Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Při -15 zamrzlá brzda E39 530D

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#1 Příspěvek od MUF_IV »

Ahoj, ráno mi docela solidně přimrzl brzdový pedál, myslel jsem že se to rozjede po ujetí pá KM ale nic, jak jsem ho přišlápl šel tvrdě, zřejmě nefungoval posilovač, ale jak jsem to prošlápl pořádně desky zůstaly na kolech přilepeny a málem jsem je po ceste uvařil. Když jsem zastavil na benzine tak se kourilo z kole, ale pouze z predniho a zadniho na strane ridice..Tomu nerozumím, pokud by přimrzl okruh tak predek nebo zadek ne? Mohla nekde zustat nejaka voda a zamrznout posilovač? Nestalo se to nekomu? po rozmrznutí kolem -2 stupnu vše OK...
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od milo »

budes mit v kastliku pod oknemu ridice posilovac zalitej vodou, procisti to tam, vyplachni kanalky co tam uvidis, vymen brzdovku a je to. preventivne udelej to stejny u spolujezdce, kde jsou RJ.

postup: sundej plasty kabiovych filtru, vynďej filtry, vyndej boxy
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#3 Příspěvek od MUF_IV »

Tak jsem tam koukal, voda tam neni, to uz jsem resil v lete a docela jsem to kolem utesnil, Je mozny ze pokud nebyla menena brzdovka, respektive mozna byla ale kdovikdy a kdovi za jakou ze to dela neplechu az kolem -15 az - 20 stupnu? do cca -10 vse ok, auto mam od leta a taky zadnej problem. Vim ze je docela mozne ze muze byt jako "mliko" pokud je stara, ztraci tim vlastnosti, tzn. muze brzovka zmrznout? Co tam vlastne lejete? DOT 4 ?
Konaa
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: pon 13.09.2010 00:00

#4 Příspěvek od Konaa »

Zdravim řeším ten samý problém ted v zimě.Nastartuju a mam tvrdý pedál cca pul hodiny adrenalinové jízdy :) s tvrdym posilovačem.Přijedu chcípnu auto a po pul hodce.Pak nastartuju a je vše ok.JAko kdyby to od motoru nejak rostálo ten posilovač :).A pak brzdí,ale stejne na prd.Protože když ho našlapu ,tak stejně stvrdne povolím nechám a je to zase ok pak trikrát naslapu po sobě a zase stvrdne.V léte jsem měl v něm vodu nečistil jsem to,ale tohle mi to už dělalo i v lete stím našlapáním..Asi bude KO? Mam možnost za 1000kč nový,tak nevim,jestli čistit nebo vymenit poradte.díky cusss
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#5 Příspěvek od MUF_IV »

Mě to povolilo když jsem jel cca 20minut, potom jsem auto zaparkoval, nechal ho hřát WEBASTEM, tak potom při další jízdě v něm docela solidně zakřupalo při sešlápnutí a pak jako by se to rozhýbalo... 8O když nechám auto rozmznout třeba v pozdemních garážích tak taky OK. Nicméně to vypadá někde kolem toho posilovače, na prd tohle řešit ve sněhu a zimě :(
Konaa
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: pon 13.09.2010 00:00

#6 Příspěvek od Konaa »

jj sere me to ted řešit v zimě :( máme ten samý problém :evil: určitě máme trosku vody v posilovači,která tam zamrzne a neposiluje to podle me.A po určitý době to roztaje prošlape se to a je to ok.Do tý doby než to zase bude stát celý večer na mrazu třeba.Bud vyndat posilovač pročistit ho kouknout na gumičky těsnící atd.. vymenit k tomu kapalinu a snad to bude ok?Ale u me bude myslím K.O.Budu muset sehnat nový nekde.
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#7 Příspěvek od MUF_IV »

problemy vyřešen, posilovač obsahoval cca 0.75l vody která v něm zamrzla. Při jednom jsem vyměnil i brzdovou kapalinu, práce cca 2hodky. Pro silnější nátury se nemusí posilovač demontovat, stačí odpojit hadici podtlaku, narvat tam průhlednou hadičku až na dno a pekně nását pusou a cucnout :) nic moc dobrota ale ušetří dost rozebírání :D , Vše teď bezdí jak má. Tedy ukáže se ještě časem...Mj. je třeba při zpětném nasazovaní držáku pro filtr dbát na to, aby kanálek, kterým protéká voda ze skla byl dobře utěsněn a netekla voda pod posilovač, já tam měl v létě rybník, který jsem sice vysušil a utěsnil ale posilovač měl dost vody v sobě kterou si stačil nacucat a v létě nijak neovlivňovala provoz, ale která v těch krutých mrazech zmrzla v první komoře kde si to asi přicucl kolem manžety, jde tam ještě vidět původní hladina vody po stěnách...
Eks
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 04.12.2007 01:00

#8 Příspěvek od Eks »

MUF_IV
Obal pylového filtru se musí nasadit pod plastový kryt co je pod oknem a pak, pokud není něco ulomeného, tam nemůže zatékat. Jak se říká "po vodě" a nemusíš nic těsnit. Pokud obal filtru jen přisadíš k tomuto krytu pod oknem, tak ti všechna voda teče k posilovači a když je výtokový otvor zanesen, tak se kaslík zaplní vodou. Takový malý rybníček s plovoucím posilovačem. Není to, jak se tu píše špatně vyřešené, ale jen někým špatně nasazený obal pyl. filtru. Udělejte si kontrolu i u filtru na druhé straně auta.
Zdeněk
Odpovědět