Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Klepani (vibrovani) motoru 530D 142kW 2001
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
Zna nekdo nejaky duvod proc by mi mel motor klepat (ne jako rachtat, ale jako vice vibrovat) ale jako prenaset velke vibrace do celyho auta? Silentblokama by to bejt nemelo. Je to strasne neprijemny, nejsou to nejaky maly tvrdy vibrace, jsou to vetsi ale takovy pruzny, zda se mi jako kdyby bylo nekde neco na ose motoru vyosenyho, ze to hazi s celym motorem.
Kdyz to ale pak protahnu 5km dalnici 120km tak pak prijedu, zabrzdim a v pohode.
Ma nekdo takovou zkusenost?
Kdyz to ale pak protahnu 5km dalnici 120km tak pak prijedu, zabrzdim a v pohode.
Ma nekdo takovou zkusenost?
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
Tyy vole, to snad ne, musim s tim jezdit každej den do práce, no nic, každopádně s tim zejtra asi zajedu do Klecánek za bmwtunning.cz ať mi to projede diagnostikou, díky za radu chlapi, jinak kdyby to nebyl vstřik tak napadá Vás něco jinýho?
Nebo slyšel jsem o přípravku na pročištění pal. soustavy TEC 2000, že to i zlepšuje kompresi ve válci, třeba by tohle nebylo špatný vyzkoušet než hned měnit vstřik?
Nebo slyšel jsem o přípravku na pročištění pal. soustavy TEC 2000, že to i zlepšuje kompresi ve válci, třeba by tohle nebylo špatný vyzkoušet než hned měnit vstřik?
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
Tak nový poznatky, začalo to dělat čím dál častěji, pořád to na volnoběh vibruje a začal jsem to cítit i když lehce jedu třeba normal 90km/h, když jsem včera natankoval Shell V-Power diesel v Sezimově ústí na Shellce tak jsem k tomu zakoupil ještě aditivum přímo od shellky na pročíštění trysek, bylo toho asi 200ml na 45-50 l nafty, všechno jsem tam nalil a natankoval, nepociťoval jsem teda žádný rozdíly ve výkonu ale když jsem přijel do Prahy, měl jsem radost z toho, že už to nedrndá a že se to nejspíš uklidnilo, šel jsem nakoupit, po 20 min jsem přišel nastartoval a začalo to znovu drncat, tak jsem si říkal že tohle tomu asi nepomohlo, no nic jedu dál, a najednou jako když zařadím na jakoukoliv rychlost a přidám plyn tak se začnu rozjíždět pod plynem kolem 1000 ot/min a začne to klepat do tý doby než začne foukat turbo, jako kdyby snad nedejbože narážel píst na ventil nebo tak něco, co by to mohlo být? Na volnoběh nic neklepe jen když zařadim a přidám plyn tak kolem 1000ot/min to klepe než to vyleze asi nad 1500ot/min pak to přestane.
Ještě včera jsme to projížděli s Votonem na diagnostice a ukázalo to nějakou chybu která právě probíhá - viz obrazek
Nestalo se někomu někdy něco podobnýho, prej by to ani tim vstřikem být nemuselo.
Ještě včera jsme to projížděli s Votonem na diagnostice a ukázalo to nějakou chybu která právě probíhá - viz obrazek


Nestalo se někomu někdy něco podobnýho, prej by to ani tim vstřikem být nemuselo.
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Ta korekce je prostě moc velká, takže s tím vstřikem něco bude. Ta chyba 1613 tomu odpovídá, tohle píše http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm , hledané slovo = Laufruheregler
Laufruheregler DDE 4.0
Die Laufruheregelung regelt die Drehzahlschwankungen der einzelnen Zylinder aus, die von unterschiedlichen Einspritzmengen und Zylinderwirkungsgraden verursacht werden. Dies erfolgt durch schnelles Aufschalten von geregelten Korrektureinspritzmengen für jeden Zylinder.
Die Korrekturmengen sind begrenzt auf maximal ± 10 mm3/Hub/Zylinder
Mit Einsatz der DDE-Softwareversion A1 ab 03/2000 ist die maximale Korrekturmenge abhängig von der Einspritzmenge und liegt zwischen ± 5,9 und ± 10 mm3/Hub/Zylinder.
Die Regelung ist in einem bestimmten Drehzahl- und Einspritzmengenbereich aktiv:
- Drehzahlbereich: 450 ... 1500 1/min
- Einspritzmengenbereich: 5 ... 40 mm3/Hub/Zylinder
Überwachung
Mit Einsatz der DDE-Softwareversion A1 ab 03/2000 wird die Laufruheregelung durch die Diagnose überwacht.
Wenn die Korrekturmenge an einem Zylinder einen bestimmten Grenzwert überschreitet, wird der Fehler 1613 ”Laufruheregler” im DDE-Steuergerät abgelegt. Der Grenzwert ist abhängig von der Einspritzmenge und liegt zwischen ± 5,9 und ± 9,9 mm3/Hub/Zylinder
Překlad si udělej třeba tady http://onlineprekladac.info/ , pokud to chceš v AJ, napiš.
Laufruheregler DDE 4.0
Die Laufruheregelung regelt die Drehzahlschwankungen der einzelnen Zylinder aus, die von unterschiedlichen Einspritzmengen und Zylinderwirkungsgraden verursacht werden. Dies erfolgt durch schnelles Aufschalten von geregelten Korrektureinspritzmengen für jeden Zylinder.
Die Korrekturmengen sind begrenzt auf maximal ± 10 mm3/Hub/Zylinder
Mit Einsatz der DDE-Softwareversion A1 ab 03/2000 ist die maximale Korrekturmenge abhängig von der Einspritzmenge und liegt zwischen ± 5,9 und ± 10 mm3/Hub/Zylinder.
Die Regelung ist in einem bestimmten Drehzahl- und Einspritzmengenbereich aktiv:
- Drehzahlbereich: 450 ... 1500 1/min
- Einspritzmengenbereich: 5 ... 40 mm3/Hub/Zylinder
Überwachung
Mit Einsatz der DDE-Softwareversion A1 ab 03/2000 wird die Laufruheregelung durch die Diagnose überwacht.
Wenn die Korrekturmenge an einem Zylinder einen bestimmten Grenzwert überschreitet, wird der Fehler 1613 ”Laufruheregler” im DDE-Steuergerät abgelegt. Der Grenzwert ist abhängig von der Einspritzmenge und liegt zwischen ± 5,9 und ± 9,9 mm3/Hub/Zylinder
Překlad si udělej třeba tady http://onlineprekladac.info/ , pokud to chceš v AJ, napiš.
cmelak píše:Zna nekdo nejaky duvod proc by mi mel motor klepat (ne jako rachtat, ale jako vice vibrovat) ale jako prenaset velke vibrace do celyho auta? Silentblokama by to bejt nemelo. Je to strasne neprijemny, nejsou to nejaky maly tvrdy vibrace, jsou to vetsi ale takovy pruzny, zda se mi jako kdyby bylo nekde neco na ose motoru vyosenyho, ze to hazi s celym motorem.
Kdyz to ale pak protahnu 5km dalnici 120km tak pak prijedu, zabrzdim a v pohode.
Ma nekdo takovou zkusenost?
Ja bych taky typoval vstrik nebo kontakt na vstriku. Me menili 2x vstrik a potreti odesel zase na patem valci, ale nakonec to byl jen kontakt na tom vstriku. Koukni na neho a prostrikej ho a dej zpet. Kdyz vstrik nebezi spravne, tak motor vibruje a nema vykon.
cmelak píše:Tak nový poznatky, začalo to dělat čím dál častěji, pořád to na volnoběh vibruje a začal jsem to cítit i když lehce jedu třeba normal 90km/h, když jsem včera natankoval Shell V-Power diesel v Sezimově ústí na Shellce tak jsem k tomu zakoupil ještě aditivum přímo od shellky na pročíštění trysek, bylo toho asi 200ml na 45-50 l nafty, všechno jsem tam nalil a natankoval, nepociťoval jsem teda žádný rozdíly ve výkonu ale když jsem přijel do Prahy, měl jsem radost z toho, že už to nedrndá a že se to nejspíš uklidnilo, šel jsem nakoupit, po 20 min jsem přišel nastartoval a začalo to znovu drncat, tak jsem si říkal že tohle tomu asi nepomohlo, no nic jedu dál, a najednou jako když zařadím na jakoukoliv rychlost a přidám plyn tak se začnu rozjíždět pod plynem kolem 1000 ot/min a začne to klepat do tý doby než začne foukat turbo, jako kdyby snad nedejbože narážel píst na ventil nebo tak něco, co by to mohlo být? Na volnoběh nic neklepe jen když zařadim a přidám plyn tak kolem 1000ot/min to klepe než to vyleze asi nad 1500ot/min pak to přestane.
Ještě včera jsme to projížděli s Votonem na diagnostice a ukázalo to nějakou chybu která právě probíhá - viz obrazek
Nestalo se někomu někdy něco podobnýho, prej by to ani tim vstřikem být nemuselo.
Presne takhle se mi 3x projevoval problem vstriku a nakonec problem byl jen v kontaktu na vstriku. No a kdyby to byl ten vstrik tak origo stoji 10000 litru plus 2000 litry vymena. A jeden Bosch novy vstrik mam v krabicce, tak kdyby jsi potreboval. Ja se stejnym problemem najezdil 3000 km a motoru se nastesti nic nestalo.
Takže přikládám uhlí do kamen. Mírné vibrace pociťuje déle, ale dnes ráno už se to zvětšilo, auto nešlo vytočit nad 4 tis, možná to dělalo dýl protože jsem ho dlouho nehonil, a jak jsem jel z práce už to vibrovalo docela dost a přes 3tis ot. jsem se nedostal jak kdyby tam byl omezovač. Zítra to někam vezu pokud tady v okolí Olomouce najdu někoho solidního.. Doufám že na mě bude někdo zvědavej.. Ah jo. (e46 330d)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1458
- Registrován: pát 23.05.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ja resim podobny problem. kdyz jsem auto koupil (temer 2 roky), byl jsem na diagnostice, a jeden vstrik mel hodnotu korekce na hrane. motor bezel ale ok, najezdeno cca 40-50tkm. vibrace zadne, kour jen po delsi jizde na klobouka a to jen pri prvnim zeslapnuti. ted jsem ale nabral jednou nejakou mizernou naftu, u alberta v cestlicich. neslo to ten den skoro natocit, jednou chciplo i za jizdy. nastesti ji tam bylo jen neco kolem 15 litru. dobral jsem do plna verva diesel a zmena byla hned znat. ale stejne to nekdy nenatoci hned, ale napr. po 2-3 sekundach. taky se mi nedavno stalo, ze to prestalo kolem 3800 tahnout. dnes ale opet ok az do omezovace.
predpokladam, ze se nejaky z vstriku dorazil... byl jsem se dnes jen predbezne poptat v bosch servisu. prvni dojem dobry, nakonec me servisak presvedcil ze nejlepsi bude prinest vsech 6 vstriku na stolici. tak se jej ptam na repas. odpoved me celkem dostala- no to nevim jestli pujdou repasovat, mozna bude potreba koupit vsechny novy.
o fungovani CR vstriku nemam moc prehled. daji se nejak repasovat? neco jsem vycetl, ze je male pretesneni kolem litru, velky repas kolem 4/kus a potom vymena za novy kolem 6-7. nebo je to proste zase servis-menic dilu? podobne jsem se napalil s minulym autem s automatem, kde jsem o to vedel h***o. pane tam je to vsecho spaleny, menic musi na repas, lamely na hadry. to mame za 30 bez papiru... kdyz jsem si to nechal opravit a zjistil ze mozna byl jen mrtvej jeden solenoid ... no comment
predpokladam, ze se nejaky z vstriku dorazil... byl jsem se dnes jen predbezne poptat v bosch servisu. prvni dojem dobry, nakonec me servisak presvedcil ze nejlepsi bude prinest vsech 6 vstriku na stolici. tak se jej ptam na repas. odpoved me celkem dostala- no to nevim jestli pujdou repasovat, mozna bude potreba koupit vsechny novy.
o fungovani CR vstriku nemam moc prehled. daji se nejak repasovat? neco jsem vycetl, ze je male pretesneni kolem litru, velky repas kolem 4/kus a potom vymena za novy kolem 6-7. nebo je to proste zase servis-menic dilu? podobne jsem se napalil s minulym autem s automatem, kde jsem o to vedel h***o. pane tam je to vsecho spaleny, menic musi na repas, lamely na hadry. to mame za 30 bez papiru... kdyz jsem si to nechal opravit a zjistil ze mozna byl jen mrtvej jeden solenoid ... no comment

- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
Martinjan píše:Když jsme u té nafty, včera jsem taktéž dotankoval alpindiesel, nalil tam aditivum, a je znát zlepšení co se týče startů, startuje ihned bez váhání, ale pořád to víc jak 3-4 tis nevytočím.. takže asi zkusím ten bosch servis, ikdyž jeden dva nový vstřiky bych zvládl ale všech šest:D ah jo...
Já teda nevim ale když mi jednou nešla vytočit 523i asi přes 2000ot/min. tak byl vysypanej a ucpanej katalyzátor, zkus ho poklepat ze zdola jestli ti tam nebudou drnčet dárečky

Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
Martinjan píše:Takže chtěl bych oznámit z mé strany závada odstraněna koupením jaké si tekutiny na procistení soustavy, dotankování kvalitního paliva, a pořádným projetím, chod se ustálil, už to jde točit až po omezovač a hlavně to nevibruje:) Tak ať se daří..
Co si koupil na to procisteni ty soustavy?
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD