Cau, rozsvitila se mi jakasi kontrolka s oranzovou olejnickou pod kterou je hladina. Neni to ta cervena olejnicka bez hladiny ktera se ma rozsvitit pri nedostatku oleje a rozsvicuje se pred nastartovanim.A ja se ptam:
1 - co to znamena? je to to co se domnivam?
2 - chova se to divne. Stalo se mi to kousek za prahou, tak jsem sjel z dalnice, zastavil a vypnul motor, koukam jestli nekde neco, nikde nic, znova jsem nastartoval a uz to nesvitilo. Tak jsem dojel na benzinku, dolil litr oleje - byl na spodni rysce (menli jsem cca pred pulrokem, ale dost mi to chcije ven, uz jsem takhle litr za ten pulrok dolejval podruhy). Svetylko se nerozsvitilo a pote co jsem se teda rozhodl jet dal, tak se mi rozsvitilo asi po 10km znova. Opet jsem tedy zastavil, zkontroloval vse, nechal auto cca 2 hodiny a jel zpatky domu - svetylko nic, po 5 minutach zase. Tak jsem zastavil, zkontroloval, nastartoval (asi po 4ty) a jel dal a tentokrat se svetylko rozsvitilo az asi po 20 minutach (!). Prestal jsem s tim teda prozatim jezdit a vubec nevim co, nemuze to bejt spatny cidlo? A nebo je to tim ze v motoru je moc svinstva jeste po predchozim oleji? (menil jsem 2x skoro za sebou, byl to fakt eklhaft) A nebo to delaji ty netesnosti kvuli kterym to ztraci tlak?
Na zvuku a vykonu motoru nepozoruji zadne zmeny. Rozsvitilo se mi to kdyz jsem jel nejak normalne po dalnici cca 160km/h. Pak uz jsem jel jen opatrne max. 90km/h a mimo dalnici.
Dik
M.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e39 525tds - je to kontrolka tlaku oleje a co s tim?
Oranžová olejnička by měla indikovat nízkou hladinu oleje, ne nízký tlak. Neznám kontrolku s hladinou, na E46 jsme měli jednu kontrolku, která uměla svítit červeně i oranžově. Ale to bude to samé... Jestli to blbne i po doplnění, asi bude špatné čidlo. Nebo to možná bude chtít vymazat závadu? (s tím nemám zkušenost)
Ale každopádně bych doporučil olej dolívat mezi rysky, tzn. když máš na dolní rysce, dolít půl litru místo celého, a pravidelně kontrolovat. On motor nemá moc rád, když se leje doplna. Pak se to umí tlačit přes kroužky a spotřeba oleje se ještě zvedne.
Ale každopádně bych doporučil olej dolívat mezi rysky, tzn. když máš na dolní rysce, dolít půl litru místo celého, a pravidelně kontrolovat. On motor nemá moc rád, když se leje doplna. Pak se to umí tlačit přes kroužky a spotřeba oleje se ještě zvedne.
Ještě k tomu eklhaft oleji, já už hodně dlouho používám skoro při každé výměně toto: http://www.olejecz.cz/oil-system-cleaner- . Vždy si nechám udělat mikroskopický rozbor oleje a když jsou v něm nečistoty, udělám proplach. A ty nečistoty jsou tam defacto vždy (hliníkový prach z otěru, prachové částice z falešného luftu, karbon, a u dieselu hlavně amorfní saze ze setřené nafty, která se narozdíl od benzínu z oleje neodpaří). Teď jsem s tímhle přípravkem přešel z polosyntetiky na syntetiku.
Naleje se do staré náplně, nechá se vrčet (já to tam vždycky hrknu před obchodem a jedu 30 km domů) a vypustí. Já to vždycky ještě nasucho 2-3 vteřiny protočím, abych vytlačil olej i z kanálů a z chladiče. Pak se naleje nová náplň.
Jen pozor, když se to tam naleje, motor nesmí zchládnout, je to pryskyřice!
Naleje se do staré náplně, nechá se vrčet (já to tam vždycky hrknu před obchodem a jedu 30 km domů) a vypustí. Já to vždycky ještě nasucho 2-3 vteřiny protočím, abych vytlačil olej i z kanálů a z chladiče. Pak se naleje nová náplň.
Jen pozor, když se to tam naleje, motor nesmí zchládnout, je to pryskyřice!

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: úte 04.12.2007 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1947
čau,
dík moc za info - to jste mě celkem uklidnili. Možná se to vždycky znova rozsvítílo protože olej, kterej jsem tam nalil nestihl dostatečně stéct aby to považovalo za dostatek? a nevíte vůbec jak ten senzor funguje a kde že je? Zřejmě by tam tedy měly bejt dva senzory - jeden kontrolující hladinu ve vaně a druhej kontrolující olej přímo někde na aktivní části motoru kterej kontroluje jestli to vůbec maže a kdyby tomu se něco nezdálo tak se rozsvítí červená?
Jinak super s tím přípravkem, koupil jsem něco takovýho do firemního prdítka, do bmw jsem se zatím bál. Až budu mít čas tak pošlu co jsem koupil, případně to nějak porovnám s tím co používáš ty. Nicméně chtěl jsem se hlavně zeptat: když to používáš, tak zlepšil se nějakým způsobem výkon/spotřeba nafty/oleje? Předpokládám, že máš taky TDS?
Nikde o té kontrolce nic moc není, tak přemejšlim jestli to neměly jen e39 TDS před 2000, ostatním by měla házet hláška na matrix displeji?
dík moc za info - to jste mě celkem uklidnili. Možná se to vždycky znova rozsvítílo protože olej, kterej jsem tam nalil nestihl dostatečně stéct aby to považovalo za dostatek? a nevíte vůbec jak ten senzor funguje a kde že je? Zřejmě by tam tedy měly bejt dva senzory - jeden kontrolující hladinu ve vaně a druhej kontrolující olej přímo někde na aktivní části motoru kterej kontroluje jestli to vůbec maže a kdyby tomu se něco nezdálo tak se rozsvítí červená?
Jinak super s tím přípravkem, koupil jsem něco takovýho do firemního prdítka, do bmw jsem se zatím bál. Až budu mít čas tak pošlu co jsem koupil, případně to nějak porovnám s tím co používáš ty. Nicméně chtěl jsem se hlavně zeptat: když to používáš, tak zlepšil se nějakým způsobem výkon/spotřeba nafty/oleje? Předpokládám, že máš taky TDS?
Nikde o té kontrolce nic moc není, tak přemejšlim jestli to neměly jen e39 TDS před 2000, ostatním by měla házet hláška na matrix displeji?
Tam by měly být snímače dva, tlakový je někde v bloku za olejovým čerpadlem (u tds zleva od filtru) a ten snímač hladiny by měl být na vaně, E30 s check controlem to tak nějak teda má, jestli si dobře pamatuju. Ale jak to funguje, to nevím, páč normálně by se to muselo rožnout vždycky po nastartování, když se olej natlačí do motoru a hladina ve vaně klesne. Asi to má nějakou paměť a to by mohlo být to, co u tebe zlobí. Třeba si to ještě nestihlo zapamatovat, že už jsi olej dolil.
Každopádně průser nastává s rozsvícením červené kontrolky, ta oranžová by mělo být takové opatření pro ty, co se neradi špiní od měrky. 
A k tomu přípravku, já bych se bál koupit někde něco u pumpy a nalít to tam, ale co se oleje týče jezdím do Madoilu v Břeclavi, majitel je nějaký pan Dvořák, jednak se známe a jednak vím, co o tom ví, takže mu naprosto důvěřuju. Ptal jsem se ho, jestli mi to třeba někde neuvolní karbon, který mi zacpe mazací kanál v klice a zadřu ložisko nebo tak něco, jak se často o těchto věcech říká, a slíbil, že ne.
Tak jsem na něj dal. Není to člověk, který by mi potřeboval za každou cenu prodat, co má, naopak, jak jsem psal, olej vezme na mikroskop, mrkne, co je špatně, navrhne léčbu, za 1000 km jedu na kontrolu, ... Je to jak u doktora. 
S tds bohužel ještě zkušenost nemám, páč co jsem ho dovezl, mám ho rozebrané, takže jsem ještě moc nejezdil. Proplach jsem ale udělal rovnou, motor byl hrozně zasviněnej, olej plný nafty, tekly vstřiky a tak...
Ale mám feldu, jezdím s ní od 153 tis. km, to jsem udělal proplach a pak jsem ho dělal myslím pokaždé, páč mi vždycky podfoukl vzduch. filtr a v oleji byl prach. Teď mám asi 225 tis. km a od výměny do výměny nedoleju ani kapku. První 4 výměny po 15 tisících, teď už radši po deseti, přece jen je to stará škodovka.
Nicméně se chci hlavně dostat k tomu, že je to spíš prevence než náprava. Jde o to, že když vypustíš olej, bordel ti zůstane v motoru a pracuje dál. Tímhle ho odstraníš a nemáš z nového oleje hned zas brusnou pastu.
Na spotřebu oleje, tlaky a tak jsou zas nějaké další věci, ale tam už je samozřejmě účinnost omezená, páč výbrus nějakým aditivem nenahradíš.
Já jsem to při 210 tis. dal pro jistotu do feldy, myslím, že se to jmenuje Resurs, dává se do nového oleje a má se to opakovat po 30 tis...
Ten Dvořák třeba i upraví vizkozitu oleje podle stavu motoru, aby to nežralo, ale to chce bydlet poblíž, aby se dala léčba ušít na míru.
No, jsem se rozepsal...
Je to holt věda! 


A k tomu přípravku, já bych se bál koupit někde něco u pumpy a nalít to tam, ale co se oleje týče jezdím do Madoilu v Břeclavi, majitel je nějaký pan Dvořák, jednak se známe a jednak vím, co o tom ví, takže mu naprosto důvěřuju. Ptal jsem se ho, jestli mi to třeba někde neuvolní karbon, který mi zacpe mazací kanál v klice a zadřu ložisko nebo tak něco, jak se často o těchto věcech říká, a slíbil, že ne.


S tds bohužel ještě zkušenost nemám, páč co jsem ho dovezl, mám ho rozebrané, takže jsem ještě moc nejezdil. Proplach jsem ale udělal rovnou, motor byl hrozně zasviněnej, olej plný nafty, tekly vstřiky a tak...
Ale mám feldu, jezdím s ní od 153 tis. km, to jsem udělal proplach a pak jsem ho dělal myslím pokaždé, páč mi vždycky podfoukl vzduch. filtr a v oleji byl prach. Teď mám asi 225 tis. km a od výměny do výměny nedoleju ani kapku. První 4 výměny po 15 tisících, teď už radši po deseti, přece jen je to stará škodovka.
Nicméně se chci hlavně dostat k tomu, že je to spíš prevence než náprava. Jde o to, že když vypustíš olej, bordel ti zůstane v motoru a pracuje dál. Tímhle ho odstraníš a nemáš z nového oleje hned zas brusnou pastu.


Ten Dvořák třeba i upraví vizkozitu oleje podle stavu motoru, aby to nežralo, ale to chce bydlet poblíž, aby se dala léčba ušít na míru.
No, jsem se rozepsal...


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: úte 04.12.2007 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1947
No, Břeclav je opravdu dost z ruky 
Každopádně s tím odstraněním starého bordelu, to je to o čem přemejšlim od začátku co jsem to koupil. Protože to, co jsem z toho vypustil při první výměně bylo opravdu nehorázný. Říkal sem si, jestli nejdřív nechat motor přetěsnit a pročistit a vyměnit to až pak, ale asi to udělám hned. V BMW sem si všim v takový vitrínce, že tam taky cosi takovýho prodávaj přímo pod svojí značkou, takže bych se asi nebál to tam nalejt. Možná si koupim přímo ten co voni prodávaj a poradím se s nima, aby byla jistota že tam opravdu nenaleju něco co mi zlikviduje motor.
Jinak mi ten motor ale jezdí perfektně, na to že jsem vůbec nic neměnil a teče mi trochu čerpadlo a chčije takhle ten olej... Takže myslim že do utěsnění se ještě vyplatí investovat. Až se to posere (jestli (to dřív zas nerozsekám nebo něco)) tak holt koupim 530d.

Každopádně s tím odstraněním starého bordelu, to je to o čem přemejšlim od začátku co jsem to koupil. Protože to, co jsem z toho vypustil při první výměně bylo opravdu nehorázný. Říkal sem si, jestli nejdřív nechat motor přetěsnit a pročistit a vyměnit to až pak, ale asi to udělám hned. V BMW sem si všim v takový vitrínce, že tam taky cosi takovýho prodávaj přímo pod svojí značkou, takže bych se asi nebál to tam nalejt. Možná si koupim přímo ten co voni prodávaj a poradím se s nima, aby byla jistota že tam opravdu nenaleju něco co mi zlikviduje motor.
Jinak mi ten motor ale jezdí perfektně, na to že jsem vůbec nic neměnil a teče mi trochu čerpadlo a chčije takhle ten olej... Takže myslim že do utěsnění se ještě vyplatí investovat. Až se to posere (jestli (to dřív zas nerozsekám nebo něco)) tak holt koupim 530d.
Olejovýma netěsnostma se ti bordel dovnitř nedostane, jen olej ven. To by musela být jó lochna!
Bordel ti tam vleze falešným přisáváním, následným přidíráním pohyblivých částí, a to navíc může dělat i nekvalitní olej, který špatně maže. A i Castrol můžeš naprosto znehodnotit průnikem nafty, takže jedna věc je, co tam leješ, ale druhá do jakého motoru to leješ. Až budeš přetěsňovat čerpadlo, sundej ho úplně a vyměň gufero, přes něj umí jít právě nafta do oleje. A zkontroluj těsnost sání. A samozřejmě palivový filtr, ať to nakonec neodhulíš českou naftou!
To mám teď všechno čerstvě za sebou.
Ten sráč od BMW bych tam asi klidně nalil, rozdíl bude jenom v ceně. To bude asi to hlavní, mě nebolí, když ten proplach udělám třeba při každém oleji... Je to pár kaček. Kdyby u BMW nevěděli, co za to, objednej to z toho e-shopu, co jsem dával odkaz nahoře, a je to.


Ten sráč od BMW bych tam asi klidně nalil, rozdíl bude jenom v ceně. To bude asi to hlavní, mě nebolí, když ten proplach udělám třeba při každém oleji... Je to pár kaček. Kdyby u BMW nevěděli, co za to, objednej to z toho e-shopu, co jsem dával odkaz nahoře, a je to.