 12,37 je 67,92cm
což je o cca 3,5 cm větší kolo než doporučené,
takže se bude při stejné rychlosti točit pomaleji a na tachometru bude nižší hodnota.
Když na auto dáte výrazně větší kola než tam patří,ztratí i část své dynamiky-změní se převodový poměr otáček motoru proti otáčkám kol.
Jezdil jsem s Mercedesem G 3litr 6ti válec benzín na kterém byly obuty velké terénní balony a převod se tímto hrozně změnil, na 1 rychlost to jelo jako předtím na 2 ,všechny kvalty byly výrazně delší.
Toto je samozřejmě extrém,ale myslím,že už i ty skoro 4 cm rozdílu půjdou cítit.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
Příklad doporučené na E39:
rozměr 235x45/R17
17" disk má průměr 17 x 2.54(palec) je 43,18cm
235 je šířka gumy v mm
45 je poměr výšky pneu v % proti šířce
tj. - 235x0.45 je 105.75 mm výška pneu -10.57 cm
43,18 + 2 x 10,57 je 64,32 cm průměr kola
205x65/R15
15" disk má průměr 38,1 cm
205 x 0,65 je 133,25 mm
38,1 + 2x 13,32 je 64,74 cm průměr kola
takže je mezi 15" a 17" rozdíl jen 4 mm v průměru
na tutéž hodnotu průměru kola se +- dostaneš,když přepočítáš všechny doporučené rozměry pneu.
Výše zmiňované 225x55/R17
17" disk 43,18cm
225 x 0,55 je 123,75 mm 12,37cm
43,18 + 2x 12,37 je 67,92cm
což je o cca 3,5 cm větší kolo než doporučené,
takže se bude při stejné rychlosti točit pomaleji a na tachometru bude nižší hodnota.
Když na auto dáte výrazně větší kola než tam patří,ztratí i část své dynamiky-změní se převodový poměr otáček motoru proti otáčkám kol.
Jezdil jsem s Mercedesem G 3litr 6ti válec benzín na kterém byly obuty velké terénní balony a převod se tímto hrozně změnil, na 1 rychlost to jelo jako předtím na 2 ,všechny kvalty byly výrazně delší.
Toto je samozřejmě extrém,ale myslím,že už i ty skoro 4 cm rozdílu půjdou cítit.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Klubové ID: 1838
- Kontaktovat uživatele:
někde jsem měl prográmek přímo od bmw klubu na dopočet rozdílu obvodu a rozdíl rychlosti.. já nevim.. sám to mám na autě taky.. ale naopak.. a moc bych se toho nebál.. je to fakt minimální rozdíl, koneckonců tachometr je vždycky dělanej tak aby ukazoval více než je reálná rychlost.. v nejlepším případě se trefíš a budě ti to ukazovat stejnou hodnotu jako navigace.. a když to vezmeš do detailu.. teoreticky by se ti měla o něco snížit spotřeba.. ale opravdu nepatrně.. protože budeš mít jakoby delší převod..duffson píše:Vycerpavajici odpoved, dikyTakze na to seru !!

Odkaz ke stažení prográmku na výpočet kol:
http://www.uschovna.cz/zasilka/DB7594VE4769P7U7