Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
brzdová světla+zpátečka
Čaues, chtěl bych poprosit o radu:
Velice často se mi poslední dobou zobrazuje na sdruženém displei(přístrojovce) upozornění "ESD REGELT" a občas také "bremselektrik" ovšem brzdová světla fungují správně.Vůbec nemam páru co to první je ani co oboje způsobuje?
Druhá otázka se týká světel zpátečky, zničeho nic nesvítí. Spínač na převodovce funguje správně, do konektoru ke spínači proud jde a pojistka to samozřejmě také není, nevíte tedy čím by to mohlo být?Překlesaný kabel na víku kufru?
Předem děkuji za rady
Velice často se mi poslední dobou zobrazuje na sdruženém displei(přístrojovce) upozornění "ESD REGELT" a občas také "bremselektrik" ovšem brzdová světla fungují správně.Vůbec nemam páru co to první je ani co oboje způsobuje?
Druhá otázka se týká světel zpátečky, zničeho nic nesvítí. Spínač na převodovce funguje správně, do konektoru ke spínači proud jde a pojistka to samozřejmě také není, nevíte tedy čím by to mohlo být?Překlesaný kabel na víku kufru?
Předem děkuji za rady
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 212
- Registrován: úte 30.09.2008 00:00
- Bydliště: Ostrava-Dubina
- Klubové ID: 2313
Výměna žárovek na brzdách a jinak třeba : http://forum.e30.cz/viewtopic,p,35082.html
Tak problém bohužel stále přetrvává
Vyndal jsem brzdový spínač, rozebral jsem ho vyčistil, prostříkal kontaktolem a funguje správně(fungoval i před tím) spínač sem připojil na konekter a opět se hned při první zmáčknutí rozsvítilo "ESD regelt" a pak i bremselektrik, brzová světla ovšem normálně svítily.Tak jsem zkusil drátem propojit 4pinový konektor jdoucí k spínači, abych vyloučil vadu ve spínači,(nepochopil jsem proč ke spínači vedou 4 kabely?stačí snad jen dva né?) drátem jsem spojil první dva dráty a rozsvítily se obě brzdová světla a žádná porucha nevyskočila, tak jsem spojil zbývajcí dva kabely a okamžitě vyskočila ona porucha a světla se nesvítily-což je mi záhadou.
Ohledně zpátečky, jsem rozmotal kabelový svazek na víku kufru a kabely nikde přerušené nebyli(už jsem je kdysi opravoval)tak jsem se napojil na kabel k žárovce na zpátečku pod zadními sedačkami abych zjistil, zdali to není v této oblasti nikde překlesané, drát jsem prozvonil a bylo to vpořádku, takže musí být porucha nikde od zadních sedaček kupředu :Dale netušim kde.
...jestli nikoho něco napadá, tak samozřejmě budu rád za radu

Ohledně zpátečky, jsem rozmotal kabelový svazek na víku kufru a kabely nikde přerušené nebyli(už jsem je kdysi opravoval)tak jsem se napojil na kabel k žárovce na zpátečku pod zadními sedačkami abych zjistil, zdali to není v této oblasti nikde překlesané, drát jsem prozvonil a bylo to vpořádku, takže musí být porucha nikde od zadních sedaček kupředu :Dale netušim kde.
...jestli nikoho něco napadá, tak samozřejmě budu rád za radu

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3118
- Registrován: sob 17.06.2006 00:00
- Klubové ID: 2166
- Kontaktovat uživatele:
4 drraty to ma pač si paštikáč a spínač má dva stupně-.... testovací a spínací.. pokud jeden z nich nefunguje ..tak to píše chybu.. je to prostě tak dementní. tak to neřeš a vymen... blbe se to da zmerit...
ale esg regelt je spis primo chyba uvnitr CCM modulu... pokud chces mam jich nekolik nahradnich...
ale esg regelt je spis primo chyba uvnitr CCM modulu... pokud chces mam jich nekolik nahradnich...
Tak to mi nejde do hlavy, že když jsem jako dočasné řešení udělal to, že jsem z konektoru vytáhl jeden pin a tím se vše (prozatím!) vyřešilo.Brzdová světla fungujou, žádná varování se nezobrazuje. A když jsem zkusil pak vypojit jednu žárovku, tak mi hned vyskočila porucha brzdových světel, takže i kontrolní funkce funguje. Jedně že by existovalo i varování před špatnou funkcí spínače.každopádně to bude asi opravdu v tom modulu, jak říkáš.Snejk píše:4 drraty to ma pač si paštikáč a spínač má dva stupně-.... testovací a spínací.. pokud jeden z nich nefunguje ..tak to píše chybu.. je to prostě tak dementní. tak to neřeš a vymen... blbe se to da zmerit...
ale esg regelt je spis primo chyba uvnitr CCM modulu... pokud chces mam jich nekolik nahradnich...
...tím pádem, kolik za ten modul, cenu do SZ, dík moc

Tak u brzdového světla už asi vím kde je chyba, ale stále mi nesvítí ta zpátečka, už netušim čim by to mohlo být.Spínač funguje, od konektru u řadičky až po zadní sedačky kabel není přerušenej, od zadních sedaček po konektor u světla taky né, když jsem zkoušel, zdali jde proud na zpátečku do zásuvky tažného, tak tam také nejde, takže to není přerušeným svazkem u víka určitě. Takže už opravdu netušim.
Jediné co mi zarazilo, je to, že když jsem pod sedačkami se napojil na ten kabel vedoucí ke světlům zpátečky a chytnul se multimetrem pantu dveří(kostry)tak to ukazovalo, že je to spojené, takže mi možná napadá, že kabel je někde ukostřenej.
prosím poraďte
Jediné co mi zarazilo, je to, že když jsem pod sedačkami se napojil na ten kabel vedoucí ke světlům zpátečky a chytnul se multimetrem pantu dveří(kostry)tak to ukazovalo, že je to spojené, takže mi možná napadá, že kabel je někde ukostřenej.
prosím poraďte

Mám 11pinovu zásuvku tažného a mám tam i pin na zpátečku, měřil jsem to v 6ti pinovém konektoru u pravého zadního světla, tam kde se svazek tažného napojuje na elektriku autalibovka píše:Pokud nemáš na tažném 11 pinovou zásuvku tak tam ani zpátečkový světla nenajdeš.A na to i 11 pinovou se zapojovali individuálně.
Jediné co mi zarazilo, je to, že když jsem pod sedačkami se napojil na ten kabel vedoucí ke světlům zpátečky a chytnul se multimetrem pantu dveří(kostry)tak to ukazovalo, že je to spojené, takže mi možná napadá, že kabel je někde ukostřenej.
To je jasný,protože se ti to kostří přes žárovky.vyndej žárovky a uvidíš.A kdyby byl ten kabel ukostřenej tak tí vylítně pojistka.
A jak víš že ten spínač na převodovce je OK???
To je jasný,protože se ti to kostří přes žárovky.vyndej žárovky a uvidíš.A kdyby byl ten kabel ukostřenej tak tí vylítně pojistka.
A jak víš že ten spínač na převodovce je OK???
No jo, to mě nenapadlo kokota, zítra to zkusim, vyndat žárovku a změřit to.libovka píše:Jediné co mi zarazilo, je to, že když jsem pod sedačkami se napojil na ten kabel vedoucí ke světlům zpátečky a chytnul se multimetrem pantu dveří(kostry)tak to ukazovalo, že je to spojené, takže mi možná napadá, že kabel je někde ukostřenej.
To je jasný,protože se ti to kostří přes žárovky.vyndej žárovky a uvidíš.A kdyby byl ten kabel ukostřenej tak tí vylítně pojistka.
A jak víš že ten spínač na převodovce je OK???
Ohledně toho spínače: sundal jsem ten deklík okolo radičky +koženku, nahmatal konektor vedoucí ke spínači zpátečky, poté jsem na konektor připojil multimetr, při nezařezené zpátečce, kontakty bylo rozepnuté, při zařazení sepnuté, což je dle mého tušení správně?
Tímto mi ještě napadla jedna otázka, když jsem protikus konektoru(né ten jdoucí ke spínači)připojil opět na multimetr, tak při zapnutém zapalování šlo do konektoru 12V, což také nechápu, nemělo by ke spínači na převodovce jít jen jeden pól?buď aby spínač ukostřoval, nebo spojil 2 kontakty v konektoru?----zítra to ověřím, protože jsem ten konektorzměřil jenom tak zběžně ale myslim si že opravdu tam šlo +-12V
Jinak moc dík "Libovka" že se mi snažíš pomoct

Řeknu ti asi tohle.Vyser se na multimetr.On pobere všechno.Spínač může bejt spálenej,ale multimetr nemá odběr takže to ukáže jeko funkční,ale pokud má rozsvítit žářovky tak je tam takovej odpor že to žárovky prostě nerozsvítí.
Podle mě se v tom rejpeš zbytečně.Kup čidlo a hotovo.Ted jsem ho kupuval na E36 a origo stálo asi 250kč.
To samé bude s tím brzdovým spínačem.
Podle mě se v tom rejpeš zbytečně.Kup čidlo a hotovo.Ted jsem ho kupuval na E36 a origo stálo asi 250kč.
To samé bude s tím brzdovým spínačem.
libovka píše:Řeknu ti asi tohle.Vyser se na multimetr.On pobere všechno.Spínač může bejt spálenej,ale multimetr nemá odběr takže to ukáže jeko funkční,ale pokud má rozsvítit žářovky tak je tam takovej odpor že to žárovky prostě nerozsvítí.
Podle mě se v tom rejpeš zbytečně.Kup čidlo a hotovo.Ted jsem ho kupuval na E36 a origo stálo asi 250kč.
To samé bude s tím brzdovým spínačem.
Dva kontakty v konektoru u spínače jsem spojil "navtvrdo" drátem a zpátečky se opět nerozsvítily, takže mi připadá zbytečné kupovat nový spínač
Musim se udat:DTak nakonec to byl opravdu problém v kabelovém svazku u víka kufru, nebylo to na první pohled vůbec poznat, kabel vypadal zdravě i jeho izolace, ale byl překlesaný a občas vedl občas nevedl proud.Vzhledem k tomu že měnit celej kabel od světel až bůhvíkam, to bych se z toho vosral, tak jsem vyměnil jen část cca 30cm u pantu napájením nového, snad zase 20let vydrží
Jinak dík všem za rady

Jinak dík všem za rady
