Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 530d webasto problém

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od milo »

tak jsem si myslel, že mi webasto funguje, ale není to tak :) sice hučí a z jeho výfuku fouká. ale když jsem si k tomu výfuku dal ruku, fouká z něj studený, resp. ledový vzduch, což určitě není dobře :) a v poslední době "hučí" krátce - cca. minutu a vypne.

co může být špatně? odkud se k němu nejlíp dostanu? měnil jsem teď nedávno čerpadlo pod řidičem, takže tudy, nebo od kola? dá se nějak vybrat z auta, ať se na něj můžu podívat "na stole" bez toho, abych vypouštěl okruh vody?

ještě mě napadlo, že může být KO čerpadlo webasta, bylo na pohled šíleně orezlé, "umí" ho někdo za normální cenu?
ruza2
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Chrudimsko

#2 Příspěvek od ruza2 »

Zdravím.Neporadil by mi někdo,kde je pojistka a relé webasta,popř.jestli tam je relé žhavení webasta.Díky.
HonzaK
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: úte 28.02.2006 01:00
Bydliště: Ostrava

#3 Příspěvek od HonzaK »

Nepíšeš na jakém modelu chceš kontrolovat to napájení pro webasto. Např u E38 diesel je pojistka v pojistkovém bloku v kufru, u E39 v pojistkovém bloku za kastlíkem spolujezdce.
Co jsem viděl schéma zapojení tohodle vehementu pro výše zmíněné modely, tak tam žádné relé nebylo. Jenom napájení přes pojistku na stálý proud (logicky) s pojistkou tuším 25A. Zbytek si už dělá jednotka webasta ve spolupráci s jednotkou klimatizace.
Pokud budu předpokládat že to potřebuješ na X5, tak tam je nejjednodušší odpojit ten 2 pinový konektor z webasta pod kapotou se silnými dráty a změřit. Jeden je kostra a druhý plus.
Raadii
Registrovaný
Příspěvky: 616
Registrován: úte 09.11.2010 01:00
Bydliště: Sokolov

#4 Příspěvek od Raadii »

Když už se to tu opět řeší, chci se zeptat na totéž co kolega, jak se na webasto dostanu 530d E39 abych se na něj podíval než to udělaj za drahý peníze v servise. Je pakárna ho vyndat a případně si ho opravit sám na koleni?
HonzaK
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: úte 28.02.2006 01:00
Bydliště: Ostrava

#5 Příspěvek od HonzaK »

ono už se toho o tom popsalo hodně. Nicméně u E39 je v levém předním blatníku zta kolem. Tzn pokud chceš vůbec na něj vidět, tak odmontovat plastové nadkolí.
Podlě mě nějlepší předtím načíst diagnostikou jestli bude zapsaná nějaká chyba a podle toho se zařídit.
Pokud se v tom chceš mermomocí povrtat :) , tak ho oddekluj, změř napájení na tom 2 pin konektoru viz výše. Pak můžeš elektricky odzkoušet vodní pumpu co je na něm našroubovaná (velmi častý zdroj problémů) a pokud se cítíš více, tak vytáhnout spalovací komoru a vyčistit a vyfoukat vzduchem. To už vyžaduje demontáž z auta. Vodu celou vypouštět nemusíš, stačí když budeš mít připravený kousek trubky (např klíč na svíčky 16mm poslouží výborně :D ) na propojení hadic mezi sebou. Vyteče pár deci.
Zkusím pohledat v kompu. Měl bych mít komplet manuál na webasto Z/C v angličtině.
Je tam toho spousta co může dělat problém a díly jsou dost drahé. Stačí když se přehřeje nebo má nějakou chybu a zablokuje se a je nutného diagnostikou znovu spustit.
Raadii
Registrovaný
Příspěvky: 616
Registrován: úte 09.11.2010 01:00
Bydliště: Sokolov

#6 Příspěvek od Raadii »

No každopádně když to chce na diagnostiku, tak poletim stejně do toho servisu, takže to to tam můžu rovnou asi nechat :-) Ale kdyby ho stačilo jen spustit tou diagnostikou, byla by to pecka. Uvidim co na to diagnostika bude říkat, stejně na ní musim, svítí mi ABS....
HonzaK
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: úte 28.02.2006 01:00
Bydliště: Ostrava

#7 Příspěvek od HonzaK »

Tak jsem to našel. Takže pro ty co se chtějí v tom topení povrtat nadstandartně :) tak manuál v angličtině v PDF na Webasto Z/C

http://www.ulozto.cz/7973447/thermotop-c-pdf
ruza2
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Chrudimsko

#8 Příspěvek od ruza2 »

Omlouvám se,je to e39 530dA Touring.
Raadii
Registrovaný
Příspěvky: 616
Registrován: úte 09.11.2010 01:00
Bydliště: Sokolov

#9 Příspěvek od Raadii »

Ještě jsem se chtěl zeptat, když mi webasto vůbec nehučí, tak je asi blbost aby byla jen v prdeli ta žhavící svíčka že?
HonzaK
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: úte 28.02.2006 01:00
Bydliště: Ostrava

#10 Příspěvek od HonzaK »

tady v těch topeních co se používají v E39,38,53 klasická žhavička jako u modelů použitých u VW není. Teda samo že je, ale ne ten systém co jsem viděl právě v rozebraném topení z Vw. A to byl asi snad Eberspracher.
Tuto zimu jsem se v několika topeních "vrtal" a na žhavení si nestěžovalo žádné. Když vezmu resumé, tak 3x vadná vodní pumpa (nezaznamenáno v diagnostice), v režimu příhřev to jede i bez ní. Cirkuluje přes normální vodní pumpu motoru. U jednoho auta (mojeho) problém při delším stání na volnoběh (přehřátí).
3x vadná jednotka. Jedenkrát hlásila závadu integrovaného teplotního snímače, nešlo smazat. Jedenkrát komplet spálená, vyhořelá, bez komunikace, vypálená pojistka i konektor, jedenkrát zdánlivě funkční, ale chybné řízení ventilátoru webasta a s tím spojené zhasínání, přehřívání a zanášení spal. komory.
Takže tolik z posledních 3 měsíců :cry:
Doplněno:
Teď jsem se narychlo podíval na schéma pro E39 a měla by ho napájet pojistka č. 47 v kufru (20A).
možná tam jsou nějaké rozdíly nebo jsem se kdysi díval blbě (ta dřívější informace, že E39 má pojistku pro webasto za kastlíkem spolujezdce)
Pokud nejede vůbec, tzn. aspoň nehučí větrák, tak napájení, komunikace, blokace z mnoha důvodů anebo jak psal StarML v pěkném příspěvku jinde na fóru není splněna některá podmínka pro sepnutí (stav baterie, paliva, nastavení teploty a větráku na panelu klimy a bůhví co ještě)
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od milo »

cim to diagnostikujes? obyc carsoft to asi nenacte, nebo jo?
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Snejk »

urcite ne :)
inpa a DIS to zvladaji krasne i s livedatama..
moje zkusenost takova za asi 5 webast tu dojelo s vadnym ventilatorem te spalovaci komory a u vsech to byla mrtva jednotka... ventilator mam skladem na test ... ale uz jsme odhalili jak ji opravit... jde to dobre ...
ta jednotka je tam nejvetsi peklo. vsechno ostatni jde za nejaky ten peniz opravit.. ale jednotka se koupit neda (da ale za tolik co nikdo neda :) ) takze tak nejak...
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od milo »

diky uvidime, kdyz bude cas, kouknu jestli jede aspon ta naftova pumpa od nej
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Snejk »

stav se na diagnostiku a pripadne i servis, mam za sebou cele zastoupeni webasta pro cr a tak se da vymyslet uplne vsechno...
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#15 Příspěvek od bibikuba »

Obnovím toto téma možná hloupou otázkou ale pořídil jsem E39 s nezávis.topením Webasto ale nějak se mi nedaří najít jak se to spouští :oops: :oops: co jsem tady četl tak pro spuštění jsou určitý kritéria ale já asi neumím jen nastavit na palubáku...Jediný co jsem našel co by odpovídalo časování nez.topení je ZEIT1 a ZEIT2-načasoval jsem to-to umím :D ale po sepnutí v daný čas se spustil panel klimatizace,vnitřní ventilátor ale na dispeji palubáku blikala červ.kontrolka vedle BC a displej ukazoval tuším LUF-či něco takového...Mám pocot že to je nejspíš nějaké odvětrání než topení :D Dělám to teda správně nebo se to nastavuje jinak??Nemám žádnej manuál na ovládání a moc si s tím teda nerozumím..Takže poradí někdo jak se nezávislé topení časuje a nebo spouští přímo bez nastavení času :?Jinak na štítku jsem našel typ WEBASTO TERMO TOP Z/C-D
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Snejk »

no protoze to nemas jako nezavisly ale jako prihrev motoru...
na to aby z toho bylo nezavisly co muzes ovladat tak se to musi nakodovat... jestli chces, tak to v praze umim....
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Killingman »

Tak ještě si dovolím kdiskuzi jeden dotaz:

A když tam mám ještě direct mode - tak taky asi nemám nakódovaný nezávislý topení, ale jen příhřev, že?
Když vyberu direct mode, spustí se mi webasto a začne to fučet dovnitř teplý vzduch (ale až tak za 3min - při vypnutým motoru samozřejmě). Ale pokud mám motor nastartovanej, dovnitř jde teplo AŽ se ohřeje motor :-(
Raadii
Registrovaný
Příspěvky: 616
Registrován: úte 09.11.2010 01:00
Bydliště: Sokolov

#18 Příspěvek od Raadii »

Chtěl bych poprosit, jestli je někdo na karlovarsku kdo umí zprovoznit Webasto. Je tu spousta fušerů, nebo drahejch debilů který umí hovno a jen machrujou. Od doby co jsem auto koupil mi Webasto nezapíná, baterka je OK, podle mě je to tou žhavící svíčkou, mam najeto 240tkm a okolo 200tkm co jsem tak četl svíčka odchází.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Snejk »

kdybys mel cestu do prahy tak neni problem..
Raadii
Registrovaný
Příspěvky: 616
Registrován: úte 09.11.2010 01:00
Bydliště: Sokolov

#20 Příspěvek od Raadii »

To je právě to na hovno, do Prahy jezdim často, ale služebákem... A jen tak tam jet kvůli tomuhle, to se mi zase nevyplatí :?
Odpovědět