Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

BMW E34 520i nebo 525tds

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
PRAHAV8
Registrovaný
Příspěvky: 903
Registrován: pát 08.06.2007 00:00
Bydliště: Doma
Klubové ID: 1723

#1 Příspěvek od PRAHAV8 »

Zatím tedy jen přemýšlím, že bych si koupil další auto do rodiny a furd nemam jasno co by to mělo být. Tak se chci jen informativně zeptat, na co bych si měl dát pozor při koupit E34 520i rok 90+ a 525tds. Díky za pomoc!
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#2 Příspěvek od beny-maser »

Jestli nechceš koupit křáp tak bych se kouknul na auto v německu,jsou tam v rozhodně lepším stavu než v čechách a jestli benzín nebo diesel, záleží k čemu auto potřebuješ. Určitě bych taky nekupoval počníky pod 94 a bez výbavy. Sám mám TDS a kámoš měl benzína takže jestli tě zájímá něco konkrétního, klidně se ptej.
Tendr520i
Registrovaný
Příspěvky: 86
Registrován: ned 08.08.2010 00:00

#3 Příspěvek od Tendr520i »

Taky mám 520i Touring 96´ kdybys chtěl zodpovědět nějakou konkrétní otázku...
PRAHAV8
Registrovaný
Příspěvky: 903
Registrován: pát 08.06.2007 00:00
Bydliště: Doma
Klubové ID: 1723

#4 Příspěvek od PRAHAV8 »

Rozhodně by mě zajímala spotřeba a poruchovost. Taky mě zajímá cena nahradních dílů. Cena auta by byla mezi 20-30tis je mi jasne ze to nebude 100% auto :D
Thomas08
Registrovaný
Příspěvky: 342
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Bydliště: Jížní Čééchy
Klubové ID: 1560
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Thomas08 »

No za sebe ti můžu říct, že poruchovost u E34 dvoulitra moc není. Za tři roky co jí mám tak jsem s ní najel kolem 40t kilometrů a jediný co jsem měnil, byla vodní pumpa a spotřební věci (olej, brzdy a vzhledem k českým silnicím i čepy a brzo i tlumiče (kdo zná cestu z Týna nad Vltavou do ČB tak ví))
Jinak jak psali tady radši po roce 94 a hlavně pokud dvoulitra tak radši toho 110kW, ten starší vůbec nejede a spotřeba je o něco vyšší co mi říkal kolega, co ho měl. U 520i 24V (110kW) počítej se spotřebou kolem 9 litrů, když se budeš hodně snažit a jen to šolichat tak i 8 litrů.

Cena dílů: no u origo dílů je cena vyšší, ale není to hrozný. Když tak existuje mnoho prodejců použitých dílů a tam jsou ceny rozumné.

Obecně u každý E34 je dobrý se podívat aby nebyla moc schnilá, aby nikde nic netlouklo při jízdě (čepy, silentbloky), jestli dobře "přede",.....
Na tohle obecné info je dobrá např. recenze ojetin na TipCarsu tam mají takové informace.
Tendr520i
Registrovaný
Příspěvky: 86
Registrován: ned 08.08.2010 00:00

#6 Příspěvek od Tendr520i »

Mám jí asi půl roku, 30kkč nákupka, 110kW, najeto 260kkm při koupi, najel jsem asi 10kkm, průměrná spotřeba těch 9-10 litrů 50/50 město/mimo město, delší trasy se dají za míň. Jediná porucha byla, že mi odešla zapalovací cívka která vyjde zhruba na 2kkč, ale po napsání inzerátu tady na fóru mi ještě ten den nabídlo asi 5 lidí použitou za 200-300kč, tak jsem neváhal a motor zas krásně šlape, žere trochu olej, asi litr na 5kkm. Zatím spokojenost.
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#7 Příspěvek od Ji-rka »

na courání po praze toho benzína,TDS je na to škoda a při takovym popojíždění ti pak brzo prdne makovice.pokud s tim budeš jezdit větší vzdálenosti kdy se ten motor ohřeje hezky,tak kup TDS,bude žrát míň jak ten 2,0i,ale dej bacha,protože většina krásnejch TDS za pár korun maj na odchodu hlavu,čerpadlo,těsnění pod hlavou a žerou kvantum oleje,to radši orezlinu s epesnim motorem.
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#8 Příspěvek od ThatsMe »

Čoveče, a já bych to řekl přesně opačně. Páč rám je to jediné, co se u BMW mění blbě a je podle mě potřeba při koupi koukat, jestli není hnutý a rezavý. Všechno ostatní vyměníš, dneska už to stojí pár šupů. Otázka ale je, jak dlouho by ti mělo sloužit. Jestli to chceš na 2 roky, kup shnilotinu a pak aspoň ještě střelíš ten supr motor. :) Já bych ale volil opačnou cestu, radši vyměnit motor, který dneska koupíš za 4 tisíce nastrojený, do zdravé kastle... Samozřejmě koroze dveří, blatníků apod. je něco jiného, to se vyřeší za pár stovek. Ale ať tak či tak, u auta v téhle cenové relaci je potřeba počítat s další okamžitou investicí, tak si nech rezervu...
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#9 Příspěvek od beny-maser »

taky záleži jestli to má být mazlík nebo šunka co vozí pytle s cementem.
jinak kolem 1tis€ se dá v německu koupit už celkem pěknej kousek co na něm nestrávíš mládí, aby to vůbec jezdilo. Kupodivu jsou levnější TDS než benzíny, td bych nekupoval, u tds je důležitý nejezdit krátký trasy, jinak tě bude čekat těsnění s velkou pravděpodobností. To je lepší benzín, který sice bude žrát tak o třetinu víc,ale asi na krátké trasy bude spolehlivější.
V čechách si myslím, že za tvojí částku si nic pěknýho a bez poruch nekoupíš.
Jinak s TDS jezdím průměr kolem 8lt/100km,město 10 a dálky se daj jezdit s kochací jízdou i kolem 6.
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#10 Příspěvek od ViktorDDD »

s TDskom jazdím za 7litrov na zimných 205 r15, na letných 225 to vychádza cca. o pol litra viacej, jazdím tak 50%mesto predpisovo 50% mimo mesta rýchlosť tak do 110km/h a aspoň polovica jázd je menej ako 10km, inak čisto mesto cca. 8-9l, na diaľku pri diaľničnom tempe 120-130 sa viem dostať aj na 6,5l, toto sú moje skúsenosti so spotrebou na TDs
u 520i počítaj cca. o 2litre viac, to sa viacej oplatí kúpiť 525i, žerie +-rovnako ako 520i a ide o hodne lepšie, ani s tou 2,5kou neni problém jazdiť mimomesto do 9litrov
čo sa spoľahlivosti týka:
TDs: hlava nepraskne keď tomu nebudeš tlačiť za studena, je citlivá ale zasa nie je z papiera tak niečo vydrží, čo môže na tom odísť to je turbo, ale ani to nemusí keď motor pekne zahreješ a po jazde dochladzuješ turbo, môže ti tam ešte odísť vstrekovacie čerpadlo, to je asi hlavná porucha kvôli ktorej každý obchádza TDsko veľkým oblúkom
benzín: môže odísť napr. váha vzduchu, cievky, keď tieto veci budeš kupovať nové tak s cenou budeš +-rovnako ako s repasom čerpadla na TDs
ostatné veci ako spojka, atď. tak isto môžu odísť na jednom či druhom
takže ani to TDsko nie je nejaký extra hltač peňazí v porovnaní s benziňákom, ja som za 20tis. km ušetril na PHM v porovnaní povedzme s 520i toľko peňazí že za to mám zrepasované čerpadlo, vstreky a ešte mi ostane na kávu :D
ale to nič nemení na tom že keď budem mať možnosť zmeniť auto tak ďalšie bude 540i alebo niečo podobné
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#11 Příspěvek od pragdejf »

ojebať tds. sice tady s tim spusta lidi jezdi a treba na nej i nedaj dopustit, ale ruku na srdce, v dnesni dobe je to tak trochu divočina. pokud si aspon trochu smolař, tak se na to vykasli. M50 sice taky neni (v dvoulitrovy verzi) zadnej zazrak, jednu vlastnim, (jo, ukradena, ale nasla se) no zrovna moc to nejede.

pokud by to nenajelo vic, nez 5kkm rocne, aby se do ceny provozu projevovala i vyse pov. ruceni, tak dle vyse zminene rady di do 525i, ma delsi diferak a na dalnici pri 130km/h zere min nez 520. jinak sou ty motory prakticky stejny, stejna obehrana pisnicka. vanos... od 1993(?)

jo a o zbytku tech drobnejch sviňáren (predni osa a podobne) se nema smysl vybec sirit, je to skoro az klasika.
PRAHAV8
Registrovaný
Příspěvky: 903
Registrován: pát 08.06.2007 00:00
Bydliště: Doma
Klubové ID: 1723

#12 Příspěvek od PRAHAV8 »

Dneska pujdem omrknout nejáky bazáry tak uvidime :) Díky za rady!
ZesikE34
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: pát 09.04.2010 00:00

#13 Příspěvek od ZesikE34 »

Ahoj mám TDS rok 1992, koupil jsem ho loni, mělo 261tkm, k dnešnímu dni má 313tkm a zatím jsem nemusel nic opravovat, pokud nepočítám že mi to sem a tam někdo tukne a tak.ta kže ya sebe mohu TDS jen doporučit.
Odpovědět