Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 r.v. 2000 - může alarm blokovat otočení startéru?
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
- Kontaktovat uživatele:
Mám takový celkem jednoduchý a přitom složitý dotaz. Řeším teď jednu E39. Auto je 530d z roku 2000, má originál alarm a nefunkční centrál => nejde centrál ani dálkou, ani klíčem v zámku. Pojistky jsou OK, jednotka centrálu nekomunikuje s diagnostikou. Patrně tedy v háji jednotka centrálu nebo dráty k ní.
O co jde: Když odemknu normálně klíčem ve dveřích a otevřu, začne blikat dioda na vnitřním zpětném zrcátku. To mě navádí na to, že když nejede centrál, nevypne se alarm. Při vložení klíče do spínačky a otočení do polohy 1 by se měla dioda na zrcátku rozsvítit a povolit tím nouzové vypnutí alarmu. Dioda ale stále bliká.
"Diagnostika" (bral jsem s sebou jen Carsoft, protože ho můžu provozovat s lehčím notebookem) mi neukázala žádné chyby na DDE ani EWS.
A tak mě zajímá, jestli už někdo řešil něco podobného - zda mám hledat chybu dřív v EWS nebo v tom centrálu. Od auta je jen jeden klíč a byla moc zima na to, abych se v tom autě šťoural nějak víc - stojí to venku, aby neblokovalo místo autům, kterými se dá hýbat.
Hlavní otázka tedy je, co je nadřazené a signály odkud mají vyšší prioritu - je to alarm, nebo imobilizér EWS3.3?
EDIT: V TISu jsem nenašel žádnou souvislost mezi alarmem a imobilizérem v případě nepovolení startu auta. Takže jako první půjdu po tom EWS, nicméně kdyby někdo měl nějakou relevantní informaci či zkušenost, uvítám to...
O co jde: Když odemknu normálně klíčem ve dveřích a otevřu, začne blikat dioda na vnitřním zpětném zrcátku. To mě navádí na to, že když nejede centrál, nevypne se alarm. Při vložení klíče do spínačky a otočení do polohy 1 by se měla dioda na zrcátku rozsvítit a povolit tím nouzové vypnutí alarmu. Dioda ale stále bliká.
"Diagnostika" (bral jsem s sebou jen Carsoft, protože ho můžu provozovat s lehčím notebookem) mi neukázala žádné chyby na DDE ani EWS.
A tak mě zajímá, jestli už někdo řešil něco podobného - zda mám hledat chybu dřív v EWS nebo v tom centrálu. Od auta je jen jeden klíč a byla moc zima na to, abych se v tom autě šťoural nějak víc - stojí to venku, aby neblokovalo místo autům, kterými se dá hýbat.
Hlavní otázka tedy je, co je nadřazené a signály odkud mají vyšší prioritu - je to alarm, nebo imobilizér EWS3.3?
EDIT: V TISu jsem nenašel žádnou souvislost mezi alarmem a imobilizérem v případě nepovolení startu auta. Takže jako první půjdu po tom EWS, nicméně kdyby někdo měl nějakou relevantní informaci či zkušenost, uvítám to...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 721
- Registrován: stř 20.04.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1473
- Kontaktovat uživatele:
Mě napadá - jaký je to měsíc (face nebo před)? Sice úplně neodpovím na Tvůj dotaz, ale nějaké indície to třeba poskytne. Teď jsem si do své E39 face dával kompletní orig.alarm (nebylo tam nic,ani kabeláž). Vím jistě, že u tohoto vozu je obojí, jak centrál, tak alarm (a pak okna a další komfort výbava), v Grundmodulu GMIII. Tzn bych ho celý zkusil vyměnit a pak nakódovat/překódovat.
Druhá věc o které vím je ta, že u orig alarmu se dá nakódovat to, zda se má deaktivovat otočením klíče (v zámku) i dálkou anebo JEN dálkou (ochrana proti odemčení vylomeným zámkem). Tzn krom možnosti že je GM KO je možné, že je tato možnost zvolena. Ovšem je divné že nejde nouzově vypnout.
Pachtil jsem se s tím jednak co se týče zapojení a teď hlavně kódování celkem podrobně, ale to jestli alarm umí ovlivnit EWS by mě zajímalo taky.
Druhá věc o které vím je ta, že u orig alarmu se dá nakódovat to, zda se má deaktivovat otočením klíče (v zámku) i dálkou anebo JEN dálkou (ochrana proti odemčení vylomeným zámkem). Tzn krom možnosti že je GM KO je možné, že je tato možnost zvolena. Ovšem je divné že nejde nouzově vypnout.
Pachtil jsem se s tím jednak co se týče zapojení a teď hlavně kódování celkem podrobně, ale to jestli alarm umí ovlivnit EWS by mě zajímalo taky.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
- Kontaktovat uživatele:
Díky moc za informaci... Je to předfacelift.
O možnosti kódování, jestli půjde vypnout zámkem ve dveřích či ne, je mi známo - bohužel na tomhle autě GM nereaguje na diagnostiku a centrál nefunguje, takže není, jak to zjistit.
Co jsem ale našel v noci po netu, tak by EWS mělo být nadřazené alarmu a klíčem v zapalování musí jít vypnout alarm. Takže jako první půjdu po tom EWS...
O možnosti kódování, jestli půjde vypnout zámkem ve dveřích či ne, je mi známo - bohužel na tomhle autě GM nereaguje na diagnostiku a centrál nefunguje, takže není, jak to zjistit.
Co jsem ale našel v noci po netu, tak by EWS mělo být nadřazené alarmu a klíčem v zapalování musí jít vypnout alarm. Takže jako první půjdu po tom EWS...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3118
- Registrován: sob 17.06.2006 00:00
- Klubové ID: 2166
- Kontaktovat uživatele:
"ZV armed" signal/BC code active
The EWS3 control unit receives these two items of information only via the K-bus.
This information can be read out via "diagnosis scan" in the diagnosis program.
If the EWS3 receives the "ZV armed" signal from the general module, in ignition lock position 1 (terminal R), the EWS3 sends a signal via the K-bus which releases (enables) the vehicle.
Start is not enabled as long as the EWS3 receives the "BC code active" signal.
The EWS3 control unit receives these two items of information only via the K-bus.
This information can be read out via "diagnosis scan" in the diagnosis program.
If the EWS3 receives the "ZV armed" signal from the general module, in ignition lock position 1 (terminal R), the EWS3 sends a signal via the K-bus which releases (enables) the vehicle.
Start is not enabled as long as the EWS3 receives the "BC code active" signal.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3118
- Registrován: sob 17.06.2006 00:00
- Klubové ID: 2166
- Kontaktovat uživatele:
Emergency disarming
It may be possible that the antitheft alarm system (DWA) can no longer be disarmed in the event of the remote control or central locking systems failing. In this case, the DWA must be disarmed, however, this procedure triggers an alarm.
Procedure:
Unlock driver's door mechanically and open, an alarm is triggered, the status LED flashes.
Close all doors, the boot lid/tailgate and the bonnet. Also close the windows on vehicles with window monitoring.
Switch ignition lock from position 0 to position 1 (terminal R ON), the status LED lights.
The system is disarmed after a waiting time of 10 minutes has elapsed, the status LED goes out.
The emergency disarming procedure is terminated if a door is opened or the ignition lock position changed during this waiting period.
Emergency disarming is restarted when, after closing the door, the ignition lock is switched from ”0” to ”1”.
It may be possible that the antitheft alarm system (DWA) can no longer be disarmed in the event of the remote control or central locking systems failing. In this case, the DWA must be disarmed, however, this procedure triggers an alarm.
Procedure:
Unlock driver's door mechanically and open, an alarm is triggered, the status LED flashes.
Close all doors, the boot lid/tailgate and the bonnet. Also close the windows on vehicles with window monitoring.
Switch ignition lock from position 0 to position 1 (terminal R ON), the status LED lights.
The system is disarmed after a waiting time of 10 minutes has elapsed, the status LED goes out.
The emergency disarming procedure is terminated if a door is opened or the ignition lock position changed during this waiting period.
Emergency disarming is restarted when, after closing the door, the ignition lock is switched from ”0” to ”1”.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
- Kontaktovat uživatele:
Díky... Nouzové odblokování alarmu jsem zkoušel ještě než jsem to píchl na diagnostiku a taky nešlo, fakt to vypadá na ten GM.
Pro mě podstatná a nová informace je tedy ta, že "Start is not enabled as long as the EWS3 receives the "BC code active" signal."
Předpokládám tedy, že se to týká i potvrzení informace "disarm alarmu".
Pro mě podstatná a nová informace je tedy ta, že "Start is not enabled as long as the EWS3 receives the "BC code active" signal."
Předpokládám tedy, že se to týká i potvrzení informace "disarm alarmu".