Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Omezovač rychlosti E39 530d
Zdravím.Mám E39d teprve 1 měsíc ale dneska jsem se honil s novým superbem nějaké TSI nebo co a když už jsem ho zkoro měl tak přesně ve 190 mě to vyplo.Zrychlení jak hovado a vždy přesně ve 190 mě to uplně vypne prostě víc ani hovno.Mám 155kw a psanou maximálku 230 tak mě to celkem dojebalo.
Neví někdo co s tím???
Neví někdo co s tím???
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 122
- Registrován: stř 08.07.2009 00:00
- Bydliště: The Dark Side of the Moon
- Klubové ID: 2476
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 122
- Registrován: stř 08.07.2009 00:00
- Bydliště: The Dark Side of the Moon
- Klubové ID: 2476
Jsem nedavno jel v kamaradove E39 a mel jsem pocit, ze snad na ctyrce (automat) se to u asi 4K zastavi a pak teprve pokracuje... proste ty otacky jakoby tam nelezly uplne plynule, ale udela to pauzu a pak zase leze dal...milo píše:na ostatnich stupnich to jde plynule az do omezovace? (myslim tim otacky motoru)
To je nejaky bezny problem nebo proc se ptas?

A sorry za OT
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Máš to čipnuté, to je OK, respektive dá se to udělat. Přeprogramuje se řídící jednotka motoru, aby dávala více paliva a upraví se snímač tlaku, který hlídá tlak vzduchu od turba. Takže motor má více paliva i vzduchu a tím pádem to jede víc. Dokonce to nemusí mít ani nějak větší spotřebu při "normálním" provozu. Jinak si dovoluji upozornit, že maximální otáčky u všech motorů M57 jsou 4.000rpm, hodnota uvedené zde http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... page&pid=4 je uvedena špatně. Upozorňoval jsem na to už před 2 lety. Jde to vytočit i víc, ale víc než 4.500 se mi (omylem při předjíždění) nepodařilo.
Ten snímač tlaku vzduchu v sání je tady.

Pokud tento ventil zjistí, že tlak v sání je větší než povolený, přes řídící jednotku motoru dojde k přerušení vstřikování a tím chrání motor, aby se Ti to nerozletělo. Říká se tomu, že motor padá do nouzáku. Jenže problém v tomhle ventilu nepředpokládám. On sice to vypnutí dělá, jenže to je jeho práce. Problém bude v regulaci turba, které v těch otáčkách už tlačí víc, než na kterou je nastaven ten přetlakový ventil B2014. Tu regulaci zabezpečuje elektroventil B2264.

Ten reguluje množství podtlaku v regulačním obvodu a podle toho se mění geometrie turba a tím přetlak, který jde do sání. Vzhledem k tomu, že u tohoto turba je ještě starší systém regulace tzv. obtok, tak se Ti ten obtok asi úplně neotevírá a proto turbo tlačí víc, než by mělo. Ten akční člen - membrána s táhlem je na obrázku níže a k ní jde gumová hadička od toho ventilu B2264.

Co bych udělal jako první - kouknul bych se na ty hadičky od vývěvy k ventilu B2264 a na hadičku od tohoto ventilu k té membráně. Pokud bude prošoupaná, tak podtlak v ní bude nižší a regulace to nedoreguluje. Upozorňuji, že poškození hadičky se blbě zjišťuje, protože to saje dovnitř, takže to nikde nesyčí. Preventivní výměna za pár korun je asi nejrychlejší.
Jako další může být kontrola toho obtokového ventilu na turbu, který ovládá ta membrána a jestli ta membrána není prasklá. Jenže to se už nedá dělat na ulici a chce to měřící přístoje a zdroj na přetlak i podtlak. Takže to chce specializovanou dílnu, nejlépe kde dělají turba a kde i změří, kolik to turbo dává v jakém režimu. Kolik to dávat má by si měl mít v tom pasportu od fiormy, která to čipovala. Teprve potom, pokud bude vše OK, bych sáhnul do nastavení toho táhla u mebrány, ale to by už měl udělat ten turbo-servis.
A aby to nebylo úplně jednoduché, tak ten podtlak od vývěvy se ještě používá na :
- podtlakový posilovač brzd - tady to je bez elektroventilu
- zpevnění ložisek motoru = další elektroventil B2231, stejný jako u B2264
- ovládání EGR ventilu = další elektroventil B2244, stejný jako u B2264
- zpevnění silentbloků motoru => asi bez elektroventilu nebo teď nevím, ale pokud mi pošleš mailovou adresu, pošlu Ti obrázkový návod na kontrolu těch silentbloků.
Důležité je, že všemi těmito podtlakovými hadičkami může při jejich poškození vakuum unikat a důsledkem je nedoregulování (=neomezení) tlaku turba a motor padá do nouzáku. A ještě napiš, jestli máš automat nebo manuál a jestli Ti to padá do nouzáku jen při 190km/hod, nebo to dělá např. i na 3. převodový stupeň při překročení xxxx ot/min, jak psal výše milo.

Ten snímač tlaku vzduchu v sání je tady.

Pokud tento ventil zjistí, že tlak v sání je větší než povolený, přes řídící jednotku motoru dojde k přerušení vstřikování a tím chrání motor, aby se Ti to nerozletělo. Říká se tomu, že motor padá do nouzáku. Jenže problém v tomhle ventilu nepředpokládám. On sice to vypnutí dělá, jenže to je jeho práce. Problém bude v regulaci turba, které v těch otáčkách už tlačí víc, než na kterou je nastaven ten přetlakový ventil B2014. Tu regulaci zabezpečuje elektroventil B2264.

Ten reguluje množství podtlaku v regulačním obvodu a podle toho se mění geometrie turba a tím přetlak, který jde do sání. Vzhledem k tomu, že u tohoto turba je ještě starší systém regulace tzv. obtok, tak se Ti ten obtok asi úplně neotevírá a proto turbo tlačí víc, než by mělo. Ten akční člen - membrána s táhlem je na obrázku níže a k ní jde gumová hadička od toho ventilu B2264.

Co bych udělal jako první - kouknul bych se na ty hadičky od vývěvy k ventilu B2264 a na hadičku od tohoto ventilu k té membráně. Pokud bude prošoupaná, tak podtlak v ní bude nižší a regulace to nedoreguluje. Upozorňuji, že poškození hadičky se blbě zjišťuje, protože to saje dovnitř, takže to nikde nesyčí. Preventivní výměna za pár korun je asi nejrychlejší.
Jako další může být kontrola toho obtokového ventilu na turbu, který ovládá ta membrána a jestli ta membrána není prasklá. Jenže to se už nedá dělat na ulici a chce to měřící přístoje a zdroj na přetlak i podtlak. Takže to chce specializovanou dílnu, nejlépe kde dělají turba a kde i změří, kolik to turbo dává v jakém režimu. Kolik to dávat má by si měl mít v tom pasportu od fiormy, která to čipovala. Teprve potom, pokud bude vše OK, bych sáhnul do nastavení toho táhla u mebrány, ale to by už měl udělat ten turbo-servis.
A aby to nebylo úplně jednoduché, tak ten podtlak od vývěvy se ještě používá na :
- podtlakový posilovač brzd - tady to je bez elektroventilu
- zpevnění ložisek motoru = další elektroventil B2231, stejný jako u B2264
- ovládání EGR ventilu = další elektroventil B2244, stejný jako u B2264
- zpevnění silentbloků motoru => asi bez elektroventilu nebo teď nevím, ale pokud mi pošleš mailovou adresu, pošlu Ti obrázkový návod na kontrolu těch silentbloků.
Důležité je, že všemi těmito podtlakovými hadičkami může při jejich poškození vakuum unikat a důsledkem je nedoregulování (=neomezení) tlaku turba a motor padá do nouzáku. A ještě napiš, jestli máš automat nebo manuál a jestli Ti to padá do nouzáku jen při 190km/hod, nebo to dělá např. i na 3. převodový stupeň při překročení xxxx ot/min, jak psal výše milo.

Mám manuál ale na jiný rych.stupeň jsem to teda ještě nazkoušel ale hned zítra zkusím.
Je fakt že jsem s jinou E39 530d nejel tak nevím jestli zprávně zabírá turbo.
To moje totiž na třčtvrtě plynu normálně zrychluje a když trošku více ještě přidám tak to najednou uplně vystřelí je to jako by mě někdo kopl do zadku.Prostě to zrychlení není plynulé tak nevím jestli to není způsobené tím chipem.Jel jsem akorát s kamarádovou 330D 150kw origo a tam to turbo zabírá úplně jinak.Je to takové krásně plynulé a to se s tím mým nedá vůbec rovnat.
Můj mail je t.avramcev@seznam.cz
Je fakt že jsem s jinou E39 530d nejel tak nevím jestli zprávně zabírá turbo.
To moje totiž na třčtvrtě plynu normálně zrychluje a když trošku více ještě přidám tak to najednou uplně vystřelí je to jako by mě někdo kopl do zadku.Prostě to zrychlení není plynulé tak nevím jestli to není způsobené tím chipem.Jel jsem akorát s kamarádovou 330D 150kw origo a tam to turbo zabírá úplně jinak.Je to takové krásně plynulé a to se s tím mým nedá vůbec rovnat.
Můj mail je t.avramcev@seznam.cz
Jestli ten chip neni nejak na prd...Kamard ma toledo 110kw...Vymenil turbo za vetsi(+ lepsi hadice intercooler atd...), nechal nekde chipnout na nove turbo. Auto jelo jako hovado, na dalnici spraskal 535D E60 jako nic, hrabe to na trojku jak zbesily, ale to turbo vydrzelo tak 14 dni az mesic...Kdyz uz tam mel asi pate turbo ktere odeslo, tak se na to prijeli podivat odbornici z nemecka a nechapali proc to porad odchazi, reklamaci samozrejme neuznali, takze dalsi prachy v prd...Tak to nechal nekde napichnout na PC a zjistili mu ze ten kdo to chipoval tak nastavil maximalni otacky turba hrozne vysoky (nevim kolik tak to uvedu jen jako nazorne) Melo by tocit maximalne asi 20 000ot a tocilo snad 90 000ot, tak proto se vzdycky rozletelo. Tak jestli nemas neco podobneho, ale bmw je chytrejsi tak utne...
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Když on asi neví, že na konci plynového dorazu je mikrospínač kick-down, kdy to řídící jednotka nastaví naplno. A kdyby měl automat, tak mu to kromě plného plynu ještě podřadí o 1-2 stupně a pak to opravdu "kopne".kim píše:Turbo efekt není tak znatelný u 530D jak popisuješ. Není to určitě standartní reakce
Podle mne mu to turbo zabírá pozdě, záběr turba je ten "kopanec" a jak je to zatuhlé, tak to potom přefoukne motor a ten padá do nouzáku. Počkej, až to vyzkouší třeba na 3-ku, kdy a jestli to do nouzáku padne.
Nazdar chlapi tak jsem to dnes zkoušel a 2,3,4 prostě jde bez problémů vytočit na 5000ot ale jakmile dosáhnu 190km/h konec víc ani hovno.
Dokonce jsem si teď vzpoměl na to, že jak jsem to koupil tak jsem byl na diagnostice u SNEJKA v Praze a ten říkal že mám nějakej extrémně vysoký plnící tlak turba tak nevím jestli to není nějakým tím mým neodborným chipem co tam mám.Myslím, že to že ho dělali v Německu neznamená že je to ten správný.
Tak vážně už nevím ale podělávat se na dálnici blbým Superbem 1.8TSI to je opravdu moc.

Dokonce jsem si teď vzpoměl na to, že jak jsem to koupil tak jsem byl na diagnostice u SNEJKA v Praze a ten říkal že mám nějakej extrémně vysoký plnící tlak turba tak nevím jestli to není nějakým tím mým neodborným chipem co tam mám.Myslím, že to že ho dělali v Německu neznamená že je to ten správný.
Tak vážně už nevím ale podělávat se na dálnici blbým Superbem 1.8TSI to je opravdu moc.
