Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

540ia e39 predelani na manual....

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
HAMANN
Registrovaný
Příspěvky: 1689
Registrován: ned 07.10.2007 00:00
Klubové ID: 1188

#1 Příspěvek od HAMANN »

Jde predelat 540ia e39 na 6q manual, da se to kus za kus nebo neco treba poresit? A jak je to s elektronikou, je potreba uprava jednotky atd? Diky
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

Je to pakárna. :wink: Počínaje úpravou pedálů,dodělání spojky,výměnou kardanu a elektrikou konče.
HAMANN
Registrovaný
Příspěvky: 1689
Registrován: ned 07.10.2007 00:00
Klubové ID: 1188

#3 Příspěvek od HAMANN »

A jo ty voe, na ty pedaly jsem uplne nevzpomel... :) to by asi taky chtelo no..... :lol:
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2689
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec
Klubové ID: 1458

#4 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

Je to šíleně pracný jak píše libovka a navíc už to auto bude bastl... Pokud chceš 540 s manuálem tak hledej,ale i na automat se dá rychle zvyknout :wink:
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Klubové ID: 356

#5 Příspěvek od Martinéz »

zrovna e39 se da uz v 6q celkem vpoho sehnat, takze hledat a pri trose vytrvalosti uspech zarucen..
alpineman
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: ned 20.03.2005 01:00
Bydliště: Mar. Lázně
Klubové ID: 1712
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od alpineman »

...ty pedály jsou zrovna asi to nejmenší :tongue:
HAMANN
Registrovaný
Příspěvky: 1689
Registrován: ned 07.10.2007 00:00
Klubové ID: 1188

#7 Příspěvek od HAMANN »

Blackie píše:Je to šíleně pracný jak píše libovka a navíc už to auto bude bastl... Pokud chceš 540 s manuálem tak hledej,ale i na automat se dá rychle zvyknout :wink:
Pro me to neni, ja bych s tim jezdil za 20l a na to nemam! Je to pro kamose neni klubak tak kdyby to dal do pokecu tak to hned smaznou...
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00
Klubové ID: 2319

#8 Příspěvek od peshi »

Ahoj, rád bych trochu oživil toto téma. Je tu někdo, kdo to úspěšně prohodil 6q manual za automat?

1. převodovka 6q by měla být stejná u e34, e39 i e39 pofacelift, je to tak? Dá se nějak vyzkoušet, když je venku, jestli je ok? četl jsem, že dostávají zabrat a např. 2 vyskakuje, nebo nejde zařadi atd. Co stojí případně repas? Určitě ne víc než repas automatu, že?

2.kardan je asi jiný, diferenciál by měl být u automatu 2,93 a 6q 2,81? Ještě se tam dával myslím nějaký sportovní s poměrem 3,15 často na 540iAT kvůli lepší dynamice asi. Je možné nechat stávající z automatu, tedy 2,93?

3. je třeba dodělat spojku, tu asi novou když už je to rozebrané a setrvačník, ten je dvouhmotnostní? Dá se nějak poznat, když je použitý a venku, jestli je ok?. Ke spojce jsou potřeba tedy vyvést z posilovače trubičku a sehnat dva spojkové válečky, hlavní a vedlejší, je to tak? Budou pasovat i z jiné e39 - jiné motorizace? Asi by to mělo být stejné..? Pedály by měli mít stejnou platformu jako u automatu, takže pouze sehnat dva pedály, asi tak z libovolné e39, že?

4. táhla jsou asi specifická pro 6q převodovku, takže je třeba koupit s nimi nebo je možná dát i z 5q manuálu? Řadička bude předpokládám stejná pro všechny e39.

5.největší problém bude asi v elektrice. Auta s automatem mají údaajně jednotky 2, jednu pro motor a druhou pro převodovku, kdežto manuály mají jen jednu myslím..? Je třeba vymenit jednotku, jde to vůbec? Jak je to s ostatní elektronikou? Musí se měnit budíky? Jak je to s tempomatem? Co imobilizér, zpátečka atd..?

Díky za postřehy!
peshi
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 788
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od eric »

peshi píše:Ahoj, rád bych trochu oživil toto téma. Je tu někdo, kdo to úspěšně prohodil 6q manual za automat?

1. převodovka 6q by měla být stejná u e34, e39 i e39 pofacelift, je to tak? Dá se nějak vyzkoušet, když je venku, jestli je ok? četl jsem, že dostávají zabrat a např. 2 vyskakuje, nebo nejde zařadi atd. Co stojí případně repas? Určitě ne víc než repas automatu, že?

2.kardan je asi jiný, diferenciál by měl být u automatu 2,93 a 6q 2,81? Ještě se tam dával myslím nějaký sportovní s poměrem 3,15 často na 540iAT kvůli lepší dynamice asi. Je možné nechat stávající z automatu, tedy 2,93?

3. je třeba dodělat spojku, tu asi novou když už je to rozebrané a setrvačník, ten je dvouhmotnostní? Dá se nějak poznat, když je použitý a venku, jestli je ok?. Ke spojce jsou potřeba tedy vyvést z posilovače trubičku a sehnat dva spojkové válečky, hlavní a vedlejší, je to tak? Budou pasovat i z jiné e39 - jiné motorizace? Asi by to mělo být stejné..? Pedály by měli mít stejnou platformu jako u automatu, takže pouze sehnat dva pedály, asi tak z libovolné e39, že?

4. táhla jsou asi specifická pro 6q převodovku, takže je třeba koupit s nimi nebo je možná dát i z 5q manuálu? Řadička bude předpokládám stejná pro všechny e39.

5.největší problém bude asi v elektrice. Auta s automatem mají údaajně jednotky 2, jednu pro motor a druhou pro převodovku, kdežto manuály mají jen jednu myslím..? Je třeba vymenit jednotku, jde to vůbec? Jak je to s ostatní elektronikou? Musí se měnit budíky? Jak je to s tempomatem? Co imobilizér, zpátečka atd..?

Díky za postřehy!
peshi
Hele,vždycky mě baví,když si někdo myslí,že u manuálu vlastně nehrozí případná oprava jako u automatu.No a co spojka,ta ti tam nevydrží věčně a u 540-tky bude pěkně namáhaná,takže to taky nebude zadarmo :wink: Jinak poměr diferáku má 540-tka stejnej jak v manuálu,tak v automatu,tedy 2.81 a máš pravdu,že dělaj i sport s poměrem stejným,jako u M5 tedy 3.15-mám stejný informace,že se hodně dával do verzí kombi 540.Jinak tady slouží odkaz ETK,ve kterým najdeš hodně informací,stačí si to projet viz,např.spojka http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=05 Se divím,že tě to samotnýho neodradilo už při psaní tohodle příspěvku,dy´t je to nesmysl to bastlit.Pokud tě to tak se...e,tak prodej ten automat a kup si manuál,tohle tě bude stát jak půlka 540-tky :wink:
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00
Klubové ID: 2319

#10 Příspěvek od peshi »

No jo, máš pravdu, že to bude komplikované, ale kdybych měl dělat repas převodovky, tak se dělá vždy generální oprava a tzn. 20-40tis, což je téměř polovina 540tky. A u staršího auta můžu najet 100tis km bez problému nebo se mi vysype po 10tis, nikdy nevíš. Repas manuálu je podle toho co, tak do 10tis. Spojka 6-7tis. Jde mi hlavně o ten pocit, že auto řídím. Já už mám auto a kupoval jsem ho hlavně kvůli stavu a kilometrům a je nesmysl ho prodávat a kupovat s manuálem, manuály se těžko shání a většinou jsou o 1/3 dražší. Chci zkusit tu přestavbu, musí to jít, je třeba sehnat všechny potřebné díly a pak vyřešit tu elektroniku, proto bych rád jestli to již někdo tady z klubu dělal??
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#11 Příspěvek od blesk666 »

nechcem ti brat iluzie ale matematika nepusti - ak ti nedoslo ze kupou sebelepsieho 540 automat+prerabka sa dostanes aj tak nad cenu rovnako slusneho 540i manual tak to skus prehodnotit skor nez budes mat kopu dielov na manual, nepojazdne rozobrate auto a prazdno v penazenke.
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 788
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od eric »

peshi píše:No jo, máš pravdu, že to bude komplikované, ale kdybych měl dělat repas převodovky, tak se dělá vždy generální oprava a tzn. 20-40tis, což je téměř polovina 540tky. A u staršího auta můžu najet 100tis km bez problému nebo se mi vysype po 10tis, nikdy nevíš. Repas manuálu je podle toho co, tak do 10tis. Spojka 6-7tis. Jde mi hlavně o ten pocit, že auto řídím. Já už mám auto a kupoval jsem ho hlavně kvůli stavu a kilometrům a je nesmysl ho prodávat a kupovat s manuálem, manuály se těžko shání a většinou jsou o 1/3 dražší. Chci zkusit tu přestavbu, musí to jít, je třeba sehnat všechny potřebné díly a pak vyřešit tu elektroniku, proto bych rád jestli to již někdo tady z klubu dělal??
Pokud se chceš do toho pustit,tak nejlepší,co můžeš udělat je koupit nějakej vrak 540-tky s manuálem a přestrojovat to z jednoho auta do druhýho,takhle budeš mít mustr,podle čeho to dělat,ale stejně nevěřím tomu,že se do toho pustíš,ale nechci ti brát iluze... :lol:
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Snejk »

elektronika je to uplne posledni nejmensi a nejjednodussi.
proste vem jednotku automatu a nekam ji zahod... a nestane se nic.. motoru je to uplne jedno...
pak bud natvrdo obejit rele starteru (blokovani PRND) a nebo jen vzit diag a prekodovat z "automat" na "manual"... zalezitost 10minut...
startost max tam s cidlem spatecky...
BOOST
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 01.03.2004 01:00
Bydliště: Někde kolem středu

#14 Příspěvek od BOOST »

6ti-kvalty od BMW jsou neopravitelný, nedá se do nich nic koupit. Pokud se posere, musí se sehnat jinej šestikvalt. S elektronikou je to přesně jak ti píše Snejk, motor jezdí jak s jednotkou z auta s manuálem tak automatem naprosto stejně, mám odzkoušeno.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Nestačilo by jako u E36 při vyndávání špajzky, aby volič zůstal v poloze P (= dovolí start a vytáčení motoru)?
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00
Klubové ID: 2319

#16 Příspěvek od peshi »

2boost: tak ozubený kola sou asi nesmrtelný, co tam odchází? Synchrony? Ložiska se dají sehnat, synchrony by případně někdo na zakázku udělat ne? A ta převodovka je dimenzovaná i na M5 a s bezpečností k=min 2 to bude na prenos tak 800-900hp ne? Když tam někdo nesere kvalty bez spojky apod. tak musí vydržet spoustu, nebo?
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#17 Příspěvek od hadice »

..no nevím..můj osobní názor je že typů motorů a převodovek (manuálních) od BMW je mnoho...dovolím si říci že jsem ještě neslyšel že by někdo někdy někde možná dělal GO manuální převodovky tudíž bych se asi určitě toho 6q nebál...navíc je to stejný výrobce ZF což zaručuje samo osobě vysokou kvalitu...další věc je ta že by bylo dobré kdyby se daly do placu skušenosti majitelů 6q jestli se jim někdy něco přihodilo s převodovkou..další moje postřehnutí: a to že jsem se nikde na BMW klubu o ničem podobném nedočet...další věc je spojka..nevím kde ji kdo pod rukou na tuto převodovku a motorizaci sežene ale je podstatně dražší než na jiný typ..cca co vím před rokem 12-19tis...(bráno za komplet spojkové komponenty)...a teď další věc sáhněte si do svědomí jestli jste "kokoti" a huntujete automaty neodborným zacházením vůči huntování 6q se "spojkou"..tak co by vás vyšlo dráž na opravu ? :?: ..je mi jasný že spousta fandů řekne že má "možnost" sehnat"robota" za pár korun..ale nikdo tady nenapíše jaký patálie jsou stím to zase uvést do provozuschopnýho stavu a bez obav aby se zase nerozsvítila ta zmiňovaná hlaška na palubním PC... snad jsem se tu nikoho nedotkl ..jsou to jen moje suběktivní pocity.... :wink:
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Brátn Moderátor »

ještě počítej s drobností jako STK, samozřejmě děláš nelegální úpravu a musí ti ji posvětit oficiální servis BMW
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 788
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od eric »

[quote="hadice"]..no nevím..můj osobní názor je že typů motorů a převodovek (manuálních) od BMW je mnoho...dovolím si říci že jsem ještě neslyšel že by někdo někdy někde možná dělal GO manuální převodovky tudíž bych se asi určitě toho 6q nebál...navíc je to stejný výrobce ZF což zaručuje samo osobě vysokou kvalitu...další věc je ta že by bylo dobré kdyby se daly do placu skušenosti majitelů 6q jestli se jim někdy něco přihodilo s převodovkou..další moje postřehnutí: a to že jsem se nikde na BMW klubu o ničem podobném nedočet...další věc je spojka..quote]

No např.mýmu otci se kdysi na e36 325i najednou vojely zuby na 2.stupni,takže dvojku vypustil spolu s olejem,spojka mu odešla ve 150tis.km.To víš,že i manuály se daj sku..it,oject zuby atd...a právě ta spojka je taky dobrá rána.Ale myslím,že nejde o to,jestli je údržba automatu nebo manuálu levnější bo dražší.Manuál má jedninou výhodu v malinko větší pružnosti od spoda díky tomu jednomu stupni navíc,kdyby dělali do 540-tek automaty 6-tikvalty,tak si s manuálem neškrtneš,stačí malilinká chybička a automat tě dostane jak malinu.Jde o to,že ta investice,která by ho čekala je nepřímo úměrná tomu výsledku nehledě na to,že to pak už bude bastl a to se s tím autem pak potáhne až do konce.Něco jinýho je si vyměnit nárazníky za eM,ale takovej zásah...Ale máš pravdu o výrobci ZF,právě i od tohodle výrobce dávali do 540-tek i automaty,takže drží dobře,ale např.do 530D a jiných nižších motorizací do určitýho r.v. dávali GM a proto ty automaty tak padaj.S tím mají mimochodem problémy i nový mercedesy,automaty od GM odcházej jak na běžícím pásu,ZF je nejvíc!
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00
Klubové ID: 2319

#20 Příspěvek od peshi »

Ja bych rek, ze hlavni nevyhoda automatu oproti manualu je ztrata vykonu, kvuli protaceni turbiny vuci cerpadlu v menici, a pohonu zuboveho cerpadla coz se udava myslim 8-15% to je u 300koni 24-45hp a jako vyhodu bych viděl, ze pri prerazovani porad trosku "tahne" a neklesnou tak otacky. Automat je supr, pokud chce nekdo pohodli, ale je to dle myho casovana bomba, pokud clovek koupi ojety auto, tak nikdy nevi, jak s nim bylo zachazeno a v jakem je stavu.
Odpovědět