
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Hlaseni defektu pneu e60
To je kravina jezdit nemusí, stačí dát inicializovat a chvilku počkat. Až se zobrazí níže active bude to ok a dál se to nemusí řešit. dělám to tak deno denně.fenix píše:No,ale pak ještě musí jezdit až do doby než se to načte,a napíše RPA activ.nesmí vypnout do té doby klíček.cca 15minut.lingam2 píše:Ahoj,
maze se to v idrive seting Vehicle, RPA, a tam das v podstate jedinou moznou volbu, dela se to kdyz je klic v druhe poloze.
zvláštní..tohle opravdu vyzkouším..Ale když stojíš,tak by mě zajímalo jak to auto pozná že je vše good?Když máš podhuštěné kolo,tak ti to taky nahlásí až v momentě kdy se rozjedeš..lingam2 píše:Tak jsem to schvalne dnes zkousel a presne jak jsem psal, klicek v druhe poloze, nenastartovano, inicializovat a na pockat cca 10 s pak je restartovane.
PS: uchazi mi pravidelne predni kolo, takze to delam dost casto.
Já mám na své E60 hlídání pomocí ABS a funguje to relativně spolehlivě.
Jelikož mi taky lehce uniká jedno kolo, tak jsem nucen tuhle proceduru dělat tak jednou z dva týdny.
O tomhle systému vím své a funguje na principu relativního otáčení kol. Pokud nějaké ujde, tak má menší průměr a díky tomu by měl být počítač schopen rozpoznat, jestli kolo ušlo nebo ne.
Proto doporučuji každopádně resetovat RPA ikdyž kola jen dofukujete a neměli jste předtím varování o defektu. Protože RPA měří otáčení kol vůčím všem čtyřem.
Jinak princip je jednoduchý. Z bezpečnostních důvodů jde RPA reset udělat jen, pokud auto stojí.. musí být zapnuté buď žhavení nebo motor. Je jedno jestli se pak hned rozjedete, nebo auto okamžitě zdechnete a jdete dom.
Ale délo počítači potrvá než se naučí všechny nové hodnoty. Podle diagnostiky se počítač na RPA učí 3 typy dat rychlostního původu.
první jsou data 30 - 90 Km/h, poté 90 - 160 km/h a pak 160 - 190 km/h.
Naučení prvního typu trvá počítačí asi 20 km. Proto je dobré po resetu aspoň jednou auto protáhnout nad rychlost 160 km/h
Jelikož mi taky lehce uniká jedno kolo, tak jsem nucen tuhle proceduru dělat tak jednou z dva týdny.
O tomhle systému vím své a funguje na principu relativního otáčení kol. Pokud nějaké ujde, tak má menší průměr a díky tomu by měl být počítač schopen rozpoznat, jestli kolo ušlo nebo ne.
Proto doporučuji každopádně resetovat RPA ikdyž kola jen dofukujete a neměli jste předtím varování o defektu. Protože RPA měří otáčení kol vůčím všem čtyřem.
Jinak princip je jednoduchý. Z bezpečnostních důvodů jde RPA reset udělat jen, pokud auto stojí.. musí být zapnuté buď žhavení nebo motor. Je jedno jestli se pak hned rozjedete, nebo auto okamžitě zdechnete a jdete dom.
Ale délo počítači potrvá než se naučí všechny nové hodnoty. Podle diagnostiky se počítač na RPA učí 3 typy dat rychlostního původu.
první jsou data 30 - 90 Km/h, poté 90 - 160 km/h a pak 160 - 190 km/h.
Naučení prvního typu trvá počítačí asi 20 km. Proto je dobré po resetu aspoň jednou auto protáhnout nad rychlost 160 km/h

Starší modely BMW měli hlídání tlaku v pneumatikách pomocí čidel ABS které fungovali na principu snížení nebo zvýšení průměru kola.
tyto modely vyždují inizializaci po nahuštění buď na malém BC v budíkách (1er, 3er..) nebo v i-drive.
K tomuto musí být "klíček" v druhé poloze kdy svítí kontrolky na budíkách nebo nastartováno.
U nových modelů označovaných jako "F" ka (F01, F02...) je tlak v pneumatikách snímán jednotlivými čidly které jsou součástí ventilků a mají vlastní zdroj energie který dle BMW vydrží až 10 let (V praxi max 2 roky). ty vysílají informaci o tlaku v pneu a nemusí se inicializovat. jsou rovněž o dost dražší a musí se párovat s vozidlem.
tyto modely vyždují inizializaci po nahuštění buď na malém BC v budíkách (1er, 3er..) nebo v i-drive.
K tomuto musí být "klíček" v druhé poloze kdy svítí kontrolky na budíkách nebo nastartováno.
U nových modelů označovaných jako "F" ka (F01, F02...) je tlak v pneumatikách snímán jednotlivými čidly které jsou součástí ventilků a mají vlastní zdroj energie který dle BMW vydrží až 10 let (V praxi max 2 roky). ty vysílají informaci o tlaku v pneu a nemusí se inicializovat. jsou rovněž o dost dražší a musí se párovat s vozidlem.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 143
- Registrován: úte 28.02.2006 01:00
- Bydliště: Ostrava
- Klubové ID: 2676
pokud nemáš US verzi, tak v kolech žádné čidla tlaku nemáš. Jde to přes DSC snímáním rozdílů otáček kol, jak už bylo napsáno výše.Lukke píše:Nevíte jak je hlídán tlak (RPA) u E90? Když vyměním kola, je třeba shánět nějaké senzory do ventilků nebo je to hlídané jinak?
Pokud máš US verzi, tak tam ty čidla máš.
Duffsone ... intializing tam zůstane ještě nějakou dobu. Do aktivu se to přepne až po několika km jízdy, kdy sbíra data o otáčení kol...duffson píše:Cau, mam problem s tim, ze kdyz zvolim "set tyre pressure" tak mi naskoci "initialiazing" jako obvykle,ale dal se nic nedeje. Mam za to, ze to ma pak vyhodit nejakou hlasku jakoze "active" nebo podobne...A uslou pneu mi to nehlasi :/ Dik za rady