Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 525tds přepouštěcí čerpadlo v nádrži
Mám na vás prozbu, nějak si už nevím rady. Nepřepouští mi čerpadlo v nádrži z právé strany na levou, takže když mám okolo 17 lit. nafty tak zdechne. Ověřuju si to přes čítač kylometru, kde si to odblokuju, aby mi to ukazovalo hodnoty kolik mám v levý a kolik v pravý půlce nádrže.
Tak sem si myslel, že to je určitě to čerpadlo v nádrži. Ale nedalo mi to a chtěl sem si to ověřit na jistotu, abych to nekoupil a na konec nezjistil, že to je něčim jinym.
Tak sem oddělal lavici zadních sedaček, odšrouboval kryt nad nádrží a proměřil kabely konektoru na pravé straně (sou tam čtyři kabely). Někde sem se dočetl, že by měl být hnědý kostra a bílomodrý plus. Tak sem to proměřil, samozřejmě se zaplím klíčkem a na bílo modrej nejde ani ťuk. Tak mi hned došlo, že to čerpadlo muže bejt v pohodě. Tak sem na ten bílomodrej kabel napojil plus od baterky a čerpadlo se hned rozebjehlo. ALE!! Mělo by přepouštět z pravý strany na levou a ono přepouští opačně, když ho sepnu tak mi nafta v levo ubývá a v pravo přibývá. Tak mám podezření, že někdo přepojil hadičky v nádrži na tom čerpadle.
Potřeboval bych tedy poradit: 1. Čim by to mohlo být, že mi nejde proud na ten bílomodrej káblík. Pojistky sem kontroloval a sou OK. Prý by s tim měly mýt něco společnýho F54 v kufru, ok, F22 u spolujezdce, ok a F31 u spolujezdce a tu tam nemám. 2.Proč, když ho napojim na plus přepouští naftu z leví půlky do pravý. 3. A jak se dostanu do nádrže, mám oddělaný ty kryty a konektory, ale nevým co s tim víkem nebo co to je, jestli mám pootočit do prava nebo do leva, nevim jak je to přidělaný.
Tak sem si myslel, že to je určitě to čerpadlo v nádrži. Ale nedalo mi to a chtěl sem si to ověřit na jistotu, abych to nekoupil a na konec nezjistil, že to je něčim jinym.
Tak sem oddělal lavici zadních sedaček, odšrouboval kryt nad nádrží a proměřil kabely konektoru na pravé straně (sou tam čtyři kabely). Někde sem se dočetl, že by měl být hnědý kostra a bílomodrý plus. Tak sem to proměřil, samozřejmě se zaplím klíčkem a na bílo modrej nejde ani ťuk. Tak mi hned došlo, že to čerpadlo muže bejt v pohodě. Tak sem na ten bílomodrej kabel napojil plus od baterky a čerpadlo se hned rozebjehlo. ALE!! Mělo by přepouštět z pravý strany na levou a ono přepouští opačně, když ho sepnu tak mi nafta v levo ubývá a v pravo přibývá. Tak mám podezření, že někdo přepojil hadičky v nádrži na tom čerpadle.
Potřeboval bych tedy poradit: 1. Čim by to mohlo být, že mi nejde proud na ten bílomodrej káblík. Pojistky sem kontroloval a sou OK. Prý by s tim měly mýt něco společnýho F54 v kufru, ok, F22 u spolujezdce, ok a F31 u spolujezdce a tu tam nemám. 2.Proč, když ho napojim na plus přepouští naftu z leví půlky do pravý. 3. A jak se dostanu do nádrže, mám oddělaný ty kryty a konektory, ale nevým co s tim víkem nebo co to je, jestli mám pootočit do prava nebo do leva, nevim jak je to přidělaný.
Cauko. Mam ten isty problem uz som vymenil aj to cerpadlo a stale mi to robi ked mam pod stvrt nadrze tak jednoducho mi neprecerpa naftu a auto skape. Ked to chces rozobrat tak je to jednoduche ten kovovy kruh je ako matica s normalnim zavitom treba sroubovak a kladivko ten kruh ma take vyčnelky opries sroubovak a kladivkom klepes normalne do lava az ti to pojde rukou.
Tak už to mám snad v kupě. Než sem auto koupil, tak se v tom nějakej chytrák musel hrabat a v nadrži sem měl přehozený dvě trubky a byla vadná pojistka v kufru F54. Tu sem kontroloval xkrát a zdála se být ok i propouštěla proud. Ale když sem ji ještě jednou vytáhl při nastartovanym autě a vracel ji tam, tak mi slabounce jiskřila na kraji toho nejslabšího drátku. Nebyla přepálená ale utržený ten drátek. Takže málo proudu propustila, ale ne tolyk kolik má. No a v tý nádrži trubka od čerpadla nebyla přidělaná k výku od nádrže, ale na ten koš co drží to čerpadlo.
Tak to těd budu pozorovat a snad to bude OK.
Tak to těd budu pozorovat a snad to bude OK.
Tak zase chyba. Během pár km mi vylítaly přepady u vstřikovačů. Tak mi došlo, že sem zapojil to čerpadlo blbje já, a že tlačí proti přepadu do nádrže. Tak sem to musel dát zase do původního stavu. Když sem si stahoval zapojení toho čerpadla, přímo na můj typ auta 525 tds, tak to čerpadlo bylo na nákresu napojený na výčko. Pak mi došlo, že to bylo na benzínovou verzi a že na naftu asi nákres zvlášť neďelaj
Měl sem za to, že to má přepouštět naftu z pravý půlky do levý, když to před tim bralo naftu jen z levý půlky. Teď to přesaje naftu z levý půlky do pravý a auto jede vesele dál. Takže to chápu tak, že když je málo nafty v nádrži tak si to přesaje naftu z levý půlky do pravý a zároveň po středotlaký čerpadlo. A když bude hodně nafty, tak by se nemělo sepnout to podávací a mělo by si nasávat asi jen to středotlaký čerpadlo. Jestli se mýlim tak mě někdo opravte.

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Pokud běží motor, běží vždy obě čerpadla - to v nádrži a u CommonRailu i to středotlaké pod řidičem. Pokud jen zapneš zapalování, tak opět běží obě čerpadla, kdy proběhne něco jako natlakování a odvzdušnění a asi po 30 sec to vypne.
Pokud Ti nepůjde to čerpadlo v nádrži, tak si tu naftu přitáhne to středotlaké u CR, nebo to klasické čerpadlo u tds. Ale jen do zbytkového množství cca 15-17 litrů. To je hranice, kdy se nafta z levé půlky přestane přelévat přes přepážku. Nafta se totiž saje jen z pravé půlky nádrže. Když se pravá část vysaje do sucha, v levé zůstane nevyčerpatelný zbytek.
Aby se dal vyčerpat i zbytek z levé části, tak to čerpadlo má dvě sekce. Jedna sekce tlačí naftu k motoru a druhá sekce tlačí malé množství do ejektorové pumpy (sucking jet pump) v levé části nádrže. Na principu ejektoru je tímto malým množstvím strháváno další velké množství nafty, které je tímto způsobem přečerpáváno do pravé části.
Tímto principem (ejektor-vývěva) se např. čerpá voda i z velkých hloubek, používají to i hasiči při vytahování zatopených studní.
Návod na výměnu čerpadla a té ejektorové pumpy je tady :
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/40/70
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/40/76
Více o té ejektorové pumpě je tady :
http://www.meeknet.co.uk/E38/E38_Fuel_Supply_System.pdf
Pokud Ti nepůjde to čerpadlo v nádrži, tak si tu naftu přitáhne to středotlaké u CR, nebo to klasické čerpadlo u tds. Ale jen do zbytkového množství cca 15-17 litrů. To je hranice, kdy se nafta z levé půlky přestane přelévat přes přepážku. Nafta se totiž saje jen z pravé půlky nádrže. Když se pravá část vysaje do sucha, v levé zůstane nevyčerpatelný zbytek.
Aby se dal vyčerpat i zbytek z levé části, tak to čerpadlo má dvě sekce. Jedna sekce tlačí naftu k motoru a druhá sekce tlačí malé množství do ejektorové pumpy (sucking jet pump) v levé části nádrže. Na principu ejektoru je tímto malým množstvím strháváno další velké množství nafty, které je tímto způsobem přečerpáváno do pravé části.
Tímto principem (ejektor-vývěva) se např. čerpá voda i z velkých hloubek, používají to i hasiči při vytahování zatopených studní.
Návod na výměnu čerpadla a té ejektorové pumpy je tady :
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/40/70
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/40/76
Více o té ejektorové pumpě je tady :
http://www.meeknet.co.uk/E38/E38_Fuel_Supply_System.pdf
Dík za odkazy, ale prave na tomhle obrazku je ukazany zapojeni toho čerpadla v nádrži do toho výka od nádrže. Tak sem to podle toho přepojil špatně
A bylo by možný, že si dokáže výtáhnout naftu vstřykovací čerpadlo u nafty aniž by fungovalo čerpadlo pod sedačkou a v nádrži? Nikdy sem neslišel že by někde nějaký čerpadlo spínalo, až teď co sem zprovoznil to v nádrži.

A bylo by možný, že si dokáže výtáhnout naftu vstřykovací čerpadlo u nafty aniž by fungovalo čerpadlo pod sedačkou a v nádrži? Nikdy sem neslišel že by někde nějaký čerpadlo spínalo, až teď co sem zprovoznil to v nádrži.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Motor tds si nasaje naftu sám tím vstřikovacím čerpadlem, i bez čerpadla v nádrži. To čerpadlo pod sedačkou (středotlaké) mají jenom CR motory, tds ho nepotřebuje. Ale pokud je pravá půlka vycucnutá, tak si už to čerpadlo tds nenasaje nic. K tomu přečerpání z levé do pravé půlky potřebuje to elektrické v nádrži. Ovšem za předpokladu, že v té pravé trochu zbylo. To aby mohlo vytvořit ten ejektorový účinek, kdy čerpá z pravé do ejektoru nádrže levé a odtud to je přečerpáno do té pravé.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Na BC si můžeš zobrazit množství paliva v jednotlivých nádržích. Budík na palubní desce totiž ukazuje součet levé a pravé půlky. Takže pokud si nepřepneš do BC, tak nevíš, jestli máš 8+8=16, nebo 16+0= taky 16. Jenže v tom druhém případě to už saje z té pravé půlky jen luft, i když budík ukazuje 16 a BC odhaduje dojezd na 150km.
Ámen
Ámen

Cau,mam podobny problem E39 525TDS 12/97,jedu a najednou mi to zacne chcipat,jak kdyz dojde nafta,nekdy se to drzi na cca 600ot/min,nereaguje na plyn a po chvilce se chytne,nekdy to zdechne uplne,vymenil jsem palivovej filtr,bylo v nem dost vody a humusu,dela to porad... kdyz to zdechne tak to zkousim natocit a dlouho to trva,nez to chytne,jak kdyz dojde nafta (nez cerpadlo naseje dopredu) pak to zase chvilku jede normalne.... neni to pravidelne,rano mi to udela cca po 5km.. odpoledne treba vubec... mohlo by to taky delat to cerpadlo v nadrzi?Nebo primrza nafta,jak v tom filtru byla voda? Diky 

Mam tam necelou ctvrtku nadrze,zacina problikavat rezerva.... kdyz mi to takhle chciplo a startoval jsem vcera,tak v hadicce od filtru k cerpadlu bylo mraky vzduchu.. jinak cerpadlo v prave casti nadrze jsem poslouchal a vrci uz po zapnuti klicku.... starty jsou nic moc,nez mi to zacalo delat,tak i pred tim mi to startovalo obcas dyl,studeny celkem rychle,zahraty nekdy dyl.... ,ale mam rozladenenj predvstrik,tak to bude asi tim... a koukal jsem jeste na ty pojistky v kufru... ma to jeste nekde pojistkovou skrin?Prijde mi ze jich v kufru je docela malo?
A nema nekdo schema ktera pojistka a rele co znamena?Diky 


Ve přednim kastliku u spolujezdce, na horní straně odjistit dvě zátky a jeto. Měla by tam být karta kde píšou co jaká pojistka znamená. V kufru by měla být nálepka na tom bočním tapecu. Ale jestli ti bježí čerpadlo tak to v elektrice nebude.
Vyděl bych to na dvě varianty:
1. Někde ti přisává vzduch
2. Odchází ti pod. čerpadlo( chvíly de a pak zase ne)
Tak jako tak to bude nejspíš problém v nádrži. Na pravý straně je pod. čerpadlo, zkontroluj jestli sedí správně zacvaklé a neni vypadlé (taky sem to vyděl) A na levý straně by ti to mohlo přisávat vzduch na jednom těsnění, to těsnění je 7 na odkazu. A aby si eliminoval, že by mohlo být špatné pod. čerpadlo. Tak si natankuj, aby si neměl v nádrži míň jak 20 litrů - Když je ko pod. čerpadlo a máš v nádrži víc jak 20 litrů, tak si to vytáhne normální čerpadlo.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... el_sensor/
Vyděl bych to na dvě varianty:
1. Někde ti přisává vzduch
2. Odchází ti pod. čerpadlo( chvíly de a pak zase ne)
Tak jako tak to bude nejspíš problém v nádrži. Na pravý straně je pod. čerpadlo, zkontroluj jestli sedí správně zacvaklé a neni vypadlé (taky sem to vyděl) A na levý straně by ti to mohlo přisávat vzduch na jednom těsnění, to těsnění je 7 na odkazu. A aby si eliminoval, že by mohlo být špatné pod. čerpadlo. Tak si natankuj, aby si neměl v nádrži míň jak 20 litrů - Když je ko pod. čerpadlo a máš v nádrži víc jak 20 litrů, tak si to vytáhne normální čerpadlo.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... el_sensor/
Tak jsem si vymenil prasklej napinak remenu,abych to mohl vyzkouset... vyndal jsem zadni sedacky a pravej ktyt co je k cerpadlu,tak abych ho slysel,jestli jde,nebo ne... preventivne jsem prostrikal konektor k cerpadlu nejakym sprejem na el.kontakty... jezdim jak dabel a nic,proste to neudelalo,dojezd uz jsem mel 18km a furt nic,prijde mi to jak kdyby mi primrzala nafta,vcera bylo +4 a vse v poradku,vetsinou mi to delalo rano do prace... v tom palivovem filtru bylo hodne vody,kde by to mohlo jeste primrzat?