Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
	E34 tds - další problém, nejde otočit motorem
- 
				beny-maser
 - Registrovaný
 - Příspěvky: 1978
 - Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
 - Bydliště: Duchcov
 
Bibikuba: Díky! Pěkný návod se vždycky hodí. 
 Dobré je, že to není nákres, ale reálné fotky, a je tedy vidět postavení napínáků a tak... Jak tak na to koukám, možná by se tam to čerpadlové kolečko mohlo i nějak šprajcovat, když je tam navolno...
Author: Tak to jsem asi taky trefil správnou díru, 8 mm vrták (nebo 7,5 nebo tak něco) jsem taky dostal durch, ale díra v bloku je větší, vrták měl vůli, jak píšeš, tak jsem hledal dál a našel ten důlčík, ten sedí docela přesně...
			
			
									
						
										
						Author: Tak to jsem asi taky trefil správnou díru, 8 mm vrták (nebo 7,5 nebo tak něco) jsem taky dostal durch, ale díra v bloku je větší, vrták měl vůli, jak píšeš, tak jsem hledal dál a našel ten důlčík, ten sedí docela přesně...
Jinak já jsem měl půjčenej origo aretovací trn na kliku a vůbec jsem ho tam nedostal,musel jsem tam nacpat něco menšího protože brousit jsem ho nechtěl a ta díra v setrváku byla tak zarezlá že tam fakt nešel...Bohužel si už nevzpomenu jakej to byl průměr nebo čím jsem to nahradil...Každopádně Ti to nezávidím a upřímě tě lituju 
  
 Snad to nepotáhneš někam do servisu nebo nebudeš schánět jinej motor 
			
			
									
						
										
						Jo, tak to snad ne, ale kdyby měla jít hlava dolů, tak by to tak asi dopadlo, páč lepší 5 tisíc za jiný motor než 10 za sundání hlavy. Ale snad ne! Tenhle má najeto 287 tisíc ověřených. Byla by ho škoda!bibikuba píše:Jinak já jsem měl půjčenej origo aretovací trn na kliku a vůbec jsem ho tam nedostal,musel jsem tam nacpat něco menšího protože brousit jsem ho nechtěl a ta díra v setrváku byla tak zarezlá že tam fakt nešel...Bohužel si už nevzpomenu jakej to byl průměr nebo čím jsem to nahradil...Každopádně Ti to nezávidím a upřímě tě lituju![]()
Snad to nepotáhneš někam do servisu nebo nebudeš schánět jinej motor
ten origo kolík do zotrvačníku má tuším na konci priemer 8mm čo ide do zotrváku inak zvyšok je väčší, okolo 10mm, vyzerá takto:
http://www.etoolcart.com/bmw-tdc-locking-pin.aspx
nevedel som že máš čerpadlo vonku, tak zrejme preto ti neide točiť motorom lebo je kolečko voľné a keď s ním chceš otáčať tak sa o niečo opiera, mal by si dať niečo aspoň cez to kolečko aby ho držalo v polohe akej má byť
			
			
									
						
										
						http://www.etoolcart.com/bmw-tdc-locking-pin.aspx
nevedel som že máš čerpadlo vonku, tak zrejme preto ti neide točiť motorom lebo je kolečko voľné a keď s ním chceš otáčať tak sa o niečo opiera, mal by si dať niečo aspoň cez to kolečko aby ho držalo v polohe akej má byť
tak trochu som pokonzultoval s jedným známym o tejto téme keďže akurát aj ja nastavujem rozvody na mojom TDsku, keď si dal von čerpadlo tak sa nemá točiť s motorom, keď si nepoužil sťahovák alebo si nedal nič do kolečka aby ho pevne držalo na mieste tak sa kvôli voľnému reťazu môže rozsypať olejový španovák,
			
			
									
						
										
						- 
				Author
 - Registrovaný
 - Příspěvky: 314
 - Registrován: ned 14.10.2007 00:00
 - Bydliště: Klatovy
 - Klubové ID: 3294
 - Kontaktovat uživatele:
 
sakra, já myslel že si šponovák zajistil
jestli ne tak je možný že se ty řetězy povolili natolik, že z toho šponováku vypadli pístky, to by ale bylo potom na sundání prsou
ten šponovák se nechá zajistit, tak že vyšroubuješ nahoře na prsou šroub, do kterýho vede hadička od egr ventilu (mimochodem netušim k čemu tam je) a pak tou dírou se tam nechá prostrčit nějakej silnější drát, ten se zasrtrčí do toho šponováku když je stlačenej a zajistí ty pístky(jsou tam dva, takže dva dráty)
jestli chceš můžu ti poslat fotky jak ten šponovák vypadá a kde se zajišťuje,
ale jestli ti ty pístky už vylezli tak ti to asi nepomůže, a pokud ještě nevylezli úplně, rychle bych to kolo čerpadla něčim upevnil do správný polohy
akorát nevim jak to zjistit
kurnik, doufam, že tam neni kolem toho kola tolik místa, aby vypadli
			
			
									
						
										
						jestli ne tak je možný že se ty řetězy povolili natolik, že z toho šponováku vypadli pístky, to by ale bylo potom na sundání prsou
ten šponovák se nechá zajistit, tak že vyšroubuješ nahoře na prsou šroub, do kterýho vede hadička od egr ventilu (mimochodem netušim k čemu tam je) a pak tou dírou se tam nechá prostrčit nějakej silnější drát, ten se zasrtrčí do toho šponováku když je stlačenej a zajistí ty pístky(jsou tam dva, takže dva dráty)
jestli chceš můžu ti poslat fotky jak ten šponovák vypadá a kde se zajišťuje,
ale jestli ti ty pístky už vylezli tak ti to asi nepomůže, a pokud ještě nevylezli úplně, rychle bych to kolo čerpadla něčim upevnil do správný polohy
akorát nevim jak to zjistit
kurnik, doufam, že tam neni kolem toho kola tolik místa, aby vypadli
Ach jo, no co už... Aspoň lepší sundávat prsa než hlavu. 
 Ale stejně je divné, že by se to mohlo úplně rozsypat. Podle mě tam fakt tolik místa není, ono to kolo je tam sice volně, ale zas o tolik neuhlo. Přece jen ho drží dva řetězy a každý táhne jinam. No, zkusím to složit a uvidím, ale dneska je tam zas -8°, musím počkat, až bude tepleji, v tomhle se to nedá!
			
			
									
						
										
						tak aspoň si trochu bližšie k riešeniu, aj keď to nevyzerá najružovejšie
mal by som aj ja jednu otázku, keď je už reč o rozvodoch atď., dúfam nebudeš sa za to hnevať, takže nastavujem rozvody - vačku na mojom TDS, robím to prvý krát, tak sa radšej opýtam, kolík som dal do zotrváku, dieru som našiel asi 10cm pod štartérom otočil som motorom aby tam kolík zapadol, vačky na 1. valci smerujú dohora, tak by to malo byť OK, ale čo by ma zaujímalo, do ktorej strany sa zvyknú tie rozvody posúvať? priložil som prípravok na vačku a na strane výfuku sa dotýka hlavy a na strane sania mám cca 1cm medzeru, tak neviem či to tak zvykne byť alebo sa rozvody posúvajú do druhej strany, lebo v tom prípade som dal asi nesprávne kolík do zotrváku, tak diki za odpovede kto to už robil
			
			
									
						
										
						mal by som aj ja jednu otázku, keď je už reč o rozvodoch atď., dúfam nebudeš sa za to hnevať, takže nastavujem rozvody - vačku na mojom TDS, robím to prvý krát, tak sa radšej opýtam, kolík som dal do zotrváku, dieru som našiel asi 10cm pod štartérom otočil som motorom aby tam kolík zapadol, vačky na 1. valci smerujú dohora, tak by to malo byť OK, ale čo by ma zaujímalo, do ktorej strany sa zvyknú tie rozvody posúvať? priložil som prípravok na vačku a na strane výfuku sa dotýka hlavy a na strane sania mám cca 1cm medzeru, tak neviem či to tak zvykne byť alebo sa rozvody posúvajú do druhej strany, lebo v tom prípade som dal asi nesprávne kolík do zotrváku, tak diki za odpovede kto to už robil
Sice mě to teprve čeká, ale teorie praví, že u rozvodů starších 20000 km se pravítko na sací straně podkládá o 4,5 mm. A myslím že Oldaf psal, že nejlepší zkušenost má s 4,61 mm. Návod zde:
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/38/40
Ta centimetrová vůle vznikne vytaháním řetězu, takže je to podle mě v pořádku, že tam je, a teď je potřeba ji zmenšit.
Ale ať to radši potvrdí někdo, kdo už to dělal. Já teď zrovna asi moc důvěry nevzbuzuju.
			
			
									
						
										
						http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/38/40
Ta centimetrová vůle vznikne vytaháním řetězu, takže je to podle mě v pořádku, že tam je, a teď je potřeba ji zmenšit.
Ale ať to radši potvrdí někdo, kdo už to dělal. Já teď zrovna asi moc důvěry nevzbuzuju.
- 
				beny-maser
 - Registrovaný
 - Příspěvky: 1978
 - Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
 - Bydliště: Duchcov
 
můžeš to podložit,ale když jsem to děl já tak jsem to nastavil na nulu a jezdí to supr.
Taky jsem to řešil a půlka lidí tvrdí podložit a druhá ne tak jsem zvolil to jednodušší a v poho startuje, nekouří ani studený, výkon supr a to má motor najeto cca 400tis
a když někdo bude tvrdit podložit tak má taky pravdu, v návodu to tak je popsaný
			
			
									
						
										
						Taky jsem to řešil a půlka lidí tvrdí podložit a druhá ne tak jsem zvolil to jednodušší a v poho startuje, nekouří ani studený, výkon supr a to má motor najeto cca 400tis
a když někdo bude tvrdit podložit tak má taky pravdu, v návodu to tak je popsaný
- 
				oldaf
 - Registrovaný
 - Příspěvky: 564
 - Registrován: pát 05.10.2007 00:00
 - Bydliště: Česká Lípa
 - Klubové ID: 3385
 
Se sundaným čerpadlem jsem taky jednou motorem nechtíc otočil a rozvody se mi přeskočily. Takže už si na to bávám bacha 
  To že ti nejde motorem protočit je určitě tím že se ti to opírá o ventily.  Stačí aby vačka byla oproti spodku o kousek vedle a opře se to. Jinak přípravek je opravdu lepší podložit, motor táhne líp od spodu, spousta lidí nadává že TDSo od spodu nejede ale rozvody si pořádně nenastavěj.
			
			
									
						
										
						- 
				oldaf
 - Registrovaný
 - Příspěvky: 564
 - Registrován: pát 05.10.2007 00:00
 - Bydliště: Česká Lípa
 - Klubové ID: 3385
 
ViktorDDD píše:tak aspoň si trochu bližšie k riešeniu, aj keď to nevyzerá najružovejšie
mal by som aj ja jednu otázku, keď je už reč o rozvodoch atď., dúfam nebudeš sa za to hnevať, takže nastavujem rozvody - vačku na mojom TDS, robím to prvý krát, tak sa radšej opýtam, kolík som dal do zotrváku, dieru som našiel asi 10cm pod štartérom otočil som motorom aby tam kolík zapadol, vačky na 1. valci smerujú dohora, tak by to malo byť OK, ale čo by ma zaujímalo, do ktorej strany sa zvyknú tie rozvody posúvať? priložil som prípravok na vačku a na strane výfuku sa dotýka hlavy a na strane sania mám cca 1cm medzeru, tak neviem či to tak zvykne byť alebo sa rozvody posúvajú do druhej strany, lebo v tom prípade som dal asi nesprávne kolík do zotrváku, tak diki za odpovede kto to už robil
Ta mezera na straně sání 1cm je moc, nastav tam maximálně 4,8mm
