Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupe ojete E60 535d - Vase nazory

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
jura55
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: pon 21.05.2007 00:00
Bydliště: Brno

#1 Příspěvek od jura55 »

Ahoj, zajimam se o koupi E60 535d, rok 2004 nebo 2005, km 150 000 - 170 000, ptam je, jestli ma cenu takovy vuz v cene do 400 000 smysl vubec kupovat, kvuli moznym problemum,nebo je naopak tahle motorizace s timto najezdem celkem spolehliva? Zajima me predevsim:

1.Automaticka prevodovka, je dostatecne dimenzovana na vykon motoru, odchazi casto, v jakych cca km?

2.Biturbo - spolehlivost, cena opravy

3.vstriky - spolehlivost, cena opravy

4.ma tento motor take virive klapky, co se urvou vleti do motoru

5. Jakekoliv jine dalsi postrehy

Predem dekuji za Vase odpovedi
fik001 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 84
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: Teplice

#2 Příspěvek od fik001 Člen Klubu »

Mám E61 535d Mpaket.Kupoval jsem když měla najeto 139000.Se servisní knížkou a jasným původem s tím že mě čekají všechny servisní úkony jako výměna brzd oleje filtry,brzdová kapalina,pneu,Vše jsem udělal povyměnil a mám od všeho klid.Sice to nebylo nic levného ale to svezení a síla motoru...Jinak automat bez problémů a funguje skvěle.Teď mám 200000km a žádný problém.Dlouhodobá spotřeba je o něco větší než se píše v chytrých knížkách ale kobylkám musíš dát ovsa.Jo a před třema rokama to za 4kila nebylo.Jen aby to měloskutečný km!!!!!!Moje bylo 3roky staré a ty km odpovídají běžnému provozu těchto aut.U 6let starého auta s kterým se jezdí normálně je 250až 300tkm normální.Spíš je nenormální auto s najetýma 100000km nebo ještě míň.To je asi vše z mých malých zkušeností.
jura55
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: pon 21.05.2007 00:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od jura55 »

Ahoj, diky moc za odpoved, tak je jasny, ze pred 3 rokama nemohla stat 535d pod 400 000, 3 roky jsou dlouha doba, je novy model 5 rady, lidi maji hloubeji do penezenek a ne kazdej si lajzne koupit 535d s km pres 150 000, i ja, ktery ty penize treba mam, premyslim, jestli neni lepsi koupit 2.0TDi octavku z roku 2008 s 80 000 a mit klid.... :)
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#4 Příspěvek od beny-maser »

Ahoj! asi takhle mám k dispozici firemní dvojkovou octávku fungl novou v dobré výbavě 1,9tdi PD a doma mi stojí e34 tds 96 a když se chci svést tak si vemu starý tds, protože to je prostě supr auto a taky je o dost pohodlnější, prostě nejde srovnávat auto za 1,5 mil. a octávka za 400tis.
Mezi e60 a e34 je ještě strašlivej rozdíl v jízdních vlastnostech takže se té octávce ještě víc vzdaluje.
Takže je na tobě co zvolíš,ale za 400 můžeš mít tu octávku novou,ale BMW se nikdy nevyrovná ani ojetýmu s 300tis.km.
Nestraním ani jedné značce popsal jsem jen svoje subjektivní pocity. Rozeber si to jak chceš.
fik001 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 84
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: Teplice

#5 Příspěvek od fik001 Člen Klubu »

Ahoj Starý dobrý Tds z roku 96 jsem měl před E61 a musím Ti dát za pravdu ani starý dobrý Tds bych nevyměnil za novou Octavku.Taky jsem s tím jezdil i se superbem ale nukdy domů.Je to nesrovnatelné,pravda i cenově.Ale radši starší BMW,Mercedes,než nová škoda.Je to jen můj názor.A záleží na Tobě je to Tvá volba.
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#6 Příspěvek od Atila »

jura55 píše:Ahoj, diky moc za odpoved, tak je jasny, ze pred 3 rokama nemohla stat 535d pod 400 000, 3 roky jsou dlouha doba, je novy model 5 rady, lidi maji hloubeji do penezenek a ne kazdej si lajzne koupit 535d s km pres 150 000, i ja, ktery ty penize treba mam, premyslim, jestli neni lepsi koupit 2.0TDi octavku z roku 2008 s 80 000 a mit klid.... :)


Tak jasne, ze Octavie vyjde na servisu proti tomuhle baworaku za hubicku. I kdyz ja osobne kdybych uz kupoval auto pro prizdisrace, tak bych koupil Passat, ktery lze v nasich podminkach servisovat za stejne penize jako OII, ale je to rozhodne dospelejsi auto, ac samozrejme je to take kara pro lidi co je uz prestal bavit zivot. :mad:
Co se tyce 535d, tak si ji kup dej si stranou ranec penez na opravy (urcite minimalne dalsich sto tisic) a uzivej si jizdu. Servisni naklady na sestivalcove diesely jsou kolem dvouset tisic najetych km samy o sobe casto astronomicke, k tomu si pripocitej jedno turbo a par kurvitek navic, vice namahanou prevodovku a pochopis proc stoji tyhle kary tolik kolik stoji. Kdo chce opici musi mit na banany. Je na tobe jestli ti to za to stoji nebo ne. Ja osobne bych spise doporucil vyrazne mene problematickou a skvelou 530i, ale tech je jako safranu. :cry:
jura55
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: pon 21.05.2007 00:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od jura55 »

Taky moc dekuju za odpoved, k benzinu, ja proste kupuju naftu, pac ji mam temer zadarmo, takze koupe benzinu pro me neni relevantni.

Co takovato otazka: Ktery z motoru 25d, 30d, 35d v rade pet je pri stejnem najezdu km (predpokladejme 150 000 - 200 000] a chovani k vozu nejmene narocny na servis? A tim myslim i veci kolem (prevodovka, tlumice asi taky na 535d pujdou driv pryc kvuli vyssi vaze motoru?)
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#8 Příspěvek od Atila »

jura55 píše:Co takovato otazka: Ktery z motoru 25d, 30d, 35d v rade pet je pri stejnem najezdu km (predpokladejme 150 000 - 200 000] a chovani k vozu nejmene narocny na servis? A tim myslim i veci kolem (prevodovka, tlumice asi taky na 535d pujdou driv pryc kvuli vyssi vaze motoru?)


525d a 530d budou servisne vicemene nastejno (530d bude vice namahat prevodovku, ale to uz nema az tak smysl resit), 535d bude servisne jeste o dost drazsi. Tlumice a podvozek vubec bych neresil, protoze proti tomu co se muze vysypat na motoru jsou to takove az usmevne naklady.
jura55
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: pon 21.05.2007 00:00
Bydliště: Brno

#9 Příspěvek od jura55 »

Jeden majitel 535d mi na slovenskem webu napsal:
ked vies kupit 535d za 380 000CZ tak by som ani nerozmyslal a hned kupil!!!
dobra cena, MALO km... staci menit len olej a filtre do 750 000km a na tych 750 000km sa menia rozvodi ktore su retazove... auto spolahlive ked sa o neho staralo... jednoznacne pred kupou hociake auto pichnut do servisu na DIAGNOSTIKU!!!!!!! ta vam povie vsetko, ci je auto ok... u automatu sa meni olej na 200000km plus prevodovkova vana ktora obsahuje aj filter na ten olej... cca 400E... 8l oleja x25e a vana za200e...
brzdy ok
motor ok..
vsetko ok...

Jinak k turbum na 535d, nejsou tam ty turba min poruchova a o neco levnejsi nez klasicka turba, pac jsou pevna (nemaji variabilni naklapeni lopatek)
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#10 Příspěvek od Atila »

jura55 píše:Jeden majitel 535d mi na slovenskem webu napsal:
ked vies kupit 535d za 380 000CZ tak by som ani nerozmyslal a hned kupil!!!
dobra cena, MALO km... staci menit len olej a filtre do 750 000km a na tych 750 000km sa menia rozvodi ktore su retazove... auto spolahlive ked sa o neho staralo...

Jinak k turbum na 535d, nejsou tam ty turba min poruchova a o neco levnejsi nez klasicka turba, pac jsou pevna (nemaji variabilni naklapeni
lopatek)


Hezka pohadka, s dnesnim dieselem usetris za vymenu rozvodoveho retezu, protoze pri 750.000km bude mit druhy az treti motor. :twisted:

Co se tyce tech turb, tak ony jsou tam dve ruzna turba. Maly a velky kamarad. Maly kamarad je opravdu lacinejsi stoji kolem 1000EUR, zatimco velky kamarad stoji plus minus stejne jako turbo na 530d a sice nekde kolem 1500EUR. Rozdil oproti 530d je tedy ten, ze pri problemech s turbem platis navic toho maleho kamarada.
jura55
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: pon 21.05.2007 00:00
Bydliště: Brno

#11 Příspěvek od jura55 »

S tim motorem to myslis fakt vazne? Ja jsem prozatim zil v predstave, ze diesel motor jako takovy vydrzi, ze se serou veci kolem - turbo, vstriky, cerpadlo apod., to jako myslis, ze 35d motor (pripadne i 30d a 25d) vydrzi 400 000km a pak se musi blok motoru vymenit?
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#12 Příspěvek od Atila »

jura55 píše:S tim motorem to myslis fakt vazne? Ja jsem prozatim zil v predstave, ze diesel motor jako takovy vydrzi, ze se serou veci kolem - turbo, vstriky, cerpadlo apod., to jako myslis, ze 35d motor (pripadne i 30d a 25d) vydrzi 400 000km a pak se musi blok motoru vymenit?


Jasne, ze diesel motor vydrzi cokoliv a najede v pohode par milionu kilometru bez oprav a vymen, tedy pokud tim dieselem myslis 200D z piana. :lol:
Tedka seriozne, jasne ze prislusenstvi motoru odchazi jako prvni, nicmene ani ten motor jako takovy neni nesmrtelny a navic obcas se stane ze zavada na prislusenstvi vezme ten motor sebou. Kdyz se ti blbe vysype turbo nebo vstrik, tak ti motor udela papa ani nevis jak.
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#13 Příspěvek od m.deejay »

Atila píše:
jura55 píše:S tim motorem to myslis fakt vazne? Ja jsem prozatim zil v predstave, ze diesel motor jako takovy vydrzi, ze se serou veci kolem - turbo, vstriky, cerpadlo apod., to jako myslis, ze 35d motor (pripadne i 30d a 25d) vydrzi 400 000km a pak se musi blok motoru vymenit?


Jasne, ze diesel motor vydrzi cokoliv a najede v pohode par milionu kilometru bez oprav a vymen, tedy pokud tim dieselem myslis 200D z piana. :lol:
Tedka seriozne, jasne ze prislusenstvi motoru odchazi jako prvni, nicmene ani ten motor jako takovy neni nesmrtelny a navic obcas se stane ze zavada na prislusenstvi vezme ten motor sebou. Kdyz se ti blbe vysype turbo nebo vstrik, tak ti motor udela papa ani nevis jak.


...přesně tak, když bude pouze "ukapávat" vstřik, tak propálí píst a je hotovo, nebo kousek z klapky v sání spadne do motorové části a je po srandě...

...na druhou stranu znám kámoše, který má 530d E39 v M-paketu a má najeto 430tis km s původním turbem a vstřiky postupně měnil v rozmezí 300-400tis km, jinak na motoru vše původní a jezdí mu to pořád...záleží kus od kusu a jak s tím ten člověk jezdí...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Velvetek »

K té 535d - vím o případu, kdy odešlo pouze malé turbo a to hlavně z důvodu, že pán majitel byl na ten motor tak opatrný, že ho hodně šetřil a tím pádem bylo nadměrně zatěžováno malé turbo v nízkých otáčkách... Jestli to ale bylo i něčím jiným nevím...

Jinak pokud na tu 535d máš finance a máš poté i rezervu na případné servisní úkony, tak bych do toho určitě šel. Pokud to máš na krev s tím, že se po koupi zcela vydáš z peněz, tak bych zvažoval jinou variantu, aby Ti zbyla i rezerva... je to na Tobě, ale Octavku neber, to Tě bavit nebude :wink:
Levrone
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 05.02.2008 01:00

#15 Příspěvek od Levrone »

m.deejay píše:
Atila píše:
jura55 píše:S tim motorem to myslis fakt vazne? Ja jsem prozatim zil v predstave, ze diesel motor jako takovy vydrzi, ze se serou veci kolem - turbo, vstriky, cerpadlo apod., to jako myslis, ze 35d motor (pripadne i 30d a 25d) vydrzi 400 000km a pak se musi blok motoru vymenit?


Jasne, ze diesel motor vydrzi cokoliv a najede v pohode par milionu kilometru bez oprav a vymen, tedy pokud tim dieselem myslis 200D z piana. :lol:
Tedka seriozne, jasne ze prislusenstvi motoru odchazi jako prvni, nicmene ani ten motor jako takovy neni nesmrtelny a navic obcas se stane ze zavada na prislusenstvi vezme ten motor sebou. Kdyz se ti blbe vysype turbo nebo vstrik, tak ti motor udela papa ani nevis jak.


...přesně tak, když bude pouze "ukapávat" vstřik, tak propálí píst a je hotovo, nebo kousek z klapky v sání spadne do motorové části a je po srandě...

...na druhou stranu znám kámoše, který má 530d E39 v M-paketu a má najeto 430tis km s původním turbem a vstřiky postupně měnil v rozmezí 300-400tis km, jinak na motoru vše původní a jezdí mu to pořád...záleží kus od kusu a jak s tím ten člověk jezdí...
Ahoj. Tenhle ten motor jsem neprovozoval osobne ale par kamaradu to ma a v poho. Nevim kilometricky nabeh,rok atd atd ale jedou a jsou v poho. Jako kapajici trysku neni zas takovy problem poznat to zas nestraste tady nekteri a resit jestli se urve neco a nasaje do motoru je asi jako ze dneska nevyjedu asi me prejede tank na ceste. Ale stat se muze cokoliv a pokud se nevyznas vem nekoho kdo v tom alespon trosku chodi,hodi na to oko a pojezdis bez nejakych vetsich potizi skodicich bezstarostne jizde. Dle tedy meho. 8)
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#16 Příspěvek od Marda »

E60 v naftě z roku 2004-5 se 150tis. km, to chce opravdu ale opravdu kliku. Šel bych do toho jedině v případě premium selection, nebo od někoho z rodiny. Úplně normálně koupíš tento model s nájezdem 400tis. a budeš věřit těm 150tis. na tachometru, protože to prostě nepoznáš!
A k tomu srovnání s OII: buď máš pouze 400tis. kaček, pak kup OII se zárukou a o nic se nestaráš. Ale dát poslední peníze za ojetinu bez záruky, no nevím, ale třeba budeš mít štěstí. Já je s mým prvním BMW měl: E60, 530i, r.v.2003. Kupoval jsem s nájezdem něco přes 200tis. km, kdyby mně řekl prodejce že má najeto 80tis., tak tomu budu věřit, v takovém luxusním stavu auto bylo a je. Samozřejmě svezení luxusní, nelze srovnávat ani s úplně novou octávkou, žádné mimořádné investice. Proto od té doby jen BMW. 530i jsem nechal v rodině, protože to je nesmysl prodávat, v tom autě bude luxusní svezení ještě za dalších 10let, ale v octávce? :roll:
ZdendaZ
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 22.03.2011 01:00

#17 Příspěvek od ZdendaZ »

Taky koukám po 535d nebo 530d v ceně do 400tis Kč. V profilu máš psané, že jsi z Brna - byl ses podívat na tu šedou 535d r.v.2005?
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... -5/8628736
Jestli ano, písni, jaký na Tebe dělala dojem, případně mi ušetříš cestu, jestli je na ní něco podezřelého.
Dotaz na ostatní - má 535d v sání taky ty klapky, co se můžou časem urvat?
Co se týče těch zmínek o vstřikách apod., tak to předpokládám většinou ukáže diagnostika, pokud tam občas auto zajede.
jura55
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: pon 21.05.2007 00:00
Bydliště: Brno

#18 Příspěvek od jura55 »

Ahoj, presne na tu jsem se byl podivat, mam to kousek od prace, jestli chces, poslu ti na ni VIN. Nesedi na ni predni naraznik, pod svetly jsou docela dost diry a predni kapota uplne presne nedoleha, trosku je pohnutej i zadni naraznik, ale fakt jen trosku (ale 100% to nelicuje, to je fakt). Jinak v interieru je docela osoupane ovladani oken, plask kolem jakoby supinky - divne. Borec me to tam nastartoval, ale projet jsem to nebyl.....

Jinak ja kdyz nejakou tu 5 kolem tech 150 000tkm z roku 2004,2005 koupim, tak samozrejme budu pozadovat servisku a overim si stav km z klicu vozidla primo v BMW (tam by to nemelo jit zmenit ne?) a hlavne, zavolam si do servisu dle servisky a overim si tam, zda ty km sedi. Pokud cokoliv z vyse popsaneho nedopadne, vuz v zadnem pripade nekoupim (mozna tak se slevou 100 000) , pokud nic nesezenu, tak koupim octavku nebo prasata a bude. Na ty nase zkurveny cesty je stejne bmw skoda...clovek stejne jen slysi ty strasny rany do podvozku a je mu toho auta lito..... :)
ZdendaZ
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 22.03.2011 01:00

#19 Příspěvek od ZdendaZ »

Hned jsem si říkal - bejt z Brna, tak je to asi první, na kterou jdu.. :wink:
Jestli můžeš, tak mi to VIN pošli (jako SZ), zkusím zjistit něco v servisu (nepsal jsi např. do Renocaru?).
U inzerátu je psané "po servise" - říkali Ti k tomu něco? Kam majitel jezdil, co je na tom dělané, jestli jsou od toho nějaké další doklady..
Někdo mi tvrdil, že se ujeté km ukládají u 5er i do nějaké jednotky u xenonů, resp. že je prostě více míst, které když se porovnají, tak to musí sedět, jinak je jasné, že jsi svědkem nové pohádky..
Když nesedí ten přední nárazník, tak předpokládám, že to bylo bourané nebo minimálně ťuklé - nebo to někdo přestavoval na m-paket dodatečně?
jura55
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: pon 21.05.2007 00:00
Bydliště: Brno

#20 Příspěvek od jura55 »

Ahoj, no ono je to auto v bazaru, takze bazarnik samozrejme nic moc nevi, ptal jsem se, kdy a jak byly meneny oleje, brzdy, jestli vstriky, co virive klaply, ale borec nic moc nevedel. Pak me rekl, ze to ma visualni m-paket, ze podvozek je serie (coz je pro me lepsi zprava, nepotrebuju aby mi vyskakaly plomby ze zubu). Ten predni naraznik proste pohlej je, ale proc a jak.. to nevim a asi to z nich nedostanes. VIN mam doma, vecer ti ho poslu pres sz... Jako kdyz uz teda kupuju 535d, tak chci aby to auto vypadalo a ten pohlej naraznik (jasne, asi se bude dat pomerne jednoduse napravit - ale proc to neudela ten co prodava?)
Odpovědět