Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Hlaseni defektu pneu e60

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
mara

#1 Příspěvek od mara »

Zdravim,nevite nekdo nahodou jak je mozne smazat hlaseni Tire puncture(defekt pneu) ?mel jsem defekt ale uz je opraven ale stale mi to hlasi .....dekuji za rady a pekne svatky :wink:
lingam2
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: stř 12.12.2007 01:00
Bydliště: praha

#2 Příspěvek od lingam2 »

Ahoj,


maze se to v idrive seting Vehicle, RPA, a tam das v podstate jedinou moznou volbu, dela se to kdyz je klic v druhe poloze.
fenix
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: čtv 31.12.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#3 Příspěvek od fenix »

lingam2 píše:Ahoj,


maze se to v idrive seting Vehicle, RPA, a tam das v podstate jedinou moznou volbu, dela se to kdyz je klic v druhe poloze.
No,ale pak ještě musí jezdit až do doby než se to načte,a napíše RPA activ.nesmí vypnout do té doby klíček.cca 15minut.
renocar
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: sob 27.11.2010 01:00

#4 Příspěvek od renocar »

fenix píše:
lingam2 píše:Ahoj,


maze se to v idrive seting Vehicle, RPA, a tam das v podstate jedinou moznou volbu, dela se to kdyz je klic v druhe poloze.
No,ale pak ještě musí jezdit až do doby než se to načte,a napíše RPA activ.nesmí vypnout do té doby klíček.cca 15minut.
To je kravina jezdit nemusí, stačí dát inicializovat a chvilku počkat. Až se zobrazí níže active bude to ok a dál se to nemusí řešit. dělám to tak deno denně.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#5 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Musí se to dělat při nastartovaným motoru a auto musí stát
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
fenix
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: čtv 31.12.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#6 Příspěvek od fenix »

Vlasta píše:Musí se to dělat při nastartovaným motoru a auto musí stát
hm,při nastartovaném motoru ano,ale stát ne..já musím jezdit,a dost bych se divil že by to měl každý jinak..
lingam2
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: stř 12.12.2007 01:00
Bydliště: praha

#7 Příspěvek od lingam2 »

Tak jsem to schvalne dnes zkousel a presne jak jsem psal, klicek v druhe poloze, nenastartovano, inicializovat a na pockat cca 10 s pak je restartovane.

PS: uchazi mi pravidelne predni kolo, takze to delam dost casto.
fenix
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: čtv 31.12.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#8 Příspěvek od fenix »

lingam2 píše:Tak jsem to schvalne dnes zkousel a presne jak jsem psal, klicek v druhe poloze, nenastartovano, inicializovat a na pockat cca 10 s pak je restartovane.

PS: uchazi mi pravidelne predni kolo, takze to delam dost casto.
zvláštní..tohle opravdu vyzkouším..Ale když stojíš,tak by mě zajímalo jak to auto pozná že je vše good?Když máš podhuštěné kolo,tak ti to taky nahlásí až v momentě kdy se rozjedeš..
Selix
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: stř 09.06.2010 00:00
Klubové ID: 2474

#9 Příspěvek od Selix »

Muze to byt tim, ze existuje vic systemu hlidani tlaku v pneu. Bud se pres senzory ABS hlida pocet otacek kol, ktery se zvysi, kdyz tlak klesne. Nebo jsou v pneu primo senzory tlaku, ty to asi poznaji i pri zastavenem aute.
mentuli
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: ned 22.02.2009 01:00
Klubové ID: 3102

#10 Příspěvek od mentuli »

Já mám na své E60 hlídání pomocí ABS a funguje to relativně spolehlivě.
Jelikož mi taky lehce uniká jedno kolo, tak jsem nucen tuhle proceduru dělat tak jednou z dva týdny.
O tomhle systému vím své a funguje na principu relativního otáčení kol. Pokud nějaké ujde, tak má menší průměr a díky tomu by měl být počítač schopen rozpoznat, jestli kolo ušlo nebo ne.
Proto doporučuji každopádně resetovat RPA ikdyž kola jen dofukujete a neměli jste předtím varování o defektu. Protože RPA měří otáčení kol vůčím všem čtyřem.

Jinak princip je jednoduchý. Z bezpečnostních důvodů jde RPA reset udělat jen, pokud auto stojí.. musí být zapnuté buď žhavení nebo motor. Je jedno jestli se pak hned rozjedete, nebo auto okamžitě zdechnete a jdete dom.
Ale délo počítači potrvá než se naučí všechny nové hodnoty. Podle diagnostiky se počítač na RPA učí 3 typy dat rychlostního původu.
první jsou data 30 - 90 Km/h, poté 90 - 160 km/h a pak 160 - 190 km/h.
Naučení prvního typu trvá počítačí asi 20 km. Proto je dobré po resetu aspoň jednou auto protáhnout nad rychlost 160 km/h :)
mara

#11 Příspěvek od mara »

Dekuji za rady,zitra to konecne smazu.uz me to tam trosku rozciluje jak mi to parad hlasi defekt....jeste jednou diky :wink:
mara

#12 Příspěvek od mara »

tak uz to mam smazane,jeste jednou diky za radu :wink:
renocar
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: sob 27.11.2010 01:00

#13 Příspěvek od renocar »

Starší modely BMW měli hlídání tlaku v pneumatikách pomocí čidel ABS které fungovali na principu snížení nebo zvýšení průměru kola.


tyto modely vyždují inizializaci po nahuštění buď na malém BC v budíkách (1er, 3er..) nebo v i-drive.
K tomuto musí být "klíček" v druhé poloze kdy svítí kontrolky na budíkách nebo nastartováno.

U nových modelů označovaných jako "F" ka (F01, F02...) je tlak v pneumatikách snímán jednotlivými čidly které jsou součástí ventilků a mají vlastní zdroj energie který dle BMW vydrží až 10 let (V praxi max 2 roky). ty vysílají informaci o tlaku v pneu a nemusí se inicializovat. jsou rovněž o dost dražší a musí se párovat s vozidlem.
Lukke
Registrovaný
Příspěvky: 1010
Registrován: úte 11.03.2003 01:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 1930

#14 Příspěvek od Lukke »

Nevíte jak je hlídán tlak (RPA) u E90? Když vyměním kola, je třeba shánět nějaké senzory do ventilků nebo je to hlídané jinak?
Selix
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: stř 09.06.2010 00:00
Klubové ID: 2474

#15 Příspěvek od Selix »

ja mam u e91 ten system hlidajici otacky kol pres ABS. takze bez komplikaci, kdyz menim zimni a letni sadu kol.

mam ale dojem, ze v prirucce k autu jsou zmineny oba vyse zminene systemy hlidani tlaku, takze mozna to je u ruznych e90/91 ruzne
HonzaK
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: úte 28.02.2006 01:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2676

#16 Příspěvek od HonzaK »

Lukke píše:Nevíte jak je hlídán tlak (RPA) u E90? Když vyměním kola, je třeba shánět nějaké senzory do ventilků nebo je to hlídané jinak?
pokud nemáš US verzi, tak v kolech žádné čidla tlaku nemáš. Jde to přes DSC snímáním rozdílů otáček kol, jak už bylo napsáno výše.
Pokud máš US verzi, tak tam ty čidla máš.
duffson
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: pát 12.10.2007 00:00
Bydliště: Brno

#17 Příspěvek od duffson »

Cau, mam problem s tim, ze kdyz zvolim "set tyre pressure" tak mi naskoci "initialiazing" jako obvykle,ale dal se nic nedeje. Mam za to, ze to ma pak vyhodit nejakou hlasku jakoze "active" nebo podobne...A uslou pneu mi to nehlasi :/ Dik za rady
mentuli
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: ned 22.02.2009 01:00
Klubové ID: 3102

#18 Příspěvek od mentuli »

duffson píše:Cau, mam problem s tim, ze kdyz zvolim "set tyre pressure" tak mi naskoci "initialiazing" jako obvykle,ale dal se nic nedeje. Mam za to, ze to ma pak vyhodit nejakou hlasku jakoze "active" nebo podobne...A uslou pneu mi to nehlasi :/ Dik za rady
Duffsone ... intializing tam zůstane ještě nějakou dobu. Do aktivu se to přepne až po několika km jízdy, kdy sbíra data o otáčení kol...
duffson
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: pát 12.10.2007 00:00
Bydliště: Brno

#19 Příspěvek od duffson »

Zdar Rado, jo uz to tam mam :) Nastavilo se to po cca 15km jizdy.
Marek-WAR
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: úte 27.12.2011 01:00
Bydliště: Uherský Brod 3

#20 Příspěvek od Marek-WAR »

Jak poznám že mám US verzi. Mě to nějak nefunguje, auto mám krátce asi tyden nevím jak to mám zprovoznit. Jedná se o E91 rok 2008. Byl bych rád za radu
Odpovědět