Dál by mě zajímalo, jak moc sou tyhle motory náchylný na praskání hlav? E39 530D 1999 rok. Nejezdim uplně dlouhý vzdálenosti...nejčastěji tak těch 25km tam a 25 zpět... a ze 70% spíš jezdim kolem baráku...Teď mam 1.9TDi PD a nechávám ji vždycky pěkně zahřát než jedu rychleji..ale ta se zahřívá i tak hodně rychle..do toho zahřátí víc jak 70 nejezdim.. Jde mi o to, jestli by pro takovýhle používání nebyl lepší benzín? Nebo to ta nafta schroustne? Když dám pozor
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Pomoc s 530D
Mam v pácu jednu 530d a potřeboval bych nějakýho dobráka, kterej by se se mnou na ní vypravil podívat
za flašku Magistera
potřebuju někoho, kdo tomu trošku rozumí...projde to,projede a řekne mi jestli jí brát nebo ne
Z liberce/Jablonce a okolí...když to bude rozumná vzdálenost, tak klidně přijedu a zas odvezu dom 
Dál by mě zajímalo, jak moc sou tyhle motory náchylný na praskání hlav? E39 530D 1999 rok. Nejezdim uplně dlouhý vzdálenosti...nejčastěji tak těch 25km tam a 25 zpět... a ze 70% spíš jezdim kolem baráku...Teď mam 1.9TDi PD a nechávám ji vždycky pěkně zahřát než jedu rychleji..ale ta se zahřívá i tak hodně rychle..do toho zahřátí víc jak 70 nejezdim.. Jde mi o to, jestli by pro takovýhle používání nebyl lepší benzín? Nebo to ta nafta schroustne? Když dám pozor
Dál by mě zajímalo, jak moc sou tyhle motory náchylný na praskání hlav? E39 530D 1999 rok. Nejezdim uplně dlouhý vzdálenosti...nejčastěji tak těch 25km tam a 25 zpět... a ze 70% spíš jezdim kolem baráku...Teď mam 1.9TDi PD a nechávám ji vždycky pěkně zahřát než jedu rychleji..ale ta se zahřívá i tak hodně rychle..do toho zahřátí víc jak 70 nejezdim.. Jde mi o to, jestli by pro takovýhle používání nebyl lepší benzín? Nebo to ta nafta schroustne? Když dám pozor
-
keegan
- Registrovaný
- Příspěvky: 50
- Registrován: pon 24.08.2009 00:00
- Bydliště: Highland
- Klubové ID: 2744
tak u 530d o hlavu mít strach určitě nemusíš. Co se ohřátí týká na bmw jsem vyměnil termostat hned po koupi, služební mám 1,9 tdi PD a ohřeje se to úplně stejně rychle. Takže tohle bych taky vůbec neřešil. Spíš si dej pozor na jiný klasický neduhy tohohle auta.(nefunkční eletrický větráky sahary,propady ve výkonu, mě třeba auto bralo až od 2500 ot, než jsem dal do kupy turbo- bylo zasraný a pofukovaly svody,přední náprava atd)
Tak ještě sem tu 530ku nekoupil a už se mi něco nezdá
po nastartování byl zezadu slyšet kompresorek niva. Auto se malinko zvedlo...a pak to ztichlo..ale na palubce pořád svítí kontrolka s autíčkem a šipkama...předpokládám, že to bude k Nivu..co je špatně? když sme dva sedli dozadu, tak se zas ozval kompresor..trochu se to zvedlo, ale furt to svítilo.
Pak ještě na motoru je uplně vpředu nalejvací otvor na nějakej oej - je na něm ATF oil only...co to je? Je to k předehřevu? V motoru je štítek od Webasta..ale nevypadá že by tam bylo..podle kámoše by to měl bejt nějakej automatickej předehřev, že po nastartování to přihřejvá vodu...ale jen po nastartování.
Pak by mě zajímalo, jak moc máte měkkej střed volantu - airbag..tenhle uplně pruží a vypadá, že je kuchlej..je tam extra M volant a řadička, tak je možný že tam neni... svítí bag.
Další věc...teploměr ukazuje -40stupňů
jak se to dá opravit?? 
Pak mě zarazilo...chladící kapalina byla uplně černá a přišlo mi že mastná...ale žádnej šlem..nic..jak jinak bych poznal olej ve vodě??
Po chcípnutí v motoru něco píská..jako větrák..ale klima je vypnutá..jde to od levýho - řidičova vzduchovýho filtru...co to je??
A poslední věc...pod nádobkou na vodu do ostřikovačů je další nádoba-směrem ke světlu s nějakym saponátem či s čim...co to je??
Snad to sou všechno jen banalitky...ale radši se ptám..
Pak ještě na motoru je uplně vpředu nalejvací otvor na nějakej oej - je na něm ATF oil only...co to je? Je to k předehřevu? V motoru je štítek od Webasta..ale nevypadá že by tam bylo..podle kámoše by to měl bejt nějakej automatickej předehřev, že po nastartování to přihřejvá vodu...ale jen po nastartování.
Pak by mě zajímalo, jak moc máte měkkej střed volantu - airbag..tenhle uplně pruží a vypadá, že je kuchlej..je tam extra M volant a řadička, tak je možný že tam neni... svítí bag.
Další věc...teploměr ukazuje -40stupňů
Pak mě zarazilo...chladící kapalina byla uplně černá a přišlo mi že mastná...ale žádnej šlem..nic..jak jinak bych poznal olej ve vodě??
Po chcípnutí v motoru něco píská..jako větrák..ale klima je vypnutá..jde to od levýho - řidičova vzduchovýho filtru...co to je??
A poslední věc...pod nádobkou na vodu do ostřikovačů je další nádoba-směrem ke světlu s nějakym saponátem či s čim...co to je??
Snad to sou všechno jen banalitky...ale radši se ptám..
To by mš zajímalo, proč bys lil hydraulickej olej do předehřevudieg0 píše:Tak ještě sem tu 530ku nekoupil a už se mi něco nezdápo nastartování byl zezadu slyšet kompresorek niva. Auto se malinko zvedlo...a pak to ztichlo..ale na palubce pořád svítí kontrolka s autíčkem a šipkama...předpokládám, že to bude k Nivu..co je špatně? když sme dva sedli dozadu, tak se zas ozval kompresor..trochu se to zvedlo, ale furt to svítilo.
Pak ještě na motoru je uplně vpředu nalejvací otvor na nějakej oej - je na něm ATF oil only...co to je? Je to k předehřevu? V motoru je štítek od Webasta..ale nevypadá že by tam bylo..podle kámoše by to měl bejt nějakej automatickej předehřev, že po nastartování to přihřejvá vodu...ale jen po nastartování.
Pak by mě zajímalo, jak moc máte měkkej střed volantu - airbag..tenhle uplně pruží a vypadá, že je kuchlej..je tam extra M volant a řadička, tak je možný že tam neni... svítí bag.
Další věc...teploměr ukazuje -40stupňůjak se to dá opravit??
Pak mě zarazilo...chladící kapalina byla uplně černá a přišlo mi že mastná...ale žádnej šlem..nic..jak jinak bych poznal olej ve vodě??
Po chcípnutí v motoru něco píská..jako větrák..ale klima je vypnutá..jde to od levýho - řidičova vzduchovýho filtru...co to je??
A poslední věc...pod nádobkou na vodu do ostřikovačů je další nádoba-směrem ke světlu s nějakym saponátem či s čim...co to je??![]()
Snad to sou všechno jen banalitky...ale radši se ptám..
je to ATF do serva (Dexron II), jak jsem byl poučen od zkušenějších, každá 530d má webasto, ale u některejch je nastaveno pouze jako předehřev motoru a nezávislý větrání, někde je to tady popsáno, hledej, stopa
Olej ve vodě a vodu v oleji je nejlepší zkontrolovat na olejový víčku - bude tam bílá našlhaná emulze a bude z toho cítit smrad, jinak na víčku od expanzky bude usazenej takovej hnědej bordel, čidlo teploty správně popsal kolega, větrák klimy jde asi cca 15 min po vypnutí motoru a zavření dveří a ta nádobka je intensivereinigungsanlage - intenzivní mytí (čelní sklo a světlomety). Uf, tohle mě unavilo, jdu si dát něco nazub...
No mě to bylo divný..proč by se do webasta něco lilo
krom nafty
díky..já lezl po celym motoru a hledal víko od serva
Wocky....auto se po nastartování normálně zvedne a při zatížení taky..ale pořád to svítí na palubce
ale před týdnem to nesvítilo 
Jinak na víčku uxpanzky byl hnědej hnus a voda byla uplně černá a smrděla, ale zas olejový víčko bylo krásně čistý a i olej na měrce vypadal docela čistě...na to že byl měněnej cca před rokem..podle štítku..
Jinak z vejfuku jde bílej kouř,ale nesmrdí..celkově dost dýmá..ale to mi tu chlapi řekli, že je normální...
Wocky....auto se po nastartování normálně zvedne a při zatížení taky..ale pořád to svítí na palubce
Jinak na víčku uxpanzky byl hnědej hnus a voda byla uplně černá a smrděla, ale zas olejový víčko bylo krásně čistý a i olej na měrce vypadal docela čistě...na to že byl měněnej cca před rokem..podle štítku..
Jinak z vejfuku jde bílej kouř,ale nesmrdí..celkově dost dýmá..ale to mi tu chlapi řekli, že je normální...
Tak bílej kouř rozhodně normální není, značí průsak vody do válců. Auto může chvilku kouřit po studeným startu, ale tak max pár kiláků. K tomu čistýmu oleji, nemusí to prosakovat moc, zřejmě zatím prosakuje sporadicky, ale odpověděl sis sám, bordel na víčku a špinavá chladicí kapalina. Ta musí zůstat naprosto čistá, nezakalená, s původní barvou (modrá, nebo zelená).dieg0 píše:No mě to bylo divný..proč by se do webasta něco lilokrom nafty
díky..já lezl po celym motoru a hledal víko od serva
![]()
Wocky....auto se po nastartování normálně zvedne a při zatížení taky..ale pořád to svítí na palubceale před týdnem to nesvítilo
Jinak na víčku uxpanzky byl hnědej hnus a voda byla uplně černá a smrděla, ale zas olejový víčko bylo krásně čistý a i olej na měrce vypadal docela čistě...na to že byl měněnej cca před rokem..podle štítku..
Jinak z vejfuku jde bílej kouř,ale nesmrdí..celkově dost dýmá..ale to mi tu chlapi řekli, že je normální...
- Velvetek
- Registrovaný
- Příspěvky: 1005
- Registrován: stř 31.10.2007 01:00
- Bydliště: východní čechy
- Klubové ID: 2613
- Kontaktovat uživatele:
to čidlo venkovní teploty nemusí nutně chybět. -40 to hlásí když je špatné nebo dokonce i v případě, když jsou tam špatné kontakty. Já ho tam měl, nejdříve ukazovalo velmi nepřesně (i na podzim teploty pod bodem mrazu, když bylo teplo, neusátel habrovalo) a pak už stále -40. Vyndal jsem ho, pročistil kontakty (na čidle i na drátech) a už zase běží jak má... a to jsem ho málem kupoval v originále, což by bylo zbytečné, jak jsem poznal, práce na pár minut...
Jeste k tomu oleji ve vode a emulze na zatce od vody-ale ciste vicko olejove zatky tak takhle se nekdy rado projevuje spatne tesneni vymeniku tepla na telesu filtru oleje. Jsou tam tvarova tesneni ktera kdyz se poskodi (vetsinou prasknout starim nebo styri) a olej se protlacuje do vody ale ne naopak (voda do oleje-vetsi tlak olesove soustavy). Ale ten bily kour z vyfuku uz by s tim nemel co delat teoreticky. No nekdy to jsou banalitky co neznamenaji ze je auto spatne. Kdo se v tom vyzna temahle fintama stahne prodejce o nemale prachy a doma za par kacek opravi-pripadne jeste proda. Tohleto bezpecne funguje.
